Lokal tid: 23.15
Norsk tid: 18.15

I går reiste vi fra alle i gjengen bortsett fra Henrikke fra Phuket til Bangkokg. Hun skal nemlig reise videre noen uker til, mens resten av oss må hjem. Vi brukte en evighet fra flyplassen til hotellet våres, og taxisjåføren vår kunne virkelig ikke kjøre bil! Alle fire var skikkelig bilsyke når vi kom frem, og ikke nok med det, han klarte jo heller ikke å finne frem til hotellet.

Siden vi ikke kom frem før i 5-tiden, spiste vi middg på hotellet og dro til et av de store shoppingsenterene som ligger i Bangkok. På rekke og rad ligger tre ulike Siam senter i tillegg til Central World, som er Bangkok sitt største kjøpesenter. På disse senterene finner du alt fra H&M, Zara, Adidas og Bershka til de aller dyreste merkene som Louis Vuitton, Burberry, Celiné osv.

Dagen i dag har også gått til shopping. Du må nok ha ganske mange dager for å komme deg gjennom alle butikkene, så jeg og Anja dro på shopping, mens Hanne og Christian dro på sightseeing. Både jeg og Anja er jo over gjennomsnittlig glad i dyr, så når vi fant ut at der var akvarium på Siam Paragon, måtte vi jo slå til og ta turen innom. Veldig gøy at du plutselig finner akvarium i underetasjen, når du egentlig skal handle. Veldig spennende og vi koset oss sammen med alle småbarna når det var mating av store haier.

Resten av dagen har vi brukt på shopping og jeg har nok kjøpt altfor mye i forhold til hvor stor den sekken min er. Den var jo allerede stappfull når jeg reiste fra Norge, og i dag har jeg kjøpt en del fulle handleposer.

Vi fant oss også en kino på Siam Paragon, og dro for å se filmen Geostorm. De hadde nemlig en sal med 4D filmer, så da måtte vi jo bare prøve det ut. Var veldig gøy og hele raden med stoler ristet, sprutet vann i ansiktet på deg og plutselig fikk du et dunk i ryggen. Filmen var også ganske bra, så er veldig glad for at vi prøvde det ut!

I morgen er det hjemreise, og selv om at jeg gruer meg til den lange reisen på rundt 15-16 timer, gleder jeg meg til å komme hjem. Har hatt det utrolig gøy på tur, men kjenner det blir godt å ikke skulle reise så mye på en stund.

Follow me on: Instagram, Bloglovin , Nouw

Design bloggen din - velg mellom mange ferdige maler på Nouw, eller lag din egen – pek og klikk - Klikk her

Lokal tid: 19.32
Norsk tid: 14.32

Skal love dere det var en jente som ble veldig glad når hun så ut vinduet i dag tidlig! Det var nemlig sol! Våknet ganske tidlig i dag og etter å ha kastet i meg frokosten var det rett ut til bassengkanten for litt soling. Her snakker vi over 30 grader og null vind, så dere kan tenker dere hvor varmt det var.

Siden vi bor ganske nærme stranden bestemte vi oss for å tilbringe dagen der. Var desverre store bølger, men veldig deilig med mye vind i den stekende solen.

Fikk meg også en liten venn på stranden i dag. Se så søt han var da! Kom trippende bort til meg for litt oppmerksomhet og han fikk både kjeks og vann med oss. Så nydelig og oppmerksomhetssyk!

Vi bestemte oss for å spise lunsj på en strandklubb som heter Catch. Er tydligvis en av de beste strandklubbene her og det merket vi på prisen. Ganske stive priser, men veldig god mat.

Vi var på stranden til solen gikk ned for å utnytte siste solstrålene. Blir nok siste soldagen på oss siden vi reiser til Bangkok i morgen og der er det meldt regn.

Vi blir i Bangkok til torsdag og da drar vi hjem til Norge. Kjenner jeg begynner å savne norsk mat og trening så blir godt å komme hjem og få tilbake rutinene igjen.

Lokal tid: 20.14
Norsk tid: 15.14

Enda en reisedag er over og vi har ankommet Phuket og den fantastiske villaen vi leier de neste dagene. Her snakker vi 3 soverom, 5 bad, eget basseng og til og med eget bassenghus! Altså kan ikke bli mye bedre enn det?

Vi startet dagen allerede kl 07.00 og det var ganske hardt, da vi hadde en ganske sein kveld i går. Vi fant plutselig et utested med glowparty på stranden, så timene gikk fort.

Vi tok båt fra Ko Phi Phi Don til Phuket allerede kl 09.00 og det var en ganske heftig båttur. Var veldig mye bølger på sjøen og flere av passasjerene ble veldig dårlige og endte opp med å kaste opp. Jeg var så heldig at jeg sov meg gjennom nesten hele turen og var opplagt når vi kom frem.

I dag var vi så heldige at vi fikk litt sol når vi kom frem til villaen. Etter mange dager med ekstremt mye regn kan dere tenke dere hvor deilig det var med litt sol! Med andre ord så har vi lagt med bassengkanten resten av dagen.

Krysser fingrene for litt mer sol de neste dagene så vi ikke kommer hjem like hvite som når vi dro! Ha en fin dag videre.

Lokal tid: 16.30
Norsk tid: 11.30

Været her på øyen er fortsatt veldig dårlig og det regner i ett sett, men i dag har vi trosset regnet og dro på en liten utflukt. Planen i dag var egentlig en dagstur på rundt 6 timer til ulike plasser på Ko Phi Phi Don og naboøyene, men vi bestemte oss for å heller dra en liten tur til Monkey Beach.

Monkey Beach er en liten strand på øyen med mange små aper. Det var heldigvis opplett når vi dro til stranden, men etter en liten time både regnet og blåste det så vi måtte vente til vinden roet ned før vi kunne dra tilbake.

Se på de søte apekattene da! Et lite tips om du skal til en slik strand med masse apekatter er å legge alle tingene dine igjen i båten! Var flere på stranden som hadde med seg brus, øl og mat osv. og apene er noen små tyver og jaget alle som hadde noe de ville ha!

Satte meg ned på sanden og filmet noen små, søte babyer og ante fred og ingen fare. Plutselig kommer det en og hopper opp på ryggen min for å ta seg en liten smakebit av håret mitt! De syntes det var veldig spennende med hårstrikk og fliseklemmer, og prøvde derfor å stjele de. Klarer de først å ta noe så får du det aldri igjen for å si det slik.

Flere av de andre båtene som var ved stranden kastet ut frukt osv. til apene og de ble helt crazy! Løp etter hverandre og kranglet om maten. Synes det er helt greit at de gir frukt til apene, men kjente jeg ble litt provosert når de gir de sjokolade og annet godteri. Kan jo virkelig ikke være bra for dem.

Anbefales virkelig å dra til Monkey Beach om du er på utkikk etter litt aper. Der er du i alle fall sikret å møte på dem. Ha en fin dag videre!

Lokal tid: 18.09
Norsk tid: 13.09

La meg bare si det slik: når det først regnet i Thailand så åpner virkelig himmelen seg! Trodde virkelig ikke at det kom til å regne så mye når vi reiste til Thailand, er jo regntid, men fy søren som det plasker ned!

Håpte virkelig på litt sol i dag slik vi fikk utforske øyen litt, men etter bare en liten stund ute var vi kliss våte. Løp hjem fra restauranten og etter bare noen få minutter var vi gjennomvåte.

Litt gøy å kunne løpe rundt i regnet som noen små barn for vi var jo uansett gjennomvåte! Haha, alle vi løp forbi, lo av oss og ristet på hodet.

Altså se på den himmelske maten på bildene over! Ingen hemmelighet at denne ferien har bestått av veldig mye avslapping og altfor mye mat. Har desverre ikke vært så heldige med maten, men denne restauranten var helt fantastisk! Den heter Unni’s restaurant og er ganske sikker på at det er en svensk dame som eier den. Anbefales virkelig å stikke innom der om dere er på Phi Phi!

Follow me on: Instagram, Bloglovin , Nouw

Akkurat nå ligger jeg på rommet på hotellet våres på Phi Phi og slapper av. Vi ankom Phi Phi i pissregn i 12 tiden og omtrent løp til hotellet. Er så glad for at jeg har pakket alle klærne mine i vakuumposer for ryggsekkene lå ute i pissregnet på båten og omtrent alt i sekken var kliss vått. Øyen er veldig idyllisk, men merker at standarden på hotellene her er en del lavere enn på de andre plassene vi har vært. Men sånn er det vel å være på backpacking?

Både jeg og Henrikke har med oss GoPro på denne turen og har filmet en del som Henrikke så har laget en video av! Denne videoen er fra første uken vår, hvor vi har vært innom Bangkok og Ko Samui.

Lokal tid: 18.08
Norsk tid: 13.08

Akkurat nå ligger jeg ved bassengkanten og slapper av etter en veldig lang og varm dag. Solen er på vei ned og himmelen er lett overskyet, men kjenner det er deilig å ligge her selv om solen ikke er på himmelen.

Dagen i dag startet tidlig og allerede halv 9, var vi på veg til båten på Nathon Pier som skulle ta oss med fra Ko Samui til Donsak. Båtturen dit tok ca. 1 time. Når vi kom i land hoppet vi på bussen til Krabi.

Etter nærmere 2-3 timer i buss trodde vi at vi var nesten fremme, men neida! Da måtte vi i minibuss og kjøre longtailbåt videre til Railay Beach. Var mildt sagt en veldig lang, klam og varm tur.

Her på Railay Beach skal vi være til torsdag og her er så fint! Føler landskapet bare blir finere og finere på hver plass vi drar!

Når vi endelig kom frem til hotellet, dro vi på hotellrestauranten og spiste litt mat før vi ville utforske plassen litt. Jeg er så sliten etter dagen at jeg dro tilbake til hotellet og resten av gjengen ble igjen på stranden.

I morgen håper vi på sol og blå himmel for da har jeg store planer om å ligge på stranden å få litt brunfarge! Håper dere har en fin dag videre.

Follow me on: Instagram, Bloglovin , Nouw

I dag har vi vært på dagstur til Angthong national marine park. Vi startet dagen med 1 time båt ut til første øyen. Der fikk alle snorkleutstyr og hoppet i vannet.

Har alltid vært litt redd for fisk og andre dyr i vannet så var ganske skeptisk i begynnelsen og redd for at jeg skulle få helt panikk. Heldigvis gikk det utrolig bra og vi storkoset oss. Kjøpte meg GoPro rett før vi reiste og det var virkelig verdt pengene! Har filmet masse gøye filmer og fått utrolig mange bra bilder.

Etter at vi hadde snorklet 1 time, dro vi videre til neste øy. På denne øyen var der en stor lagune, så etter en 15 minutters gåtur kom vi til lagunen. Så utrolig vakkert!

Det var ikke så mye mer å gjøre på denne øyen annet enn lagunen, så siste halvtimen var vi på stranden og slappet av før vi skulle videre til den siste øyen.

På den siste øyen vi var innom fikk vi lunsj før vi skulle ut på vannet med kajakk. Vi padlet rundt en av de små øyene som lå rundt øyen vi spiste lunsj på. Øyene her er så utrolig fine og er mye smalere nede ved vannet enn oppe. Den går liksom utover med små grotter helt nede med vannet.

Vi padlet gjennom to slike grotter og ble nesten stående fast i begge. De var så lave at vi måtte legge oss ned i kajakken for å komme gjennom! Var litt panikk på både meg og Anja noen øyeblikk da for å si det sånn.

Etter kajakkturen dro vi tilbake til båten og ble kjørt tilbake til Ko Samui. Har virkelig storkost oss i dag og en slik dagstur anbefales virkelig om du skal til Ko Samui!

Lokal tid: 22.08
Norsk tid: 17.08

I dag var endelig været på vår side og solen tittet frem! Vi har scootere så vi kjørte til en fin strand, ikke så altfor langt unna. Først spiste vi lunsj på et av hotellene på stranden og fikk låne solsenger med hotellet.

Etter et par timer på solsengen var hele gjengen litt rastløs så vi fant en plass vi kunne prøve paddleboards. Så utrolig gøy og så fine omgivelser! Er virkelig så utrolig fint her. Anbefales virkelig å prøve baddleboarding! Så gøy og virkelig en treningsøkt.

I morgen håper vi på blå himmel og sol for da skal vi nemlig på dagstur. Blir nok mye filming og bilder så blir et innlegg om det i morgen.

Ha en fin søndag videre.

Lokal tid: 11.28
Norsk tid: 06.28

Vi storkoser oss her på vår private villa. Virkelig ikke gale å ha den utsikten der fra sengen på soverommet!

I dag er heldigvis været litt bedre enn i går og vi håper at regnet holder seg borte slik at vi kan få et par timer på stranden. Er jo regntid i Thailand nå, men vi hadde håpet at været skulle være litt bedre. Blir ikke mye brunfarge og utforsking om det skal fortsette slik.