Hej jag heter Magnus och jag är sockerfri sockertorsk sedan 20 dagar tillbaka. Det är helt sjukt vad svårt det är med att sluta med godis, glass och andra onyttigheter. Alltså jag äter bra och hälsosam mat, men kompletterar gärna med godis, kakor och glass. Nu har jag dock kört (snart) tre veckor med sockerfri kost förutom en lördagsgodis med kidsen. Lördagar är ätardag men det innebär inte allt onyttigt jag hittar. Det har faktiskt gått över förväntan men de gånger det blir för tufft att stå emot blir det lite ProPud chokladpudding som substitut. Det känns rätt bra att man gått ifrån att käka glass nästan varje dag, godis 1-2ggr i veckan och chips en gång i veckan till detta. Igår slarvades det (inplanerat) med chips men nu blir det strikt fram till påsk då det ska ätas godis (en av dagarna). Att unna sig någon god mat på lördagar hör till men för det behöver man ju inte äta ihjäl sig.

Träning har funkat helt ok. Mycket fokus på löpning den senaste tiden. Men kommande vecka blir det kampsport, hinderbana och något kravlöst löppass utan tidtagning. Sedan kör vi igång med hårdkörning igen...

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Lättkränkta kan sluta läsa nu...

I augusti ska jag genomföra ultravasan45. Det som oroar mig mest är faktiskt det här med skavsår...och då menar jag inte på fötterna utan runt dom mer ädla delarna. Körde ett lätt 8km pass på löpband här om dagen och redan efter 4-5km kände jag tendenserna på skavsår. Seriöst, 40km till och grejerna kommer att ramla av när jag kommer i mål och ska in i duschen!! Så vad ska man göra? Brasiliansk vaxning, en pampersblöja fylld med vaselin eller har ni några tips kära läsare och medbloggare? Jag är som sagt glad amatör och tacksam för alla tips men misstänker att de flesta på detta forum har mer koll på vaxningar än på ultralopp 😜 men alla tips är välkomna! Var inte blyga 😳

Jag har ett par kompressionsshorts från Skins som ska testas imorgon på mitt långpass, funkar dom skulle det behövas en sponsor på dessa. Byter ut mina långpass varannan vecka mot långpromenader på ca 2-4h för att vänja kroppen vid att jobba länge. Fan man skulle ju vilja träna på heltid. Tips om hur man ska träna överlag mottages också tacksamt!

Likes

Comments

Det kan vara vårkänslor men det tror jag inte. Dagens (hm, faktiskt igår) löptur på 6km med fartökning kändes sjukt bra. Halvvägs in så kom den där lyckorusiga känslan som på fackspråk kallas, runners high! Som jag saknat den känslan. Löpningen har gått tungt länge nu och då jag för en gångs skull körde passet ute istället för på löpbandet hände det.

Denna känsla ska jag behålla på lördagen också när det är dags för långpass...

Likes

Comments