Header
View tracker

Ursäkta dålig uppdatering igår.. Kunde inte somna i förrgår pga illamående, så igår somnade jag i soffan redan kl 20.30, vilket jag aldrig brukar göra annars.

Hur som helst, nu slänger jag i mig denna frukosten lite snabbt innan jag ska gå till jobbet. Har även med mig en bar då jag förmodligen kommer bli rätt hungrig om någon timme igen, hehe

Likes

Comments

Förlåt för dålig uppdatering senaste dygnet, har haft fullt upp. Var som sagt med Kajsa op eftermiddagen + Kalle och eliger på kvällen. Vi åt gott, snackade osv, mycket trevligt!

Idag kollade jag och Oscar på Linus innebandymatch, det blev en vinst, woho! Sedan åkte jag, Kalle och Kajsa till Ikea en sväng, åt och köpte lite nödvändiga saker. Sedan var klockan 18 och då hämtade Oscar mig hemma och vi åkte ut till honom och åt, gjorde granatäpple i choklad och kollade sista avsnittet av Saknad. Nu är vi påväg in till stan igen, vi hörs imorgon! Då blir det jobb och träning, som vanligt.
Ha de bra, puss

Likes

Comments

Nu är jag påväg hem från gymmet, blev ett kort pass på 50 minuter idag. Glömde vattenflaska + ska träffa Kajsa vid 15, så hinner inte med mer, men klagar inte, skönt med korta pass ibland. Blev ett ryggpass på sex olika övningar. Kändes faktiskt bra, var effektiv idag för en gångs skull, haha.

Nu ska jag hem och duscha och äta någon snabbt innan Kajsa hämtar mig vid 15.

Bilden på Oscar är sedan igår, nu är han rakad hehe

Likes

Comments

Som sagt så skulle jag på bio igårkväll, och allt gick enligt planerna så bio blev det samt mat från suriothai, Mmm gott gott!! Efter att vi ätit maten åkte vi till Växjö och hämtade ut biljetterna samt köpte massa godis. Jag och Oscar bröt vårt sockerförbud ännu en gång;-)) hehe.
Vi kollade på Split, som handlade om en man som hade 23 olika identiteter i sig, som kidnappade tre tjejer i tonåren. Väldigt speciell film, men väldigt bra också tycker jag! Den är absolut värd att se!

Fick även hem min Calvin Klein topp som jag beställde i början av veckan på na-kd, i like it!

Likes

Comments

Detta fick bli min lunch, snabbt, gott och enkelt. Var inte ens hungrig nu.. Men något behövde jag ju äta efter träningen, och sen ska jag ju nämligen snart ner och träna igen, så påfyllning behövs.
Det är veganska nuggets. Har som nyårslöfte att äta lite mer vegetariskt/veganskt, just för att rött kött inte är så hälsosamt + bättre för miljön och djuren.

Företagen, testade ju den där baren igår från raw bite! Den med kokossmak var jättegod! Däremot var inte den med jordnötssmak lika god, men den funkar absolut!

Likes

Comments

View tracker

Nu ska jag äta mina frukost. Vaknade kl 10 idag, låg kvar i sängen ett bra tag, sedan fixade jag lite i köket samtidigt som jag gjorde min frukost. Och det här blev det idag.

Tevatten med citron, ett vanligt glas vatten, hembakat bröd med smör, skinka och gurka, samt en smoothie på sojamjölk, banan och kakao, mums!

Smoothien innehåller cirka 150 kalorier, och brödet med pålägg innehåller cirka 250 kalorier. Tycker att smoothien är så himla god, en chokladsmoothie. Bananen ger sötma och kakaon chokladsmak. Tycker att banan i princip är ett måste i en smoothie, eftersom det gör den söt. Älskar att göra smoothie på sojamjölk, banan och mango också, men idag hade vi ingen mango hemma så det fick bli chokladsmoothie istället. Men det funkar ju minst lika bra!

När jag har fått i mig frukosten så ska jag nog gå ner till Tc och träna lite, sedan ska jag träffa Kalle på resia kl 14 och fixa lite inför vår Londonresa. Vi åker i början på mars tillsammans med Sofia, ska bli så himla kul!!

Likes

Comments

Detta ska jag avnjuta nu efter mitt kvällsjobb. Sedan ska jag sova, eller ja, kolla lite youtube osv, och sedan sova. Imorgon är jag ledig, älskar. Så då ska jag nog passa på att träna två gånger. På kvällen ska jag på bio med Oscar, Anton, Jesper och Louise. Vi ska kolla på Split, verkar så bra!!!! Är så taggad för det.

Jag ska testa en ny bar nu,(den på bilden) raw bite med smak av kokos, återkommer om hur den va imorgon! Sov gott, godnatt!

Likes

Comments

Detta blev min frukost idag. Havregrynsgröt med mosad banan i med sojamjölk och bär till, samt en smoothie på banan, sharonfrukt och sojamjölk. Varför väljer jag att ta sojamjölk istället för vanligt mjölk? 1. För att det innehåller mindre socker. 2. För att den är mycket godare, och passar jättebra till gröten. Sojamjölken är mycket sötare i smaken än vanligt mjölk. Hade inte rekommenderat att dricka den till lunch, för det blir lite skevt att sitta och dricka något sött till sin spagetti och köttfärssås haha.
Denna frukosten innehåller cirka 520 kalorier. Vill man gå ner i vikt med är väldigt sötsugen osv så rekommenderar jag att äta massa bär. Tex hallon innehåller bara 18 kalorier/dl, vilket är hur lite som helst. En banan däremot ligger på 121 kalorier, vilket är betydligt mer, men ibland får man unna sig lite(mycket) bananglass med;-))) Det ska jag nog göra till lunch sen, mmmmm

Likes

Comments

Jag och Oscar har sockerförbud denna månaden (som vi fuskat med typ två gånger redan), så då får man hitta på lite annat som är gott. Bananglass är en stor favorit, mmmmm så gott. Mixar endast banan med lite sojamjölk, blir krämigt, sött och gott!

Idag lagade jag och Oscar kvällsmat, och det blev en lite onyttigare sådan, hehe. Men det var det enda jag kom på att vi kunde göra av det som fanns i kylskåpet. Så det blev falukorv i ugn med potatismos, så himla gott!!
Tränade efter jobbet idag, som vanligt. Idag blev det ben/rumpa på schemat, har precis blivit av med träningsvärken som jag fick sist jag körde det, haha. Rumpa/ben är en favorit på gymmet, finns många olika övningar, och älskar när det bränns haha.
Ett tips på en rump/benövning är denna

Alltså att du står på två lådor, en fot på varje låda och håller en vikt mellan benen. Detta gör ju att du kan gå mycket djupare i knäböjen, för i vanliga fall så slår ju vikten i golvet mycket tidigare, tiiiippps!

Imorgon jobbar jag kväll och då tänkte jag passa på att ta vilodag, var längesen nu, typ 1,5 vecka sedan. Men ska försöka komma ihåg att uppdatera er om vad jag äter iallafall. Blir nog någon slags brunch, för jag tar nog sovmorgon och sen börjar jag kl 13, så hinner nog bara äta en måltid innan dess. Ska bli skönt att sova ut, och ligga uppe och kolla youtube inatt, hehe

Likes

Comments

Hej på er! Nu var det längesedan jag bloggade, men jag känner att jag gör samma saker varje dag, jobbar, äter, tränar, sover, repeat. Meeen, då kom jag på att två utav de sakerna kan jag ju faktiskt blogga om, maten och träningen alltså. Gjorde det ganska mycket innan, när jag var hälsosam;-)) Men jag tänker att om jag bloggar om vad jag äter osv så kommer jag troligtvis äta bättre automatiskt. Alltså blir det bättre för er(ni som tycker att jag ska blogga), och mig, win, win, hehe.

Tänkte att jag ska försöka skriva lite mer utförligt om hur och vad jag tränar, och samt vad jag äter. Ibland kanske det bara blir bilder på maten, ibland recept och ibland kanske jag även skriver kalorimängden i maten. Varför ska man veta kalorimängden tänker ni, de är ju ett sjukt beteende? Eller? Ja om man räknar dom för att få i sig så lite kalorier som möjligt, men nej inte om man räknar för att se till att man får i sig rätt mängd. Jag som tränar cirka 1,5-2h varje dag fodrar lite mer kalorier än en som inte tränar. Samtidigt så vill jag kanske ha koll på kalorierna för att jag vill inte träna i onödan, vill få lite resultat såklart, vill inte blir fet som en padda. Kosten gör ju typ 70% och träningen 30% av resultatet om jag inte minns fel.
Just nu äter jag ganska mycket, hehe, och tränar rätt mycket styrka, för att bygga lite muskler. Sedan tänkte jag äta mindre och hälsosammare och fokusera mer på fettförbrännande träning, för att få fram musklerna hehe. Detta tror jag ej kommer gå så bra dock, jaja, sålänge jag är pigg och mår bra så är det skitsamma.

Hoppas ni tycker detta låter som en bra idé, och hoppas att jag nu håller igång med bloggningen.. Haha

Likes

Comments