Ber om ursäkt för att jag vart så dålig på att uppdatera den senaste tiden, kmr dessvärre vara så i ytterligare 3 veckor framöver då jag är kvar ute bland alla aboriginer i buschen så länge men därefter lovar jag att det ska bli bättre❤ Problemet är att här finns wifi men jag snyltar det av ngn annan så har bara tillgång till det när han har det igång o nyter inte gå o be hnm sätta igång de🙈 Just nu sitter jag iaf o funderar på vart världen är påväg, sitter nämligen på en fiskebåt mitt ute i ingenstans och dricker Te?! Har dessutom precis käkat ngt lite halvkonstigt om vi säger så......
Ha de bäst så hörs vi innan jul 😘❤

Tjenixen! Idag var det fyrhjuling som stod på schemat, körde runt i leran o blev aningen skitig men sjukt roligt, mindre roligt var de dock när jag höll i krokodilen o den bajsade på mig.... btw på bilden ser ni en vattenorm tror jag de hette😅 That's it for today😄

Första dygnet på jobbet är snart avklarat, det bestod av o göra ingenting, klappa en liten krokodil o en sköldpadda och åka ut på eftermiddagen för o fånga krabbor. Såg dessutom ngra delfiner och en haj på avstånd. För egen del så är det lite för lite saker o göra så de blir ganska drygt men men får se till o hålla ut en månad. Dock är det väldans vackert att åka ut o fiska krabbor i solnedgången o sen åka runt o kolla på stjärnorna på natten🌒 Dehär var då de jag tänkte berättat igår men aldrog gjorde, jag har alltså jobb på en fiskebåt där jag ska jobba o bo i en månad, ha de

Tjenixen! Sitter just nu på en flyplats i Brisbane o väntar på att boarda o dra mot Cairns, därifrån går flyget sedan kl 07.45 imon bitti mot Pormpuraaw, vad jag ska göra där får ni veta imon, kan säga så mkt som att jag ska jobba😉
Nu såhär mot slutet av dagen har jag insett att min klocka gått en timme för fort hela dan så hade kunnat sova en timme extra imorse.....😪😪 oxå insett att de finns många asiater i australien o jäklar vad de pratar.... Ska kanske tillägga att jag inte har ngt emot asiater, trodde bara Inte de var så många just här 😅
Innan jag drog till flygplatsen idag så var jag iaf vid ngt som kallas för lagunen o ligger i Brisbane. Då Brisbane inte ligger vid vattnet så har de ist gjort en lagun med sand runtom där det dessutom e gratis o vara👌
Tänkte bespara er resten av kaoset🙈

Godkväll! Sista dagen i tryggheten spenderades med Samuel, påvägen ner till stranden för lite surfing hittade vi dessutom My så vi solade, surfade o badade. Därefter var det dags o vandra upp till fyren, det var en bit om vi säger så, de märks inte minst just nu när jag sitter helt ensam på ett hostel i brisbane🙈 Träffade dock en trevlig australiensare när jag försökte hitta hit o dessutom 2 svenskar på rummet👌 Nu ska jag snart krypa till kojs då jag ska strosa runt i brisbane imorgon i väntan på flyget till Cairns😊

Näst sista och sista dagen på surfcampet spenderas i byron bay där vi får surfa utan instruktörer, dessutom med nya brädor som var så sjuukt mkt svårare att surfa med ön vad de på surfcamp var, sjukt svårt o lyckas få till en bra bild med som ni kan se, men den duger😂 imorgon är det sista dagen "med det gamla" för då ger jag mig iväg på egen hand uppåt mot Cairns och Samuel beger sig åter till Sydney. Vad jag tänker göra kmr jag som sagt berätta lite senare, jag e sjukt förväntansfull iaf😄

Hej! Det var inte igår... Anledningen är att jag för det första har haft lite problem med min mobil som inte vill som jag vill o sen att vi vart på surfcamp där det var riktigt crappy täckning. Har för tillfället bara en bild att bjuda på från surfcampen o den har jag dessutom snott från Johannas snap som är från idag då de var utklädnad på schemat och "Friday funday"🙈 kmr förhoppningsvis upp ngra surfbilder inom kort.

Just nu har vi iaf precis påbörjat vår ca 14 h bussresa upp till byron bay där det blir 2 dagar med surfing, tänkte då försöka nyttja min gopro för lite härliga egentagna bilder.

Efter de 2 dagarna i byron beger jag mig uppåt mot Cairns för att sen ta mig vidare därifrån, vf och vad jag ska göra där får ni veta på söndag elr måndag😉 Samuel däremot beger sig ner mot Sydney igen sä där skiljs vi åt😕 Är det något ni undrar över surfcampen eller så så är det bara att säga till annars kommer det i ett senare inlägg med bilder😊

Tjenixen! Det har vart fint väder o runt 30 grader hela helgen, detta i sin tur resulterade ju då självklart i strandhäng. I lördags var vi på bondi beach⬆ Sjukt fint o vissa riktigt höga vågor.

Idag åkte vi istället till Manly⬇, dit var man tvungen o ta färjan o på söndagar det billigare att åka kollektivtrafik😇

Var tvungen att aktivera mitt simkort idag innan vi drar till surfcampen, o självklart så funkade inte de... Vilket slutade med att jag fick ringa deras kundsupport som var på engelska... Men de hjälpte mig i vilket fall att aktivera simkortet sån tur väl var😂 Det var minst sagt en ny uppplevelse som jag helst inte gör om🙈

Idag har jag oxå lärt mig att står det spicy på maten, då e de verkligen spicy, detta resulterade i sin tur i att jag fick sitta o skölja mina nudlar i kallvatten för att de skulle bli ätbara........

Mästerfotograf Samuel har vart i farten, var bara tvungen o ta med den högra bilden pga den ser ut som den gör😅, ni kan ju säkerligen lista ut att vid detta tillfälle visste inte jag att han fotade😂

Tjo! Igår hade vi informationsmöte på work and travels kontor där de gick igenom viktiga saker att veta o ha koll på. Därefter var vi 3 stycken som begav oss mot operahuset då de verkligen är ett måste när man ör i Sydney, det var en ganska bra bit o gå då de tog sin lilla tid. Sen på kvällen så drog ngra av oss ut och käkade.

Idag var tanken att vi skulle dra till bondi efter att vi köpt lite förnödenheter inför kvällen😏, men enligt min väderapp ska det regna i princip hela dagen så får se hur de blir med den saken. Och oroa dig inte mamma, jag har köpt solkräm, 50+ så de blir ingen tomat utav mig😉 hoppas jag iaf🙈 Sen om vi fattat rätt så kmr det vara beerpong på puben elr vad de e som ligger under vårt hostel, Så vi tänkte dra dit❤ Nu ligger jag dock i sängen o väntar på att klockan ska bli 9 då vi ska käka frukost då jag e riktigt hungrig😔

Sangria som ngra delade på till maten, första ggn jag smakade de de men de var faktiskt gott🙈

Hello! Efter lite mer än 30 h resande landade vi imorse (australiensisk tid) I Sydney, kom igenom den här tullgrejen utan ngra som helst konstigheter och sen blev de buss till det hostel där vi ska bo första nätterna. Just nu sitter vi o väntar på att våra rum ska bli klara, och efter att ha sovit 6 h på 2 dygn så ska de bli riktigt skönt att få sova. Hade nämligen väldigt svårt att sova på flyget, antar att de dels berodde på ungar som skrek o sen för att de gjorde så hemsk ont i rumpan att sitta ner så länge🙈får väl se om de finns kvar ngn jetlag imon. Hur sjukt e de inte att man sitter i ett 24 grader varmt Sydney o fryser så man skakar?😨 Ha de!