Nu är det ca 3 veckor sedan jag satte mina små fötter i Amerika! Tänkte berätta lite kortfattat om denna tid som jag varit här.

Efter många timmar på flygplatsen kom vi fram till Training School på måndag kväll på Long Island. Jag har hört flera berätta att det är tråkigt och framförallt VARMT där - sant! Lektionerna var såååå långa. Det enda bra med lektionerna var att det fanns AC i dom rummen + att vår lärare var ganska rolig. Efter två och en halv dag med bara lektioner fick vi äntligen åka iväg till NYC på torsdag förmiddag! Jag säger bara Woooow! En helt underbar fantastiskt och vacker stad! Vi åkte en busstur i ca 2-3h och fick se intressanta saker och blev guidad av en jätteskön tant! Efter bussturen åkte många till Top of the Rock, inte jag och Hanna dock! Med tanke på att vi bara hade 2.5h fritid så passade vi på att strosa runt i Central Park och sedan till Time Square. Ska definitivt tillbaka till den staden igen! Helst med min älskade O.

Sedan vart det fredag. Dags att åka till familjen. Efter ca 5-6h flyg landade jag i Seattle och blev upphämtad av min host dad, som förövrigt är svensk. De första 10 dagarna var jättebra då jag hade deras nuvarande au Pair då som sällskap. Så när hon åkte iväg på sin semestermånad så kändes allt inte så nytt och jag var i en bekväm tillvaro. Första dagen helt själv var dock lite jobbig då den yngsta 1.5 år inte var helt bekväm med mig. Hon grät nog mestadels av den dagen men den äldsta som snart fyller 4 år, har det gått bra med sen första dagen jag kom till familjen. De resterade dagarna gick jättebra och allt känns tryggt med familjen. Jag trivs jättebra hos dom!

Hej! Det var inte igår!
Jag tänkte ta tag i bloggen igen, funderat på det länge men eftersom jag ska till USA om 10 dagar så vill jag gärna ha någonstans där jag kan skriva av mig och lägga upp saker så jag kan kolla tillbaka på det senare. Så denna blogg har jag i största del för min egen skull då men även för vänner och familj som kan läsa om mitt år i USA. Ni andra är såklart också välkomna att läsa bloggen!

Om 10 dagar flyger jag till USA och ska spendera 13 månader där varav 12 månader som au pair. Helt sjukt... Har inte riktigt fattat att jag ska åka än.

Vart ska jag bo då? Jo, i en liten stad som heter Kent. Det ligger söder om Seattle. Inte alls där jag förväntade mig att jag skulle hamna i från början men nu är jag sjukt taggad!

Hej! Jag har tidigare i flera år, till och från, bloggat på blogg.se. Nu tänkte jag dock testa något annat, så får se om jag gillar denna sida. Vi får även hålla tummarna om att jag blir mer aktiv med bloggandet också då jag nu varit inaktiv i ca 1 år.. Hehe..

På bloggen kommer allt möjligt att skrivas, t.ex. mina tankar och fritid. Jag har även stora drömmar (som förhoppningsvis blir planer snart) efter gymnasiet som jag hoppas jag kan dela med mig till er här framöver. 😃

Eftersom jag inte har någon bild som riktigt passar till detta inlägg så får det bli en bild som jag tog i vintras nere vid stugan.