Header

Tänkte det kunde vara kul för er att veta hur mina kostvanor är så tänkte berätta!

Till frukost så äter jag gärna havregryns gröt med blåbär och hallon, samt har jag nyponpulver när jag tillagar gröten! Så gott! 😍 toppar även ibland med lite nötter om jag har hemma.

Är ganska dålig på mellan mål men om jag kommer ihåg så äter jag antingen en frukt eller naturell yougurt med müsli🙌🏼

Till lunch så äter jag oftast något som innehåller mycket protein och gärna grönsaker till, så det brukar bli kyckling med grönsaker🥗

Ifall jag ska träna efter skolan så brukar jag oftast köpa en bar med protein, inte de bästa kanske haha men blir sötsugen och intalar mig själv att det är bra!

Efter jag tränat så dricker jag en proteinshake påvägen hem och middagen är alltid olika eftersom jag fortfarande bor hemma och inte lagar middagen, men äter mycket vegitariskt så de kanske blir potatis med morotsbiffar och sallad eller nått😋

Hoppas ni tyckte om inlägget och kommentera gärna vilka träningspass ni vill se och om ni vill ha hjälp angående kost, tex gå up/ner i vikt!

Kramar! Nikita 🌸

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

1. Jag börjar med Uppvärmning, cykel eller löpband 10 min, sen stretchar jag alla muskler jag ska använda så blodflödet åker igenom alla muskler, om jag ska göra tex Squats så squatar jag lite lätt, alltså jag utför alla övningar jag ska köra extremt lätt och utan vikter.

2. Squats 5 x 3,
Antingen utan vikt eller med, jag kör med 5 kilo på varje sida plus att stången väger. Viktigt att knäna följer samma riktning som fötterna står så att du inte skadar dig!

3. Marklyft 10x3
Viktigt att du har rätt teknik så att du inte skadar dig, håll ryggen rak.

4. Squats över trampett 5x3
Djupa Squats över 2 "trampetter"
Jag kör utan vikt

5. Utfall 5x 3 på varje ben
Med hantlar eller ej, de bestämmer du själv.

6. "Kissa hunden" 10x3
Lyft en ben i taget i 90 grader, vikten ska ligga på benet som är kvar i mattan.

7. Benspark 10x3
Benspark bakåt.

8. Maskin för utsida 5x3 + insida
Kör 5 repetioner 3 gånger, på varje del.

9. Ben maskin, övre lår 5x3
Ta så mycket du orkar men ändå behåller bra tekning oc kan utföra övningen

10. Ben maskin baksida lår, 5x3
Samma som med 9.

Bilderna kommer i ordning nedanför, jag brukar köra det här passet innan eller efter jag kör core grupp pass (mag träning). Så det går att kombinera med andra tränings pass såvida du inte kör stenhårt med benen. Annars så styrketräna inte benen dagen efter utan vila och kom-ihåg att äta mycket protein!

Likes

Comments

Hej allihopa! Första inlägget för mig någonsin! Jag heter Nikita och är född -98, vilket innebär att jag fyller 19 i år!

Lite kort om mig jag bor i Stockholm, går 3de året på gymnasiet där jag pluggar stylist, superkul! Som vilken tonåring som helst så gillar jag att vara med kompisar, resa, festa och shoppa!

Syftet med den här bloggen är träning, jag har nyss börjat ta upp min träning och jag är verkligen svag och otränad. Jag vill få en stark kropp och må bra! Det finns mycket träningsbloggar därute som skriver om träning för nybörjare men ändå så tycker jag att det är för svårt och för mycket i början.

Så jag vill dela med mig av mina pass och kostråd för nybörjare, jag är ingen expert eller personlig tränare utan vill bara dela med mig av de jag har lärt och lär mig! Hoppas ni kommer finna något som är användbart för just er!

Kramar Nikita <3

Likes

Comments