View tracker

Idag har varit en väldigt bra dag för mig med saker jag tycker om att göra med bla gymmet och umgås med min flickvän, vi har även börjat julpynta lite hör hemma faktist så det är väldigt mysigt såklart.

Idag på gymmet så körde jag rygg och det gick faktist ganska bra förutom det att jag får lite kramp i min vänstra under arm bär jag kör latsdrag, men ska prata med min PT om detta på fredag när jag ska träffa han igen.

Jag körde 3 övningar idag till ryggen och sen klämde jag in 2 biceps övningar också just för att jag vill växa lite mer om mina armar, ett litet delmål jag har.

När man tränar så tycker jag att det är väldigt viktigt att ha delmål påvägen till det stora målet som man har. Mina del mål är att jag ska få större armar och att jag ska kunna bänka 100kg x 1 första mars vilket jag tycker är rimliga mål då jag bänkar 85kg nu.

Nu ska jag snart sova för att jag ska orka gå upp imorgon bitti och jobba och träna bröst triceps imorgon på gymmet, hoppas ni får en bra natt så kommer det ett inlägg imorgon eftermiddag/kväll godnatt.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Idag har jag haft en vilodag från gymmet pga att jag knappt kan gå efter igår, men mim tanke är att jag ska försöka hinna med gymmet imorgon innan jag ska jobba.

Igår kväll så var jag och min flickvän ute och bowlade och drack lite öl med ett annat par, jag hade skit kul kanske mest pga att jag vann bowlingen, nej men vi hade en väldigt bra kväll.

Jag brukar inte vara ute och festa så mkt mer men ibland är det väldigt kul och komma ut och ta en öl å sitta och snacka skit bara, det ända som är synd är att vi inte har något sånt riktigt ställe i Helsingborg tyvärr.

Sen vaknade jag imorse och gick och klippte mig, det var dags. Jag som många andra män började bli tunnhårig, men för er andra som läser min blogg så kan jag rekommendera 3saker, börja använda lavendel olja och smörj in håret med, sluta använda schampo i princip utan bara ibland och till sist klipp erat vår kort men ändå kanske med en frisyr om ni vill ha det. Mitt hår har faktist blivit jätte bra igen och det är inget man tänker på mer.

Nu sitter jag i alla fall i soffan och chillar hoppas ni har en bra kväll, så skriver jag ett inlägg imorgon kväll.

Likes

Comments

View tracker

Hejsan gott folk hoppas ni har en trevlig kväll för det har jag. Idag så tränade jag ben med min PT och det va helt sjukt kan jag lova. Jag tycker att jag brukar få ett bra tryck när jag kör men detta udag var helt galet, jag trillade ihop av utmattning på sista övningen, vilken känsla. Det kanske låter lite obehagligt men det känns jätte bra nu, jag kommer förmodligen inte kunna gå imorgon men det är morgondagens bekymmer.

Vi gick igenom benen grundligt, dvs rumpa, framsida lår, baksida lår och vader och vissa av övningarna kunde jag och där slipade vi bara på tekniken och någon var ny.

Nu ska jag ner på stan med min flickvän och spela bowling med några vänner och ta en välförtjänt öl och känna att det är helg. Hoppas ni får en trevlig/rolig kväll så kommer där ett nytt inlägg imorgon förmiddag.

Likes

Comments

Nu har jag varit nere på gymmet å kört bröst och triceps. Det blev ett väldigt bra pass och jag kände ett sjukt bra tryck.

Jag började att köra snehantelpress med 2 set uppvärmning och sen 4 riktiga set med 8 reps, sen så körde jag i cablar för att få till under sida av bröstet med lika många set och repitioner, sen avslutade jag med rakhantelpress. Jag körde bara en triceps övning och den körde jag i cablar 8 reps och 4 set.

Innan jag började köra med min PT så låg jag på 32,5 kg i hantlarna i rak hantel press men nu så ligger jag på 17,5 och det känns som att det tar mycket bättre. I början så kände man att ens självkänsla försvann men jag har kommit över detta och har istället fått den känslan att jag gör rätt istället och har redan börjat märka skillnad.

Nu undrar ni hur jag tränar och det ska jag försöka förklara på ett bra vis. Om ni tänker er att ni ska köra rak hantel press så istället för att göra som ni brukar så går ni långsamt ner, ca 3 - 4 sekunder och sen snabbt upp och sen repetera såklart. Det som gör att detta sättet fungerar bättre är att musklen får in mer blod och gör en större muskeltillväxt och minskar skaderisken i och med att ni inte överbelastar musklen.

Det tar ju såklart ett tag att komma in i detta men det är ett mycket bättre sätt att träna på och såklart minskar skade risken.

Jag kan verkligen rekommendera att ni går till en personlig tränare som visar er och bor ni i Helsingborgs området så rekommenderar jag verkligen L training, han vet definitivt vad han håller på med och är jätte snäll. Han kan hjälpa dig med allt inom träning, gå ner i vikt, öka i vikt eller bara för att komplettera träningen.

Nu ska jag i alla fall kolla lite film och ta det lungt, ni får ha en underbar kväll.

Likes

Comments

Godmorgon gott folk hoppas att ni har sovit gott inatt för det har jag gjort. Nu har jag nästan precis vaknat och ska gå upp och äta frukost och sen dra till gymmet.

Idag på gymmet så tänkte jag att jag ska köra bröst och triceps faktist. Jag kommer lägga upp min träning på följande vis så att jag kör 3 st bröst övningar för attack hela bröstet och sen kommer jag till att köra en triceps övning.

Jag väljer att bara köra en triceps övning för att tricepsen är involverad o bröst också så man behöver inte köra mycket mer och sen så oavsett vilken övning du väljer så tar alla övningar likadant. Jag väljer ju också att köra 3 bröst övningar pga att tänka alla muskler i bröstet, ovansida, mitten och undersida.

Jag kommer skriva ett inlägg med aktuella bilder efter träningspasset, hoppas ni får en bra dag så länge.

Likes

Comments

ki Hejsan gott folk hoppas ni har haft en bra dag, för min har varit väldigt konstig. Jag har jobbat kväll idag vilket innebär kl 13:00 till 21:30, och innan det så var jag på gymmet och körde mage.

Min dag började med att jag vaknade kl 09:30 ca och gick upp och åt frukost och stack till gymmet sen. Jag har fått lite nya övningar av min PT så jag har inte riktigt fått in dom är i mitt huvud med jag tyckte ändå att jag fick ett bra tryck i magen. När jag tränar mage så kör jag 3 olika övningar som tar magens alla 3 muskler.

Sen har jag som sagt jobbat kväll på jobbet och jag har kännt mig små irriterad hela kvällen vilket är konstigt för att det har inte hänt något speciellt i mitt liv som skulle kunna påverka mig så, men jag antar att man inte alltid kan känna sig på topp.

Nu sitter jag i alla fall i soffan och chillar och kolla orange is the new black serien som jag redan sett men jag kollar om den för att den är så bra.

Jag tog en hyfsat bra form bild just nu faktist och kommer lägga ut en som jag tog för kanske ca 1 år sedan så ni ser kanske skillnaden på dom, kommer även lägga ut min tränings spellista som jag älskar.

Ha nu en trevlig kväll på er!

PS den översta bilden är före och den andra är från idag.

Likes

Comments

Hejsan alla glada vänner hoppas attni har haft en bra dag, för det har jag.

Min dag har bestått av gymmet och jobbet, vilket har varit kul fast att det var mycket idag på jobb.

Jag jobbade morgon idag vilket innebär att jag börjar kvart i 7 och jobbar till kvart över 3. Efter jobbet så cyklade jag hem för att packa och hämta min tränings väska för att sen dra till min PT och träna axlar med honom. Jag fick ett enormt sjukt tryck idag i mina axlar så jag knappt kunde lyfta dem efter.

Min PT heter Philip och är en gammal kompis lillebror, så vi känner varandra sen tidigare vilket är skönt. Många som man ser träna på gym gör faktist fel egentligen och kör för snabbt vilket gör att man kan köra tyngre.

Jag hat fått lära mig att man ska köra långsammare repitioner för att inte få gummibands effekten på musklen man tränar, vilket även då gör att man bygger sämre om man kör för snabba reps. Jag ska försöka lägga upp en video med hur jag menar hur man ska köra som jag har fått lära mig.

Jag kan i alla fall rekommendera om ni bor i Helsingborgs området och känner att ni behöver hjälp med er träning att ni tar kontakt med Philip. För att få tag på honom så kan man gå in på hans hemsida på Facebook, L training.

Nu blir det mest chill på kvällen och kolla fotboll. Hoppas ni får en fin kväll och hopas ni tycker om det jag skriver om, kommer gå djupare in på hur jag tränar och vilka övningar jag kör lite senare i veckan.

Likes

Comments

Hejsan, nu tänkte jag börja blogga lite igen för jag har märkt att det lugnar själen att få skriva av sig lite om sina tankar och son dag.

För er som inte känner till det så är jag en kille så 26 år som älskar att träna gym och har gjort det i ca 1 år nu.

När jag började träna så vägde jag 84 kilo och nu har jag lyckats gå ner till 74kg och legat på den vikten ett bra tag.

Jag tränar 5 gånger o veckan och kör då olika muskelgrupper på olika dagar såklart. Jag brukar köra

- Måndag - bröst
- Tisdag - ben/mage
- Onsdag - rygg
- Torsdag - vila
- Fredag - axlar/mage
- Lördag - biceps/triceps
- Söndag - Vila

Men jag ska ändra mitt upplev nu så att jag kör mage på en egen dag en gång i veckan för jag har kommit fram till att magen är em väldigt stor muskelgrupp så klart och man måste köra väldigt hårt vilket jag inte tycker funkar när man har en annan muskelgrupp med samma dag.

Jag har även en personligtränare som hjälper mig att nå mina mål.

Mina mål är att jag ska kunna max pressa 100kg i bänkpress till 1 Februari och även vara deffad till sommaren med ett sexpack.

Jag hoppas att ni ska tycka det är kul att följa mina dagar på gymmet samt min vardag som undersköterska på Helsingborgs lasarett.

Ni får ha en underbar kväll så ska jag försöka skriva 1 inlägg imorgon med.

Likes

Comments

Nu har jag varit och tränat och käkat tacos.

Det var sjukt jobbigt att vara tillbaka på gymmet igen faktist och man känner hur mkt man har tappat. Innan jag slutade träna så tränade jag bänkpress med 80kg men nu klarade jag bara 55kg.

Jag har inte tränat på ca 4 månader så man tappar muskler fort, men nu ska jag komma tillbaka ännu starkare och bli ännu större.

Idag så körde jag rakbänkpress 55kg, snehantel press 20kg, dips med egen kroppsvikt (75kg) och sen avslutade jag med flyes i maskin på 40kg.

Imorgon blir det gymmet igen innan jobb och då är det benen som ska slaktas så hårt så jag inte ska kunna gå därifrån.

Nu ska jag sova i alla fall så jag orkar gymmet imorgon, godnatt och sov så gott så kommer det fler bilder imorgon från passet.

Likes

Comments

Hejsan alla mina glada vänner, jag vet att det är jätte längesen jag skrev här men tyvärr tappade jag min träning på gymmet av någon anledning, men nu är tanken att jag ska köra på som innan fast lite hårdare.

Idag blir mitt första träningspass på gymmet på ca 3 månader så jag tänker börja med att köra bröst och triceps.

Jag känner mig sjukt taggad inför detta faktiskt och jag har saknat gymmet väldigt mycket faktiskt men inte haft motivation för att orka gå dit.

Det kommer ett inlägg efter träningspasset om hur det har gått.

Likes

Comments