Under denna helg har det varit jättefint väder så därför har vi spenderat alla våra tre lediga dagar på stranden. Vi tog bussen ut till Montecito och la oss på Butterfly Beach vilket helt klart är den finaste stranden här omkring. Vi hann även med en brunch där jag tog en Norwegian salmon benedict. Det var otroligt gott och den påminde mig om midsommar, vilket fick mig att se fram emot den svenska sommaren lite smått

I måndags tog vi återigen en tur till L.A. Denna gång spenderade vid dagen i downtown bland alla skyskrapor vilket var första gången för mig. Jag gillade det området jättemycket och gillar L.A överlag mer och mer för varje gång jag är där. Alla stadsdelar är verkligen olika och det finns så mycket mer än alla uttjatade turistattraktioner att se. Vi åt lunch på LA Chapter och tog en kaffepaus på det fina fiket Bottega Louie innan vi åkte tillbaka hem igen

Igår tog vi en biltur ner till Malibu där vi hikeade i bergen till en vattenkälla mitt ute i ingenstans. Älskar verkligen att vara ute i naturen här och utforska alla olika platser, speciellt när solen skiner. Efteråt stannade vi på Malibu farm (ett måste) och åt en supergod lunch

Som tidigare nämt spenderade jag mitt spring break i Cancún och jag har haft det så bra. Blev förvånad över hur fint det var, speciellt vattnet (alla bilder är oredigerade). Vi spenderade mycket tid i solen och tog även en dagsutflykt med en katamaran där vi bland annat snorklade över Underwater Museum of Art och stannade på ön Isla Mujeres som vi såg från vår golfbil. Vill absolut åka tillbaka till Mexiko igen och se alla sevärdheter som vi inte hann med på denna resa

Eftersom Leonora fyllde 21 i tisdags åkte vi till L.A över helgen för att fira henne. Vi började fredagen med att gå en hike i Griffith Park och åt sen lunch på Joan's on Third. Middagen åt vi på en rooftop restaurang i downtown bland alla skyskrapor vilket var så häftigt. På lördagen mötte vi upp de andra tjejerna och hade en sån kul kväll. Nu är det bara att packa om väskan för på torsdag åker jag till Mexico

I onsdags åkte jag och Leonora till L.A och hade en sån bra dag. Vi startade morgonen med frukost på Cecconi's där jag åt ricotta hotcakes (himmelska!!). Efter det strosade vi mest runt i Melrose och Beverly Hills. Vi tog även en cappuccino på det "historiska" The Beverly Hills Hotel i solen. Nu ser jag fram emot nästa helgs weekend i L.A för att fira Leonoras 21-års dag

Nu har i princip halva terminen gått vilket känns overkligt. Tiden har verkligen flugit förbi, så nu försöker jag verkligen njuta av den sista tiden så mycket som möjligt. Denna vecka har jag tagit flera promenader i vårvärmen och insett hur mycket jag älskar det här stället (och palmer haha)!

Igår trotsade vi det tråkiga vädret och tog en roadtrip till Malibu och åt lunch. Malibu farm är en väldigt populär restaurang så det var jättekul att få åka dit och faktiskt testa själv. Maten var hur god som helst och mint lemonaden var himmelsk. Vi tog även en tur upp i bergen vilket var så fint!

Ännu en vecka har gått och tyvärr har det regnat en hel del och enligt prognosen kommer nästa vecka vara likadan. Det har regnat mer denna vecka än vad det gjorde hela förra året vilket säger en hel del. Hursomhelst har vi försökt utnyttja de stunder där solen lyste igenom.

I lördags hade Paul återigen styrt upp en fest och som alltid åt jag alldeles för mycket hemgjord pizza och sötsaker haha. Idag bestämde vi oss för att ta en promenad längs stranden vilket slutade med en mysig lunch i solen. Hade sedan tidigare hört mycket om restaurangen och har velat gå dit ett tag. Precis som jag trodde var det jättegott och jag tyckte området restaurangen låg i var så fint och mysigt. Så kul att hitta nya platser som man kan ta promenader till!

I helgen bokad jag och några kompisar en resa till Mexico, närmare bestämt Cancún. Vi ska åka en vecka under springbreak och jag tror det kommer att bli hur kul som helst! Alltid skönt med semester från "semestern" ;)