Hej hopp!

Vad jag är dålig på att uppdatera... men kom på att jag kan göra set i telefonen👏🏼

Har på den senaste tiden inte vägt mig, sprungit två lopp (Tough Viking & vårruset) och äter mer socker än någonsin..
Jag har valt att inte väga mig just nu då det skapar en stress i mig. Tough Viking var skit kul!! Och det kommer jag springa igen 😃
Vårruset var mysigt, 5 kilometer genom mysiga Slottskogen. Sprang med Ts kusin & moster, vilket gjorde det ännu mysigare! Jag vann en robotdammsugare på loppet också, ännu ett plus!
Och sockerintaget ska jag ta tag i efter Göteborgsvarvet nästa lördag. Måste ändra på det men nu ligger fokus på löpning och plugg..

Ska fortsätta med mitt plugg nu, men ska bli bättre på att uppdatera här 💪🏼☀️

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

​Hej blogg.


Det har hänt en hel del med mitt välmående det senaste. Jag mår bättre, känner mig lättare på något vis trots att jag inte gått ner i vikt. Min kondition har nog aldrig varit bättre! I måndags blev det en runda på 8.5 km på 51 min, jag är SÅ STOLT över mig själv!

Sen att det fortfarande är ett stort sockerintag, men jag tänker att kommer jag igång med träningen så kommer maten senare. 

Nu sitter jag mitt uppe i tentaskriverier, laddar inför tough vikning, eller laddar... Jag är svinnervös.. vet inte riktigt vad jag har tackat ja till, men springa kan jag iallafall 


Idag blev det rågpuffar och mjölk till frulle och ett stort glas kaffe med mjölk som uppladdning inför plugget. Har nu fått en bra struktur och hittat litteratur till min tenta så det är dags för lunchpaus.

Jag ska börja använda mig av Lifesum igen för att kanske få ordning på maten. Jag börjar nu, Nu bestämde jag mig. Så får det bli.

Det får bli fler uppdateringar här igen, det motiverar mig =) Skriver just nu om bland annat motivation så borde ju vara expert på att motivera mig själv eftersom jag vet hur motivation uppstår och underhålls... Jaja..


Lunchtime! blir nog Kesoplättar =)

Puss6kram! 

Likes

Comments

☀Hola!

Det har blivit en paus från träning och mattänk... Varit sååå stressad då jag sagt ja till för mycket. Tycker ju det är superkul att ha flera bollar i luften samtidigt men när man jobbar 6.30 - 21 lite för många dagar samtidigt som ett arbete i skolan hänger över en så blir jag superstressad.

Nu är det 11 dagar kvar till vårens första lopp, ett seedinglopp på 1 mil inför Göteborgsvarvet. Idag har jag sprungit för första gången på tre veckor. Det blev 4.5 km med två stopp med en totaltid på 29 min. Det känns ändå helt ok.

Nu måste jag hålla i detta bara så jag klarar av att springa varvet.

Inom en vecka blir det även till att testa på två nya träningsformer, i fredags var jag och klättrade med mitt Tough Viking-lag. SÅ Kul!! Så blev sugen på att gå kurs och köpa utrustning så man kan börja klättra lite oftare, sååå roligt ! Och på fredag ska jag och Annie köra en Wod! Så vi får användning av vår onRamp-kurs. Lite lätt nervös över fredagspass men det ska samtidigt bli superkul!

Ska första få in rutin att uppdatera här lite oftare igen. Kul att ha något att se tillbaka på och se sina resultat.

Ikväll står quiz, burgare & öl på schemat med mina fina klasskamrater.


Hadee☀

Likes

Comments

Hola!

En dag med en intressant föreläsning, planering inför London med finaste klasskompisar, mys hos underbara Frida och sedan en fantastisk danslektion! Jag är lycklig ut i tårna!

Veckans tröningsschema ser ut så här :

Måndag : Dans

Tisdag : 7km löpning + gym, Ben&Rumpa&Mage

Onsdag : 15 min löpning

Torsdag : Gym, Armar&Axlar

Fredag : 5km löpning

Lördag : vilodag med spa

Söndag : Gym, Rygg&Bröst


Nu är det dags för mig att gå till kojs, ska upp 4.45 imorgon för att åka och jobba,

Hadeee 💙

Likes

Comments

Hej blogg!

Jag har haft fullt upp denna veckan, därför har det inte blivit så många uppdateringar. Jag har börjat jobba på ett nytt jobb, pluggat och VÅGAT gymma! Dock unnat mig både godis & semla.. Det gäller att hitta en balans, skulle jag förbjuda allt socker hade jag bivit galen och hela motivationen hade nog försvunnit, det har den gjort tidigare.

Det har blivit gym tre gånger denna veckan, hela kroppen har fått sitt. Jag vann över mig själv och vågade gå in i friviktsrummet!! Jag vann över min rädsla, jag tog mig i kragen och gick utanför min komfortzoon. Det ger en kick, det gör att jag vill fortsätta!

Idag stod vågen på 64,7 vilket innebär ca- 2 kg! Jag känner mig starkare, gladare och piggare! (dock en jävla träningsvärk)..

Men såå glad över att jag kommit igång och vågar =)

Ingen löpning veckan som gått dock eftersom jag fortfarande har varit "slemmig", förkylningen har inte velat ge sig.. Men nu är jag frisk!


Idag blir det även en veckoplanering för nästa vecka då jag kommer ha fullt upp imorgon. Hur mina löppass kommer att se ut får jag uppdatera imorgon :)

Schema vecka 9:

Måndag : Dans + Löpning

Tisdag : Gym - Ben&Rumpa&Mage

Onsdag : Löpning

Torsdag : Gym - Armar&Axlar

Fredag : Vilodag

Lördag : Löpning

Söndag : Gym - Rygg&Bröst


Idag blir det massa plugg, städning och sedan blir det kondition på gymmet. Planen är Crosstrainer i 30 min och trappmaskin i 15min =)

Puss&kram

Likes

Comments

HejHopp!!

JAG HAR TRÄNAT !!! Såååå glad! jag vågade gymma! Jag är såå stolt, glad och trött! Jag har haft en lite lätt panik över att gå till gymmet för att jag känt mig vilse och fel placerad.. Men idag! när det knappt var något folk på gymmet gick jag dit efter utbildningen på jobbet, och det gick som en dans!! =D



Jag är såå nöjd med hur dagen hittills har varit. Gårdagen bestod av jobb från 6.30 -21.45 så var helt slut när jag kom hem, då hade min fina T tänt alla ljus i vår lägenhet och dukat fram ostar, kex och te. Hur fin är han inte?!

Inatt har jag sovit som en prinsessa och dagen har bestått av utbildning i datorsystemet på ett av min jobb och sedan en runda i gymmet! Till lunch idag blev det kesoplättar och en avokado.

Kesoplättarna har jag fått recept på från Rebecca.

1 ägg

100 gram keso

0.75 msk fiberhusk.

Blanda detta och stek sedan i stekpannan, super gott och super enkelt! Jag valde att blanda i lite kanel och gurkmeja i mina plättar, det gör man som man vill =)

Nu är ska jag börja plugga.

Ha dee!

Likes

Comments

Hello! ☀

Vilken härlig dag!

Jag gick upp en timma och 45 min innan jag var tvungen att gå hemifrån, det gav mig tid till att dricka min "ayurveda dryck", yoga, duscha, sminka mig, dricka min smoothie och se på nyhetmorgon utan att behöva stressa. SÅ SKÖNT! Jag ska försöka få in detta i rutin nu, den tiden på morgonen satte prägel för hur resten av dagen skulle fortsätta.

Min morgon dryck består av varmt vatten, gurkmeja, ghee och honung, men för att hitta sin morgon dryck bör man få en riktig ayurvedisk konsultation för att få veta vad just du behöver.

Min smoothie idag bestod av banan, baby spenat, mango, jordgubbar, kokosdryck och spirulina.


Jag tänker att min måndags inspiration/reflektion blir ett inlägg om vad jag tror på och hur jag vill leva.

Jag tror på att man ska drömma stort! Tro på sig själv, (vilket jag har glömt bort, men jobbar på). Jag tror att "vill man så kan man". Det enda som stoppar en är en själv. Vi människor kan såååå mycket mer än vad vi tro och besitter såå fina egenskaper som man kanske aldrig får uttrycka,, för att man inte vågar testa.

Jag är ju en riktig periodare, allt jag gör går i perioder. Nu har jag äntligen hittat tillbaka till VÅGA, TESTA, INGEN KOMMER IHÅG EN FEGIS! Imorgon börjar jag ett nytt jobb, spännande!!

Jag har tagit upp dansen, kreativiteten. Jag tror det är viktigt att vi får utlopp för vår kreativa sida, speciellt eftersom inte vardagen kräver att vår kreativitet på det sättet. Att få dansa, sjunga, måla, skriva, spela musik, designa, fantisera är nog en nyckel till att känna sig fri.

Nu blir det personligt.. Jag tror även på "högre krafter", karma och energier. Jag tror att det finns mer runt om kring oss än vad vi "vet", vad vi kunnat bevisa, energi kan inte försvinna, bara omvandlas. Jag tror att det vi gör kommer tillbaka, för mig är det en självklarhet att stanna vid någon som ser ut att inte må bra, säga ifrån om någon råkar illa ut och hejar på människor jag möter. Jag vill ju att någon ska rycka in om jag faller ihop eller behöver hjälp, enligt mig är det inte något jag kan kräva av mig omgivning om inte jag ger det. Jag tror på energier, vi är fulla med energier på olika sätt och bara genom ett Hej kan du ha spridit så mycket, gett så mycket så du förändrar en annan människas dag.


VÅGA! Gör det som känns rätt, heja, dansa och le. Jobba med att vara tacksam. Att vara tacksam innebär inte att man har "nöjt sig", att vara tacksam är för mig att se det man har, tillåta sig att känna lycka över de människor man har runt omkring sig och är frisk.


Nu till träningsschema, det kan bli förskjutet... är ju fortfarande lite krasslig

Måndag : Dans

Tisdag : Bara massa jobb, kan blir en sväng till gymmet --> då blir det Ben&Mage

Onsdag : Löptur + Gym --> Rygg&Armar

Torsdag : Löptur

Fredag : Löptur + Gym --> Axlar&Bröst

Lördag : Någon form av gruppträning eller crosstrainer

Söndag : Gym --> Ben&Mage


BlaBla, långt inlägg.

Jag är motiverad, Snart dags för dans !! Jippiie!

Puss&Kram

Likes

Comments

Gokväll !

Nu fungerar vågen och den står på 66.6 kilo... Jag har gått upp och har nu massor att jobba på, känner dock att det är helt förståligt och okej eftersom jag mått som jag gjort..

Idag har jag varit på den sista on-ramp lektionen men fick avstå från konditionsdelen pågrund av min förkylning.. Halsontet har gått ner, snuvan är borta men hostan är kvar. Som jag skrev tidigare idag får jag hoppas på att jag kan dansa bort detta imorgon!

Det råder en sån ambivalens hos mig.. När jag mått som jag gjort /gör så unnar jag mig, fast jag bestämt mig för att jag inte ska göra det. Det känns som att det blir svårare att motivera sig när man inte kan kämpa hela vägen, både mat och träning.

Det är en helt slut Alex som skriver, så inlägget blir superkort..


Min lunch idag bestod av en chiapudding med gurkmeja och kanel, toppad varma hallon och lite honung + en smoothie.

Sen blev det supergod middag hos mina underbara svärföräldrar! Grillat och gott, och sedan en underbar efterrätt.


Nu blir det nya tag!

Imorgon kommer träningsschema som jag verkligen hoppas på att jag kommer kunna hålla!


Ha det gött! Nu är det dags för mig att sova, helt slut.


Likes

Comments

Godmorgon!

En vecka har nu gått och jag har inte haft möjligheten att träna. Jag har dock märkt hur mycket jag påverkas av att kämpa för att vara positiv och ha en stark motivation,

Jag är på bättringsvägen men har mått rätt dåligt hela veckan, vaknat flera gånger på nätterna och har en hosta som gör såå ont! Men med inställningen att det kunde varit värre har jag ändå lyckats ha en hög energi och varit positiv.

Idag när det var dags för invägning visade vågen low... Jag måste alltså köpa ett nytt batteri innan jag kan få svar på hur veckan har gått. Det och i och för sig vara bra.. Det har varit lösgodis, två semlor, choklad osv denna veckan. Jag har ätit bra måltider men slarvat med allt runt omkring, och det blir ju inte bättre när jag inte kan träna.

Jag tänker att det får bli en kvälls uppdatering med förhoppningsvis en kvällsvägning.

Idag är det on-ramp, men får avstå från konditionsdelen.. Halsontet och hostan har ju inte släppt.

Imorgon är det förelsöning på nya kursen och dans på schemat! Förhoppningsvis kan jag dansa bort förkylningen imorgon så jag kan börja träna med puls! Längtar efter att få komma ut och springa! Jag har även blivit så motiverad att jag gjort ett gymschema med övningar osv, jag som egentligen är lite rädd för gymmet. Jag känner mig så osäker där. Det är inte min "arena".


Yes! Nu är det dags för frukost!

Hadeee

Likes

Comments

Hej!

En dag med massor av te, instängd hemma framför datorn för att skriva på min hemtenta. Förkylningen sitter i så ingen träning idag heller, fick dock göra en liten paus i pluggandet med några solhälsningar vilket var väldigt skönt.

Jag har försökt äta bra och kyrera mig så gott jag kunnat med en grön smoothie gjord på gurka, ananas, baby spenat, ingefära, spirulina och kokosdryck. Sen blev det en liten portion spagetti och köttfärssås till lunch och till middag lax med rotfrukter i ugnen.

Fina T kom hem med färska jordgubbar så det får det bli till Mandelmans gård som strax börjar på tv.

Något har hänt med mitt annars ganska lättmanipulerade psyke, jag har motivation i allt jag gör just nu och det är en så härlig känsla! Jag tror att min utbildning har fått mig att växa som person, jag är mycket mer positiv, har en större förståelse till varför det är som det är och har så mycket lättare att motivera mig. Det kan vara så att nu när jag vet hur motivation uppstår och kan själv föra motiverande samtal med andra att jag även anammar det på mig själv?

Jag gjorde en plan igår på hur mycket jag skulle göra varje dag, i vanliga fall hade jag inte följt den och haft mycket efter mig just nu. MEN som jag skrev så har jag lärt mig något, det har skett en förändring och jag har följt min plan! Vilket gör att jag kan njuta av kvällen utan att vara stressad. Underbart !


Dock är besvikelsen över att jag är förkyld stor eftersom det sätter käppar i min träningsplan.. Men då lär motivationen vara ännu större när jag väl är tillräckligt frisk för att kunna börja igen.


Långt inlägg ikväll.. Men det är skönt att få skriva av sig. Nu ska jag krypa upp i soffa bredvid min T, med färska jordgubbar och en kopp te.

NattiiNatti

Likes

Comments