Header

Godkväll på er😴

Denna helg innehöll jäkla massa onyttigheter och jag kunde inte hålla mig till mitt kostschema, men, som många av er vet, så är det väldigt svårt när man åker bort!

Dagen fick börja med 40 min fastande cardio på stairmastern för att svettas ut lite av den vätska kroppen har samlat på sig efter helgen. Efter cardion åt jag min gröt och sedan var det dax för ett hamstring+gluteus pass (alltså baksida lår och rumpa).

Kvällen bjuder på en veckohandling och ev att ta sig ner till gymmet för att basta lite. Rätt skönt att även få svettas ur lite vätska!!

PS, den vätska jag talar om är inte att "det är dåligt att dricka vatten", utan det är vätska som musklerna samlar på sig vid lite ohälsosam kost!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Godkväll fina ni!
Hoppas er dag har varit bra! Min har bestått av skola, huvudvärk och bilåkande. Jag & Jacob bestämde oss för att åka till Mora (till min mamma) redan ikväll istället för imorgon, så, tyvärr missade jag dagens ryggpass, men funderar kan helt enkelt lägga till det på söndagens cardio, beroende på hur sent vi kommer hem igen.

Just nu ligger jag i ett bad, med lugnande musik, doftljus och skum i vattnet. Sådan lyx att rå om sig själv på detta sätt när man inte har badkar hemma själv!

Likes

Comments

Godmorgon sunshines!
Idag är det torsdag=sovmorgon från skolan = gå upp tidigt trots detta för att köra fastande morgoncardio. Kul? Nej.. nödvändigt? Egentligen inte, men en bra variation under en deff för att bränna extra kalorier.

Sitter nu på gymmet och äter min frukost, mycket gröt med bär och banan, som vanligt.. haha!
Brände alltså över 520 kcal på detta pass och har ändå ett ben+bröst pass kvar.. är så trött att jag inte ens vill äta min gröt, men, I want to keep my gains😂

Likes

Comments

Måndag: Ben (med 20 min crosstrainer som uppvärmning)

Tisdag: Rygg & Axlar (med 20 min crosstrainer/stairmaster)

Onsdag: Armar, mage & cardio ( 20 min crosstrainer/stairmaster och 15 min HIIT-cardio)

Torsdag: Ben, bröst och lågintensiv cardio.

Fredag: Rygg

Lördag: Vila

Söndag: All in cardio (20 min crosstrainer, löpintervaller och HIIT-cardio)


Som ni ser så är det rätt mycket cardio, även på mina styrkedagar och det är ju för att få ut så mycket resultat av min deff som möjligt!:)


Idag har jag varit hemma och pluggat hela dagen istället för att plugga i skolan då jag inte mått så bra det senaste dygnet, men anledningen är inget jag känner för att ta upp här, just nu iallafall.


Likes

Comments

Hejsan på er, hoppas ni har sovit gott!

Idag är det första dagen på min sommar-shred, sommar deff, sommar-förbränning, ja, kalla det vad du vill😅
Har själv lagt upp mitt kostschema som jag ska följa nu & det ska bli så himla spännande att se resultat. Är ju knappt 2,5 månad kvar tills juni, så det är ju dax att börja för att få resultat💪🏻

Frukosten bestod iallafall av en gröt:
2 dl havregryn
2 dl sojamjölk
1 skopa proteinpulver

Toppat med
100 gram bär
1 banan
Kanel

Jag blev SÅ mätt, men man måste ju stå sig ett tag, så det är bara bra!😄

Likes

Comments

Hejsan godingar!
Idag är det lördag och vilodag! Jag & Jacob åkte hem till pappa idag några timmar innan vi satte oss i bilen och åkte vidare till Ludvika.
Pappa, hans fru, jag & Jacob tog en promenad i skogen med deras hund Troja efter det Att vi varit på mina syskons innebandymatch. Visste ni att jag har spelat innebandy? Shit.. saknar det riktigt mycket just idag!

Likes

Comments

Dagens träningspass blev 40 min cardio varav jag delade upp 20 min på crosstrainern (lågintensiv cardio) och 20 min på löpbandet med intervaller (högintensivt). JOBBIGT, men jäklar va skönt det var att duscha och lägga sig i sängen med datorn i knät efteråt!

Ikväll ska jag jobba och imorgon åker jag och Jacob hem till min pappa som fyller år. Ska bli så mysigt att åka iväg lite och hälsa på familjen en stund!

Vad gör ni en fredag som denna? Skulle gärna vilja att ni kommenterade förslag på fitnessrelaterade inlägg som ni vill se mer av på bloggen eller om ni har någon fråga om fitness som jag kan ta upp i ett senare inlägg!

Kram! <3


Likes

Comments

Förra veckan köpte jag dessa nya Nike-skor. Tänkte nu att jag skulle recensera dem i ett inlägg här på bloggen!

Såhär skriver STADIUM om skon:

Nike Flex 6 är lätta träningsskor med ventilerande meshovandel och med Flywire-trådar för tajt och stabil passform. Även utrustade med flexibel yttersula med bra grepp och med gummiförstärkningar i områden med högt slitage.

  • Träningsskor
  • Stl. 36-41
  • Ventilerande ovandel med tajt passform
  • Flexibel yttersula med bra grepp

Jag tycker:
De är lite små i storlekarna, jag som annars har typ 39.5 fick lov att gå upp till storlek 41 för att de skulle sitta bra, men annars så tycker jag definitivt att de är prisvärda! De är sköna gymskor helt enkelt! Inte nå skor du ska springa med, men passar definitivt bra i gymmet då de är lätta och ganska platta = sköna att lyfta i.

Likes

Comments

Hej på er!

Tisdag idag och det har varit en riktigt bra dag! Jacob tog körkort idag, så vi firade med att äta sushi på lunchen. Efter vårt gympass (RYGG!!!!) så åkte vi iväg och storhandlade!

Mitt ryggpass såg ut såhär:
Hantelrodd 15x4
Stångsrodd 12x3
Latsdrag 12x3
Chins until fail x 3
Lats-pushdowns 12x3
Rodd (medelbetyg grepp) 12x3

Likes

Comments