Header

Den har slagit till, igen. Alltså denna förbannade förkylning.. Ont i halsen, tät i näsan och hostar massor.. hmm, hoppas verkligen att det går över så jag kan ta mig till gymmet imorgon kväll..

Just nu är jag ju i Mora & hjälper min lillasyster i stallet. Så mysigt att vara tillbaka i stallmiljön och snusa häst.. Saknar det verkligen så himla mycket.. ❤ Åker nog hem imorgon, beroende på hur jag mår, Men har inte packat för att stanna så många dagar, så behöver nog åka hem snart ändå, Dessutom så behövs det verkligen städas i min lägenhet, haha!

Hur spenderar ni er söndag? Har ni klarat er undan förkylningar? Och HUR har ni gjort det??

Likes

Comments

Igår byttes mina nikeskor ut mot finskor, mina träningstights till strumpbyxor och min tröja till klänning. Tänk hur allt kan vända va?;)
Min fina vän Maria hade artonårsfest och jag var såklart där för att fira henne! En rolig kväll med mycket skratt, trots att min kväll slutade tidigt!

Just nu sitter jag på bussen mot Mora. Just nu är den lilla staden fullt med ivriga skidåkare och jag känner verkligen inte för att trängas i folkmassorna. Ska bli skönt att åka hem och träffa mamma, mina syskon och min systerson. Saknar dem något fruktansvärt..❤

Likes

Comments

I detta inlägg tänkte jag ta upp varför jag dricker aminosyror (BCAA) och vad det ger för effekt på kroppen. Förhoppningsvis känner ni er lite mer pålästa om ämnet efter ni läst detta och förstår vad det gör för kroppen.


Musklerna i kroppen är uppbyggda av muskelvävnad, som är uppbyggda av proteiner, som i sin tur är uppbyggda av aminosyror. När du äter protein så bryts detta ned till aminosyror, så nej, du behöver inte drick BCAA för att få i dig dessa aminosyror.

'
Aminosyror (Bcaa) Har en viktig roll för vårt immunsystem och vår energiproduktion. Dom fungerar bl.a som byggstenar till vår muskelvävnad, våra hormoner och enzymer i kroppen. Det finns 20 aminosyror, och nio av dessa kan inte kroppen tillverka själv, så då måste vi få i oss dessa igenom mat eller tillskott.
Aminosyror kan delas in i två grupper, de essentiella (Även kallat EAA , de är livsnödvändiga) och de icke essentiella. Av dessa 9st essentiella aminosyrorna är det TRE stycken som kallas för grenade aminosyror.. ALLTSÅ BCAA! (Leucin, isoleucin och valin). De är superviktiga för att öka sin muskelbyggnad (anabolism) och motverka muskelnedbrytning (katabolism).


Jag dricker alltså BCAA de dagar jag tränar för att min kropp lättare ska kunna bygga muskler, men främst BEVARA mina muskler. Du kan dricka BCAA/EAA oavsett om du bulkar, deffar eller "bara" tränar vanligt. Aminosyror är alltid bra för kroppen och är något som du alltid kan dricka. Jag brukar dricka en shake med iskall BCAA innan träning (att den är kall ger ingen annan effekt än att det är gott) och ibland efter ett gympass.


Hoppas ni förstår lite mer nu!
Kram <3


Vi passar på att dra en härlig TB från en sommardag ute i löpspåret för två år sedan. <3

Likes

Comments

Har haft en så sjukt jobbig senaste vecka att jag inte alls har känt för att ventilera det på bloggen, men nu är jag tillbaka, med en något stressad mage (Kan typ inte äta utan att må illa) men med ett bättre psykiskt mående!


Just nu ligger jag i sängen med Jacob och ser några avsnitt av paradise hotell innan det är dax att sova. Bättre inlägg kommer imorgon!

Kram på er <3

Likes

Comments

Nästa vecka innebär temavecka för mig, vilket i sin tur menar = ingen sovmorgon😔

Just nu är jag på gymmet och står på crosstrainern (multitasking vet ni😏) för att bearbeta denna kära söndagsångest.

Imorse var det så himla fint väder ute att vi kunde äta frukost ute på balkongen och njuta av att ladda upp lite D-vitamin. Det är vår i luften💕🌸🍃

Likes

Comments

Hej på er där ute, hoppas ni mår bra!

Just nu sitter jag i skolan i väntan på att min första lektion ska börja. En engelskalektion som känns sjukt onödig då vi inte har fått något gjort på flera månader (vi, klassen alltså, har inte lämnat in en enda uppgift i denna kurs..) Men efter massa snack med rektorer, mentorer och andra lärare så ska nog det lösa sig!

Igårkväll drog jag en snabbis till gymmet för armar, axlar och cardio. Idag står det äntligen BEN och RUMPA på schemat och det ska bli ett såntdär riktigt svettigt pass!

Nästa vecka har vi projektvecka i skolan och två av fem dagar är sk restdagar, så man får plugga ikapp det man ligger efter i, vilket är två helt underbara dagar! Så skönt att bara få ta tag i vissa saker och ha det gjort! Sen är det äntligen LOV! (Förstå min besvikelse när jag trodde att det var lov nästa vecka men fick berättat för mig att det är en vecka kvar..)


Likes

Comments

Igår så var det så himla skönt att kunna ta sig vidare till gymmet för att kunna rensa tankarna och få en boost på endorfiner.

10 min på crosstrainern som uppvärmning

Rodd 5x15

Latsdrag med smalt grepp 12x4

*

Skivstångsrodd mot mage 12x4

Lats Pushdowns 12x4

*

Hantelrodd 10x4/arm


Chins 6 gånger Until fail.



Likes

Comments

Dethär inlägget är i samarbete med Elsa & Rose.

Nu är det så att jag har gått ihop med ett samarbete med företaget Elsa & Rose Swimwear.

När ni använder koden "OFELIAROMBIN15" så får ni 15% rabatt på bikinis från deras sida och det låter ju hur fantastiskt som helst, ellerhur? Koden är tillgänglig i en månad från och med idag.

Man får passa på att beställa hem en av deras snygga bikinis/baddräkter innan sommarens festligheter så som studentresor, Utlandsresor eller bara långa underbara dagar på stranden!

Likes

Comments

Idag har en av mina närmsta vänner varit med i en bilolycka. När jag vaknade imorse så trodde jag att det skulle bli en kass måndag, men verkligen inte ens i närheten av såhär. Alla mina tankar går till de inblandade.

Pga detta så har bloggen stått still idag. Blev ett extremt kort benpass med endast tre övningar, men jag tog mig dit och det var huvudsaken.

Lårcurls 15x4

Benpress breda 12x4
Superset
Benpress smala 10x4

Hip adductions 15x4

Detta var iallafall dagens frukost. Sojakvarg, bär, banan och solrosfrön.

Likes

Comments