idag tog jag och familjen en sväng in till Jönköping. Vi tog med oss badkläder eftersom väder appen visade sina bättre sidor. Vilket stämde först åkte vi in till stan för att kolla på en ny damcykel till mig, men affär hade visst stängt på söndagar. Hursomhelst gick vi istället ner till stranden och solade samt tog några dopp i vattnet. På stranden var det två trevliga killar som sålde grillade chips, lite annorlunda men otroligt gott. Någon timme senare satte vi oss på restaurangen Bada Bing där vi åt supergoda hamburgare. Nu är jag helt slut och imorgon ska jag börja sommarjobba. Hoppas ni har haft en bra söndag! Kramiis

Sista dagen här i Skagen har varit ett bra slut på resan. Vi checkade ut från vår stuga klockan tio på morgonen och begav oss sedan till stranden. Där solade och badade vi samt hade en liten picknick. Några timmar senare gick vi upp till campingen för att äta på restaurangen. På campingen hade dem även äventyrsgolf så jag, pappa och min lillebror spelade, tyvärr så vann inte jag men men.. Efter några timmar tog vi bilen in till Fredrikshamn där vi skulle åka med färjan hem till Sverige. På detta fartyget fanns det otroligt mycket spel så där hängde jag och min lillebror resterande av tiden. Färjan var hemma i Sverige ungefär halv fyra på morgonen. Det var en väldigt lyckad resa med familjen som jag verkligen uppskattar. Kramiis

Fjärde dagen här i Skagen har bestått av mycket cykling. Ett ställe i Skagen som är väldigt känt är stranden där två hav möts (Skagerack och Kattegatt). Vi cyklade ungefär 3 mil för att komma till den stranden men det var det värt. Jag tog även ett dopp i vattnet tro det eller ej men det var inte alls kallt. När vi var hemma efter all cykling åt vi pannkakor med glass och jordgubbar, ett väldigt bra slut på dagen.

Tredje dagen i Skagen har nu gått emot sitt slut. Med tanke på att vi var ganska slitna efter gårdagen tog vi bilen in till ett ställe som heter Lökken. Det var ganska rörigt där eftersom det inte fanns något nätverk. Vi gick till flera olika matställen men de flesta var fullsatta, tillslut hittade vi en restaurang som serverade pizza. Efter maten tog vi en promenad ner till stranden och där köpte vi också glass. På andra sidan av stranden kunde man även köra bil så vi satte oss i bilen och körde en runda på sanden. På kvällen åt vi på en restaurang på campingen sen spelade jag boule tillsammans med familjen. Kramiis

Andra dagen här i Skagen har varit väldigt slitsam då vi cyklade runt till olika ställen hela dagen. Vi började med att cykla in till Ålbeck. I Ålbeck åt vi på en uteservering som serverade olika smörebröd. Jag bestämde mig däremot för att äta kycklingfile med pommes och det var så sjukt gott!! Lite senare cyklade vi vidare till en sandöken och det var det värsta. Det blåste så mycket sand att man man blev ett stort sandslott själv. Lite senare på kvällen kom vi hem och då tog vi de lugnt efter en väldigt blåsig och slitsam dag. Kramiis

Nu har jag äntligen kommit fram till Skagen och sitter just nu i vår stuga och äter världens godaste jordgubbar. Båten som vi tog över till Danmark gick fyra på morgonen så vi åkte runt halv 12 hemifrån. På båten fanns det massor av olika spel och jag och min brorsa tömde en hel del av plånboken, men kul var det. Ungefär vid sju tiden var vi framme i Danmark och det blev en timmes bilresa till den campingen vi nu är på. Framme vid campingen åt vi frukost och någon timme senare tog vi bilen in till centrum. Efter att vi kollat på lite olika menyer hade vi bestämt oss för vad vi skulle äta och jag valde att äta hamburgare like always! Hoppas ni har haft en bra dag, Kramiis

Holaa!! Under några dagar har jag inte känt mig helt frisk och idag vaknade jag upp med jättemycket hosta. Förmodligen har hostan kommit då jag badat väldigt mycket den senaste tiden trots att jag inte har känt mig så bra. Vädret idag kunde jag inte klaga på det var sol hela dagen men dock inte så varmt men man kunde ändå sola. Lite senare på dagen mötte jag upp en tjejkompis som jag inte träffat på hur länge som helst. Förr några år sedan spelade vi i samma fotbollslag och vi har inte träffats redigt sedan dess. Det var i alla fall hur mysigt som helst och jag märkte hur mycket vi hade gemensamt och vi kunde relatera till varandra om så mycket. Efter vi fikat klart gick vi en runda i stan och tog lite fina bilder. En väldigt bra start på helgen kan man helt klart sig och på lördagnatt drar jag vidare till Danmark. Kramiis

Jag har precis varit med om världens bästa dagar!! Förr en vecka sedan åkte jag tillsammans med fyra tjejkompisar till Halmstad för att gå på Gullbrannafestivalen. Detta var första gången jag var på festival och det var helt fantastiskt. Det är en stor gemenskap med musik och glädje. Vädret var inte heller fel utan det var sol i princip varje dag. Jag kan säga utan tvekan att jag kommer vara på plats där nästa år också.

Hej finisar!! Mitt namn är Therese Nilsson och jag är 15 år. Under flera år har jag haft ett ganska stort intresse för att fotografera och redigera. Jag har haft flera bloggar tidigare men jag har alltid tröttnat på det. Men denna gång ska jag försöka hålla min motivation uppe och fortsätta. På min blogg kommer det dyka upp outfit tips, videobloggar, mitt vardagsliv och en hel del mer. Kramiis