Dags att packa ihop det sista nu och göra sig redo inför resan hemåt.

Vid tio börjar den långa resan mot Sverige och vi beräknas ungefär komma till Kalmar vid sju ikväll !

Dags att gå ner och ta sig en riktig stor frukost för att orka med alla händelser!

Ha de!

/Elin B

Nu sitter vi några tjejer på hotellet och njuter av sista dagen här borta. Imorgon är det dags för oss att ta taxin, flyget och tåget hem. Tidigare ikväll var vi på restaurang och åt och efter det gick vi ner och satte oss här och spelade lite kort. Snart ska vi starta en film och efter det lär vi somna ganska gott!

Igår hade jag som alla andra tjejer min sista praktikdag här borta i Norge! När jag vaknade på morgonen tyckte jag det skulle bli så skönt, men när klockan väl blev 13.30 och jag skulle sluta så var det inte som jag föreställt mig. Jag kom på precis innan jag skulle gå att jag aldrig komma träffa dessa barn igen så det var lite jobbigare än jag trodde.

Under gårdagen hann jag med att spela väldigt många spel med barnen, äta våfflor och få present från påskharen. Barnehagen är stängd hela nästa vecka så personalen gjorde våfflor till lunch av lite rester och direkt efter kom påskharen med godis och en present till mig!

Nu ska vi alldeles strax gå ut och äta lite mat och senare blir det förhoppningsvis lite kortspel och chipsätande!

/ Malin

Nu har vi alla slutat vår praktik, vilket är både tråkigt och skönt på samma gång. Det är tråkigt eftersom det har verkligen varit kul att få jobba här i Norge. Men det är skönt eftersom nu ska vi få åka hem och ha mer rutiner i vardagen.
Min sista dag på omsorgscentret var nästan som vanligt förutom att då så hade vi halv flagga på flaggstången. För då var det begravning för en av brukarna som hade gått bort. Det är jättesorgligt men tyvärr är det sådant som händer och man måste kunna jobba vidare ändå. Så det var kanske inte den mest roliga sista dagen på jobbet men det var ändå okej. Senare på dagen hade vi en liten avslutningsfika för oss svenskar! Det var uppskattat och roligt, vi gav blommor som tack tillbaka. För det var verkligen en härlig upplevelse att vara här, det rekommenderas! :D

Så nu blir det att packa och göra sig redo för hemfärd.

Ha det! :)

// Hanna

Om bara två dagar så är det dags att åka hem till Sverige igen!

Det har verkligen varit jätteroligt att vara här och idag så hade vi avslutningsfika på omsorgscentret.

Vi gav blommor och hade det mysigt med glass och det som hör till. Älskar verkligen detta stället och jag SKA åka tillbaka hit.

Vi börjar väl alla att bli småtrötta och det märks att det inte är långt kvar. Jag börjar naturligtvis längta hem till min familj och mina vänner där hemma! Det känns samtidigt väldigt bra att vara här. Mina arbetskollegor var helt underbara. Nu ska jag ta och njuta av min fredagskväll här i Norge för det dröjer minst ett år till nästa gång. Vi tänkte gå ut och äta lite god mat tillsammans nu strax.

Imorgon är det även dags att packa den där jobbiga resväskan igen.... Hoppas att allt får plats den här gången.

Ha de!

Hejsan!
Eftersom Malin har skrivit om middagen som jag och hon var på idag och sen eftersom det redan finns några inlägg om fjället så lägger jag bara upp några bilder. Någon från fjället och sedan några från min och Malins sightseeing tillsammans med vår kontaktperson och hennes man. Resan gick runt lite överallt, till Hellesylt och lite andra ställen =)

Denna bild är tagen ifrån en liten backe som var läskig för mig, Zaga, att åka i då jag inte har åkt skidor innan haha.

Här är lite bilder från vår sightseeing.

Ha det! /Zaga

Äntligen hemkommen efter en heldag med aktiviteter. Till en början var det ju fjället som stod på schemat som ni säkert redan sett. Det blev som jag önskade, jättebra väder och jättefina backar! Är så glad över att vi äntligen kom iväg och det var en av de bästa upplevelserna här i Norge, garanterat!

När vi kom hem från fjället var det direkt in i duschen som gällde för min och Zagas kontaktperson på praktiken hade bjudit hem oss på middag. Det bjöds på lasagne och efter det var vi ute och åkte i cirka en timme tillsammans med hennes man för att få se mer än bara området runt vårt hotell. Det blev många bilder knäppta av hans kamera som vi ska få skickade till oss nu i veckan.
Nu ska jag fortsätta prata med tjejerna här nere i lobbyn och sen lär jag somna gott i min säng!

Hej bloggen!
Idag har vi haft en toppen dag i backen,
Dagen började med att Elin J,Rebecka, Dianas handledare , rektor och vaktmästare körde oss till skidbacken och vi hade en toppen dag. Alla som jobbade där var svenskar så de var ännu trevligare!
Rebecka gjorde en rejäl vurpa så de blev bara ett åk för henne.. Men men de gick bra!
Sen var de några fler vurpor från Linnea och Hanna men de var inga allvarliga !
Men roligare att se bilder än att läsa!
Ha det//
Ida
Linnea
Elin Jensen
Rebecka
Diana
Hanna

Vi var uppe i fjället idag och det var så fint!!

Herregud vilka fjäll det finns!

Jag älskade vädret och backarna var helt okej. Eftersom det var plusgrader så var det ganska jobbig snö, men det gick!

Enda gången jag trillade var i barnbacken som jag värmde upp i. Sedan följde jag med några av tjejerna upp långt upp i fjället och det var så otroligt fint!!

Tyvärr tog inte jag några kort högst upp för jag var så nervös för den backen... men dem andra tog!

Jag är glad att vi åkte för det var en upplevelse!

/Elin B

Sitter förtillfället och äter frukost tillsammans med de andra tjejerna i väntan på vår skjuts upp till fjället! Jag hoppas på bra väder och fina backar!