Det tog lång tid att komma iväg på morgonen och det tog lång tid att komma fram till Umeå. Jäklar va långt det är till allt här uppe! 20mil var det och 3h tog det. 2+1 väg med husbilar, husvagnar, lastbilar och fan och hans moster. Johan hade sagt att det tar typ 1,5-2h, men verkligen inte. Regnade till och från konstant också. Men trevligt med en liten roadtrip! Fram kom vi och vi bor hos en vän till Johan. Umeå är en mycket större stad än jag trodde, men så sjukt övergiven. Alla invånare (läs studenter) har sommarlov och åker iväg någon annan stans. Men spelbutiken World of Boardgames var öppen och självklart åkte vi dit! Spenderade en månadslön typ utan överdrift!

Åkte tillbaka till Krille och drack öl och sen tog vi oss ner till stan med bussen för middag. Det blev vildsvinsburgare på Lottas krog och det var riktigt gott. Träffade många av Johans vänner från studietiden och hade riktigt trevligt! Inte visste jag att min make har varit inblandad i så många galna upptåg! Men som sagt stan är övergiven och allt var redan stängt eller stängde kl 23. Helt galet att man kan gå igenom en relativt stor stad och det är helt tyst! Så vi åkte tillbaka till Krille och festade hela natten istället!

Igår vaknade vi och åt frukost, åkte och hämtade Madde och sen åkte vi till Skuleberget. Jag hade inte förväntat mig direkt något, tänkte att Madde vill nog gå upp för en kulle eller något. Men det var en tuff utmaning och riktigt riktigt kul! Det fanns lite olika leder och svårighetsgrader och vi valde den gula. Jag ville helst undvika att gå på smala kanter längst bergskanten, utan rakt upp kändes bättre. Det var verkligen rakt upp på många etapper! Jag och Johan har ju klättrat förut så vi har lite teknik och vet hur vi ska göra. Det var också en fördel att vara lång! Men jag klättrade i jeans och det var en dålig ide! Får åka upp och klättra någon mer gång! Det var riktigt kul och fantastiskt utsikt! Vi klättrade ca 250 meter typ rakt upp och hade sele på oss och följde en vajer som vi satt fast i.

Sen åkte vi tillbaka till Maddes föräldrars hus och grillade och badade badtunna. Vi hade en riktigt trevlig kväll i riktigt bra sällskap. Maddes mamma har en kennel med Border Collie och de hade fått valpar och de var så söta! Bad Madde att räkna valparna, så jag inte hade råkat plocka med mig någon. Jag vill ha vovve!

Har det väldigt bra här uppe i Norrland! Idag har jag träffat min svåger för första gången och firat hans födelsedag. Vi är födda samma år och Johan säger att hans lillebror är en liten skit. Undrar om han tycker det om mig också? Haha

Det är ömsom varmt och sol och sedan regnar det. Så vädret är väldigt ambivalent. Vi har fått väldigt god mat idag. Smörgåstårta till lunch och älggryta med potatis till middag. Dagen avslutades med tårta och kaffe, så kommer inte kunna sova än på ett tag.

Vi har åkt runt och kollat lite i omgivningarna. Var och tittade på min svågers hus, åkte över Höga kusten bron och bort till Sandö. Den ön är ju lite speciell för mig eftersom räddningsverkets skola ligger här. Jag gick ju i Skövde och under min utbildning så skulle fyra skolor bli två. Var ju ganska säker på att Sandö skulle få vara kvar, något måste få finnas kvar i Norrland. Men att Skövde och Rosersberg skulle ryka var sjukt oväntat. Men det var kul att se ön!

Igår åkte vi bil i princip hela dagen för att ta mig ut på okänd mark, Norrland. Det gick fort och smidigt att köra men det tog ändå 10h. Vi körde över Jönköping och sen raka vägen upp från Stockholm. Vi stannade och åt middag där, skönt att sträcka lite på sig.

Men nu är vi framme i Ramvik utanför Härnösand. Kul att spendera lite tid med svärföräldrarna! Bild på Höga kusten bron

Tillbaka till 90-talet med festivalen på Slottsskogsvallen, nostalgi mest hela dagen. Jag hade tänkt ta på mig kläder från det årtiondet, men jag orkade inte förbereda. Men det var många andra som gjorde det och modet på 90-talet var verkligen speciellt. Kommer ihåg att jag (när jag var och hälsade på i min nya klass i Kungsbacka vt 97) hade jag på mig en grön kjol, ett orange linne, massa halsband och håret i tofsar med den obligatoriska hårslingan framme. Mina nya klasskamrater tyckte att jag hade så coola kläder på mig haha. På 90-talet gillade jag Aqua, alla pojkband och hade planscher som täckte varje centimeter av mina väggar i mitt rum. 90-talet var en kul tid!

Så igår åkte jag in tidigt för att inte missa något och jag såg alla band. Det blev en kanondag, både med vädret, sällskapet och musiken. Fantastiskt att lyckas få ihop alla dessa band och musiker. Som sagt en riktigt bra dag!

Sita bilden, jag 97 tågluffar med mormor. Befinner mig på ett hotellrum i Hamburg.

Äntligen är semestern här och det ska bli så skönt att bara vara ledig. Det har varit mycket på jobbet i år och det har varit väldigt kul! Men nu blir det återhämtning och soliga dagar.

Gårdagen inledde semestern perfekt, då bror och lilla sötnos kom hit. Självklart serverades taco, det var ju fredag! Vi diskuterade lite inför bröllopsfesten och spelade spel. Det blev Munchkin och 7 Wonders. Jag kom sist båda gångerna, men lika glad för det är jag.

Helgen gick fort och nu är det redan söndag kväll. Idag har vi fixat hemma och fått mycket gjort. Vi har högtryckstvättat båda altanerna, satt upp hyllsystemet i förrådet och städat iordning där inne. Skönt, nu får vi plats med allt och hittar lättare. I dagarna ska vi olja in altanen på baksidan. Vet inte riktigt vad vi ska göra åt den på framsidan, vem målar en träaltan grå?! När trä är så fint naturligt. Antar att vi behöver slipa och sen olja in den?

Självklart har vi hunnit med lite spel!

Dagen började med promenad till mamma, där jag träffade bror och lilla söta Astrid. Vi gick till Kungsmässan och köpte lite prylar och fikade. Gick hem till mamma och åt lunch och Johan kom över. Vi åkte ut till golfbanan och körde 9-hål tillsammans. Johan är en naturbegåvning och det gick ganska bra för mig också. Riktigt kul att hela familjen är ute och spelar tillsammans!

En riktigt bra dag som avslutas med filmmys och räkmackor

Idag lyckades jag äntligen rycka upp mig ur min koma som jag varit i den senaste veckan. Helt plötsligt händer det (som trissreklamen) jag klippte gräset, trimmade längst kanterna, rensade ogräs i rabatterna och i stenplattorna på uppfarten. Jag gjorde mat för första gången på typ 10 dagar! Har haft sjukt mycket rester från midsommar och när det var uppätet alt kastat så hade vi ingen mat hemma. Så har även handlat idag och vikt in tvätten. Gud va jag är bra! Får jag återgå till koma nu fram till semestern? Jobbar bara nästa vecka och sen är jag ledig i fyra veckor. Ska bli så skönt!

Idag gjorde vi inte många knop! Hade dock massor av saker på min to-do-list, men jag var upptagen vid datorn istället. Jag fick iaf tvättat två maskiner (en fördel att kunna ha kläder på mig imorgon på jobbet) jag tog hand om disken och gjorde paj. När jag tänker efter så har jag inte gjort så mycket hushållsarbete på hela veckan. Så jag får väl kalla dagens insats för plus i kanten. Nu är jag snart klar med mitt gamla retrospel, 40h har jag "slängt bort" nu. Men det är ju kul, så vem bryr sig om klippa gräs, rensa rabatter, städa, fixa altaner mm.

Vi gick iaf ut idag! Gick bort till Kungsbacka centrum och såg Transformers på bio. Helt ok film, men inte den bästa i serien. Men ändå nöjd med valet av film och promenaden. Maken ville ta bilen, men det tar ju bara ca 20min att gå.