Gårkvällen spenderade på bästa sätt med lite strandmys. God mat, bra musik och härliga människor. Perfekt när man behöver stressa ner lite.. Sjukt mycket i skolan nu så man hinner knappt se stranden på vardagarna. Haft prov hela veckan samt inlämningar och efter Ferian förra helgen så låg jag redan back i sömnen. Idag däremot tog jag igen den och har hunnit tränat, varit nere på stranden och solat (äntligen), samt pluggat på Baskin. Bokade även klart Stefans resa inför att han ska komma hit om 2 veckor. Herregud vad jag längtar.

Hela dagen spenderades på stranden för att spela en turnering i beach Volleyboll. Kan inte förstå att jag bor här om jag ska vara helt ärlig. Jag spenderar mina dagar och går till skolan för att plugga och sedan går man till gymmet på kvällen. Inte alltid hinner man njuta av stranden och solen men när man faktiskt får tillfälle att göra det är det helt otroligt.

Detta var den absolut sista Hum-Hum resan vilket känns lite sorgligt. Har varit så underbart att ha fått åka på dessa resor även om det inneburit att man har behövt gå upp klockan 07 en lördagsmorgon. Denna gången besökte vi Granada vilket var helt i klass med den absolut bästa resan vi gjort. Vi har fått se folk som bor i grottor, Alhambra, Katedralen samt ätit tapas. Nu ser jag fram emot en Volleybollturnering imorgon på stranden och torsdag då Ferian börjar här i Funkan.

För ett tag sedan besökte vi Sevilla och jag måste säga att det var en utav de bästa resorna vi gjort inom kursen. Om jag inte hunnit förklara ännu så ingår resor till spanska städer runt om i Andalusien i vår Hum-Hum kurs. Ja, ni hörde rätt, vi får resa inom kursen. Syftet är att vi ska lära oss om den spanska kulturen och få se platser som är historiskt sett viktiga. Har bestämt mig för att ännu en gång försöka dokumentera min sista tid här nere i Spanien så nu är det dags med bara 7 veckor kvar i paradiset. ( för att inte tala om stressen i skolan inför kommande nationella prov).

Vi besökte Plaza de España där även Star Wars tidigare blivit inspelat

Oj nu var det läge sedan jag hann blogga. Kan berätta snabbt att jag har varit på födelsedagsmiddag, födelsedagsbrunch, dansat Salsa, haft myskväll med tjejerna, pluggat som en galning, shoppat och tränat. Nu har man kommit in i vardagen... Som ändå inte känns som en vardag. Vilket jag älskar. Men nu har vi en hel del prov denna vecka och idag har jag avklarat 2. Men det är skönt att checka av allt för nu blir det snart långledigt för mig.

Vi har ledigt måndag och tisdag men jag tar även ledigt onsdag och torsdag. Anledningen är för att efter imorgon så kommer Stefan till mig!! Är så himla glad över det. Och på måndag kommer hans familj hit vilket jag är super glad över också!

Ännu en gång bästa Klara som tagit bilderna... Bara måste köpa en kamera nu till jul känner jag. I alla fall så hade vi lunch på ett supermysigt ställe, kanske var maten inte den bästa.. Men läget och byn.. Herregud vad fint.. Vart vi var kommer det mer om i nästa inlägg. Underbar söndag.

Igår kväll gick vi ner till tres amigos och hade en tjejmiddag. Maten tyckte jag var väldigt god så det är absolut inte sista gången jag är där. Att det ligger på bargatan och att man kan gå ut direkt efter är ett plus. ( samt att alla vi elever från svenska skolan får 10% rabatt)

Efteråt gick vi till ett ställe bara några meter bort där några andra från skolan satt och tog drinkar så vi stannade där ett tag. Jag och Emmy var dock inte speciellt sugna på att gå ut till klubbarna så vi gick hem runt 1-2.

Nu ligger vi nere på stranden och jag har precis pratat med amanda i telefon ( saknar den tjejen!), och nu så ska vi bara sola och ikväll ska vi åka till Miramar. Ska även få in lite träning och plugg idag... Så skönt det att klockan bara är 2.

Sitter nu på en parkbänk påväg hem från skolan och lyssnar på Andrea och Mathildas podd. Har inte fått sol på så himla länge så var så himla skönt att jag var tvungen att sätta mig ute Ett litet tag. Är så taggad på att komma hem och kunna träna idag, har ju varit sjuk i en vecka nu så har inte gått för mig alls. Ser även fram emot ikväll då vi ska ut och äta middag och sedan blir det utgång. Börjar tagga till faktiskt!

Men innan dess ska jag som sagt försöka träna och sedan skriva klart en inlämning så jag har det gjort. Ha en fin fredag ! Puss

Bilder från gårdagen

Skrev ett inlägg nyss i över en timme och medan jag skulle bara fixa rätt texterna så försvinner allt. Tänker inte över gråta över detta så är bara att göra om. Var ett inlägg om mitt hela besök i Holland men då får jag skriva kortfattat igen istället..

I Torsdags kväll kom stefan och hämtade upp mig på flygplatsen och sedan hade vi en super mysig biltur hem till Rotterdam.. Ja ni kan vi bara tänka er när man inte setts på två månader.

Fredag morgon åkte vi till ett ställe som heter Rosada, där finns massa outlets och det är väldigt mysigt att gå runt där, ta en fika osv. Här började jag känna att jag var väldigt sjuk.. Så jag kan berätta redan nu att ja, jag var sjuk hela besöket i Holland. Och inte lite snuvig utan jag var riktigt sjuk. På kvällen åkte vi till Stefans tennis träning och det är första gången jag fick se han spela. Var otroligt kul att se och fick även lära känna hans tränare som var hur rolig som helst där när vi stod och pratade en timme vid sidlinjen. När han var klar så tog vi en drink i baren med alla efteråt.. Nej helt ärligt så drack vi ice Tea då Stefan skulle köra hem och jag blev i princip tvungen då killen bredvid mig berättade att han gjort designen för den drickan.

Lördag morgon åkte vi till Belgien till en stad som heter Antwerp och topp 3 i den staden måste ju vara arkitekturen, chokladen och deras julaffär.. Kan säga jag var inne i den i ungefär 2 timmar.. Så nu är jag extremt taggad på jul. Speciellt då Stefan sista kvällen på mitt besök bokade en biljett till mig dagen efter att jag kommer hem från Spanien och spenderar hela jul med mig. Är verkligen så himla glad över att få fira jul med hela min familj.. Lördag kvällen var vi bortbjudna till Stefans bästa vän och hans flickvän samt familj.. Men jag sov i Stefans knä hela vägen hem från Belgien och Stefan visste att jag var sjuk så han bestämde att vi skulle vara han och jag istället och ha en mysig hemmakväll. Hans mamma gjorde min favorit igen, vilket är holländska musslor i vin och ost ... Alltså jag tyckte ej om musslor förut.. Men detta går inte ens att beskriva. Gav hans föräldrar en roande show då jag försökte lära Stefan salsa efter middagen.. Sjukt kul men vilka höfter min kille har i alla fall. Mer rörlig än mig. Sedan satte jag och Stefan på en film och myste i soffan framför brasan med belgisk choklad, mjukisbyxor och te.

Söndag så åkte vi upp och såg en 360 graders view över hela Rotterdam... Så otroligt fint, kan absolut kunna tänka mig att flytta dit om något år..Nog om det. Hade dock inte så mycket röst denna dagen så Stefan fick stå och krama på mig istället när vi stod där uppe och såg ut över allt. På vägen hem så köpte Stefan såklart med Cupcakes och vi åkte hem. Sedan var det bara han och jag resten av kvällen för då skulle vi åka till flygplatsen dagen efter måndag eftermiddag.

Har inte så mycket bilder på oss och de jag har behåller jag för mig själv.. Jag var som sagt sjuk hela resan så var inte så sugen på att ta bilder. Nu är det 16 dagar kvar tills Stefan kommer och 20 till hans föräldrar kommer. Kändes ändå jobbigt igår på ferian efter vi förat på stranden och jag pratade med Stefan. Antar att allt kommer på samma gång. Men tror att mycket bottnar i förvirring, jag åker mellan så mycket ställen och har så mycket människor nu på olika platser och jag vill bara vara överallt hela tiden.