Lite svårt att blogga under tiden jag är här då jag lämnade min dator hemma och endast har mobilen att blogga med, men jag gör mitt bästa!

Igår började jag och Amanda med att gå och köpa frukost. Blev yoghurt med bär och en smoothie, väldigt gott faktiskt! Sen gick vi hem igen och gjorde oss i ordning och sen åkte vi ner till Venice Beach och gick efter Boardwalken och sen gick vi även upp till en gata där det fanns lite butiker och liknande. Där åt vi lunch på en restaurang, vi båda tog varsin sallad och grillad majs. Så otroligt gott och fräscht! Efter vi ätit där gick vi till kanalerna som inte låg allt för långt bort. Var superfint och var ett av de lite finare områdena där! Sen tog vi en uber till Santa Monica Pier och hängde en liten stund där. Köpte bland annat en supergod glass, men det var typ den största kulan jag någonsin fått. Tur jag inte valde att ta två! På kvällen gick vi ut och åt på ett asiatiskt tapasställe och sen drog vi ut på en club. Kom hem vid halv 3 tiden inatt och då blev det bara att hoppa i säng.

Idag väckte Amanda mig vid halv 10. Då tyckte hon att jag sovit bort halva dagen typ haha! Nä så då klev jag upp och sen gick vi till Backyard Bowls och åt frukost. Så otroligt fräscht och gott, en kall hemmagjord yoghurt med lite frukter! Får se om jag väljer att gå dit och äta frukost någon dag till! Sen tog vi en uber till Beverly Hills och kollade in den skylten och sen strosade vi ner för Rodeo Drive i hopp om att se någon kändis. Vilket vi inte gjorde och där är det dessutom alldeles för dyrt för oss att shoppa så det var bara en rolig grej. Sen gick vi till en restaurang som heter The Ivy och åt lunch. Väldigt fint ställe och det började med att vi blev bjudna på champagne. Sen åt vi vår lunch som också var väldigt fancy och därav blev priset lite mer än tänkt men vad gör det om hundra år!

Nu är vi hemma och Amanda tar en nap och jag ska sätta på en film eller någonting. Ikväll ska hon ut och jag valde att stanna hemma ikväll efter gårdagens party. Så jag ska gå och köpa mig någon middag på en liten stund!

Hej på er!

Idag har jag bytt stad för några dagar! Mitt flyg skulle gå 11:45 så jag tog en uber vid halv 10. När jag kommer fram till flyget berättar Amanda att vårt flyg är försenat till 12:30. Fick alltså spendera några timmar på flygplatsen. Vi fick inte heller kliva på flyget förens 12:30 så då blev vi ytterligare lite sen, när vi väl satt på flyget och precis skulle lyfta för landning får vi veta att de glömt post så vi måste tillbaka till gaten. Totalt tror jag att vi blev 2h sena! Hur som, när vi väl kom fram hit åkte vi direkt till lägenheten där vi ska bo under veckan. Otroligt fin lägenhet och den ligger väldigt bra till också!

Vi bytte om och sen gick vi till walk of fame, vilket är någonting man måste se! När vi gick dit kunde vi även se Hollywood skylten. Två flugor i en smäll! På vägen hittade vi flera fina ställen att fota på, så lite bilder blev det även taget! Efter vi hittat Inger Bergman på walk of fame orkade vi inte kolla mer så då tog vi en uber till Toca Madera. En mexikansk restaurang som även är en av Maria Montazamis barns favoritrestauranger här! Var väldigt gott där. När vi ätit klart gick vi hem och nu ligger vi och ser på film!

En bra första dag med andra ord!

Hej på er!

Ska börja detta inlägg på ett litet tråkigt sätt, igår var jag med om min första nära döden upplevelse! Hade hoppat av bussen och började gå hemåt. Som jag berättat för er tidigare har vi väldigt många stoppskyltar här och jag kommer till det sista övergångsstället innan jag är hemma och där är det stoppskyltar för bilisterna. Jag gick med mobilen så jag kollade upp och såg att en bil kom men eftersom att det var en stoppskylt skulle han vara tvungen att stanna och sen måste han dessutom stanna för mig vilket som. Så jag börjar gå över och när jag nästan är framför bilen lägger han plattan i mattan, jag var tvungen och tvär stanna och det var ändå nästan så att han körde över mina fötter. Hade jag tagit ett steg till hade jag inte varit här idag kan jag säga! Fick en rejäl chock och hann knappt reagera, ångrar nu i efterhand att jag inte slog till bilen eller någonting så att han hade stannat! SÅ VAR RÄDD OM ER DÄR HEMMA och kolla EXTRA NOGA innan ni går över en väg!

Med det sagt så resten av kvällen tog jag det bara lugnt! Idag har det inte hänt speciellt mycket, vaknade vid 10 och då började jag med att prata med pappa och Charlie. Har pratat med Charlie en gång tidigare sen jag kom hit. För mig är det jobbigast att vara ifrån honom! Kommer missa så otroligt mycket medan jag nu är borta, har redan nu märkt att han har utvecklats sedan jag pratade med honom sist! Han hade inte tid att prata med mig så länge med de få minuterna jag fick prata med honom gjorde så mycket för mig! Efter jag pratat klart med de så ringde jag Naema och Ida och pratade med de ett litet tag och sist pratade jag med mamma ett tag.

Ikväll har jag bara tagit det lugnt, packat inför imorgon! För imorgon drar jag till LA, som jag längtat!! Kommer bli så grymt, vårt flyg går 11:45 så jag har tänkt mig att ta en uber till flygplatsen vid halv 10. Jag har också hunnit beta av hela säsong 4 av SKAM idag. Jag har varit så besviken att jag inte kunnat kolla på det här borta MEN idag hittade jag en sida jag kunde kolla på. Nu ska jag hoppa i säng och sova lite innan jag ska upp igen!

Missing this kiddo!!❤

Hallå!

Ursäktar för att det inte blev något bloggande igår, jag hann helt enkelt inte med det! Min värdfamilj åkte iväg i går morse så jag klev upp och sa hejdå till dem. Nu ska jag vara ifrån de i 1 1/2 vecka, vilket är det mesta jag varit borta från de sen jag kom hit. Sen bestämde jag mig för att inte följa med till Santa Cruz utan stannade istället hemma och tog det lugnt på baksidan på eftermiddagen. Vädret var underbart, vi hade ca 25 grader så jag låg ute och solade så länge jag bara kunde! När jag kom in lagade jag middag till mig och sen gjorde jag mig i ordning för kvällen.

Eftersom att jag valde att stanna hemma så följde jag med Amanda och några av hennes kompisar ut istället. Så vid 22 tog jag bussen ner till Marina och mötte upp de på en bar som hette The Tipsy Pig. Där satt vi och tog några drinkar innan vi tog en uber ner till Downtown och gick in på någon club där. Vi stannade iallafall till stängning och då tog jag en uber hem. Tror jag kom hem strax innan 3 och då blev det direkt sängen men jag somnade inte förens vid 4 tror jag.

Idag har det också varit en dag med underbart väder. Jag vaknade vid 11 och gick direkt ut och la mig på baksidan. Idag stod termometern på 28 grader, gick knappt att ligga på baksidan! Hur som låg jag ute i ca 2h och sen gick jag in igen. Nu ska jag ut och ta hand om trädgården innan jag ska göra mig i ordning och träffa upp Amanda för middag!

Hej på er!

Sista jobbdagen idag innan semestern börjar! Jag började först 11:30, då åkte jag och hämtade upp Lila på hennes camp. Sen åkte vi till en frisör salong så hon fick klippa sig, någonting som hon har sett fram emot ända sen jag kom hit. Var lite kul att just där hon klippte sig, eller där alla barnen i familjen klipper sig är en salong för just barn! Så de hade ipads vid varje stol så de kunde kolla på film och alla barn sitter still! Vi mötte upp min värdmamma och killarna på salongen och när Lila var klar gick vi och köpte milkshakes, bland de godaste milkshakesen jag druckit iallafall! Sen tog jag med alla barnen hem och resten av dagen har vi bara tagit det lugnt!

Egentligen var jag schemalagd att jobba ikväll men sen visade det sig att hela familjen skulle ut och äta middag istället för bara mina värdföräldrar. Vilket resulterade att jag fick ledigt hela kvällen istället! Jag har bara tagit det lugnt, ätit lite middag och kollat på lite film! Imorgon åker familjen iväg och blir borta en och en halv vecka, vilket betyder att jag har semester nu! Så imorgon är mina planer lite oklara, antingen kommer jag följa med några kompisar till Santa Cruz eller ska jag stanna i stan och sedan träffa upp några kompisar i Marina på kvällen! Som det ser ut nu lutar det mot att stanna i stan men vi ser vad som händer imorgon!

Hej på er!

Idag började jag 8.45, då åkte killarna på camp och min värdmamma åkte och jobbade eller vad hon gör medan hon är borta på dagarna haha. Så jag och Lila tog en mysmorgon, jag var galet trött och hon verkade inte vilja gå till parken idag heller. Så vi åt lite frukost, lyssnade på musik, hon lekte på ett tag och sen vid 12 klädde jag på henne och gjorde jag lunch. Jag tror att Lila börjar bli svensk haha, eller iallafall försöker. Hon har hela dagen velat lyssna på svensk musik, pratat om att hon vill åka till Sverige idag (vilket hon pratat om senaste dagarna) och försökt prata massor av svenska! Jag själv tycker att det är underbart!

Killarna kom hem strax efter 13 och då åkte vi iväg till Ikea. Både jag och killarna har sett fram emot detta sen jag kom på att vi skulle åka dit, typ två dagar med andra ord och resan började inte på bästa sätt. Vi har inget Ikea i själva San Francisco så det var ca 1h med bilen dit och det första som händer är att mobilen lägger av. Det började först med mitt internet, jag kunde alltså inte få någon vägbeskrivning dit så min värdmamma skrev på lappar hur jag skulle ta mig dit. Lite risky att göra så men vi tog oss fram tillslut! När vi kommer fram dit så kan jag inte heller smsa, tur som var fanns det WIFI där som jag kunde koppla upp mig mot och maila min värdmamma. Hon hade då redan ringt vår operatör och strax efter började min telefon fungera normalt igen! De hade bara inte betalat räkningen haha. Iallafall så var det killarnas första gång på Ikea så vi åt först lunch, jag tog självklart svenska köttbullar och killarna valde friterad kyckling. Sen gick vi även runt i butiken lite grann så de fick se lite. Här har det också en Swedish Food Market på ikea, alltså bara svensk mat!! Så vi köpte oss varsin mjukglass och sen köpte jag också med mig lite köttbullar och lite delicatobollar. De är såååå goda, det fanns så mycket mer men jag kunde inte handla det just då. Jag kommer definitivt åka dit igen och köpa lite svensk mat!

Ikväll träffade jag upp Amanda och vi åt middag nere vid Ferry Building, vi båda ville ha thaimat men när vi kom till stället hade de stängt för renovering.... Så istället gick vi till ett ställe där de sålde lite allt möjligt. Så jag tog Fish & Chips och Amanda åt en hamburgare! Vi pratade också lite om LA resan och nu visar det sig att hon måste åka hem 2 dagar tidigare, jag kommer alltså vara där 2 dagar själv innan jag flyger hem. Lite ändrade planer så nu får jag se vad jag kommer hitta på de två dagarna. Men det kommer bli helt underbart ändå!

Hej på er!

Idag har största delen av dagen spenderats med killarna. Vilket inte händer allt för ofta! Jag började inte förens 11:30 och då hämtade jag först upp Lila på hennes camp och sen for vi och hämtade upp killarna på deras camp. Sen var det hem, göra lunch och lägga Lila för hennes nap. Under tiden hon sov, spelade jag och killarna lite spel och pingis. Jag har lärt de två nya kortspel som de bara älskar och vill spela hela tiden nu! Väldigt roligt, rundpingis är också någonting de vill spela hela tiden sen jag lärde dem det! När Lila vaknade igen chillade vi ett tag i soffan alla fyra och sen började jag med middagen. Och sen fick jag sluta 1h tidigare idag, väldigt skönt! Efter jag slutat har jag bara kollat på film och tagit det lugnt och nu ska jag hoppa i säng, imorgon har jag mycket spännande saker på schemat! Men det får ni höra om imorgon, hade haj!

Hallå där!

Idag började jag vid 8:45, då åkte killarna iväg på camp och jag gjorde i ordning Lila för dagen. Sen åt vi frukost och gick till lekparken, där var vi i ca 2h och medan hon lekte på passade jag på att läsa min bok. Har nu kommit till sista boken i Legend-serien, kan knappt lägga ifrån mig böckerna! Längtar så tills filmen kommer ut!! Fick även prata med farfar ett tag, blir så glad av att se att han mår så mycket bättre! När hon lekt klart gick vi hem och hämtade bilen, sen blev det en rätt så bra tur runt stan. Först hämtade vi killarna, sen for vi hem en snabbis käkade lunch och sen for vi ner till Marina och lämnade av killarna innan jag och Lila for till hennes simlektion. Idag har jag för första gången klarat mig helt utan gps, är lite stolt öve mig själv haha. När jag och Lila kom hem igen tog vi det bara lugnt, hon skulle egentligen sova men fick hoppa över sitt nap så vi båda var rätt så trötta. Vi chillade lite i soffan, kollade på bilder och lyssnade på Zara Larsson, Lila verkligen älskar hennes låt So Good. Hon går och sjunger på den jämnt och ständigt, vi har också börjat lyssna på lite andra låtar med henne nu. Vid 17 kom killarna hem och då började jag med maten medan de såg film, ganska fort efter vi ätit så fick jag sluta!

Ikväll har det inte hänt mycket alls, jag tog mig en promenad till affären och köpte lite saker till middagen imorgon eller fredag och sen har jag duschat och bara tagit det lugnt i sängen. Är rätt slut efter denna dag så ska snart krypa ner i sängen och sova! Imorgon har jag sovmorgon men ska prata med mamma och Sanna på morgonen och planera lite inför när de kommer hit!

Hej på er!

Måndag idag och tillbaka till jobbet. Började först 11:30 så jag sov ut till 10:30 sen låg jag kvar i sängen till det var dags att åka till Lilas skola och hämta upp henne från camp. Var tänkt att jag också skulle hämta upp killarna på deras camp men min värdmamma skulle istället göra det. När vi kom hem gjorde jag lunch till Lila och sen var det hopp i säng för henne. Under tiden hon tog sitt nap följde jag med killarna till lekparken. Vi tog bilen dit och som vanligt är det lite krångligt med parkering men hittade ändå en relativt snabbt. Börjar äntligen få the hang of it, fickparkeringen alltså! Någonting man bara kan göra här och inte kommer ha någon nytta av det hemma i Umeå om ett år haha. Medan killarna lekte på passade jag på att njuta av solen, det blev snabbt kallt eftersom att det blåste så mycket! Ångrade rätt snabbt att jag tagit på mig shorts. När vi kom hem var det definitivt svårt med parkering, tror jag fick köra runt 40 minuter innan jag hittade en plats. Hann släppa av killarna hemma och direkt jag kom in genom dörren skulle de fara igen med bilen haha... Hur som så åkte de till tandläkaren och Lila låg kvar och sov, sen gick jag med henne dit när hon vaknat och efter det så slutade jag!

Ikväll har jag hängt med Stina och en till svensk tjej. Jag tog bussen till Stina vid 20 tiden och sen gick vi över till Julia. Där snackade vi lite och bara hängde i hennes lilla hus. Hon bor alltså i ett litet hus på hennes värdfamiljs baksida, hur underbart hade det inte vara och ha det så?! Hur som for jag och Stina från henne vid 22, jag tog då bussen hem igen. Men det var trevligt att få träffa de en liten stund iallafall!

Nu ska jag gå och lägga mig, imorgon har man ingen sovmorgon!

Ledig söndag! Som vilken annan vecka som helst, idag bjöd tillslut SF på sol och värme vilket fick mig att spendera dagen på baksidan i just solen! Min värdfamilj åkte iväg imorse innan jag hunnit kliva upp så jag har även haft hela huset för mig själv. Jag sov ut även imorse och vaknade kring 10, solen var inte framme då valde jag att ligga kvar i sängen till halv 1 tror jag då solen började titta fram. Då åkte bikinin på och sen låg jag ute i solen till 16:00 då solen försvann på baksidan. Resten av dagen har jag bara tagit det lugnt, hoppade in i duschen och sen när jag insåg att min familj inte skulle komma hem till middagen gjorde jag även lite middag till mig. Hade egentligen tänkt mig att gå till KFC eller Subway och köpa middag då det ligger relativt nära men jag blev lite för lat och lagade istället en enkel middag här hemma haha. Resten av kvällen har jag i stort sätt bara legat i sängen och sätt lite film!

Nu har jag ganska precis fått mitt schema för veckan och får börja veckan med en sovmorgon, underbart! Detta är också sista veckan innan jag får 1 1/2 veckas semester, går alltså på semester på fredagkväll. Och sen åker jag till LA nästa tisdag, grymt taggad!!! Nu ska jag hoppa i säng, ha en fin dag!