Kom hem igår kväll från Båstad, gud vilken resa! På väg hem gjorde vi ett "snabbt" stopp på Ullared och som vanligt så handlar man för tre gånger så mycket än vad man räknat med. Fick med mig massa fina salvor och bra att ha saker inför min resa... Imorgon. Så idag blev min dag hemma innan jag drar iväg två veckor igen. Inte ens hunnit packa upp väskan från igår så ska jag packa en ny idag. Skönt att vara hemma och äntligen träffa Minna som jag inte hunnit se skymten av på hur länge som helst, då vi båda varit borta. Tränat, umgåtts med familj samt så var det på tal om att gå ut men det måste jag nog tyvärr skippa inatt.

Imorgon så kommer jag att ta tåget till Stockholm för att bo hos Veronica en natt, samt hinna träffa de andra från Spanien som är hemma i Stockholm. Ska bli så mysigt. Gud vad jag längtat och vad jag har saknat dem redan efter att vi åkte hem. Sedan på måndag så tar jag tåget ut till Skavsta flygplats och sover på deras hotell några timmar då jag måste upp och checka in klockan 4 på morgonen. Sedan bär det av mot Frankrike och Stefan där jag ska spendera en vecka , sedan bilar vi upp till Holland och är i hans hem i ännu en vecka. Jag ber om ursäkt redan här för dålig uppdatering på bloggen och för min kommande överdrivna uppdatering på Snapchat. Kraam

Slänger in lite bilder från Tarifa när jag ändå håller på

Då var vi framme i Båstad efter många timmars bilfärd igår. Tyvärr så har jag haft riktigt ont i magen ända sedan vi klev ur bilen så jag har sedan dess fått kämpa mig igenom de saker vi har gjort. Inte fått så många timmars sömn heller inatt p.g.a detta. Typiskt. Däremot så bor vi i ett fint naturreservat, helt otroligt, aldrig sett sådan fin natur i Sverige som här.

Denna morgon var vi ute på en härlig morgonpromenad bland bergen och kom nästan vilse, sedan åkte vi ner till Båstad och degade lite på stranden, kollade in hamnen och åt en gudomlig räkmacka. Den var nästan värd magsmärtan som kom efteråt. På väg hem tog vi även en sväng till Båstad outlet innan vi drog oss tillbaka till hotellet. Nu har jag precis tagit några värktabletter och en varm dusch och tänkte ta det lugnt ikväll, kanske ta en tur till bastun, fixa lite tågbiljetter och ladda upp för morgondagen.

Den 18 Juni flyttade jag hem till Sverige igen, efter det mest intensiva år jag någonsin varit med om. Blandade känslor och det är svårt att svara på frågor om vad man har varit med om. Det är svårt att komma hem till mamma och pappa och all den frihet och ansvar man haft tidigare ska ersättas med regler och att man blir som ett vuxet barn hemma. Just nu har jag inte hunnit reflektera över vad jag faktiskt varit med om de 10 senaste månaderna. Det känns som om att jag äntligen kommit hem till min familj, samtidigt som jag har lämnat en annan bestående av vänner. Jag kom hem till fester, födelsedagar, firande, besök av pojkvän och ett fullt hus av gäster och härlig släkt. Så man kan säga att jag stressat runt även här hemma. Dock otroligt kul att se alla igen.

Imorgon bär det av mot Båstad för en liten spontan familjetripp med mamma, pappa och Theo, skönt! Därav blir det en liten tjejkväll hemma hos mig ikväll då jag kommer hem på fredag.. Sedan åker till Stockholm på söndag igen, vidare till Frankrike, Holland och förhoppningsvis så avslutas resan med en tjej "Get Together" i Köpenhamn.

Gårkvällen spenderade på bästa sätt med lite strandmys. God mat, bra musik och härliga människor. Perfekt när man behöver stressa ner lite.. Sjukt mycket i skolan nu så man hinner knappt se stranden på vardagarna. Haft prov hela veckan samt inlämningar och efter Ferian förra helgen så låg jag redan back i sömnen. Idag däremot tog jag igen den och har hunnit tränat, varit nere på stranden och solat (äntligen), samt pluggat på Baskin. Bokade även klart Stefans resa inför att han ska komma hit om 2 veckor. Herregud vad jag längtar.

Hela dagen spenderades på stranden för att spela en turnering i beach Volleyboll. Kan inte förstå att jag bor här om jag ska vara helt ärlig. Jag spenderar mina dagar och går till skolan för att plugga och sedan går man till gymmet på kvällen. Inte alltid hinner man njuta av stranden och solen men när man faktiskt får tillfälle att göra det är det helt otroligt.

Detta var den absolut sista Hum-Hum resan vilket känns lite sorgligt. Har varit så underbart att ha fått åka på dessa resor även om det inneburit att man har behövt gå upp klockan 07 en lördagsmorgon. Denna gången besökte vi Granada vilket var helt i klass med den absolut bästa resan vi gjort. Vi har fått se folk som bor i grottor, Alhambra, Katedralen samt ätit tapas. Nu ser jag fram emot en Volleybollturnering imorgon på stranden och torsdag då Ferian börjar här i Funkan.

För ett tag sedan besökte vi Sevilla och jag måste säga att det var en utav de bästa resorna vi gjort inom kursen. Om jag inte hunnit förklara ännu så ingår resor till spanska städer runt om i Andalusien i vår Hum-Hum kurs. Ja, ni hörde rätt, vi får resa inom kursen. Syftet är att vi ska lära oss om den spanska kulturen och få se platser som är historiskt sett viktiga. Har bestämt mig för att ännu en gång försöka dokumentera min sista tid här nere i Spanien så nu är det dags med bara 7 veckor kvar i paradiset. ( för att inte tala om stressen i skolan inför kommande nationella prov).

Vi besökte Plaza de España där även Star Wars tidigare blivit inspelat

Oj nu var det läge sedan jag hann blogga. Kan berätta snabbt att jag har varit på födelsedagsmiddag, födelsedagsbrunch, dansat Salsa, haft myskväll med tjejerna, pluggat som en galning, shoppat och tränat. Nu har man kommit in i vardagen... Som ändå inte känns som en vardag. Vilket jag älskar. Men nu har vi en hel del prov denna vecka och idag har jag avklarat 2. Men det är skönt att checka av allt för nu blir det snart långledigt för mig.

Vi har ledigt måndag och tisdag men jag tar även ledigt onsdag och torsdag. Anledningen är för att efter imorgon så kommer Stefan till mig!! Är så himla glad över det. Och på måndag kommer hans familj hit vilket jag är super glad över också!

Ännu en gång bästa Klara som tagit bilderna... Bara måste köpa en kamera nu till jul känner jag. I alla fall så hade vi lunch på ett supermysigt ställe, kanske var maten inte den bästa.. Men läget och byn.. Herregud vad fint.. Vart vi var kommer det mer om i nästa inlägg. Underbar söndag.