Fastnade i Buellton i 9 tim för att sedan fastna i Santa Maria 12 timmar över natten. Trodde jag skulle frysa ihjäl.. Ficka skjuts i morse hela vägen till King City. Fick där ifrån skjuts av en ball Mexare till Santa Fe men här går det ej att lifta så sitter på bussen nu som jag betalt med pengar jag fick spela ihop på en trottoar här i Santa Fe. Jag fick ligga in fosterställning vid sidan av vägen inatt för att trafiken va lika med noll. Nu är jag trött, ska sova hela vägen till San José och lifta sista biten till San Francisco, sen lägger jag mig fan i en park några timmar. Jag är dock jävligt lycklig och framförallt FRI!

Hallå där!
Igår gav jag mig då ut för att lifta. Efter ca två timmar på motorvägsrampen så plockade en kvinna upp mig. Hon bodde en timme norrut, och en timme närmre San Fransisco är ju bättre än att stå kvar där och glo tänkte ju jag då. Efter att vi pratat lite så frågar hon mig ifall jag vill följa med henne hem några dagar och jobba lite. Jag svarade ja såklart. Så igår jobbade vi lite med hennes hus hon håller på att bygga och idag har vi varit uppe i bergen och klättrat. Har aldrig klättrat innan men gud milde vad kul jag hade. Det är utan tvekan något jag kommer vilja hålla på med i framtiden. Eftersom att det bor mycket folk i det stora huset så sover jag under bar himmel i min sovsäck. Frihet!!!!!!! Frihet gott folk är vad jag kallar detta,tyvärr så upplever vissa aldrig det. Av en slump så har kvinnan jag är hos en kompis som ska till San Fransisco på torsdag, så det verkar som att jag får åka med dit då. Ibland ska man ha flyt med. Det va allt för denna gång.
Peace!✌🏿️

De senaste dagarna har jag mest hängt med mina luffarpolare. Har fått ta lärdom om hur livet som hemlös i USA är och nu känner jag mig jävligt redo för att ge mig ut själv. Nog om det.
Jag har varit ute och spelat två dagar i rad. Igår va jag ute från 12 till 04. Spelade dock inte hela tiden, jag fick chansen att ta del i trummcirkeln som höll på nere vid stranden. Obeskrivlig känsla att vara med och se detta från att solen sken till att det blev mörkt. Brinnande lykta i mitten och folk som gav ett och annat tjut till trummandet. Som en elddans i Afrika som man sett på tv, haha.

Hallå där! Jag har inte varit så jätte duktig på att uppdatera bloggen på ett par dagar, men bättre sent än aldrig he he.
De senaste dagarna har jag mest bara hängt kring stranden och huset. Igår gick jag ner downtown när det hade mörknat.
Jag gick runt i nån timme innan jag träffade Jerry. Jerry va en av ca 8 uteliggare man passerar när man går på ju denna gatan. Jerry är före detta marinkårssoldat men efter han va med om en explosion i Afghanistan så blev han döv på ena örat och därför utslängd ur armén. Jag satte mig ner på gatan och efter en timmes konversation så hade han övertalat mig att dra och hämta gitarren och hitta en egen spot att tjäna in pengar på. Så jag gick tillbaka till huset och hämtade gitarren och gjorde en skylt och gick ner och satte mig på gatan. Det tog väl ca 30min innan jag fick några dollarz men sen började dyka upp folk från alla håll och kanter som skulle in på krogen. Men bäst va stängning då flockades folk runt omkring en.
Fantastisk ball upplevelse jag kände jag ville dela med mig av.

Annars så trivs jag som fisken i vattnet, börjar nog röra mig åt LA och sedan vidare till San Fransisco nästa vecka.

Nu ska jag gå till affären och köpa käk.
Peace and Love ✌🏿️

Vaknade vid 06:30 på verandan wnb sen gick jag och min bror till stranden och käkade lunch. Vi gick sedan och kollade båtarna i hamnen och gick ut på en ö där vi chillade en stund.
Vi gick hem och mötte John som tog med oss upp till bergen där vi besökte ett nerbrunnet hus som man kan besöka. Bergen kan vara det fetaste jag någonsin upplevt. Kung över hela universum är man när man står där uppe och blickar ut över staden och stilla havet. Nu blir det att korka upp en vinare! Peace!✌🏿️

Idag följde jag med min brors roomies till stranden och spelade lite fotboll och badade. Stranden va helt klart den bästa jag upplevt, man ser oljeriggar från stranden. Förra året började en rigg läcka och alla stränderna i santa Barbara va fyllda med olja. Det är sjukt. Jag har varit på Denny's, KFC och In and out så nu står väl taco bell näst. Nu sitter jag på motsvarigheten av Elgiganten och tuggar tuggummi och väntar på att min bror ska handla en dator. Imorgon ska jag nog försöka lära mig att fiska han från piren och till helgen ska jag vandra i bergen.

Vaknade vid 08:30 av solen. Klockan är nu 10:39 och det är cirka 27-30 grader varmt i solen. Bor ihop med fyra hundar, helt underbart! Vi har nyss käkat frulle och sitter på bakgården och dricker root beer.👌🏾 Tror jag stannar här månaden ut innan jag drar vidare mot San Fransisco. Nu måste jag köpa isté.✌🏿️

So many people va allt jag tänkte. Anlände på LAX 13:00 gränskontrollen tog tid då det misstänkte mig för att vara verksam i gängrörelser och att jag jag va cannabis brukare.
Besökte sedan denny's en amerikansk matkedja. Walmart var underbart! Santa Barbara är det bästa jag varit med om sedan jag föddes. Calibudsen är killer mään killer!

Sitter på McDonalds i min hemstad (Karlshamn) och väntar in kompisen som ska köra mig till tåget som ska ta mig till Kastrup där jag ska ta flyget till LA. Tankarna snurrar runt i skallen. Skakiga nerver, ivrig och förväntansfull är väl det jag känner just nu. Första gången jag reser utanför landet ensam, första gången jag lämnar Europa.
Framförallt känner jag mig stolt över mig själv, att jag vågade släppa allt och bara dra. De kommande tre månaderna tror jag kommer bli de mest betydande under mitt 20åriga liv. Nu ska jag ta mig en kaffe! Ciao!✌🏿️