Vilken dag! Har städat, food preppat, handlat, tvättat och förberett mig inför jobb imorgon. Nu ska jag ut en snabbis med hunden. Riktig söndagskänsla: trötthet, måsten och stress. Och jag har ingen annan än mig själv att skylla på. Jag har nämligen varit ledig i tre hela dagar och inte tagit tag i något av alla måsten. Utan mest suttit framför tv'n och kollat på folk som försöker äta 10 000 kcal på en dag. Och tränat .. Det har jag faktiskt gjort. Men mest folk som trycker i sig hamburgare och donuts.
Hur funkar du? Sprider du ut alla måsten eller drar du ut på det som jag?

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

När jag kom hem igår väntade en försenad födelsedagspresent på mig! :D
Mitt hår är en mardröm att platta, det tar en halv evighet och då har jag inte ens lockigt hår (hade iofs aldrig plattat det om det var lockigt) utan är i allmänhet odefinierbart; är det vågigt? är det rakt? är det frizzigt? eller har jag satt i svinto istället för extensions? Så jag håller tummarna och hoppas att detta ska förenkla min hårrutin.
Lyko skickade även med lite presenter: en rabattkupong på Living Proof's torrschampoo, alcogel (fick tre men gav bort två av dem) samt en mascara. Mascaran var verkligen uppskattad då min är helt slut, tråkigt nog blev resultatet lite klumpigt då borsten inte separerade fransarna :( Jag ska dock fortsätta leka lite med den och förhoppningsvis blir resultatet bättre när jag vant mig vid borstens utformning (som är rundad istället för rak)

Klicka på bilderna för att komma till produkterna!

Likes

Comments

Jag har ett litet litet ärr mellan mina ögonbryn, det är det första jag ser när jag ser mig själv i spegeln, andra ser mina ögonbryn som faktiskt är, om jag får säga det själv, on point. Jag har skrattrynkor runt ögonen, det är det jag tänker på när jag ser mina ögon, andra säger att de glittrar. Min näsa är lite osymmetrisk, det tänker jag ofta på, trots att min näsa är ett av de anletsdrag jag får mest komplimanger för. Det där är lite av en sjukdom, vi fokuserar så mycket på det vi är missnöjda med att vi missar det vackra. För att inte tala om att mycket av de vi ser som fult hos oss själva är det andra upplever som det vackraste. Omfamna det unika och försök att ikväll, när du borstar tänderna stå någon extra minut framför spegeln och hitta en sak du tycker är vacker, unik, häftig, speciell med ditt ansikte. Och försök göra detsamma under en hel vecka från och med idag. För varje dag ska du alltså hitta på en ny grej och då även upprepa det du hittat de andra dagarna. Kanske låter fånigt, men oj vilken skillnad det gör när man börjar säga snälla ord till sig själv!

Likes

Comments

Nu har jag och katten varit hos veterinären för en check. Jag har varit väldigt säker på att hon är dräktig, men eftersom det varit påsk har jag inte kunnat ta med henne tidigare för att få något utlåtande. Och det kunde jag inte få idag heller, de kunde i alla fall inte säga något med 100 % säkerhet. MEN, de sa att allt tyder på att det finns ungar i magen! :D så nu har jag suttit i samtal med agria och tecknat ett tillägg på försäkringen och varit och inhandlat en jäkla massa mjukmat. De gissade att hon är i vecka fem eller sex vilket innebär att ungar kommer lagom till att jag avslutar min utbildning (såklart har jag sett till att det finns folk hemma de dagar jag är på skolan så Cupcake inte är ensam hemma). Snacka om tajming!

Likes

Comments

Tänkte slänga ut en fråga till er läsare: vad skulle jag kunna göra för att bloggen skulle bli mer intressant för er? Alltså: vad vill ni ha mer av? Vill ni läsa mer om min viktminskning eller rättare sagt om viktminskning i allmänhet? Mer om träning? Hälsa? Kost? Mer om mitt liv i allmänhet? Olika hälsoartiklar? Mer om kosttillskott? Eller kanske något helt annat som inte nämnts i inlägget? Lämna en kommentar!

Likes

Comments

Jag bryr mig inte om det är nyttigt eller ej. Jag bryr mig inte ens om hur det smakar. Det enda jag bryr mig om är att jag måste rensa ur kylen så jag får plats med ett lager av dessa! 😍

Likes

Comments

Stort grattis till Molly som vann "Veckans Blogg" här hos mig denna vecka! :D

Vann du inte? Var inte ledsen för en ny omgång drar igång redan nu!

För att delta behöver du bara kommentera "Jag är med!" under detta inlägg.

Likes

Comments

Finns det något bättre än nybakat bröd? Jag är matgalen i allmänhet och älskar doften av hemlagad mat, men det är något med doften av nybakat bröd som gör att det hela känns lite lyxigare. Speciellt, av någon anledning, till hösten. Problemet med bröd (och detta är inget allmänt uttalande utan något jag känner personligen) är att den där lyxiga/mysiga känslan leder till något slags duktighetskomplex. Jag har därför, utöver den obligatoriska formfranskan och sconesen i hemkunskapen, aldrig bakat bröd – det känns alldeles för komplicerat. Och det säger mycket om detta bröd och hur enkelt det är när till och med jag kan komma över komplexet och frivilligt baka det.

Jag är helt förälskad i detta fluffiga bröd som i princip är helt fritt från kolhydrater (ca 0.8 g per bröd). Jag går inte på någon lågkolhydrats diet men försöker att hålla koll på mängden kolhydrater under dagen. Detta bröd funkar dock utmärkt för dig som går på LCHF eller liknande, glöm bara inte att byta ut lightprodukter mot full fett i sådana fall!

Näringsinnehåll (för hela smeten, 6 bröd)
Kalorier: 400 – Protein: 29 g – Kolhydrater: 5 g – Fett: 29 g

Per bröd:
Kalorier: 66 – Protein: 4.8 g – Kolhydrater: 0.8 g – Fett: 4.8 g


Du behöver:

  1. 3 ägg
  2. 100 g lätt Philadelphia (12%)
  3. Salt

Så här gör du:

  1. Separera äggvita och äggula.

  2. Vispa äggvitorna hårt med lite salt.

  3. Tips från coachen: Allra lättast är det att vispa äggen i en matberedare (vilket jag gjorde) speciellt med tanke på att saltet tyvärr förlänger vispningen, men det går såklart och lättast blir det om du använder en ballongvisp och liksom ställer bunken på sidan.

  4. Något du även bör tänka på är att bunken du använder är helt torr och inte har något fett kvar från tidigare matlagning. Om du kan bör du därför vispa äggvitorna i en glasskål eller rostfri bunke istället för en plastskål då fett kan gömma sig i rispor på insidan av skålen.

  5. Använder du en matberedare/elvisp ska du börja med att vispa på medelhastighet tills skummet lyft ordentligt för att sedan höja hastigheten.

  6. Vispa sedan ihop äggulorna och Philadelphia osten.

  7. Efter det är det dags att blanda ihop allt. Här är det extremt viktig att du är försiktig och vänder ner, inte vispar eller rör ihop, utan vänder ner äggula+philadelphia i äggvitorna.

  8. Klicka sedan ut smeten till sex stycken bröd på en plåt med bakplåtspapper som du förberett genom att smöra, eller som jag gjorde smörjt med kokosfett, detta för att de inte ska fastna i pappret.

  9. Efter det är det bara att skjutsa in dem i ugnen där de ska gräddas i 30 minuter på 150 grader.

Likes

Comments