Tre magiska veckor har nått sitt slut och idag ringde klockan 07.30, det fick bli en liten mjukstart. Vilka veckor jag haft. Snacka om att jag levt efter mottot "Carpe Diem".

Även om jag återvänder till ett jobb som jag inte ska vara kvar på så länge till måste jag säga att det ändå känns skönt att komma tillbaka till rutiner. Inte för att jag släppt dem helt men jag har helt klart unnat mig lite extra och tränat lite mindre.

Ikväll drar jag igång med att hålla pass igen, så framöver kommer ni att träffa mig på BodyAttacken. Jag är grymt taggad och hoppas på att min rygg (som tyvärr krånglat från och till sedan utbildningen i våras) håller. Jag har gått till en kiropraktor men känner inte att jag blivit återställd. Jag har nu kontaktat en sjukgymnast som jag hoppas ska kunna hjälpa mig. Är det någon som har tips på bra övningar för ryggen (jag har ont i ländryggen) så är de mer än välkomna.

Nu blir det en kall Celsius och lite nötter. Jag hoppas att vi ses på Träna ikväll.

AIM HIGH, DREAM BIG!

Semestern börjar gå mot sitt slut och nästa vecka är det "tillbaka till verkligheten" som gäller. Det har verkligen varit en välbehövlig semester och jag har absolut fyllt på med ny energi och skapat massor av minnen.

Min sista semestervecka har hittills spenderats i goa staden Göteborg. Restaurangbesök, shopping, chill, sol och fika har löst av varandra rätt bra.

Veckan började med ett besök på Taverna Averna. Ett fruktansvärt hippt ställe som serverade allt från skaldjursgryta till pizza. Toppbetyg för både mat, service och miljö.

Dag två i Göteborg bjöd på shopping, hälsosam mat, mindre hälsosam fika, filmmys och (jag höll nästan på att glömma) ÄLGSAFARI.
Hur coola djur är det inte!?Jag är helt fascinerad över dessa varelser. Riktigt häftigt att få se dem på nära håll.
Lunchen åt vi på JOS. Jag var tvungen att ta med mig Malin dit efter att ha sett alla bilder på Instagram. Nyttig, god och väldigt instagramvänlig mat.

Dag 3 spenderades i skärgården. Jag tror inte jag behöver säga annat än att det var magiskt vackert. Dock blåste det en del men det stoppade inte oss från att klä av oss. Detta resulterade i en bränna som gick mer åt det röda hållet än det bruna. Men men, det lägger sig. Efter en dagsutflykt på en utav öarna blev det burgare på Burgersson. Toppklass! Kvällen avrundades med en film i äkta Göteborgsanda, nämligen "Känn ingen sorg". Nu är jag redo för dig Håkan.

Idag rullar bilen hem för träning och uppladdning inför helgen och vad som komma skall.
Tack Malin för finfina dagar med dig.

Vaknar upp till fågelkvitter och strålande sol! Tänk vad mycket vädret påverkar en, genast fylls jag av glädje och energi. Idag ska det solas och vem vet, kanske till och med att det blir ett dopp i det blå.

Jag vill mest tala om hur berörd jag är efter responsen på mitt senaste inlägg. Det är så många som skrivit och peppat mig och några jobbtips har det blivit också, tack!

Idag lägger jag tankarna om jobb åt sidan och satsar på att njuta av min "semester". Det blir nog ingen träning heller för jag har träningsvärk från både tisdagens BodyCombat och gårdagens Grit styrka. Hatkärlek är vad det är. Jag känner mig stel som en pinne och så mör. En massage hade inte suttit fel.

Nu blir det en dag på bryggan.
Ha en magisk dag!

Ni är några stycken som frågat vart min bikini kommer ifrån och svaret är H&M.

Varför använder vi oss av sociala medier? Jo för att visa vad vi gör, vad vi brinner för, för att hålla kontakten med gamla vänner, ja listan kan göras lång. Alla använder vi det av någon anledning men oftast speglar vi bara det som är bra. Vi lägger upp bilder från våra härliga semestrar, på våra goda frukostar och efter träningspasset. Och detta är inget fel, jag gör det själv! Men jag personligen är dålig på att visa mig svag och ledsen. Jag vill alltid vara den där positiva och glada personen med ett leende på läpparna, för det tycker jag om.

Men nu tänker jag "öppna" upp mig och visa mig svag, för jag tror att det är viktigt. Livet går upp och ner och för att vi ska uppskatta det bra måste vi uppleva dåliga episoder också. (Nu är jag djup).

Precis innan min semester fick jag ett tråkigt besked, nämligen att jag inte kommer att få vara kvar på min arbetsplats. Den arbetsplats som jag blev "headhuntad" till för ca 4 månader sedan. Jag sa upp mig från ett jobb som jag trivdes kanonbra på, sa upp min lägenhet i en stad som jag blev totalt förälskad i och återvände till mitt "gamla" liv i Ljungby. Då kändes detta såklart helt rätt och jag såg bara möjligheter. Jag vill också tillägga att jag inte blev uppsagd för att jag inte utförde mitt jobb korrekt utan av ekonomiska skäl.

Som jag skrivit tidigare är jag en positiv person och jag försöker tänka att det finns en mening med allt. Att det kommer något bättre och att det löser sig. Det tror jag det kommer göra.

Jag har såklart en liten baktanke med detta inlägg och det är att jag vill att ni ska tipsa mig om jobb som ni tror skulle passa mig. Jag är öppen för utmaningar men brinner lite extra för marknadsföring, försäljning och service. Jag är tacksam för allt. Hit me!

Maila tips till: nordh90@hotmail.com

Tack.

Som en del i mitt samarbete med Boostified har jag fått produkter och recept hemskickade till mig från Superfruit.

Jag vet inte hur det är för er men har jag hittat ett antal recept som jag gillar så håller jag mig till dem, tråkmåns. Jag fick äran att testa ett antal produkter och prova på nya spännande recept som jag varmt kan rekommendera och dela med mig av.

Är det så att man saknar någon ingrediens tycker jag inte det är så noga, då tar jag något annat spännande som finns i kylskåpet eller frysen. Låt fantasin flöda och våga testa nya recept;)

Helgen spenderades i världens bästa Halmstad, en stad som jag verkligen saknar. Tänk att man på ett år hinner bygga upp ett kontaktnät och skaffa sig fantastiska vänner. I helgen passade jag på att träffa så många så många jag kunde av dem. I fredags åkte jag från Österlen till Ljungby och sedan vidare till Halmstad. Är det semester så är det;)

Fredagskvällen bjöd på god mat på Bulls och skönt häng med saknade vänner. Vi avslutade kvällen med en strandpromenad och man får ju nästan nypa sig i armen så vackert som det är.

I lördags hoppade jag in och jobbade i "godisaffären" (som jag kallar den) även kallad aim'n store. Som jag saknat att få träffa kunder och jobba i träningskläder (de skönaste jag vet). Efter några timmars jobb avslutades dagen/kvällen med trevligt sällskap, god mat och drinkar på Zigges.

I söndags (igår) träffade jag ytterligare en person som fått en plats i mitt hjärta innan bilen rullade hem mot Ljungby. Kvällen avslutades med träning på Träna. Självklart blev det BodyAttack.

För er som är sugna med mer BodyAttack, bjuder jag på 45 minuter ikväll, kl.18.40. Jag hoppas vi ses! Jag kan behöva all energi och pepp i världen efter några dagars vila från träningen. Jag känner dock i min kropp att det var nyttigt med lite vila och återhämtning.

Ny vecka, nya möjligheter!

Jag älskar att resa (vem gör inte det?!) men att resa inom Sverige har aldrig varit bland toppalternativen. På en vecka har jag besökt tre underbara platser i Sverige, och jag blir nästan sur på mig själv att jag inte besökt vackra Österlen tidigare. Det finns så många guldkorn där ute i vårt avlånga land som jag missat. Jag ska helt klart bli bättre på att resa i Sverige.

Spontanitet är det bästa jag vet. I torsdags bestämde jag mig för att följa med Emma Bourne (fantastisk fotograf och person) till Skåne för att fota och fånga svensk sommar på bild. Vi styrde kosan mot Österlen och Kafferosteriet. Väl på plats tog vi en fika och checkade in, därefter tog vi en tur ner till stranden för lite fina strandbilder.

Efter stranden hade vi bokat bord på Söderberg & Sara, ytterligare ett guldkorn som jag starkt rekommenderar. Här kunde man beställa galet goda pizzor, som slank ner snabbt. Eftersom vädret var på vår sida satt vi utomhus, vilket gjorde upplevelsen ännu mer magisk.

Som ni kanske förstått gillar jag inte bara träning och Celsius;) Jag tycker om att fota och att fotas är inte heller så trist. Så när Emma ville ut och plåta kvällssol tackade jag inte nej.

Jag kommer att lägga upp en del av bilderna här när jag får dem. Men först och främst är det Emmas bilder. Jag är bara glad att jag kunde hjälpa till. Vill ni se fler av Emmas jobb, kolla här: https://www.emmabourne.co

Dag två på Kafferosteriet bjöd på drömfrukost och lite mer plåtning.

Tack Emma för kanondagar med dig! Det behövde jag.

Nehe nu kallar Träna, dags att bege sig ner till mitt andra hem för att riva av ett Body Attack-pass:)

Ha en fin kväll, Kärlek

För att jag älskar spontantrippar! I måndags rullade bilen ner mot Karlskrona. Jag och mamma har njutit av några underbara dagar med god mat, shopping och magiska promenader med en utsikt som jag skulle kunna dö för (nästan). För mig betyder det så mycket att få komma iväg med min fina mami och bara vara.

Att få vandra runt bland alla dessa söta hus är underbart. Det finns liksom så mycket att titta på att promenaderna tar en smula längre tid än vanligt. Ingen "racer-fart" på promenaderna här inte.

Sen ska man ju stanna och ta någon (läs några) inspirerande och motiverande "feel-good-bilder" också. Det kan dra ut på tiden lite extra. Men vad gör det, jag har ju semester!

Är man i Karlskrona är det förbjudet att inte besöka Glassiären! Där får man tre kulor när man säger att man vill ha en kula. Jag och mamma tog två kulor, vilket resulterade i samma mättnadskänsla som efter en pizza. Men gott var det!

Vi var även ute och gottade oss på Nivå - restaurang och bar. Vi körde på fisk och skaldjur fullt ut. Maten smakade som en dröm och servicen var utmärkt.

Tack mami, för magiska dagar i KalleKrona!

Nu ska jag fortsätta njuta av resten av semestern.

Igår lyckades vi lura min kära syster att vi skulle på älgsafari, men icke! Istället blev det gofika, bäbissnack och gott häng. Nu är det inte långt kvar tills det lilla knytet ploppar ut. Jag längtar så. Pojke eller flicka? Hon, hen eller han? Ja, vad det än blir så kommer det bli en älskad liten människa. Moster ska lära dig allt hon kan och kanske lite till.

Livet kan inte alltid vara på topp. Ibland är det skönt att kunna säga "det är okej" eller "det är inte så bra", när någon frågar hur det är, istället för att svara "det är bra!". För det svaret "DET ÄR BRA" sitter så inpräntat att det går på ren rutin. Det är bra, det är bra, det är bra...

Det bästa man kan göra (enligt mig) när man är ledsen, har mycket i huvudet eller mår dåligt är att träna. När jag tränar fokuserar jag på det och endast det. Jag glömmer bort det som är jobbigt och vänder det negativa till bränsle, och lägger i en växel till istället. Det är som terapi både för kroppen och knoppen.

En fördel med att vara instruktör är att man kan låna salarna och köra själva när det inte är några pass på schemat. Idag körde jag och Marlene en mix av Body Attack och Body Pump. Efter en timmes "terapi" kände jag mig som en helt ny människa. Piggare, starkare och gladare. Jag är så tacksam över att jag tycker om träning och att det inte känns som ett tvång, annars hade det blivit dyr terapi ;)