Hej jag heter Magnus och jag Ă€r sockerfri sockertorsk sedan 20 dagar tillbaka. Det Ă€r helt sjukt vad svĂ„rt det Ă€r med att sluta med godis, glass och andra onyttigheter. AlltsĂ„ jag Ă€ter bra och hĂ€lsosam mat, men kompletterar gĂ€rna med godis, kakor och glass. Nu har jag dock kört (snart) tre veckor med sockerfri kost förutom en lördagsgodis med kidsen. Lördagar Ă€r Ă€tardag men det innebĂ€r inte allt onyttigt jag hittar. Det har faktiskt gĂ„tt över förvĂ€ntan men de gĂ„nger det blir för tufft att stĂ„ emot blir det lite ProPud chokladpudding som substitut. Det kĂ€nns rĂ€tt bra att man gĂ„tt ifrĂ„n att kĂ€ka glass nĂ€stan varje dag, godis 1-2ggr i veckan och chips en gĂ„ng i veckan till detta. IgĂ„r slarvades det (inplanerat) med chips men nu blir det strikt fram till pĂ„sk dĂ„ det ska Ă€tas godis (en av dagarna). Att unna sig nĂ„gon god mat pĂ„ lördagar hör till men för det behöver man ju inte Ă€ta ihjĂ€l sig.

TrÀning har funkat helt ok. Mycket fokus pÄ löpning den senaste tiden. Men kommande vecka blir det kampsport, hinderbana och nÄgot kravlöst löppass utan tidtagning. Sedan kör vi igÄng med hÄrdkörning igen...

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

LÀttkrÀnkta kan sluta lÀsa nu...

I augusti ska jag genomföra ultravasan45. Det som oroar mig mest Ă€r faktiskt det hĂ€r med skavsĂ„r...och dĂ„ menar jag inte pĂ„ fötterna utan runt dom mer Ă€dla delarna. Körde ett lĂ€tt 8km pass pĂ„ löpband hĂ€r om dagen och redan efter 4-5km kĂ€nde jag tendenserna pĂ„ skavsĂ„r. Seriöst, 40km till och grejerna kommer att ramla av nĂ€r jag kommer i mĂ„l och ska in i duschen!! SĂ„ vad ska man göra? Brasiliansk vaxning, en pampersblöja fylld med vaselin eller har ni nĂ„gra tips kĂ€ra lĂ€sare och medbloggare? Jag Ă€r som sagt glad amatör och tacksam för alla tips men misstĂ€nker att de flesta pĂ„ detta forum har mer koll pĂ„ vaxningar Ă€n pĂ„ ultralopp đŸ˜œ men alla tips Ă€r vĂ€lkomna! Var inte blyga đŸ˜ł

Jag har ett par kompressionsshorts frÄn Skins som ska testas imorgon pÄ mitt lÄngpass, funkar dom skulle det behövas en sponsor pÄ dessa. Byter ut mina lÄngpass varannan vecka mot lÄngpromenader pÄ ca 2-4h för att vÀnja kroppen vid att jobba lÀnge. Fan man skulle ju vilja trÀna pÄ heltid. Tips om hur man ska trÀna överlag mottages ocksÄ tacksamt!

Likes

Comments

Det kan vara vÄrkÀnslor men det tror jag inte. Dagens (hm, faktiskt igÄr) löptur pÄ 6km med fartökning kÀndes sjukt bra. HalvvÀgs in sÄ kom den dÀr lyckorusiga kÀnslan som pÄ facksprÄk kallas, runners high! Som jag saknat den kÀnslan. Löpningen har gÄtt tungt lÀnge nu och dÄ jag för en gÄngs skull körde passet ute istÀllet för pÄ löpbandet hÀnde det.

Denna kÀnsla ska jag behÄlla pÄ lördagen ocksÄ nÀr det Àr dags för lÄngpass...

Likes

Comments