Oppskrift
En halv avokado
Ingefær/sitron jus
4-5 små biter mango
4-5 små biter pappaya
Litt vannmelon jus
En klype spinat

Utrolig god og forfriskende smoothie lagd på 1-2-3. Bildene er tatt med IPhone 7+, beklager at jeg ikke har fått tatt bilder med kamera. Har nemlig ikke noe pc, men skal kjøpe ny nå i løpet av sommeren, så da blir det bedre blogginnlegg. Dessuten er jeg midt oppi flytting for øyeblikket, og nå til uka skal jeg starte å jobbe. Som dere skjønner har jeg heller ikke all verdens med tid for øyeblikket. Det kommer en del innlegg allikevel, det lover jeg.

Liker du smoothies? Hva er dine planer for sommeren?

Flytt bloggen din til Nouw - nå kan du importere den gamle bloggen - klikk her!

Likes

Comments

Har lenge hatt en stor interesse for trening og ernæring, noe jeg også har i dag. Jeg vet sikkert at dette er noe jeg vil drive med i fremtiden, og selv om jeg ikke er noen mester synes jeg det er moro. Min reise gjennom mye hat, mat, skuffelser og elendighet har vært lang. Forskjellen fra da det hele startet i 2014, og nå i 2017 er at jeg nå kan kose meg med mat. Lenge har jeg tenkt på trening som noe jeg skal gjennomføre for å være best, og målet mitt var å bli den slankeste på hele skolen. Selvsagt et urealistisk og et teit mål for meg selv, men det var ikke slik på den tiden. Akkurat som om det var alt som var inni hodet på meg.


Bildet til venstre er i 2014, og bildet til høyre starten av 2016 til dere som eventuelt lurer:-) Det jeg la på meg her er sunne kiloer, som jeg er stolt over. Jeg liker hoftene, strekkmerkene og mine kvinnlige former. Sikkert minst 10 kg i mellom disse bildene.

Jeg tror det hele startet med at var noen på barneskolen, som fortalte at jeg var feit. Følte meg mye mobbet for kroppen min på den tiden. Ikke bare det, men også mye annet som påvirket meg til å trekke meg unna, og hadde generelt dårlig mestringsfølelse frem til jeg startet på VGS. Det er feil å si at det var "grunnen" til at tankene mine var sånn, men jeg tror kommentarene satt litt igjen, hvis dere skjønner? Jeg var nesten den eneste jenta som hadde litt fett før jeg var 10 år. Vokste mye raskere enn de andre jentene, og til og med guttene. Husker ikke hva jeg følte, men jeg trøstespiste mye og var veldig aggresiv. Spydde av og til opp mat allerede som barn, og det eskalerte seg.

Etter noen år ble jeg eldre og tynnere. Det å få bekreftelse for meg var kjempeviktig, og jeg elsket å høre at jeg så sykelig tynn ut. Hadde alltid vært hun litt chubby jenta, så for meg var det mestring. Selv om tankene i hodet sa "det er løgn, du er forsatt stor". Det jeg til slutt fant ut, var at jeg aldri ble slik jeg ville bli.. 

Har lenge vurdert om jeg ønsker å dele et slikt innlegg pga. det er så mye fokus rundt kroppspress i sosiale medier. Mitt beste tips er å trene for å ha det gøy, ha personlige sunne mål og kunne kose seg en gang i blant. Er det noe dere ønsker å spørre meg om rundt dette, så ta kontakt med meg. Tenkte å legge ut noen sunne oppskrifter til kaker og middag senere, eventuelt komme med noen flere treningshistorier. Skriv i kommentarfeltet hva du ønsker å lese mer av. ❤

Likes

Comments

Nå er det endelig juni, og jeg tenkte å oppsummere mai-måned. Det har både vært oppturer og nedturer med måneden som jeg skal skrive i denne månedens ''happening''. Jeg har vært utrolig flink til å trene, og har trent minimum 4-5 dager i uken (med unntak da jeg var syk), og tiden har ellers gått med til å flytte ut på Roverud. Bor egentlig på Elverum pga. studie og Roverud med Marius, men siden han skal flytte til Liverpool til høsten skal jeg bo hos mamma i sommer. Jeg er vandt til å bo for meg selv fra jeg var 18-19, så det blir uvandt å bo i Kongsvinger igjen. Heldigvis er det bare midlertidig til jeg starter mitt andre år på skolen igjen til høsten. Da blir det å bo fast på Elverum, det kan kanskje bli litt ensomt der. Men da får jeg i hvert fall fokusert 100% på studiene og treningen, og skal søke jobb der oppe for å få tiden til å gå.

BESTE INNKJØP
Det må være sommerduften Escada, egentlig er jeg mer glad i Escada Cherry (parfymen jeg bruker oftest), men tenkte det var moro med en annen type duft. Ikke helt slik jeg pleier, men nå skal det sies jeg er veldig kresen på dufter og har luktesans på lik linje med en hund. Jeg personlig er ikke glad i Chanel, Daisy av Marc Jacobs og stramme dufter. Også litt skeptisk til denne!
BESTE MINNE
Det er uten tvil 17.mai-feiringen, selv om jeg ikke var frisk (halsbetennelse) var jeg allikevel kommet meg litt. Feiret den med familien min, og etterpå familien til Marius. Det var utrolig koselig!
NEDTUR
Kommer kanskje ikke som et sjokk, men det må ha vært halsbetennelsen. Det gikk utover prøven min på skolen, og humøret mitt. Heldigvis er den helt borte nå! 
BESTE SANG
Breathe med Astrid S. Hun har så utrolig fin stemme, og denne sangen har jeg hatt på hjernen i hele mai. Jeg går veldig fort lei av sanger, så etter jeg hørte denne et par hundre ganger har jeg nå gått lei. Selv om jeg fikk en ''sommerfølelse'' av den, så var det i hvert fall min mest spilte låt.

Likes

Comments

Nå har det seg slik at jeg tenkte å bestille meg en ny kjole, men problemet er at jeg aldri blir fornøyd. Derfor tenkte jeg å høre med dere lesere, hvilken dere eventuelt liker? Jeg er 179 cm ca, så derfor alltid vært skeptisk til lange kjoler, men tenkte kanskje å teste noe nytt. Hvilken kjole likte dere best? Kjolen skal brukes både til en stor fest, men vil og generelt ha en som jeg kan bruke på byen kanskje senere. Det er dumt om den blir liggende i skapet med de hundre andre kjolene jeg har!

1.

2.

3.

4.

Legg igjen en kommentar

  • 63 lesere

Likes

Comments

Har delt noen enkle oppskrifter på smoothie før, men denne må dere bare teste.

Den består av 1 egg, litt melonyoghurt, vann, frosne bringebær, frosen ananas, frosen mango og banan. Du kan bytte ut vann med jucie, men jeg synes det er like godt med vann. ​Hva liker du å ha i smoothien?

Likes

Comments

Har fått spørsmål om å dele noen oppskrifter. Det tenkte jeg absolutt jeg kunne gjøre! Matvafler fra Det Glutenfrie Verksted. Det er helt uten sukker, og jeg bruker det til en enkel kveldsmat/mellommåltid. Kjempegode og enkelt i hverdagen. Tilsetter også litt surdeigspulver og havre i disse for å få litt mer preg over de, og god næring.

Du trenger:
4 egg, melk (kan byttes ut med laktosefri), flytende margarin og en pose vaffelmix fra Det Glutenfrie Verksted.

Likes

Comments

Vært å tatt noen bilder på festningen i Kongsvinger. Merker jeg har glemt en del kamerainnstillinger, og mangler litt teknikk på å få til riktig blenderåpning (riktig lys), lukkertid når jeg tar bilder når det er mørkt osv. Vurderer å melde meg på et fotokurs. Jeg er for det meste selvlært, men har aldri tid til å reise ut å ta bilder så er mer en hobby for meg. Har vurdert å melde meg inn i fotoklubb, men når tiden ikke strekker til gjør jeg det for moroskyld de få gangene jeg har tid.

Q: Hva er dine hobbyer?Mine er trening og fotografering.

Likes

Comments

Nå har jeg blitt veldig aktiv igjen på bloggen, men tro meg det er sikkert for en kort periode. Får sånne ''kick'' når jeg kjeder meg, og skriver ned unødvendige og kjedelige ting om meg selv. Det at andre er innom å titter er koselig, selv om jeg alltid har sett på blogging som en klisjé jentegreie. Får alltids koselige tilbakemeldinger av venner og bekjente! Det er så motiverende.

Jeg har mye fri, og dagene går som regel til trening og skole så har jeg masse tid til overs til bloggen. Tiden flyr fort, og i påsken var jeg fast bestemt på å reise. Problemet var at jeg plutselig fikk en oppgave på skolen, JA midt i ferien. Planene snudde helt om, og kvelden går med til å skrive forventningsnotat. Mine forventninger til meg selv har aldri vært så skyhøye, så bruker sikkert en time eller to på å skrive ferdig.

Kan ærlig si jeg alltid har likt å finne på ting, og hater å sitte hjemme. Jeg er ikke en person som er så glad i sofaen på lørdagskvelden. De som kjenner meg vet jeg foretrekker å gjøre noe festlig framfor noe kjedelig. Påske for meg har aldri vært noe spesiell feiring, annet enn bursdagen min som av og til har vært i påsken. Føler de fleste er på fjellet, så nå er jeg er fast bestemt på at det er meg neste år. Da skal jeg booke hotell eller kanskje ei hytte i god tid, og reise på en skikkelig ferie! Det er bare å spare, hehe

Her er det noen bilder som er tatt på middag hos mamma, kjempekoselig.


Påsken hittil har vært kos. Bruker tiden mest på å slappe helt av. Hvordan har din påske vært?🐥

  • 121 lesere

Likes

Comments

Nå har jeg testet et produkt som skal gjøre håret rett, og da uten skader. Du finner det HER . Det er fint for meg som bruker veldig mye tid sammen med rettetangen. Du trenger følgende:
- Hansker til å påføre behandlingen (evt plastpose)
- Fargekost, eller bare generelt en god kost
- Kam for å gre det jevnt og få ut behandlingen
- Rensesjampo (Jeg brukte Define)
- Rettetang og hårføner

Det ligger video ute hvordan man gjennomfører det. Kuren skal sitte i håret i 3 dager uten vask, noe som for meg er helt håpløst i grunn. Jeg ELSKER å vaske det, dessverre er det ikke helt bra. Tror håret har godt av det, og det er proteiner i LuxsusHair sin behandling. Det var for meg umulig å tro at dette ikke tok noen skader på håret, men det er garantert, og derfor valgte jeg å teste produktet. Håret ser veldig fett ut, noe som er eneste ulempe. Jeg vil ikke anbefale å gå med det på jobb, skole. Ta det noen dager du har fri!

Det blir spennende å se hvordan det går frem til torsdagen. Er det noe jeg brenner for er det å ta vare på håret mitt, og bruker veldig mye tid på å pleie det, gå til frisører og generelt veldig mye penger på ulike produkter. Nå har jeg sjampo-dilla, og handler/tester ut forskjellige typer.

Oppdatering: Dette er etter behandlingen. Håret ble mye mykere, og jeg føler det ble litt mindre bølger. Her har jeg ikke fønt eller rettet håret. Hvis du skal bruke behandlingen for et rettere hår vil jeg kanskje ikke anbefale den, men om du skal bruke den for et mykt, skinnende og glatt hår vil jeg anbefale den på det sterkeste. 

Likes

Comments

I dag har jeg jogget 1 mil inne på mølle, og det er noe jeg absolutt bør gjøre oftere. Dessverre blir det for sjeldent prioritert, og jeg har ingen god unnskyldning for det. Jeg føler allikevel at jeg bruker mye tid på trening, om det ikke bare er å løpe, så er jeg veldig aktiv med dans, spinning og annet så skal vel ikke klage på noe.

Nå i disse eksamenstider, blir det mye stillesitting. Da er det tross alt viktig å komme seg litt ut! Har planlagt å reise ut i morgen. Som regler klarer en ikke uansett å sitte hele dagen med boka/powerpoint/forelesning på nett osv. Da er man lagd av stål, for personlig er jeg for rastløs, og går fort lei etter noen timer. Kan fort ta meg en 2 timers pause foran tven, kjøkkenbenken, rydde i leiligheten eller på treningsstudio, også pån igjen senere på kvelden.

Driver å pynter opp litt med ny lampe i hybelleiligheten. Tar meg en fortjent pause

De gule lysene er tatt frem, og påskekaninen står i vindu!

Hva er dine beste studietips? Har du pyntet og ryddet til påsken?
  • 158 lesere

Likes

Comments