Vi åkte torsdag 7/7 men då vi kom fram på kvällen så blev det direkt middag och utgång den kvällen. Första dagen låg vi såklart och bättrade på brännan hela dagen men vi tog även en paus för att äta en lunch på strandpromenaden vid oss.

Och kolla vilket ställe vi hittade! Det var som en takterass med soffor och en helt fantastisk utsikt över medelhavet och strandpromenaden.

Självklart var vi tvungna att inviga vår resa med varsin drink, de andra tog Pina Colada (tyvärr inte en favorit enligt mig då jag inte gillar kokos) medan jag tog en sex on the beach!

​Alla beställde in varsin lunch, jag och Felicia tog varsin avocadomacka med pocherat ägg som var såå god. De andra tog bruschetta och fruktsallad har jag för mig. Kommer tyvärr inte ihåg vad detta ställe hette men det låg precis vid strandpromenaden ca 5 min mot Malagahållet från Marbella hamnen. Riktigt prisvärt! Min lunch och drink gick på ca 17 euro har jag för mig (bra pris för att vara en sådanhär lunch i Marbella som annars är relativt dyrt).

I tisdags var det dags att träffa Elvira och Amanda efter att vi inte setts sedan innan Marbella och Amanda hade vi inte träffat på en månad (!!) för att hon varit ute på vift runt halva jorden. Vi möttes upp rätt tidigt på kvällen och delade på en flaska vin och jag babblade mest på om mina äventyr i Marbella.

Snygga @Elviraahlstom <3

Efter ett par timmar så var det dags att dra sig hemåt för allihopa men vi tog ett par snabba outfitbilder (bästa med att ha en vän som också bloggar) innan vi gick.

Vi hade ju lite ont om tid och därför blev bakgrunden kanske inte Stockholms finaste haha. Är faktiskt precis runt hörnet vid vår skola.

​Topp - Gina Tricot / Kostymbyxor - Åhlens / Väska - Mango / Skor - Adidas / Solglasögon - Ur&Penn / Armband & Örhängen - Lily and Rose

Oj vad man önskar att man satt där just nu. Tyvärr sitter man inne i personalrummet här på jobbet och äter en torr lunch.

Som rubriken lyder, det är verkligen tillbaka till verkligheten nu. Jobbar rätt intensivt fram tills jag reser till Karpathos i slutet av augusti. Och sen börjar jag sista året på gymnasiet (?!). Hur sjukt är inte det?

​Min instagram just nu. @nnicoledahl heter jag där.

​Hej bloggisen! Oj vad ni har missat. Kanske inte om ni följt mina sociala medier men det har hänt en hel del på dessa veckor jag varit frånvarande.

Först och främst har jag varit i Marbella!! Bästa resan någonsin med värme, festande, nya kontakter, bad och massor av skratt. Tänkte skriva lite olika delar om Marbella senare. Exempelvis ett inlägg med bilder och text om Ocean Club (har sååå mycket bilder därifrån). Men tänkte även skriva en liten guide samt om en lite mindre rolig grej som hände mig, nämligen att jag blev drogad. Separata inlägg om detta senare.

Men det var ju ett par dagar sedan jag kom hem, nämligen i söndags. Så vad har jag gjort sedan dess då? Jag har mestadels bara hängt hemma (vilat!!), träffat vänner och idag åkte jag in till city akuten och drog loss min nagel. Ungefär lika äckligt och ont som det låter, men slet tyvärr loss min nagel under resans första utekväll hehe. Jag lever men har för närvarande endast 9 fingernaglar. Har även drabbats utav Marbellasjukan som jag och mina vänner kallar den. Är dunderförkyld och har en ohygglig rethosta. På måndag är semestern slut och jag börjar jobba igen! Som tur är är det mindre än 1 månad kvar tills jag flyr till medelhavet igen ;-)

Gårdagen spenderades i mall of Scandinavia med mamma hela dagen för att köpa det sista inför resan (vilket jag verkligen inte gjort). Fick iallafall med mig en hel del saker som jag tänkte visa senare! Just nu sitter jag på jobbet, jobbar till 20 sedan är jag faktiskt ledig till 25 juli! Ska bli skönt, är ju trots allt bara 4 dagar kvar till Marbella ;))

Började dagen med frukost på balkongen även igår. Lyxade inte till det lika mycket som i onsdags dock med färskt bröd osv men detta var minst lika gott!! Efter frukosten så gick jag på en powerwalk vid halv 10 och gick även förbi Västermalmsgallerian för att kika efter lite grejer inför Marbella.

​Sedan begav jag mig till frisören (mer om det senare) och efter det mötte jag upp min barndomsvän Vanessa! Vi hade inte träffats på jättelänge så vi lagade middag, drack vin och pratade hela kvällen. Så himla mysigt! Slutade med att jag sov över där och åkte hem imorse. Nu ska jag strax bege mig mot jobbet, slutar 21 ikväll. Imorgon ska jag åka iväg och köpa sista grejerna inför resan!!

​Kolla vilken härlig frukost jag åt i onsdags! Nybakad croissant och blåbärsyoghurt från fabrique och baguette med apelsinjuice. Jag är verkligen en frukostmänniska, älskar frukost. Äter oftast "frukostmat" 2-3 gånger om dagen hehe. Älskar att bo mitt i stan som jag gör nu för tillfället, man är nära allt. Ingenting saknas. Fina Stockholm!

Hörni!! Idag ska jag till frisören! Finally!!

Jag har haft ombre nu sedan i oktober/september och gillar det jättemycket. Dock så har jag problem med att min utväxt lätt går åt det kopparröda hållet vilket jag vill undvika. Eftersom att jag ska till marbella om 1 vecka kommer mitt hår blekas sjukt mycket där så det är bäst om jag tar bort utväxten istället! Så det är målet idag, att bli helblond!

Hej. Känns som att mitt bloggande varit väldigt vagt och instabilt senaste veckan men det är nog för att jag är så instabil själv just nu. Idag flyttar jag och mamma från Kungsängen. Har så blandade känslor. Ska bli så skönt att avsluta det här kapitlet i mitt liv och allt vad det innebär. Att starta om på nytt. Idag kommer det eka lite tomt här då jag flyttar som sagt.