Barcelona, roligheter

Imorse kom inga rörmokare, så vi är fortfarande utan vatten... Men dom ska tydligen komma imorgonbitti istället. VILL DUSCHA!!! Haha.

Imorse åkte vi till stranden och åkte därifrån vid 16 då det blev superblåsigt. Vi gick då till Starbucks för att kyla ned oss med en islatte.😻

Sedan gick vi runt på La Rambla, världens alla ficktjuvars huvudgata. Men vi klarade oss utan stölder denna gång, och det var roligt att se den kända gatan!!

Vi köpte sedan med oss massa gottis på väg hem, serrano, camembert, en god korv, bröd, hummus, pesto etc som vi åt till middag. Imorgon väntar troligtvis äventyr på Illa Fantasia, som förmodligen är Europas största vattenpark! Iallafall en av dom, SKA BLI SÅ ROLIGT!!!

(märk mannen som också kikar in i kameran)

Barcelona, Inspo, Mat, Tips

Imorse åkte våra kompisar vi bott med senaste 5 dagarna hem till Sverige, men vi stannar en vecka till!

Vi började dagen med en prommis till ett suuuperfint brunchställe som bara serverade glutenfritt och laktosfritt. Det var SÅ HIMLA GOTT!!!

Jag beställde amerikanska pannkakor med vitchoklad/amarettosås och Casper beställde en Greek brunch. Sedan delade vi på en acaibowl, drack espresso och ananasjuice. Dit kommer vi gå fler morgnar!

Efter brunchen åkte vi ned till stranden, vi var där runt ca 15. Och vid 17 åkte vi till La Rambla för att gå på matmarknaden La Boqueria. Vi köpte massa frukt som vi åt nu till kvällsfika. Där fanns allt från färsk fisk och lufttorkade skinkor, till korvar, godis, frukt, mat och diverse annat.

När vi kom hem till läggan nu satt det en lapp på dörren att vi hade en läcka på fasaden, och att de hade stängt av vattnet till lägenheten......... så nu är vi utan vatten. Efter många samtal hit och dit och till Sverige osv verkar det som att det ska kunna lösas redan imorgon. Tur det, annars får vi ta in på hotell igen❤️

Barcelona, Mat, roligheter, New in

Sen vi kom till Barcelona har turen vart på vår sida, vi har hittat guldkorn och glidit på räkmackan överallt. Men efter missödet med bilhyrningen vände turen!! Igår hade vi tänkt ta en stoooor shoppingdag, men när vi anlände till första gallerian var ALLT stängt. Allt hålla tydligen stängt på söndagar här. Så planerna gick i krasch än en gång. Vi tog en kaffe och åkte sedan till stranden istället.

Vid 19-20 drog vi oss mot kyrkan "Santa Maria del Mar" där det var en superfin gudstjänst, sååå coolt att ha sett det i en sådan mäktig kyrka.

Efter det gick vi till en superfin restaurang där vi käkade ankbröst. SÅ JÄKLA GÖTT!!!

SÅ. Trots allt fick vi en shoppingdag idag istället. Jag köpte en highlighter från BECCA Cosmetics och en ansiktsmask från Lush. Något mer hittade jag inte idag! Nu är vi på väg till stranden för att spendera eftermiddagen där🙌🏼

Barcelona, Mat, roligheter

Som ni kunde läsa i förra inlägget ledde ödet oss till Sitges istället för till Frankrike... Och i denna fantastiska stad har vi spenderat vår dag. Hela stan är som gamla stan hemma i Sverige, med tusen smågator fulla i pubar och sköna mysiga hak och restauranger!!

När vi kom dit stannade vi på ett café och fick i oss lite kaffein ;-)

Vi spenderade halva dagen på stranden som var sååå fin!! Sedan drog vi oss in på någon fin, mysig gata och drack en mojito och käkade patatas bravas!

Vi satt och snackade ett bra tag innan vi drog till stranden på kvällen och satte oss och delade på en flaska rosé på ett jättefint ställe på ett rooftop!

Nu sitter vi på tåget hem till Barcelona och snart väntar en halvlång prommis hem i värmen, det är typ 25 grader om nätterna, så kroppen får aldrig återhämta sig från värmen...😅

Hoppas ni alla har det fantastiskt hemma i Sverige, för vi har det så himla bra!!

Barcelona, Mat, roligheter

Igår tog vi oss ned på stranden, det går inte att göra något annat på dagarna då det är så fruktansvärt varmt. Vi åkte hem vid middagstid och lagade risotto med svamp och scampi, och det blev supergott😻

Vid 21 när solen gått ned begav vi oss ut på upptäcksfärd, vi gick genom superfina trädgårdar upp för berget Montjuic, och tillslut kom vi upp till slottet där det tydligen var en fest som vi fick glida in på gratis (???!!!!). Det var konsert och SUPERFIN utsikt😻

Idag var planerna att åka till Frankrike. Vi hade hyrt en bil, betalat för den och allt, men när vi kom till Hertz fick vi inte hämta ut bilen då vi var under 23 år... Mycket drygt. Vi hade ju fyllt i både ålder och personnummer på Hertz hemsida, men icke sa nicke.

Vi tog tåget till Sitges istället, och ska spendera vår dag i den mysiga staden istället😻

Barcelona, Mat, roligheter

Igår mötte vi upp våra vänner Dante och Amanda och vi låg på stranden i fleeera timmar, vi solade, badade och tog det lugnt!! Vi åkte hemåt på eftermiddagen, duschade och drog sedan ut och strosade längst Blai. Vi började med pinchos och delade på en liter sangria. Sedan gick vi vidare och käkade en supergod paella. På kvällen gick vi till Plaza España där det bjöds på en ljus/vattenshow i fontänen, så vackert!!

Barcelona, Mat, roligheter, New in

Halloj allihopen! Nu är vi framme i Barcelona, vi kom fram till hotellet ganska sent inatt pga diverse förseningar. Imorse hade vi, trots allt, ställt klockan på 9, då vi klev upp och åt hotellfrulle. De hade både laktosfria och glutenfria alternativ - Nicole nöjd. Just detta förvånar mig (positivt) MYCKET. Jag har varit i väldigt många olika länder i Europa, där ingen ens VET vad gluten/glutenfritt är, mycket problematiskt. Men här i Barcelona är i princip ALLT märkt med "sin gluten", som betyder "utan gluten", samt det "glutenfria märket". Otroligt tacksamt.

Hur som haver. Efter frukosten duschade vi och fixade oss och begav oss sedan ut på upptäcksfärd. Vi möttes av en otrolig hetta - det kändes som att vi steg in i en bastu när vi gick ut ur hotellet, haha! Det första vi gjorde var att gå och köpa vatten, och sedan har vi strosat runt och shoppat lite.

Jag köpte ett par vita slip on-sneakers i läder från Adidas, velat ha ett par så länge så det kändes gött!! Jag köpte även ett par rosa brallor ifrån Bershka!! Dessa har jag också velat ha ett bra tag, men inte velat beställa, så det kändes jättekul att vi hittade ett Bershka idag!!😻

Efter cirka 5 timmar ute på fötterna, under solen, i den 32-gradiga värmen bestämde vi oss för att köpa med oss lite gottis och ha picknick på sängen i hotellrummet, och ack så gott det var!! Vi köpte baguetter, hummus, tomater, serranoskinka och en jättegod salami som vi precis har avnjutit i sängen. MYSPYS!! Vi får se vad vi hittar på ikväll, Casper tar för närvarande en powernap och jag funderar på att springa över till gallerian just över gatan och göra gelenaglar (eller möjligtvis akryl???).

Hoppas ni har det bra hemma i Sverige, för det har vi. Vi njuter för fulla muggar!!

roligheter, Mat, Barcelona

Imorse åkte Casper och klippte sig tidigt på morgonen, men för mig ringde inte klockan förrän kl 09! Jag hoppade upp ur sängen, flög in i duschen och var sååå taggad på att äntligen få åka iväg!! Klockan 11.30 hämtade mina föräldrar oss och skjutsade oss till flygplatsen, och nu har vi väntat på Arlanda sedan innan 14.

Vi har strosat runt i butiker, druckit kaffe+gobit och nu har vi precis käkat lite middag på älskade Max. Kändes viktigt då vi inte kommer ha tillgång till Max förrän 28 juli;-)

Nu ska vi sitta och vänta de sista timmarna till vårt flyg lyfter och flyger mot Barcelona klockan 20.10!!! Då har vi spenderat över 6 långa timmar på Arlanda... Tröttsamt, men den som väntar på något gott.......;-)

Barcelona, Mat, Vardag

Nu har jag preciiiiis landat efter en rätt så hektisk kväll. Nu ska jag och Casper käka kladdkaka och dricka någon mumsig myntadrink framför en film och bara chilla innan vi åker iväg imorgon!!

Barcelona, roligheter, Vardag

Dagen har bestått av en väldans massa packning. Sedan blev jag utlåst i några timmar då Casper åkte iväg med nyckeln (och jag hade lämnat min hemma) när vi var ute med Thelma, haha så kan det gå!😅

Jag följde med mina föräldrar på lite ärenden under tiden och nu ska jag snart åka iväg och käka middag med några kompisar.

Nu har Thelma åkt hem till Caspers föräldrar (kommer sakna henne!!) och jag har målat naglarna, säkerhetskopierat mobilen, fört över bilder och fixat det sista fixet. Cirkeln håller på att slutas och snart är vi redo att åka ;-). Det känns dock som att jag glömt något, och det stressar upp mig lite, men jag kan inte komma på vad jag glömt!