I skrivande stund är jag hemma från vår resa men tänkte skriva om de sista dagarna. Den 7 jan to vi färjan från Koh Phangan över till Koh Samui för att bo en natt där. Det var dåligt väder tyvärr så vi tog det mest lugnt. På kvällen var vi på en superfin restaurang "The Cliff" med familjevänner och käkade god mat. Efter det stack vi in till Chaweng för den sista shoppingen som det inte blivit så mycket av haha. ;)

Dagen efter, den 8 jan var det dags att börja vår flygresa hemåt. Vi hade strålande sol sista dagen och vi passade på att få den sista färgen. Vi tog flyget från Koh Samui till Bangkok vid 17. Väl framme på Bangkoks flygplats hade vi en väntetid på 6 timmar.. Lite drygt men vi checkade in på en lounge ett par timmar och duschade, käkade och bara tog det lugnt. 00.50 tog vi flyget mot Cph.

Tänkte skriva en summering av hela resan senare. :)

Nikki

Idag solade vi fram till lunchtid kl 12 för att sedan åka på en liten trip rung ön. Vi började med att åka till ett vattenfall vars namn jag tyvärr inte kommer ihåg. Sedan åkte vi förbi ett tempel och sedan snorklade vi i två timmar. Det var tyvärr lite grumligt men ändå okej! Vår guide körde oss sedan till en riktigt häftig bar som låg uppe på en view point med en helt fantastisk utsikt!!! Där satt vi i 2 h för att se solnedgången med lite Chang. Sämre har man haft det! ;)
Det hela avslutades med en runda till en matmarknad där vi käkade kvällsmat, supermysigt! Gillar grejen att gå runt och köpa massa smått & gott (för inga pengar alls dessutom!).

På kvällen tog vi en liten tur in till stan och lite sådär spontant piercade jag mig i örat. Ingen aning vad det heter men längst upp på örat iallafall. ;)

Vill inte hem!!!! :( nu är det inte långt kvar tills flyget går till Köpenhamn.. Men ska bli en riktigt mysig helg och längtar efter familj & vänner.

(bild1)
(bild2)
(bild3)

Igår var det kvällen som vi länge längtat efter!! Full Moon Party här på Koh Phangan! Vi hade en sjukt bra kväll/natt/morgonen med massa fest och goa människor.

Dock tyckte vi det var fler folk på nyår och vi gillade nog nyår ännu lite bättre än full moon. ;) Men fortfarande - vi hade en sjukt bra kväll!

Idag har vi haft strålande väder så vi har legat och pressat så att vi iallafall blir lite bruna innan vi kommer hem haha.. Ikväll gick vi och käkade på en mexikansk restaurang, thai mat börjar bli lite uttjatat nu. Ska bli gott med lite svenne mat när vi kommer hem!

Imorgon ska vi vid lunchtid ut på en liten tur upp till norra delen av ön för att snorkla, gå på marknader och få se en annan del av ön. (Inte bara fest haha). Ska bli skoj!

Snart åker vi hem och samtidigt som jag saknar er alla därhemma vill jag verkligen inte hem. Denna resan har varit underbar och jag har fått mig en rejäl tankeställare angående 2015. En lång resa är väldigt lockande..

Vi hörs!
Nikki

Hejsan hoppsan, tidigt imorse drog vi mot piren för att ta en snabb båttur på 50min till Ko Tao. Vad vi inte visste då var att denna båttur istället skulle ta två timmar!!!!! Och att denna båtturen skulle bli hemskt. Det var såååå blåsigt att 90% av alla som åkte med låg och spydde. Vi mådde verkligen inte bra när vi kom fram haha. Det första vi gjorde var att köpa sjösjuk tabletter inför båtfärden hem imorgon.

Vi bor i en supermysig Bungalow med havsutsikt. :) vi åkte till Shark beach för att sola, bada och snorkla. Men tyvärr blev det molnigt och vattnet var väldigt grumligt. Så vi bestämde oss helt enkelt för att bara gå in till stan och ta de lugnt. Nu slappar vi i vår bungalow, riktigt slitna efter dessa dagar på Phangan! ;) imorgon åker vi tillbaka till phangan och vi saknar redan den ön! Men det har varit skönt att bara ta de lugnt på Koh Tao då detta är mycket lugnare runtomkring.

Nu ska vi snart sova, godnatt! :)

Nikki

Gott nytt år! Hoppas ni har haft ett fantastiskt avslut och en bra start på nya året! Vi firade nyår på stranden tillsammans med 60 000 andra!! Det var riktigt roligt och jag har nog aldrig haft en bättre nyår!! Helt galet var det. Nu längtar jag till Full Moon Partyt!! :)

Imorgon åker vi till Ko Tao och stannar där en natt. :)

Lägger upp lite bilder imorgon! Vi hörs :)

Nikki

Hejsan, dagen före nyår och det firas med "warm up party" på Haad Rid stranden utanför hotellet!
Idag har vi legat på stranden i väntan på sol och den tittade fram på eftermiddagen!! Så vi fick 1,5h strålande sol, snacka om att vi blev glada! Nu har vi precis varit flitiga och gått en liten pw här på ön och ner till Sunset beach som var supervackert!

Partyt har sedan länge börjat på stranden haha och vi tänkte käka lite nu och sedan fixa oss.

Hejsan allihopa!
Igår fick vi två timmars sol (!!!!!!!) för att sedan få ösregn. Bättre än inget! ;) vi fick packa ihop allt och gå hem och ta de lugnt istället. Sedan käkade vi kebabpizza från en svensk restaurang och sen på kvällen drog vi ut. Vi hade en sjuukt kul kväll!!! Vi kom hem rätt sent och bara någon timme senare blev vi hämtade på hotellet och körda till piren.

Nu är vi på Koh Phangan och vårt hotell ligger precis på stranden Haad Rin där Full Moon Party och allt uteliv finns. Vi har haft moln och regn idag så vi har mest tagit det lugnt. Imorgon visar det dock lite sol så vi hoppas att det blir så!! Vi har precis varit ute en sväng på stranden och kollat alla uteställen och så. På onsdag firar vi nyår och på söndag Full moon! Nu börjar tiden få riktigt fort :( vill inte hem!

Ni får ha det riktigt bra sålänge,

Nikki

Hejsan! Igår den 26 december började vi med att gå ner till stranden men gick sedan och hyrde en moppe istället för att köra runt lite på ön. Tur var det för det började sen regna som bara den! Vi körde ner till Lamai beach och till ett vattenfall (Na Muang) här på ön. På kvällen käkade vi burgare på en svensk restaurang, gott med lite annat än Thai mat! Senare på kvällen tog vi en sväng till stan för lite klubbar och drinkar.

Idag den 27 dec bestämde sig solen för att komma fram lite!! :) det är växlande molnighet men mer sol än vi haft på en hel vecka!! Så vi ligger och pressar på stranden just nu. Det blåser fortfarande väldigt mycket men det är bara skönt! Hoppas detta håller i sig nu!

Nikki

Nu har vi flyttat till chaweng och vi är just nu på stranden. Det blåser inte storm längre men det blåser rätt rejält. Tyvärr fortfarande molnigt men vi kunde skymta sol i några sekunder innan haha! Så vi får hoppas att det är på väg att bli bättre! :)

Igår käkade vi 6-rätters middag på hotellet som var helt underbart! Supergod mat och vi var sjukt mätta efteråt.

Idag ska vi bara ta det lugnt och sen dra ut en runda ikväll. Imorgon funderar vi på att hyra moped och köra runt ön. :)