I den mörka och kyliga hösten så passade jag på att köpa mig en fantastisk ljusrosa topp för att lysa upp vardagen lite. Toppen matchar jag ihop med min favorit väska och en svart skinnjacka över axlarna.

Första december sker det. Jag tar äntligen ett steg uppåt och startar som butikschef på Glitter Storo Storsenter. Så efterlängtat, som jag har kämpat. ÄNTLIGEN, jag är så lycklig!

Flyttade till Norge för ca 2,5år sedan, för att vara exakt 01.08.14. Startade då som 60% assisterande butikschef på nyöppnade Glitterbutiken på Bryn Senter. Efter 6 månader, 01.02.15 skickade dom mig över till en utav den bästa Glitterbutiken i Norge för att få chansen att utveckla mig själv ännu mer. Startade då på Strömmen Storsenter som 80% assisterande butikschef.

Jag är så fruktansvärt glad över mig själv, man ska aldrig ge upp och fortsätta kämpa även fast det kan bli tungt och slitsamt. Allt hårt arbete lönar sig! Jag är lycklig över att få chansen att ständigt få utveckla mig. Att företaget visar att dom sätter pris på mitt arbete och att dom ser att jag älskar det jag gör.

Då var våra fem underbara nätter i Dubrovnik slut. vi bodde på hotellet Dubrovnik Palace som var helt fantastiskt, rekommenderas verkligen!

Det var extrem varmt så det var inte det enklaste att kunna  vandra runt överallt utan att hålla på att svimma. Vi tog oss in till dubrovniks gamla stad,  det var som att gå in i ett museum. Gamla staden är helt fantastiskt och sen blir man ju lite ext glad när man ser ställena där game of thrones utspelade sig.

Men pågrund utav värmen så blev det en snabb och kort tur runt om i gamla staden  och att gå på ringmuren var något vi var tvungna att skippa tråkigt nog. Får bli till nästa gång som vi besöker Dubrovnik igen för detta var inte sista gången. Extremt glad över att jag valde att ge Martin detta som sin 25års present!

Hemma från malaga, tillbaka kommer vi hem till gråväder och regn! men vad gör det för om 6 timmar åker vi återigen till solen.

Malaga var superhärligt. Med sol, bad, god mat, en dag inne i "storstaden", minigolf och spelhuskväll så sammanfattar jag denna resa som fantastisk och avkopplande. Det blev även en del EM tittande vilket också va härligt med ett förfriskande glas till. Skönt att komma iväg lite och avbryta vardagen med nått annat och få umgås med personen man älskar.

Vi bodde på hotellet solprincipe, en bit utanför malaga i området torremolinos. Ett stort och lagom härligt hotell och en extremt bra buffé. Det lilla minuset var poolområdet då det är svårt att få tag på sol platser och stolar om man råkar sova till klockan 9. Men annars helt perfekt och supernära till stranden.

sliten och dödstrött så tar jag mig till öppningen och ska arbeta mitt sista pass inför semestern. kan knappt hålla ögonen öppna, då kommer hon där! energi damen som alltid kommer med sina bättre energidrycker och räddar dagen. PERFEKT!

dricker varken kaffe, cola, redbull eller någonting liknande utan om jag har behövt en snabb energikick så är det celsius som gäller för min del.. tyvärr så säljs inte celsius i norge men denna dam har den motsvarande celsius drycken i norsk form. helt underbart säger jag bara!

efter mitt sista arbetspass så blev det hem fort och köpa norges godaste kebab från the corner och kolla Sverige-belgien! gick inte direkt som man hade hoppats på.. när matchen slutade så var det bara att packa sina grejer för jag och sambon skulle åka till malaga klockan 6 på morgonen!

nu har vi äntligen kommit fram och njuter av varje sekund utav våran semester tillsamman med varandra. vi ska vara här i 5 nätter och sedan åker vi hem över en natt till Oslo igen och sen åker vi vidare till Kroatien för 5 nätter där!

kroatien köpte jag till sambon som 25 års present. en lite finare resa till dubrovnik, så detta kommer bli helt underbart! en riktigt efterlängtad semester först till malaga och sedan till kroatien tillsammans med personen jag älskar mest, kan inte bli bättre än såhär!

En ledig dag blev till att vara onyttig men samtidigt röra på mig. Man får ju unna sig ibland med lite gott! Började med lite träning efter en skön sovmorgon, efter det en promenad till pizzerian för att matcha in det med lite fotboll med sambon.

Testade även för första gången att göra en pannacotta utav Ahlgrens bilar, blev en succé här hemma. Nu blir det att njuta resten av lediga dagen med pannacottan och nya djungelboken!

Då var man igång igen, detta kommer att innehålla många utav mina härliga vardagar som jag tillbringar här i oslo!

Tidigare bodde jag i Eskilstuna, arbetade dag som natt på både McDonalds och ur & penn.

Flyttade till Oslo för 2 år sedan och mycket har hänt sen dess. Flytta hit pågrund utav min pojkvän och jag trivs som aldrig förr! Arbetar på glitter som assisterande butikschef och kämpar varje dag för att klättra mig uppåt i karriären.