Helgen som varit.

Mamma & dotter dag. Vaknade på lördag där 8 tiden till en fin morgon. Det blev inte en helt vanlig morgon för oss, utan vi körde in till stan & åt morgonmålet istället vid Sokos Hotel. Har aldrig varit på en hotell frukost här i Vasa. Men allt är möjligt, fast du inte bor på hotellet så kan du endå betala & gå på hotell frukost. Faktiskt kändes de ganska lyxigt. Efter det gick vi en stund på stan innan vi sen körde hem. Vi kom hem, fixade oss lite grann & körde sen vidare till min pappas syster. Där blev de grillning. Dit kom även min mommo & moffa. Så de blev en lyckad kväll med mycket prat & skratt. 19 tiden begav vi oss hem med mamma. Badade bastu & njöt.

Söndag.

Vaknade ganska tidigt igen pga. vi visste att de skulle bli en varm dag. Vi åkte till butiken, köpte att vi behövde, kom hem &. packade strandväskan & körde mot Strömsö. De blev en dag på stranden. Lite över 14 gick vi därifrån & körde till stenhaga. Hade nämligen dagen före kollat på telefoner.

Så ja, jag är nu en apple ägare. Köpte en iphone 6. Men ja, jag får ta den i använding först nästa vecka.

Ha de bra! Puss💕

Steg ombord på wasaline 09.00.

Vi njöt nästan hela båtresan ute på däcket.

När vi kom till hamnen, hoppade vi på bussen & körde mot centrum.

Vi checkade in oss, packa upp & fixade oss på rummet, innan vi skulle fara iväg igen.

De blev de en super god take away sallad, "dagens lunch" som vi njöt vid en pop up park som de hade byggt nära centrum.

Resten av dagen & kvällen promenerade vi runt umeå & längs med stranden.

Hotellfrukost!

Fotografering vid rådhusparken! 💕

På måndagen hade vi lite sämre väder, men solen sken lite grann åtminstone. Så de blev en shopping dag. Vi hade kommit överens att vi skulle bara gå i de butikerna som vi inte hade här hemma hos oss. Fyndade nog en hel del. Kan göra en skild inlägg där jag visar mina inköp.

Sista kvällen. Promenerade till Sjöbris & njöt av en härlig sommarkväll!

Tillbaka till Vasa. Hade en super trevlig resa! 💕

Ha de bra, puss!

Dessa underbara sommardagar. Blev en spontan träff med Nina. Talade & gick längs med stranden! När hon gick hem, köpte jag årets första glass. ❤

Ibland känns de så skönt att cykla iväg & slå sig ner vid en bänk. Egen tid behövs. Känslan när man bara kan se på vattnet & släppa alla tankar & bekymmer!

Ha de bäst! Puss ❤

Hei. ❤

Jag & Pernilla kommer att åka till Umeå slutet på veckan, vi åker dit på söndag & åker hem tillbaka till Vasa tisdag morgon.

Nu vill jag veta allt eller int nu allt men ja, vad kan man göra & se i umeå när man ska spendera där i 2 dagar. Vilka är de absolut guld värda platser att besöka när man är där & vad får man absolut inte missa!?

Wow, vilken helg. Igår hade jag en super kväll med Pernilla. Hade bjudit henne till oss på mat & sleepover. När jag kom hem, började jag förberedelsen av maten. Vi grillade b.la kött, majs, ost & svampar. Så himla gott. Det var nämligen första gången jag grillade. Grillningen för sig gick helt bra, men vi båda konstaterade att vi var nybörjare, haha. Men någongång måst man ju lära sig de också.

Vi tog vara på de fina solljuset & knäppte några bilder ! ❤

Bästa med sommaren, grillmat!

kvällen kunde inte vara finare än havet och solnedgången. Toppen avslutning på dagen.

Tack för en super helg. ❤😚

Puss!​

Torsdag. Dagen kunde inte börja bättre. Vaknade 10 tiden av strålande solsken. Bästa morgnar när man inte har brottom någonstans. Så jag passade på & gjorde en ordentlig frukost.

17.30 mötte jag Pernilla på stan. Köpte en vin flaska & promenerade ner till stranden, hur mysigt som helst. Satte säkert där i 2 timmar & bara talade & hade de allmänt gott! ❤

Ha de bra! Puss

Im back!

Denhär helgen har varit lugn med endå en händelserik.. På fredag jobbade jag till 16.15. Efter de kom jag hem, packade de sista sakerna. Vi ha hade bestämt att vi skulle åka till villan över 2 dagar. Blev upp plocka där 17 tiden. Körde via butiken innan vi sen körde mot Alajärvi. 2 h bilväg hade vi framför oss.

Vi kom fram till villan halv åtta tiden. Senare på kvällen badade vi ennu bastu & satte framför de öppna älden. Klockan närmde sig 00:30 kontaterade vi att vi måste fara & sova, för nästa dag skulle vi åka iväg på en student fest som ordnades ganska nära villan vår.

Lö. Studentfest. Spenderade där i några timmar. De bjöd både på salt & söt tilltugg. De var en riktigt bra stämning & vädret var på toppen. Efter vi hade ätit middag på stugan, körde vi tillbaka hem till Vasa. Denhär gången blev de bara en kort visit.

Ha de bäst! Puss

Igår träffade jag Pernilla. Var först på loppis en stund & senare cyklade vi till "parken" & slog ner oss vid en bänk & talade. Vädret var ju helt ljuvligt.

Idag arbetade jag till halv fem, hade lite längre dag men det gick. Mot kvällen passade jag på o möta upp Ana vid stan. Vi satte en stund vid en ute terass. Altså vad jag älskar sommar, när man kan bara slå sig ner & njuta av stunden. Det behövs inget annat.