Förra helgen spenderade jag hela helgen i Helsingfors tillsammans med Emelie.

Vårt hotellrum!

Vi kom fram till Helsingfors 16.15 tiden. Checkade in på vårt hotell, lämnade sakerna & promenerade in till stan. Gick runt i några klädbutiker & kom tillbaka till hotellet nio tiden.

Nästa morgon.

Där 10 tiden efter vi hade fixa oss färdiga, sökte vi upp ett loppis, som var en bit från hotellet.
Efter ett besök till loppis promenerade vi ner till Kauppatori. Kollade in Domkyrkan där vi sen tog en hel den bilder.

Fick en spontan idé & tog båt-taxi till högholmen. Där spenderade vi säkert över 2 timmar. Kollade in alla djur som vi såg. Största delen av djuren sovde, så vi kunde inte se alla djur som vi ville. Men de var nog endå värt att åka till holmen.

Båda morgnarna hade vi väckning halv åtta. Det bästa med att få vakna i lugn o ro, fixa sig färdig & äta frukost så länge man ville. Bästa med hotell livet.

På vår vistelse i Helsingfors fick vi njuta av både solsken & regn.
Söndagförmiddagen hoppade emelie på bussen ner till Åbo & jag tog tåget ner till Vasa. Kom hem med lite nya plagg som ni säkert får se i ett annat inlägg här senare.

Ha de bra! ❤️

Dagen som jag har sätt fram emot i 2 veckors tid & nu är den kommen.

Idag har jag suttit på bussen i 5 timmar påväg ner till Åbo. Jag kommer att sova hos Emelie. Det är nämligen så att vi ska spendera 3 dagar i H:fors i helgen. Vi kommer att åka dit med buss 14 tiden imorgon efter att E har slutat skolan.

Ha de bra! ❤

Hej. Snart är de fredag & jag har fått vara ledig fem dagar. Kommer bli helt trevligt & fara jobba igen. Idag har jag inte gjort desto mycket. Tänkte att jag skulle ha åkt till stan, men de blev inte av. Så har bara varit hemma & kollat på Youtube & haft de allmänt gott!

Ha en bra dag. ❤

Barnvakt på schemat. Igår blev jag hämtad av min moster. Där spenderade jag 1 natt för idag skulle jag se efter min yngsta kusin. Vi hade en riktigt trevlig dag. Lekte, plockade bär & hade de allmänt gott. Före jag blev skjutsad hem tillbaka solade vi på terassen & åt gott.

Imorgon är de söndag & jag har jobbtur från 11.45-18.45.

Ha de bäst! Puss & Kram ❤️

Hei kära. Torsdagen som gick spenderade jag tillsammans med min kompis Emelie hela dagen vid Jakobstad. Vi startade på morgonen 10 tiden o var framme kring 12.

Första stopp vad Amida loppis. Därifrån hittade jag några fina plagg som ni säkert kommer att få se i något inlägg. När vi var färdiga, körde vi in mot centrum. Lunchade vid Mango house. Hade en gång tidigare besökt stället.

Efter vi hade gott i centrum, körde vi till fäboda & Storsand. Så härligt ställe. Där blev de en hel del photo shoots.

19 tiden startade vi tillbaka mot Vasa. Hade en super trevlig dag! ❤️

Känns otroligt läng sen när jag har bloggat senast. Nä nu ska jag påriktigt börja blogga mera & bli aktivare med detta, men ibland är de så svårt & just hitta tiden att sitta ner & skriva ett inlägg.

Mina veckor har för de mesta dels bestått av jobb, men har nog haft tid & träffa mina kära vänner också. Har varit på x antal café dejtar & tränat lite grann.

Denna vecka blir de nog bara att jobba. Ska nog försöka också att få in 1 träningspass också, må se när jag får in detta i min kalender.

Igår var jag tillsammans med Emelie på konstens natt! Vi hade en riktigt trevligt. Vi besökte några museum & sen bara gick vi omkring på stan. Passade på att ta några bilder i de fina vädret som vi fick njuta av hela kvällen! ❤️

4 augusti. Denhär veckan har jag jobba nästan alla dagar. Har nog endå haft tid med annat. Int har jag ju arbeta hela tiden heller. På tisdagrn bjöd jag Pernilla på lunch. De var riktigt trevligt.

Blev även en cykeltur en kväll runt brändö. Fint så!

En dag i taget. Ni kanske undrar varför det inte har kommit nåt inlägg på jätte länge. De har varit på grund av att jag har varit så lite hemma & haft lite tid. Men oftast finns de alltid en bra förklaring.

Början på veckan åkte jag till Jakobstad, bosund tillsmmans med Pernilla. Vi hoppade på morgon bussen kl 08.30 & var framme i Jakobstad 10 tiden. Framme vid jakobstad väntade en av hennes syrra. Vi körde in till stan & lunchade vid en mysig restaurang som hette Piraya. Jag åt en god fisksoppa, till de tillhörde sallad + efterätt. Mums!

Största delen spenderade vi tiden hos Pernillas föräldrar. Jag fick träffa hennes förldrar & en del av hennes syskon & syskonbarn. De dagarna jag var där, besökte vi Kokkola & köpmannaholmen.

jag kom hem tillbaka till Vasa ensam med kvällsbussen från jakobstad. Kom hem där åtta tiden. Jag gjorde inte så mycket efter det.

Lördag. Jobbade från 12-17. kan säga att dagen gick otroligt långsamt. Vi hade lite kunder, men ja ibland kan de vara dagar då de är folk i farten.
Jag kom hem före 18. Min kusin råkade vara i Vasa,  så passade jag på & träffa henne. Vi körde till hennes föräldrar som bodde i Kvevlax. Den kvällen körde vi också till villan. Vi hade en rikigt trevlig kväll.

Nästa dag alltså måndag så var vi ute nästan hela dagen. Solen sken & vädret var på topp. Vi solade & fixade deras blomrabatt. Vi avslutade dagen med god grillmat, bastu & bubbel bad på terassen!

Ha de bra! Puss ❤️

Helgen som varit.

Mamma & dotter dag. Vaknade på lördag där 8 tiden till en fin morgon. Det blev inte en helt vanlig morgon för oss, utan vi körde in till stan & åt morgonmålet istället vid Sokos Hotel. Har aldrig varit på en hotell frukost här i Vasa. Men allt är möjligt, fast du inte bor på hotellet så kan du endå betala & gå på hotell frukost. Faktiskt kändes de ganska lyxigt. Efter det gick vi en stund på stan innan vi sen körde hem. Vi kom hem, fixade oss lite grann & körde sen vidare till min pappas syster. Där blev de grillning. Dit kom även min mommo & moffa. Så de blev en lyckad kväll med mycket prat & skratt. 19 tiden begav vi oss hem med mamma. Badade bastu & njöt.

Söndag.

Vaknade ganska tidigt igen pga. vi visste att de skulle bli en varm dag. Vi åkte till butiken, köpte att vi behövde, kom hem &. packade strandväskan & körde mot Strömsö. De blev en dag på stranden. Lite över 14 gick vi därifrån & körde till stenhaga. Hade nämligen dagen före kollat på telefoner.

Så ja, jag är nu en apple ägare. Köpte en iphone 6. Men ja, jag får ta den i använding först nästa vecka.