Tjenixen!
De är nu ett tag sedan vi lämnade vår kära segelbåt och whitsundays.
Dag 1: Fredagen den 28 april lämnade vi hamnen i airlie beach. Efter ca 2,5 timmes segling var det dags för snorkling, dessvärre var vattnet ganska grumligt pga cyklonen som drog förbi för ett tag sedan så vi såg inte så mkt intressant i vattnet. Därefter seglade vi vidare till platsen där vi skulle sova. Jag och Ida delade på en säng i köket låter kanske märkligt men det var gott om plats iaf😂

Dag 2: Vi steg upp och åt frukost därefter var det en ca 3 timmars utflykt till Whitehavenbeach (sjuuuukt vackert), sedan tillbaka till båten för lite lunch och därefter vidare till snorkelplats nr 2. Här var det mer rörelse i vattnet och vår kära skipper kastade fiskmat på oss när vi snorklade så att vi fick oss en nära titt på fiskarna...... Vi låg i o snorklade ganska länge och sedan när vi skulle tillbaka så gick vi åka efter den lilla jollen som vi blev utkörda från båten i. Såhär i efterhand var det ett ganska korkat beslut.... Det var jag, Ida och Pia (en av 3 superhärliga norskor som vi träffade på båten) som åkte efter båten och gjorde allt vi kunde för o hålla i oss i dehär repet. Problemet var bara att vi av ngn anledning sjönk som sten när jollen började röra på sig. Så där hängde vi i ett rep efter en jolle, ca 1 meter under vattnet med våra snorklar i munnen. Efter ett tag stannar skippern o frågar på englska om vi har blivit fiskar.... Svaret är självklart nej för de gick då inte o andas, snorklar na var oxå i vattnet, sedan körde vi vidare fram till båten, vi överlevde iaf.

Dag 3: De som inte hade åkt tow (repet efter jollen) fick göra de om de ville men vi var ganska nöjda med vårt åk🙈 Sedan bar det av tillbaka till hamnen.

Tjillevippen!
Ledsen för dålig uppdatering åter igen men dessvärre har jag valt fel bolag till min mobil o har därför väldigt begränsat med teckning längs med hela östkusten, så här kmr istället ett megalångt inlägg. Ska försöka uppdatera så ofta jag har möjlighet men med ett kasst batteri är det svårt😂
På bilden här ovanför ser ni iaf vårt hus för föregående vecka och nästkommande typ 3 veckor😊

Här är lite olika bilder från var vi vart på vägen ner, vi befinner oss just nu i Airlie Beach och imorgon drar vi ut till whitsundays och återvänder på söndag, därefter fortsätter vi nedåt, det sköna med att ha bilen är att vi inte vet var vi hamnar vi ba kör o hittar vi ngt intressant så stannar vi😊 Vår van innehåller dessutom både vatten kokplatta o säng så vi har egentligen allt vi behöver😊

Detta e som sagt då bara lite av det vi gjort, är det ngt specifikt ni tänker på eller undrar över så är det bara att höra av er likaså om det är ngn av bilderna ❤❤
juste får inte glömma att ge ida holmberg sin fotocred😇 hennes iphonekamera är så sjukt mkt bättre än min så hon får ta alla bilder😇 dock behöver vi wifi sen för att jag ska kunna få dem men de e en världslig sak😊😊

Tjena! Hade ju lovat lite bilder från huset så här nedanför kommer det komma en del bilder, dock inte några sovrum😂 Men ja vad finns de o säga, jag bor just nu i lillkillens lekrum så därför är den del av hans leksaker i bion. Det bästa med rummet är att jag har egen toa och stor säng, jämfört med hemma😂 Kommer att uppdatera inlägget med fler bilder lite senare då det e uppstigning tidigt imon för en sväng in till stan😪😪

Biorum med 6 massagestolar, här spenderas de regniga o mulna dagarna om vi inte är inne i stan. Mest serietittande Orange is the new black är färdigtittad och vi är nu inne på andra säsongen av Vikings, även en o annan film🎬

Kök o matrum i ett

Mysig uteplats med lite gräsmatta runt, här spenderar vi vår tid de dagar då de e soligt🌞

Tjena!
Det har inte hänt så mycket sen sist, förrutom att ungen i familjen fyllt 6. Så vi köpte en liten present till honom som han blev väldigt glad för (lego friends) Sen blev vi bjudna på hans barnkalas. Så vi spenderade hela vår lördags förmiddag i en park här i Australien med massa ungar. Som ni kanske kan se så var det starwars tema så alla ungarna sprang runt, utklädda till lite allt möjligt. Väl tillbaka i huset så hade de några vänner som kom över och drack bubbel o åt tacos, vilket resulterade i att vi oxå fick❤ Igår hade vi som en liten avskedsmiddag, då familjen lämnade oss för 3 veckor i Sydafrika, bara lite avis.... Så nu är vi iallafall själva här ett tag, o det började inte så bra. Typ det första Adina gör är att på något sätt göra så att hennes macka fastnar i brödrosten..... Men efter lite pillande med både gafflar o fingrar så kom till slut hela mackan ut, om än lite mörbultad (den bestod ungefär av 20-30 olika bitar) Bilder på huset kommer upp senare i veckan😊

Såhär spenderas de flesta av våra förmiddagar🌞

Tjena! Ledsen för blogguppehållet men saker o ting blir inte alltid riktigt som man tänkt sig. Jag har nu vart i Melbourne i drygt 2 veckor? Första veckan var väl inte direkt vad jag hade hoppats då jag fått med mig någon skit från Bali som resulterade i magkramper, feber, huvudvärk o lite annat trevligt som inte behöver nämnas😂 Kortfattat så spenderades min första vecka i Melbourne ungefär 50/50 fördelat på min säng o toaletten. Tillslut tog vi oss en trip till akuten, av ngn anledning är det dit man går, vilket för mig känns jättekonstigt för i sverige går man bara till akuten om de e akut? Men tydligen inte här😂 De tog ngra prover som jag inte fått svar på ännu, och kom fram till att jag va uttorkad då de hur mycket de än grävde i armen inte kunde hitta någon ven o ta blodprov ur😂 Febern resulterade oxå i en o annan intressant dröm😂

Under dessa 2 veckor har vi oxå hunnit med 2 hemmafester och en trip in till Melbourne city. Enda kommentaren om festerna är väl att aussiebor är sjukt trevliga och att goon (ett vin) är sjukt förrädiskt😇

Tänkte ge er en liten rundtur i huset senare framåt veckan, poolbilderna är en liten sneak peek😉

Tjena! Vi har nu nått den så kallade partyön gili t, men då jag fortfarande har pencillin i kroppen sen sprutan så får vi se hur mkt partande de blir😅 Jag berättade om sprutan va?

Vad har vi då gjort sen vi kom till bali?
Vi landade på kvällen och då tog vi bara taxi till hotellet där vi mötte upp Julia och Sally.
Dagen efter åkte vi till ett vattenland med massa vattenrutschkanor, det var lite halvmulet så en perfekt dag för det👌
Vi har också vart på stranden, där vissa av oss fixk en finare röd färg än de andra😇
Gått lite på marknad, surfade igår, vilket resulterat i träningsvärk idag😄
Har oxå ätit sushi för första ggn nånsin, mycket godare än förväntat faktiskt👌

Kan tillägga att det känns lite halvt mysko när man går o tar ut pengar då de inte handlar om några 100 kronor utan här tar man ut ca 1 000 000 åt gången😂

De var nog allt tror jag😅 ledsen för spammet av matbilder.....

Tjena! Vi har nu lämnat Nya Zeeland och dess oerhört vackra vyer och befinner oss i Brisbane där vi mellanlandade och måste vänta i 8 h på flyget som ska ta oss till bali❤

Sista dagen på nya zeeland spenderades på stranden och sen avslutade vi dagen med att gå o kolla på 50 shades darker, hur bra som helst❤ Har du inte sett den? Gör de!! Perfekt avslut på vårt nya zeeland äventyr och oxå alla hjärtans dag😂😂

Efter ca 1 timmes sömn blev vi hämtade av taxin kl 03.35 då flyget gick kl 06.20, väl på flygplatsen krånglade min biljett då det stod sofie nilsson och inte lina, det roliga är att det funkade med sofie på vägen hit,  för er som inte vet så heter jag lina sofie nilsson, har alltså mitt mellannamn först därav förvirringen, efter många om o men så slapp jag iaf köpa en ny biljett och vi kom iväg med flyget, tackolov❤❤

Så nu sitter vi här, hungriga trötta och uttråkade, tur de finns wifi❤ bara 2h väntan kvar tills vi lyfter mot nya äventyr och ny världsdel, ha de bäst  😘😘

Hola! Här ovan ser ni en bild på en av alla roliga vägar vi fick köra upp för, bilen var inte glad om vi säger så då det lutar ganska rejält oxå🙈 Nu har det gått 2 dagar sedan vi hoppade bungyjumpen på 134 m, o jag vill fortfarande så gärna gör om det❤❤❤

Ni kan förhoppningsvis se mitt hopp här😊

Nu är vi iallafall påväg för att kolla lite fina ställen runtom wanaka😊

Innan vi lämnade queenstown så gick vi till ett känt hamburgerställe och sen drog vi ut på kvällen. När vi kom tillbaka till vårt Hostel på natten så insåg vi att vi hade ett problem, vårt rum var överbokat och det fanns bara en säng kvar.... bara o dela säng då🙈🙈

Haha hoppas ni har överseende med detta flummiga inlägg😂😂😂

Tjena! Vi har nu tagit oss ner till Queenstown, bilden ovan är där vi åt frukost I morse. På vägen ner till Queenstown stannade vi till i Dunedin en natt där blev det en tripp ut i ödemarken för att kolla på pingviner och sälar, vi såg iaf en säl men hade tyvärr inte tid att gå närmre.

Hur var det att sova i dedär tältet då? Första natten, ett helvete var riiiiktigt kallt, hade 3 långärmade tröjor, 2 par byxor och 2 par strumpor, frös endå...... Det slutade med att vi gick ner o la oss i bilen och satte på värmen😂

Andra natten var bättre, då hade josse köpt en sovsäck och vi hade tvättat filtarna och min sovsäck (som av ngn anledning verkligen behövde en tvätt innan den kunde användas🙈

Det var lite värre natten som var men ändå helt okej trots att vi kom sent till Queenstown och det slutade med att vi sov i någons trädgård😂 (oroa dig inte mamma, vi frågade först...) inatt kan de bli lite småkallt dock då det tydligen ska gå ner till 5°😨

Imorgon väntar ett litet äventyr som jag berättar om imorgon om vi lyckas med vårt mission😄

XOXO Sof

Tjena! Vi har nu landat på Nya Zeeland och spenderat vår första dag här, på bilden ovan seriös var vi ska spendera våra kommande 11 dagar visst är det fancy?😂
Jag kommer att ladda upp lite bilder ifrån vår snorkling här när jag och gopron är överrens vilket vi inte riktigt vart på sistone, hoppas också på att lägga ut ett lite längre inlägg om senaste  veckan i sydney med syrran o morsan.
Nu ligger vi iaf och ska försöka somna i kylan i värt tält, är typ 16 grader ute och lär sjunka mer de kommande dagarna💔 så det är nu man ångrar att man slängde understället😂😂