Hej allesammans!
Nu har klockan slagit 12 på natten & det är läggdags. Idag vaknade vi halv två och när vi gick upp kände vi att vi hade kunnat sova genom hela dagen så trötta vi var, vi förstod ingenting haha. I alla fall, vi klädde på oss snabbt, åt frukost och åkte tåget bort till Sylvia Hall. Väl där gick vi in i deras stora köpcentrum och köpte resterande nödvändigheter som behövdes handlas innan resan. Jag fick även ett nervöst samtal av pappa där han berättade om en stor cyklon är på väg till Nya Zeeland. På nyheterna säger dom att det kan vara den största cyklonen på 50 år och att det behövs inhandlas mat och vatten för flera dagar. En vakt på perongen sa att cyklonen vänt och att den inte kommer drabba oss medan personalen på hostelet menade på att den inte visat sig ännu. Vi har med andra ord hört många olika uttalanden, men det är ingen idé att börja oroa sig än, tror vi. I morgon bitti bär det av till Hot Water beach, om vi kommer fram det vill säga. Trevlig påsk på er allihopa!! Här kommer två härliga bilder från Bali då albumet är tomt för idag. KRAM

Hej kära vänner!
Bloggandet på Bali gick ju sådär, men där är i alla fall var jag befunnit mig de närmsta 3 veckorna. Mestadels har vi rest runt med Ella, Nils & Alfred och det har varit helt fantastiskt. Dagarna bestod av mycket sol och bad, utflykter och goda måltider. Så småningom kommer det ett lite längre inlägg om Bali och ev. tips, vilket brukar uppskattas. Hur som helst.. Nu befinner vi oss (jag, Amanda och Klara) på livets ställe, Nya Zeeland och SOM jag längtat efter detta. NZ har verkligen varit en drömdestination sen barnsben så trots att vädergudarna inte är eller kommer vara särskilt snälla mot oss de närmsta dagarna så går jag ändå runt med det bredaste av leenden på läpparna.

Eftersom vi bara fick 1h sömn inatt var det första vi gjorde när vi kom fram kl.6 på morgonen (lokal tid) att sova ut några timmar. Sedan trotsade vi regnet för att strosa runt på stan och köpa nödvändigheter, dvs varmare kläder och kaffe. ;)

Sedan promenerade vi ner till hamnen och möttes av en vacker solnedgång samt hundratals fina båtar därtill. En bra start på vår vistelse i Nya Zeeland helt enkelt. Hoppas bloggandet går bättre framöver... KRAMISAR

Nu är vi inne på vår sista kväll här i Airlie beach. Tidigare idag när vi skulle gå och handla tänkte vi inte på att affärer vanligtvis stänger tidigare på lördagar så det fick bli middag ute, men det är vi väldigt nöjda över. Vi åt på en Italiensk restaurang vid namn La Tabella och både maten samt personalen var helt fantastisk. Imorgon bär det av mot Magnetic Island och jag vet inte alls vad som väntar förutom vår 5h långa bussresa imorgon bitti. Trötta som vi är blir det tidigt i säng ikväll. Godnatt och goddag! KRAM

Era små landkrabbor.
Nu har vi anlänt här i Airlie beach igen efter 2 bättre och en sämre dag på havet. Vi åkte som sagt ut på en stor katamaran för att se de vackra öarna här i närheten. Första dagen hade vi tyvärr riktigt otur med vädret när vi var på whiteheaven bay, vilket var lite trist då det var det vi sett fram mest emot. Men vi trotsade vädret, satte på oss våtdräkter och simmade med alla stingrays och lemonsharks i alla fall, riktigt häftigt. Vi har även snorklat med bl.a. Nemo och Dorisfiskar, sovit ute på däck och träffat massa härliga människor. Jag har fått mycket användning för min go pro och det skall bli riktigt kul att se resultatet i en lite längre film som så småningom kommer publiceras här på bloggen, stay tuned. Hoppas ni får en finfin helg. Kramisar

Halloj!
Nu har vi precis checkat in på vårt hostel här i Airlie Beach. Idag har vi strosat runt i den lilla staden, faktiskt shoppat (lite) och skall snart äta middag. Det är otroligt fint här och trots att man inte kan bada i havet pga många stingrays så har dom en stor härlig lagoon som vi utnyttjat idag. För övrigt har vi, hittills i Australien, haft så löjligt bra tur med våra hostel. Det ena överträffar det andra och det blir bara bättre och bättre för varje gång. Vi har fått höra en och annan skräckhistoria om andra hostels, men inget har drabbat oss ännu. Imorgon bär det av till havs, under två nätter och tre dagar skall vi segla på en katamaran och sova under bar himmel. Det är nog den aktiviteten jag sett fram emot mest så det ska bli riktigt kul. På återseende!

Hej alla fina!
Uppdateringen på bloggen har verkligen varit usel, ber om ursäkt för det. Dels beror det på dålig täckning, men även brist på Wi-FI. Jag skall försöka blogga mer från mobilen, det går ju rätt smidigt ändå. De senaste dagarna har vi befunnit oss på Fraser Island, den största sandön i hela världen. Dagarna på fraser var helt fantastiska. Vi delades in i olika grupper, som tillsammans fick åka i likadana bilar. Det var en otrolig känsla att bara sitta i bilen, köra längs vattnet och lyssna på hög musik.

Vi bodde två och två i tält vilket blev väldigt varmt om nätterna och med alla öns farliga insekter och djur var det ganska läskigt stundtals. Dingos är en av alla djurarter på fraser som vanliga gulliga hundar. Riktigt fina men kan också vara farliga om dom känner för det.

Lake mckenzie var en av alla sjöar på ön och är absolut en av de vackraste platserna jag sett. Vattnet var så klart så det såg ut att komma från en pool och sanden var så ren att man kunde tvätta sina smycken samt skrubba ansiktet med den.

Sist men inte minst lärde vi känna massa nya och härliga människor på ön som gjorde vår lilla utflykt ännu bättre.

Hoppas ni har det bra där hemma! STOR kram till er alla :)

Hejsan! Uppdateringen på bloggen har varit lite sisådär de senaste dagarna men vi har haft fullt upp. Jag sitter nu på bussen på väg till vårt nästa stopp (mer om det kommer). Veckan i Sydney har verkligen varit helt fantastisk. Jag älskar landet, staden och människorna. Alla är så öppna, trevliga och hjälpsamma mot främlingar, vilket jag tycker svenskar är sämre på, hehe. Igår åkte jag, Fredrica och Klara på utflykt till the Blue Mountains. En av det absolut häftigaste upplevelserna jag varit med om. Dagen bjöd på mycket vandring, bad i vattenfall och en hel del vackra vyer. Skriver mer snart!

KRAM

Efter 12h flyg från Delhi är vi äntligen framme i Sydney. Planet landade kl åtta imorse, lokal tid. Vi möttes av varma vindar men som tur är var det molnigt vilket jag tycker är skönt då man vänjer sig snabbare med värmen. Idag har det regnat och trötta som vi är har vi inte hunnit med så mycket. Nu i eftermiddags tog vi en promenad till Darling Harbour där vi bland annat fixade nya mobilnummer samt åt middag. Imorgon hoppas vi på mer sightseeing och Bondi Beach.
KRAM

Hallå på er. För tillfället befinner vi oss i New Delhi, Indien. Vad är en långresa utan lite trubbel på vägen? Tidigare när vi skulle landa idag var det för dimmigt för att kunna landa säkert vilket ledde till att vi några mil därifrån fick mellanlanda på en annan flygplats. Där stod vi stilla i ungefär 2h för att vänta ut det dåliga vädret. Försenade som vi var missade vi planet till Sydney och fast på flygplatsens hotell är vi sedan dess. Men trots komplikationer, som missade plan, otroligt stark mat, och smutsigt vatten så har resan gått väldigt bra hittills. Imorgon bär det av mot Sydney och efter ett dygns återhämtning är vi väldigt peppade för morgondagen. Klockan är nu 22 och trötta som vi är efter allt resande blir det sängen direkt.