Det har snart gått två månader sen vi började ändra vår kost. Resultatet på vågen går neråt och även fast den inte går så snabbt ner som jag vill så är jag väldigt nära mitt första delmål, att gå ner under 100! 100,4 står vågen på nu.

Det har vart svårt att inte fuska på jobbet eftersom jag är förskollärare och äter pedagogoisk lunch så är alternativen inte allt gör ofta lchfvänliga. Det har också vart svårt på helgerna. När vi är hemma är det inga problem men vi har haft många resturangbesök bokade sen en tid tillbaka och då har jag fuskat vilket visar sig på vågen direkt!

Att äta lchf på vardagarna går bra. Än så länge har jag inte tröttnat på maten och även om jag är sugen på potatis så går det att stå emot. Godissuget är inte alls lika stort som innan och att äta 16:8 är mest skönt för då slipper jag planera och äta frukost.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Början av denna veckan har vart jobbigare. Kosten i sig går bra och jag skulle nog känna att jag inte varit sötsugen alls denna vecka. Det som har vart svårt är att jag har överätit + att jag inte har klarat 16:8.

Jag är nästan helt fri från förskylningen så har börjat träna lite denna veckan för att uppnå ett av mina mål med denna resan. Den tiden jag har tränat på har vart på kvällen vid 8-9 vilket har gjort att jag blivit hungrig och ätit. Tydligen så betyder äta på kvällen överätning för mig för jag kan inte sluta äta.

Resten av veckan så ska jag verkligen försöka att hålla mig till att äta 8 timmar om dagen och att inte överäta.

Likes

Comments

Första veckan gick som sagt bra med både maten och 16:8. Jag har fuskt och vägt mig hela veckan så resultatet var ingen nyhet men here we go

Startvikt: 108.8 kg
Nuvarande vikt: 105.3 kg

Viktnedgång vecka 1: - 3.5 kg

Likes

Comments

För ett år sen gjorde jag och min sambo ett försök med att gå ner i vikt. Vi räknade kalorier, min sambo rasa i vikt och jag gick ner kanske 800g i veckan, max. Till slut tröttna vi, det var för tidskrävande.

Sen ett tag tillbaka har jag velat testa på nytt, men med något annat. Efter att hs läst om det mesta så känns det som lchf och 16:8 är det som passar mig bäst och nu har första veckan gått.

Måndag: Supertaggade på att börja, sjuk hungrig på morgonen men klarade både maten och 16:8 bra! Lyckades dock bli sjuk förra veckan så mår dåligt till och från hela dagen.

Tisdag: Var på en överrasknings babyshower för min bästa kompis. Vill inte berätta om att jag äter lchf riktigt än ( kan ta det någon annan gång) så åt en pizzabit och lite vattenmelon. Drack även både cola och fanta, vilket är mitt största sug.

Onsdag-Torsdag: Både maten och 16:8 går bra, fortfarande inget jobbigt.

Fredag: Jag och min sambo är barnvakter åt hans lillebror. Maten går bra och på kvällen dukar vi fram fredagsmys. Det är inga större problem att hålla sig undan chipsen och jag håller mig till nötter och lite mörk choklad.

Lördag: Datenight och cheatday! Jag och min sambo var ute och åt och kollade på bio. Jag åt en nachotallrik eftersom jag är ganska säker på att jag skulle överätit om jag tagit pommes som jag egentligen ville ha. Under bion så köpte vi lite godis och med betoning på lite så åt jag lite av det. Förra gången när vi försökte gå ner så överåt jag alltid på fuskdagarna vilket gjorde att jag inte gick ner något, jag ville inte göra om de igen.

Söndag: Både kosten och 16:8 funkade bra.

För att sammanfatta, första veckan gick bra. Haft lite sug på pommes och chips men inget som vart ohanterligt.

Likes

Comments

Startvikt - 108.8

Likes

Comments

Ni vet när man försökt gå ner i vikt så länge man kan minnas, när man har testat alla dieter men misslyckas gång på gång.

Där har jag varit men nu har jag bestämt mig! Det är dags att ta tag i det, för min skull men framför allt för min sons skull.

Likes

Comments