Breaky efter hårt yogapass utomhus vid hostelet!

Hostelet vi bodde på i Byron Bay hette Arts Factory, det var egentligen inget hostel jag rekommenderar. Det var ganska ofräscht och det sprang runt en kackerlacka i tjejernas badrum... Men det var ett supermysigt café i lobbyn, där åt vi frukost båda dagarna!

Cheers!

Det tog runt två/tre timmar att åka shuttle bussen från surf camp intill Byron Bay, detta blev middagen för kvällen då! Egentligen skulle vi få gratis middag för alla dagar vi skulle stanna där men det blev lite krångel...

Cheers!

Här kommer lite fler bilder från surf camp!

Spot x heter campet vi bodde på.

Vi började tycka om stället mer och mer för varje dag som gick, vädret blev dessutom lite bättre! Surfingen var sjukt roligt tyckte jag, det var kul att utmana sig själv och kämpa för att kunna stå på brädan och att lyckas fånga bra vågor..

När vi satt på bussen och åkte därifrån kändes det tom sorgligt att lämna... Så är det varje gång vi varit på ett ställe haha.

Cheers!

Vi var på surf camp med mojosurf i fem dagar. I början tyckte vi inte om det något vidare, det var nog mycket pga att vädret var dåligt... Det var molnigt och regnigt och allmänt deprimerande, det var även lite ofräscht jämfört med vad vi var vana vid i Sydney.

Detta var nog den roligaste dagen jag varit med om...

Vi frågade hostelet om vägbeskrivning till upphämtningsplatsen där vi skulle bli upphämtade av bussen.
Vi hamnade på Wake Up hostel där vi satt en stund och väntade, när vi väl ställt oss i kö för att bli avbockade inser vi att vi är på fel ställe, det var ett annat surf camp den bussen skulle åka till...
Vi blir lite små stressade då klockan börjar bli mycket...vi missade bussen.
Vi ringer dem vi bokade surf camp med, hon i sin tur meddelar guiden om vår förvirring.

Det roliga är att ingen av oss får panik, vi är så bakis att vi bara står stilla mitt i Sydney med tomma blickar.

Vi sätter oss på ett cafe och käkar frukost, sedan får vi samtal om att de bokat tåg åt oss några timmar senare, lättnad!

Efter en nio timmar lång tågresa på ett iskallt gammalt tåg anländer vi sent på kvällen i Arrawarra, det är där surf camp ligger.

Många hälsade på oss som "Oh it's you Swedish girls!"

Japp, det är vi det, dumma svenskar...

Cheers!

Vår sista kväll i Sydney blev väldigt lyckad! Det var pizza night event på hostelet, då fick man köpa tre pizza slices för $5 plus så mycket goon man ville! (Goon = billigt vin).
Vi körde även en sjukt rolig dricklek som de kallade för "flip the cup".

Vid 10 tiden på kvällen hämtades alla som skulle festa vidare av en partybuss som tog oss till en klubb kanske 10 min bort!

På bilderna syns några av våra nyfunna vänner, svenska Henric, nya zeeländska Matt och brittiska Rachel.

Cheers

Vi fick vara med om öppningen av den allra första H&M butiken i Sydney!!
Stolta svenskar!

Cheers!

Resten av dagen spenderades på Manly, det är en del av Sydney som vi tog färjan ut till. Ett väldigt lugnt och mysigt ställe att koppla av på! Vi käkade på Guzman Y Gomez, en mexikansk snabbmat restaurang.

Cheers!

Efter den goda frukosten tog vi färjan till Circular Quay, där kunde vi se Operahuset på nära håll. Jag tyckte inte att det var något speciellt faktiskt, finare att se det på långt håll. Jag längtar tills vi åker tillbaka till Sydney och får se Operahuset på kvällstid!!

Cheers!

Vi bestämde oss för att äta en god frukost ute dagen till ära! På vår pw gick vi till Darling Harbour och såg massa mysiga caféer/restauranger vid hamnen!

Såå gott verkligen, vi fick även gratis kaffe, det tackar man gärna inte nej till!