I torsdags var vi Lux-tjejer ute och åt på ChiChi's. En före detta au pair och Evelinas syster Jennifer var på besök här från torsdag så det passade perfekt att lyxa till vardagen med middag ute. Det var en väldigt trevlig kväll och nu på torsdag är det dags för Willy Wonka-afterwork! Det ska bli spännande.

I lördags åkte jag, Jennifer, Evelina och Emma till Trier på julmarknad! Det tar endast ca en timme med tåg och är ganska billigt. Vi var där i några timmar, strosade runt, gick in i lite affärer också, åt potatisplättar med äppelmos och små plättar med nutella och oreos! Det var väldigt gott kan jag säga. Trier var väldigt mysigt och jag skulle gärna besöka det igen, även fast julmarknaden inte är kvar.

• 511 Readers

Som jag berättat innan har jag och Evelina börjat träna tillsammans tre gånger i veckan på morgnarna, och det är faktiskt en riktigt mysig rutin. Vi tränar först och sen gör vi frukost och kollar på julkalendern tillsammans, oftast gör vi gröt och ägg. Detta är från i onsdags när vi åt mannagrynsgröt och gjorde nyttig chokladglass på bara banan och kakao! Det var en riktig lyxfrukost.

Livet, Resa

Under söndagen, efter att vi hade besökt Montmartre och Sacre Coeur, fortsatte vi gå runt och kolla lite grann och sedan tog vi tunnelbanan in till stan igen och till Champs Elysées. Vi var hungriga och valde att ta varsin crêpe med champinjoner. Gott men dyrt som vanligt!

Sedan ville jag gärna gå upp i Triumfbågen, men tyvärr gick det inte att båda gick upp då jag hade bagaget med mig, så Debbi var snäll och väntade på mig medan jag gick upp och fick se denna fantastiska utsikt! Det var verkligen så fint och man såg hela Paris i princip. Jag tror dock att det hade varit ännu finare om det inte hade varit så dimmigt.

Paris var fint men i ärlighetens namn fångade staden mig inte så som jag trodde den skulle göra. Jag blev smått besviken, men vet inte riktigt varför. Jag vill ge Paris en chans på våren i stället, jag tror att det kan vara mycket mysigare!

Livet, Resa

Under lördagen i Paris gick vi mestadels på stan för att försöka hitta något att ha på oss (eller jag försökte) på kvällen då vi skulle ut. Därav ganska stor bildbrist från lördagen. Men under söndagen blev vi turistiga igen och begav oss till Montmartre och Sacre Coeur. Montmartre var ett sådant otroligt mysigt område, och utsikten när man stod högst upp var svårslagen!

Luxemburg, Livet

I torsdags gick jag och Emma på en champagne-afterwork på hotell Le Royal! Det var verkligen supermysigt och fint uppstyrt. Vi drack två champagneglas var och delade på två cocktails, ett stort plus var att det ingick snacks och tillbehör, och de kom och fyllde på kontinuerligt. Efter ett tag kom även Emilia och några till och anslöt sig.

Efter Le Royal gick vi förbi Hitch ett litet tag. Jag hade aldrig varit där men det verkade trevligt, utifrån det lilla jag såg av det. Sammantaget var det en väldigt bra torsdagskväll.

Måste bara poängtera hur glad jag är över människorna jag träffat här i Luxemburg! Kunde aldrig tro att det skulle bli så bra och att jag skulle träffa så underbara personer.

Idag ska jag och min värdsyster gå och shoppa lite i stan, det ska bli mysigt. À bientôt!