Fremover blir det veldig mange baller i luften, og mye spennende ting som skal foregå

Itillegg til at jeg skal sitte meg på skolebenken igjenn på voksenopplæringen 2-4 ganger i uken på ettermiddagen/kveldstid, så har jeg også blitt forfremmet på jobb med mer ansvar og større stilling 👏
Med tanke på at jeg ikke kan skryte på meg at jeg er skoleflink pga konsentrasjonen min osv, så blir det definitivt en utfordring..

Di dagene jeg har jobb så har jeg knapt 1 time på meg til å ordne meg og spise middag før jeg må kjøre til senja på skolen som tar ca 45 min å kjøre. Og da er jeg ikke hjemme før det er kveld/natt.. Så blir lite tid di dagene til husarbeid, barn, lesing og lekser!
Håper jeg finner en god balansegang med alt - sånn at di dagene jeg ikke har jobb at jeg får lest, vasket hus, får kvalitetstid med barna osv.

MEN skole må komme først - etter barna såklart, skal man klare å fullføre 3 årig videregående skole som har vært lakt på is så alt for lenge.. Er påtide at jeg kommer med videre på høyskole for å følge drømmen min!
Blir nok en liten utfordring for mannen min også som må ta i et større tak hjemme på flere områder 😁

.. Vi skal også pusse opp 5 rom i huset, beise platt med mere ute, rydde & organisere alle skuffer/skap og rom i huset, ha rundvask og itillegg så er det 12 bursdager i nær familie fram til jul der 2 av bursdagene er sønnene våre. Og guttene skal starte på allidrett og turn. Så her blir det full rulle framover, med både det ene og det andre! 😳

Selv om tidspunktet er dårlig så gleder vi oss til 3 helger nå snart med reising, for det trengs også et avbrekk fra alt stresset 😅
Sattser på at vi finner gode rutiner og en fin balansegang på alt! 🍀

Design bloggen din - velg mellom mange ferdige maler på Nouw, eller lag din egen – pek og klikk - klikk her!

Har hadd besøk av min bestemor og mamma idag, før turen gikk videre til en siste dag på finsnnes i fest med tivoli
😊
Var også på "bamsesykehus" med barna, også så vi på brannbil
👍

Ellers var vi lekeparken og i hoppeslott. Så spanderte bestemor mat på kinaresturanten til alle sammen! Det var nydelig godt og koselig såklart
😄

Avsluttet dagen med istid på kino 💜

Siden pappa gikk bort har jeg fundert mye på hvordan minnetattovering skal være..

Han var kristen og elsket å synge, og det er nettopp disse to tingene jeg assosierer pappa med.. Så hva var vel bedre enn ett par settninger fra en sang vi brukte å synge mye ilag på under oppveksten, som også er i kristen forstand?
Denne ble også selvsagt synget i hans begravelse..

Er veldi fornøyd
💙

#daddysgirl #heavenwantedyoumore #tattoo #minnetattovering #missu #rip

Idag har vi vært på barnas dag ved Finnsnes i fest.

Tivoli, sukkerspinn, is, lekepark, hoppeslott, konsert og mye morro på en solfylt dag! Vi sier oss fornøyde
😎

Legger ved bilder av den flotte dagen
😊

Har koset oss denne uken med familie fra Oslo, god mat og masse utetid når været har vært på vår side
😊

Idag startet minste skatten i barnehagen igjenn, og jeg & mannen begynte på jobb etter ferien.
Håper virkelig det blir mer sol framover og at vi går en fin høst i møte
🍂

Har hadd en veldig varm men trivelig dag. 31 varmegrader er ikke feil her i flotte nord 😄

Barna har koset seg i badebassenget, og vi har vært ute hele dagen. Så dro vi til burger king for en kjapp matbit før turen bar videre til hytten vår der guttene skal sove over sammen med farmoren 😊

Har kjøpt oss ny lavvo også, 8-10 mannstelt. Perfekt størrelse for oss fire 😅

.. Så bestemt vi oss for å ta oss en motorsykkeltur, og da ble det kaffe & is med et nytt koselig vennepar som er i mc klubben 😊

Flott dag med mye morro 💜

Vel hjemme fra telttur i sørvika, der vi var 4 voksne og 5 barn som tok oss en overnatting i flotte omgivelser.

Det var strålende vær, bading, soling, fisking, grilling, bål og mye lek & morro for store & små! Det må virkelig gjentas snarest 😄

Legger ved masse bilder av den flotte turen vi hadde sammen 💜

Idag har jeg og eldste gutten vært å shoppet en go del til teltturen vi skal på.
Begge barna trengte nye fiskestenger, og vi trengte bålkjele med mere. Listen var lang, men vi kom igjennom den til slutt!
Etter endt handling stoppet vi for en matbit på big bite, og det gjore seg med ny energi i kroppen for alle mann. Mye pakking og klargjøring i di sene nattetimer nå..

Vi gleder oss skikkelig mye til å telte i lavvo ved en nydelig strand, ca 45 min unna hjemme med et vennepar som har 3 barn rundt samme alder som våre gutter.
Blir stor stas med bål, grilling, bading, strandlek, brettspill, fisking og div!

Guttene gledet seg så mye at di ikke fikk sove før klokken var nærmere halv 11
😅
Vi vurderer å være 2 netter istedenfor 1 natt, så vi får se hva det blir til - men trivelig blir det og vi voksne gleder oss også!
😄

#sommer #norsknatur #familyfresh #fiske #strand #fun #vacation

Er rart hvordan både ting og mennesker kan forandre seg over tid - både på godt og vondt..

Alle vokser og modnes i forsjellige rettninger, hverdagen sitter sitt preg og menneskene man har rundt seg gjør også sitt på hvordan man utvikler seg videre..

Er veldig viktig å ha di rette rundt seg! Som får en til å føle seg verdsatt, likeverd og generelt gir en positiv opplevelse i akkurat det forholdet man har til vedkommende.. Åpen, ærlig, stille opp osv er også såklart veldig essensielt!
Vite hvor man har hverandre rett & slett 😊

Å menge seg med dem som suger ut energi, har negativ innvirkning på en og det er enveisvennskap etc er det lite vits i.. Å strebe etter å være god nok, få det til å fungere osv blir utmattende til syvende & sist! Er det verd det?
Da fortjener man bedre, naturlig nok 💜

... Men når et nært vennskap over veldig mange år pluttselig svinner henn, uten at man egentlig sjønte hva som traff en og sitter med mange spørsmål uten svar så lurer man på om man noensinne har betydd noe for vedkommende i det heletatt.. Og det er en veldig bitter følelse!
Så mange minner, så nære venner i xantall år - bare borte? Og hvorfor?
Hand er strekt ut, spørsmål er stilt mange ganger men ingen respons..
Å føle at man enda bryr seg, savner personen osv men ikke får det tilbake så er det ekstremt frustrende - mildt sakt! Spesielt når man trudde at vårt vennskap kom til å vare livet ut..

Jeg er en person som aldri gir opp, er sta som et uvær og kan gi andre en sjanse for mye.. Men finnes faktisk grenser for meg også på hvor mye man skal prøve, hvor lenge man skal vente og ikke minst hva man skal godta fra andre gjentatte ganger..

... Livet sjer, man forandrer seg og man sklir ifra di man altid trodde kom til å være der. Men det kan, tydeligvis også sje at man ikke sjønner hvorfor og ikke alt kan tilgis heller. Tøft å innse, men sånn er det bare noen ganger dessverre..
Noen ganger gir man opp, og denne gang for meg uten dårlig samvittighet da man har prøvd litt for mye - litt for lenge..

Minner tar jeg med meg, og lærdom ikke minst. Men jeg trenger di som trenger & ønsker meg også i det lange løp 💜 Er rart hvordan både ting og mennesker kan forandrer seg over tid - både på godt og vondt..

Har vært mer heldige med været denne uken, så har vært ute stortsett fra morgen til kveld. Koset oss masse med familiebesøk fra Oslo, og flere trivelige familiemiddager 😊

Gådd passelige i ett med familie,utetid,jobb osv så blogging har ikke vært noe særlig prioritert hos meg. Og sånn kommer det nok til å være ut sommeren tenker jeg.. Blir iallefall ikke et innlegg hver dag lengere 😊

Legger ved bilder fra denne uken 👍