Åter till vardagen och helgerna är som vanligt för korta. Under helgen har vi haft fullt upp. Vi packade hela fredagen och nu är allt vi inte behöver den här veckan i flyttlådor. Det känns riktigt riktigt bra!

Igår var vi i Kungsbacka för att se Björn Rosenström på Harrys. Vi käkade middag först på Grevens bistro och kom alldeles för tidigt till konserten. Det var mycket folk och tråkigt att vänta. Men konserten var värd det! Det blev en bra kväll ändå.

Idag åkte vi tillbaka till Kungsbacka för att fira världens bästa Astrid på 1-års dagen. Tänk att det redan gått ett år! Det blev en trevlig eftermiddag och lilla sötnosen var på bra humör!

Det där med att vända dygnet går riktigt dåligt. Vaknade nämligen nu kl 22 och kommer inte ihåg när jag somnade. Men nu är jag pigg iaf och även det här dygnet är förstört. Det är riktigt skönt att det är helg nu!

Idag har vi packat och packat! Ju mer vi packar desto mer grejer är det kvar att packa. Så känns det iaf! Vi kommer att slänga en helt del dessutom. Det står kartonger överallt, men snart får vi tillgång till vårt hus. Jag vill att det är nu på tisdag, men tyvärr inte.

Lider fortfarande av jet lag och nu är det riktigt jobbigt. Kom hem efter jobbet och var så trött. Det kändes som att jag skulle kunna sova i 12h utan problem. Gick och la mig 17:30, det bästa med att vara vuxen är man trött går man och lägger sig. Vaknade och kände mig utvilad 1 1/2h senare, va fasen?! Lyckades somna om och nu 22:30 är jag vaken igen. Riktigt kasst!

Inatt har jag inte sovit bra! Jag somnade 4 minuter innan väckarklockan skulle ringa. Planerade om det där så jag fick sova en timme iaf. Så idag har jag varit sjukt trött! Kom hem och bad maken att inte låta mig somna, under inga omständigheter. Hade jag somnat så hade jag vaknat typ nu och så hade natten varit förstörd igen. Så vi började packa ner köket i flyttkartonger, många av sakerna i köket behöver vi inte använda på de två veckor som är kvar ändå. Jag hatar verkligen att packa, blir sentimental då. Men jag hoppas verkligen att det här blir sista flytten på mycket mycket länge. Bland de första sakerna vi packade ner var julsakerna. Det känns tråkigt, för jag var inte riktigt klar med julfirandet.

Är riktigt trött! Lyckades sova nästan hela den långa flygningen på 9h men är fortfarande helt slut. Sov även nästan 12h inatt och ändå har jag precis sovit en timme på soffan. Det är inget kul att vara hemma! Lägenheten ser förjävlig ut, det står saker överallt, det är kallt ute och snö. Vill åka tillbaka till värmen och till solstolen vid den vackra stranden. Varför bo i Sverige? Helt meningslöst!

Ikväll ska vi ut och äta med vännerna och det ska bli kul!

Idag har vi legat på stranden och det var molnigt på förmiddagen. Men det var rätt gött att bara ligga i solstolen, dricka drinkar och läsa bok. Vila upp sig ordentligt! Det dök upp lite regnmoln på himlen, men vi klarade oss ifrån det. Idag är det sista kvällen här och imorgon åker vi hem till kylan igen. Vi åker på eftermiddagen lokal tid, så det blir lite poolhäng innan vi drar. Har haft det fruktansvärt bra! Är riktigt nöjd med min honeymoon ❤️

Känner att jag kan tänka mig att komma tillbaka hit. Kan helt klart rekommendera Cancun! Det är ett fint ställe, varmt och solsäkert. Stod i prognosen att det skulle regna varje dag under vår resa, men jag tror att det bara regnat tre gånger. Då kortare skurar som är över på 5min och det har inte gjort något alls. Shoppingen är billig och maten är halva priset mot hemma. Alla är trevliga, även om många enbart förstår spanska. Vilket är lite konstigt, eftersom Cancun är uppbyggt för turismen. Fast vi bor i Downtown, så det är nog fler mexikaner här. Hotellen är billigare än ute vid stränderna, men i downtown är det lugnare. Ute vid stränderna ligger alla diskotek och det är liv och rörelse hela dygnet. Vi har kollat lite på shoppingen runt turiststråken och man måste pruta och det är skyhöga priser (jämför med vårt shoppingcenter rakt över gatan, Las Americanas) det finns dyra butiker där också, men vi har mest handlat på supermarket som har allt och fasta priser.

Så åk till Mexico Cancun!

Igår var vi på det andra hotellet i kedjan och låg på stranden hela dagen. Det är så fint där borta och jag skulle kunna stanna för evigt. Igår var den varmaste dagen här nere och mamma och Kaj gick iväg för att bada och vi vaktade väskorna. De tog så lång tid på sig att vi båda fick i omgångar svalka oss i poolen innan de kom tillbaka. Men det var en riktigt bra dag! Vi drack drinkar och pressade i solen. Åt en riktigt maffig lunch på Hard rock cafe och det var nog en av de dyraste vi ätit. Vi skulle egentligen åkt med transfern tillbaka kl 17, men vi stannade och tittade på solnedgången.

Kom tillbaka till hotellet, efter en färd i discotaxi (bara Kaj-musik) duschade och tog en tur till shoppingcentret precis vid hotellet. Jag skulle lämna tillbaka ett par byxor jag råkade köpa i fel storlek. Gud va krångliga de här. Jag ville ha tillbaka pengarna (eftersom den större storleken var slut) det fick jag inte. Men så sa jag att jag vill ha ett tillgodo kvitto så jag kan gå in och köpa något som passar och då fick jag pengar tillbaka. Jag har köpt så många klänningar nu att jag säkert får övervikt på planet. Men Johan hade bara med sig 10kg ner och har knappt köpt något.

Kvällen avslutades på Hooters där jag och mamma delade en nachostallrik

här kommer min bucketlist

74. Besök en vingård
75. Spring midnattsloppet, check
76. Ta jägarexamen
77. Besök alla världsdelar (dock ej Antarktis)
78. Se pyramiderna
84. Besök Disney land Paris
85. Se vita huset
86. Prova en ny sport, check
87. Besöka de 7 moderna underverken (4/7 klara)
88. Läs boken 1984
89. Gå och hälsa på någon långt bort (ca 4 mil)
90. Var med i en film
97. Prova snowboard
98. Bo utomlands
99. Prova på surfing

Nu är 2017 här och det är daga för mig att summera det gångna året. Det har varit ett riktigt bra år och både jag och maken anser att 2016 blir ett svårslaget år. Men vi ska allt försöka slå det! Året började inte så bra, jag var ledsen och sjukskriven. Men så kom Johan in i mitt liv och allt är perfekt! Bättre än jag någonsin kunnat drömma om. Under 2016 har vi blivit tillsammans, flyttat ihop, köpt hus, förlovat oss, köpt bil och avslutar året med att gifta oss.

Jag har besökt flera länder, Danmark, Tyskland, Belgien, Nederländerna, Frankrike, Dubai (vet inget land, orkar inte skriva landet) Brasilien, USA och avslutar i Mexico. OS invigningen i Brasilien var en helt magisk upplevelse! Alla resor har gett mig minnen för livet!

Det blev två stycken festivaler, Hellfest och Sweden rock. Det har blivit en del konserter, vissa bra andra grymma!

Självklart har mina underbara vänner och min familj betytt mycket för att göra 2016 till ett fantastiskt år. Älskar er mest!

Ser fram emot 2017 och tror att det kommer att bli ett väldigt bra år det också. Vi börjar ju året med att äntligen flytta in i vårt hus! Känns som en evighet sedan vi köpte det (läs 4 månader)

Livet är inte de dagar som går, utan de som man kommer ihåg (och jag har fyllt på med massor av sådana dagar)

Idag trodde vi att vi skulle upp tidigt, men det skulle vi visst inte. Vi blev inte upphämtade förrän 9:20 och vi trodde att vi skulle vara redo strax innan 8. Det hängde regn i luften idag och det stod i prognosen 60% risk för regn. Dåliga odds tänkte vi, men allt vi kände var några få droppar precis när vi skulle lämna Isla Mujeres.

Vi har varit ute och åkt katamaran idag och vi har haft en riktigt bra dag. Vi stannade först och snorklade och såg många fina fiskar och rev. Jag hade lite problem med utrustningen och höll mest på att drunkna. Många ovana simmare idag, så jag fick en och annan spark i magen. Fick göra som maken, simma en bort från resten av gruppen. Var tvungen att ha en obekväm flyttväst på mig, för vi fick inte dyka ner och "pilla" på korallerna. Men det var en trevlig upplevelse.

Sen åkte vi till restaurangen på Isla Mujeres och det kändes som att glida fram i en kanal. Jag som blir så jäkla sjösjuk, tyckte att det var en helt fantastisk upplevelse! Satt längst fram och solade! Maten var god och det var varmt och skönt ute. De hade byggt upp en isbar på stranden och kallade den för världens enda isbar. Lite kaxigt eftersom hela vårt land är is och kallt 13 månader om året (helt ärligt om det fanns en 13:de månad så hade det varit kallt då också)

Vi åkte till downtown för shopping och stranghäng, men vi fick bara vara där i en timme. Så det stoppet var lite onödigt, det var en bit att gå till strangen och massa långsamtgående folk i vägen.

På båten tillbaka var det fest! Kass musik och fria drinkar till alla! Ett barn råkade nog få i sig en drink, för han sov riktigt gott hela vägen tillbaka. Vi hade motvind, så vägen tillbaka tog ett tag.

Väl hemma möttes hela familjen upp för tacos, första kvällen alla 4 är med och äter. Vi har om vart annat drabbats av trötthet/sjukdom/solsting och valt att inte äta alls eller äta middag på rummet.

Idag åkte jag och maken iväg på en egen liten tur till Isla Mujeres för att simma med delfiner. Vi fick det i bröllopspresent från våra föräldrar och det var verkligen en häftig upplevelse. Det var en mycket fin delfin som visade upp sig för oss idag. Vi fick pussas, skaka tass, klappa, åka mage genom att hålla fast i fenorna och bli knuffade genom vattnet. Det var ett väldigt fint ställe som vi spenderade dagen på. Maten ingick och det var open bar.

Tyvärr var det lite saker som inte fungerade så bra. För första gången någonsin hade jag problem med min bokning, personalen hittade inte vår reservation. De var väldigt hjälpsamma och gjorde så gott de kunde, men det ledde till onödig stress och lång väntan. Det tog nästan 2h innan problemet var löst.

Jag blev sjuk, är snorig och har ont i halsen. Skyller på ac anläggningen! Den är inte bara för hälsan. På vägen tillbaka blev jag först sjösjuk och sen i taxin åksjuk. Det var inte lätt att vara mig!