View tracker

Livet rullar på, som vanligt. I 110km/h, men saker som ska göras HELA tiden. Jobbade 5 pass förra veckan, tillsammans med skola och träning som vanligt. Har oroskänslor i hela kroppen, ungefär som om jag är väldigt nervös, trots att jag inte har något att vara nervös över. Stressar upp mig för minsta lilla. Har ett tryck över bröstet. Och sover väldigt dåligt. Skolan och jobbet är något jag inte kan ge upp just nu och träningen vägrar jag att ge upp. Vet att jag mår mycket bättre när jag väl får träna. Åkte till gymmet i morse för att hinna gymma innan skolan. När jag var klar på gymmet så åkte jag dock hem. Mådde illa och obehagskänslorna var tillbaka. Trots att den här dagen började bra. 

Så mina vänner. Här har ni livet, just nu. 

                        

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Efter jobbet idag så drog jag och mina skrotlyftar-kompisar oss till IKSU för ett ben/magpass. Alla tre av oss var väldigt låga på energi och gav långt ifrån allt vi hade kunnat. Men, så är det ibland, det viktigaste var att vi i alla fall tog oss i väg. :) 

Jag känner mig lite småkrasslig, lite ont i halsen och så där. Så var nog lika bra att jag inte körde allt för hårt idag. Preppar nu med gröntthe och blodgrape och hoppas på en bättre dag i morgon helt enkelt. Vi bestämde oss dock för att skippa morgonpassen och faktiskt njuta av att vi börjar 12.15 för en gångsskull. Dock ska jag kasta mig ut kl 9 i morgon för en morgonpw. Sen hoppas jag på att må super i morgon så att jag orkar med ett pass på kvällen :) 

Likes

Comments

View tracker

Som tidigare nämnt så plockade jag och mina vänner svamp idag. Var ute i skogen i 4 timmar ungefär. Var faktiskt riktigt mysigt. Pratade om allt möjligt, blev så glada att vi tjöt när vi hittade kantareller och lunchade där mitt i skogen. Min lunch bestod utav en macka med korv och kalkon, en proteinshake, blodgrape och tea. 
Sen var det raka vägen hem för gäster. Vi bjöd på oxfilé, rödvinssås, limesmör och klyftpotatis. Vad jag åt!! (är ju trots allt cheatday av en anledning;) ). Drack ett glas vin och ett glas champagne också, men lite alkohol förstör ju inte musklerna... ;) 

Mötte sedan upp mina ladies för bio. Vet inte VARFÖR jag gick med på att se The Conjuring... Varför betalar jag 100kr för att hålla för ögonen i två timmar?

 

Likes

Comments

Dagens power walk är avklarad, med hjärtat i öronen och solen i ögonen. Kan vara rätt kämpigt att ta sig ut, men det är riktigt skönt när man är tillbaka hemma och får njuta av en välförtjänt frukost. 

I dag är det en utflykt med mina fina vänner som är planerat. Är vilodag idag, men kan ju trots allt vara rätt skönt att komma ut och röra på sig. Så idag ska vi packa ryggsäckarna men picknick-fika, hoppa i stövlarna och ge oss ut i skogen och plocka svamp. Blir nog löljligt mysigt skulle jag tro :)

Likes

Comments

Torsdag - Enda dagen jag slutar relativt tidigt. 114 dagar kvar till min 18 års dag. 31 dagar sedan jag såg min älskling senast. 42 dagar till jag landar i LA. 42 dagar till jag får pussa på mitt kära hjärta igen. - Alltså inte en helt vanlig torsdag ändå.

Jag borde lära mig att under den vecka, som vi med XX-kromosomer får genomlida varje månad, att behärska mitt belöningssystem. Åt/tryckte i mig/käkade (whatever you wanna call it) en hel chokladkaka. Visst, den var 70%-ig, men anyway. Dryga 500 kcal, EN MIDDAG, på en timme så där. Känns inte lika bra nu efteråt som innan. Men, jag blev glad, så det var värt det.

Nu har jag packat klart gymväskan för morgondagen. 2 portioner proteinpulver och 2 portioner aminosyror samt IGNIX är nedpackat. I morgon väntar 2 pass på mig. På morgonen är det indoor walking som gäller. Sjukt jobbigt är det, men kul, svettigt och jäkligt förbrannade. Efter skolan så tänkte jag lägga allt fokus på min lilla mage, eftersom att den inte fick så mycket tid i går. Tanken är 45 minuter ska gå till att få min mage att gråta. Får se vad jag säger om detta efteråt, eller kanske ännu bättre under, passet!!
                      
Tjejer (och killar) med tydliga Obliquemuskler (sidomusklerna på magen) är så himla snyggt!

Likes

Comments

Idag är det synd om mig. Jag har råkat ut för vad de flesta andra tjejer också råkar ut för en gång i månaden så där. Kämpade igenom 2 lektioner idag. (var av en var träningslära, där vi körde kanonhårt på punch out, kanonkul!) Dock var det de två lektioner jag orkade igenom. Har så himla ont och mår så jäkla illa och tanken på en skön säng, en kopp the och choklad var alldeles för lockande. Så nu sitter jag här, med ett chokladpaket bredvid mig och äter det som om det vore godis, (vilket det är lol). Tanken på att jobba senare ikväll känns inte alls så lockande, men det får gå helt enkelt. Nu ska jag preppa med ännu mer choklad, en bra serie, mer the och en stund på spikmattan kanske, för blodcirkulationensskull. Egentligen hade jag behövt min pojkvän här, så att han hade kunnat koka the åt mig. Springa iväg till närmsta kiosk och köpa godis. Och så klart massera min stackars rygg. Nu får jag lösa det på andra sätt istället. 

           

Likes

Comments

Åh, idag är en jobbig dag, ur sakningssynpunkt. Går rätt upp och ner det där. Självklart saknar jag honom, min man alltså, hela tiden. Men de gånger jag sysselsätter mig går det bra. Till jag ser någon bild på IG där något lägger ut en pussinussbild med sin partner eller kanske en bild där de står tillfixade och fina och skriver att det ska ut på bio. Sånt får ju inte jag göra.. Jag får inte pussas, jag får inte gå på bio och hålla honom i handen. Jag får inte be honom att komma över och sova här och vi får inte gymma tillsammans. Alla dessa småsaker är väldigt jobbigt. Det är rätt sjukt att jag inte har sett honom på över 4 veckor, i morgon är det en månad sedan han åkte, och rätt sjukt att jag inte kommer få se honom på ytterliggare 6 veckor. Sånna saker är jobbigt, sånna saker är sånt som tär på ett förhållande. Då får man förlita sig på varann och ge sig fan på att det ska gå helt enkelt. För det ska det ju. Och ser man det från den ljusa sidan, så kommer vi få pussas, vi kommer få gå på bio tillsammans och hålla händer. Vi kommer få sova tillsammans och han kommer hjälpa mig att lyfta dom där kilona på gymmet. 
Bara inte riktigt just nu.  

               

Likes

Comments

Planerar ofta mina måltider dagen innan, då jag oftast går till 16.00 eller i bland så sent som 16.20 i skolan. Efter det är det ofta jobb, som börjar vid 17.00 vilket innebär att jag behöver en snabb och enkel middag med mig. Ibland behöver jag även ha med mig en proteinshake att ta direkt efter gymmet på morgonen. Och ibland lite mellanmål på eftermiddagarna. Sen ska aminosyrorna med också. Så att det gäller att alltid ligga steget före. 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

  

 

   

 

I morgon är det ett Punch out -pass som gäller. Efter första lektionen. Vilket innebär att om jag äter min vanliga frukost bestående utav havregrynsgröt till frukost, så kommer jag hinna bli hungrig innan passet och inte ha någon energi. Detta tänker jag lösa genom att dricka en proteinrik smoothie till frukost, bestående utav fryst melon, kiwi, blåbär, hallon, mandelmjölk, och om jag hittar något annat kul, även det. Många använder sig utav äggvitor i smoothies, råa så klart, men jag blir ganska äcklad av tanken av någon anlendning så jag föredrar proteinpulver i stället. Dock skulle jag föredra proteinpulver med vaniljsmak i mina smoothies istället för det jag kör nu, jordgubb och vitchoklad. Senare, under första lektionen så kommer jag även att äta en macka, lite kolhydrater alltså, som kommer ge mig den energin jag kommer behöva på punch out-passet och till det, självklart, IGNIX och BCAA. 

Så, nu ska jag gå och göra i ordning matlådor och annat roligt till morgondagen :) 

Likes

Comments

Idag så var det dags för legday + "magday". Vi var fyra starka tjejer som stod och trampade på IKSU 9.30 i morse, taggade och glada. Vi värmde upp tillsammans med utfall och sumosquats, innan vi delade upp oss två och två för att kötta vidare på våra rumpor. Jag och Ana började med ben och körde en hel del dropset, så hade 20 min kvar till magen i slutet. Men, det blev alltså ett väldigt effektivt och givande pass, som verkligen brände :)               
Här är min lilla rumpa som fått sig lite bättre form, äntligen :) 

Nu har jag precis stoppat in lite mat i ungen. Blandade broccoli, blomkål, chaminjoner, lök, paprika sötpotatis och kyckling. Har klickat på lite philadelphia "Paprika & lök". Har kryddat med salt, peppar och örtsalt. Och ska toppa med lite persilja. Så får vi se vad det blir utav det här helt enkelt :) 



 

Likes

Comments

Idag var det dags för invägning igen. Inte alls lika stora resultat som de andra gångerna. Men neråt har det gått, så får väl vara nöjd och kämpa lite extra till nästa vecka nu då. 
Totaltvikt: + 0.2kg
Muskelmassa: + 0.5kg
Fettmassa: - 0.3kg

Egentligen är jag väl nöjd så länge muskelmassan ligger på plus och fettmassan på minus. Men när jag tänker tillbaka på den här veckan kan jag ändå se ett litet mönster, nämligen att jag ätit till jag varit mätt. Och nu menar jag inte som det låter. Självklart ska man äta till man är mätt, men jag har verkligen okynnesätit, bara för att det har varit gott har jag ätit mig proppmätt bara för att jag tycker att jag kan "unna mig det" efter ett tungt pass. Men det är skönt att kunna se sina egna fel och brister lite, så är det enklare att åtgärda dem till nästa gång.

Nu ska jag börja laga lite frukost, som vanligt innan gymmet så blir det havregrynsgröt med kanel, kardemumma och mandelmjölk muuuuums :) Blir så glad av goda frukostar:) 
Sen ska det fyllas på med IGNIX och även BCAA, då först är jag redo för gymmet! Har redan massvis med energi och är döööötaggad på det här passet :) 


Har i alla fall inte druckit någon alkohol under denna period för resultatensskull. Med ett undantag, den festen som jag och Ana var på som denna bild är ifrån. Då jag fick en fördrink tryckt i handen, dock innehöll den bara lite vin och fruktsoda, så läget är under kontroll ändå ;) 

 

Likes

Comments