Det var skönt att komma tillbaka till Surfers Paradise efter östkustresan. De sista dagarna, innan det var dags för Alexandra att åka hem till Sverige, åt vi god mat, shoppade, gick på marknad, stötte på några vänner och tog det lugnt. De senaste månaderna har vi haft så mycket kul, hittat på en massa påhitt och lärt oss så mycket. Det känns konstigt att vara ensam kvar men jag är säker på att tiden kommer gå fort tills vi ses igen.

Sydney som var vårt sista stopp är nu avklarat och flyget har tagit oss tillbaka till Gold Coast. Vi hade tre dagar med spöregn nere i Sydney men som tur var vart det ett uppehåll när vi gick för att se Opera huset samt Harbour bridge. Annars var innerstaden i Sydney inte mycket för mig. Kan tänka mig att det är härligare i utkanten av staden men på grund av regnet höll vi oss mest inomhus.

Byron bjöd på lugn och ro. Vi åt god mat och fick till och med se valar första dagen vi kom dit. Gick även för att besöka den östligaste punkten av Australien samt ett mycket vackert lighthouse. Vi tog efter fyra nätter nattåget till Sydney och vårt sista stopp på östkusten.

Har nu spenderat 2 nätter i min favoritstad och känner bara ännu mer och mer för detta ställe. Att gå runt i denna vackra stad som är en av de största i världen till ytan bland 2,3 miljoner andra människor, det tycker jag om.

Dagarna har bestått av shopping, en utflykt till Mount Coot-tha som bjöd på den mest vackra utsikt jag sett och en middag på Vege Rama med Jordan igårkväll.

Nu sitter vi på bussen som om 3 timmar har tagit oss ned till Byron Bay. Där blir vi 4 nätter innan vi flyttar på oss nästa gång. Efter Byron har vi Sydney kvar och om en vecka är det dags att flyga hem till Gold Coast igen.

Noosa är helt klart mitt favoritställe hittills. En liten mysig stad med en oerhört fin nationalpark. Där spenderade vi fyra timmar under gårdagen innan vi tog en titt på en pågående surftävling och avslutade med en vegansk smoothie från coconut head.

Nu har vi ungefär 2 timmars bussresa ner till Brisbane som ska bli roligt att få besöka igen.

Det blev en snabbvisit i Agnes Water och vi tog tillfället i akt att kolla in Agnes Water Beach och dess lookout point. Vi åker sannerligen från paradis till paradis

Sista bilden är soluppgången klockan 05.40 morgonen när vi håll på att packa ihop våra saker för att checka ut.

En härlig liten stad där vi stannade två nätter. Vi passade på att bestiga Castle Hill, och wow vilken utsikt. Det var häftigt att se hur stadens ljus glittrade nedanför, flygplan landade bara en bit bort och Magnetic Island såg helt plötsligt så stor ut.

Vi har precis spenderat 13,5 timmar i buss och tagit oss en bra bit söderut. Agnes Water är det vi stannar i inatt.

Jag tror det är i paradiset vi hamnat. I ett av de finaste rummen med havsutsikt blev vi placerade, vilket vi inte klagar på. Att somna och vakna till vågorna skulle man kunna vänja sig vid. Ikväll ska vi på Sunset walk och imorgon går färjan över till Townsville igen.

Varmt och skönt har vi haft det här uppe i Cairns, 32 grader och strålande solsken. Det har verkligen känts att solen är starkare här uppe i norr. Det känns som ett bra val att åka från norr till söder och känna hur det blir svalare. Trots att jag numera fryser när det är 25 grader varmt, roligt hur man vänjer sig vid temperaturer.

Här i Cairns har vi hängt nere vid Lagoonen, gått på marknad, besökt shoppingcentret när det varit alldeles för varmt, strosat i hamnen och hängt på hostelet. Lugn och skön start på resan.

I detta nu rullar bussen mot Townsville där vi tar färjan ut till Magnetic Island för att spendera 2 nätter. Ses!

Och så hade vår tid i Surfers Paradise nått sitt slut, igår spenderade vi sista kvällen i Gold Coast på ett tag. Vi köpte med oss pizza och satte oss vid stranden som en sista mysig måltid.

Imorse sa vi hejdå till Bradley och Romeo (katten) vilket var lite sorgligt. Det känns konstigt att vi inte kommer komma tillbaka till lägenheten på Orchid Ave som vart vårt hem i 4 månader.

Vid klockan 13 lyfte planet för att ta oss 2,5 timme norrut på kusten och till Cairns. Här möttes vi av spöregn, men inte klagar vi för det. Efter ett bra tag utan regn nere i Goldy är det faktiskt ganska skönt.