Skola, Vardag

Hej allihopa!

Idag var det första dagen i skolan. Jag kommer att börja nian nu så det är sista året på Engelbrekt. Vi började klockan 12 och slutade kl 13. Eftersom vi började så sent bestämde jag, Matilda och Kimmie oss för att äta lite frukost.

Jag mötte upp Matilda hemma hos henne, jag har inte träffat Matilda på 10 veckor. Henne har man verkligen saknat. Matilda behövde göra några ärenden så vi gjorde dem, efter det mötte vi upp Kimmie.

Vi satte oss på Viskan och pratade om allt som hänt i sommar. Har mycket att berätta kvar men Matilda ska sova hos mig på onsdag så då får vi prata lite mer.

När vi var klara med frukosten gick vi mot Gina för att kolla på lite jeans till mig. Hittade inga men får kanske gå ner och kolla imorgon istället.

Vi gick sedan hem till Matilda för att vi hade lite tid över innan skolan började. Men sedan behövde vi ju då gå till skolan. När vi kom till skolan blev det ett litet kramkalas. Det var väldigt många man inte hade träffat på länge så det var kul att träffa de.

Vi var bara i skolan i ca 1 timma för att få shema, information och våra skåp. Jag hamnade egentligen med en annan person men fick byta så jag hamnade med Matilda.

Efter skolan hade jag en frisör tid som Kimmie skulle med mig på. Eftersom vi slutade tidigare än de gick jag och Matilda hem till henne och väntades på Kimmie där. Vid 14 gick vi till salongen och var där i 3 timmar, ganska jobbigt.

Jag blev supernöjd med mitt hår. Efter många slingor gick vi till Viskan för att äta lunch/middag. Det var supergott verkligen. Matilda ville se mitt nya rum så vi gick hem till mamma och visade det för henne. Hon tyckte att det var jätte fint vilket inte alls är konstigt, älskar det verkligen.

Nu ligger jag i min säng hos pappa och ska sova om en stund.

Min mobil dog så kunde inte ta några kort. Fick dock ta ett från Kimmie.

Godnatt så hörs vi i nästa inlägg<3

Hej allihopa!

I föregår kom jag och mamma hem från Ibiza, jätte härlig resa. När vi hade landat tog vi våra resväskor och gick mot bilen. När vi kom till Borås åkte vi och hämtade Kimmie från en annan kompis.

Sedan skulle vi hämta lilla Knut hos mormor som jag har saknat honom. Mormor bjöd på lite mat, vi var hos henne ett tag tills jag ville åka hem.

Det är nämligen så att när vi var i Ibiza var Ulrica och Hans hemma hos oss för att göra mitt rum. När vi åkte hem från mormor blev jag så nervös sedan kom vi äntligen fram.

Det blev så himla fint, äntligen har jag fått ett fint rum efter 2 år.

Här ligger jag och Kimmie i min säng och kollar på film. Det kommer att komma fler bilder senare.

Jag är så otroligt nöjd och tacksam för detta.

Just nu ligger jag i min säng hos pappa med öroninflammation. Vaknade med så ont i örat igår och idag. Vi får hoppas att det går över tills imorgon. Det är då skolan börjar vilket inte ska bli så roligt. Det ska dock bli kul att få träffa alla man inte har sett på ett tag.

Känner mig som en liten prinsessa i rummet jag har nu. Så himla mysigt.

Hola!

Jag ber om ursäkt igen för dålig uppdatering har bara varit väldigt lat här i Ibiza. Imorgon åker vi härifrån vilket jag är helt redo för. En vecka här har räckt för mig. Det har varit en jätte bra resa men nu längtar jag hem till mina djur och Albin såklart pappa och Anna också.

Jag och mamma bestämde att vi får bestämma vad vi ska göra varannan dag var. Idag är det min tur och när jag får välja blir det poolen. Dock brände jag mig lite för mycket igår så jag får ligga i skuggan och ligga inne lite. Ikväll ville mamma gå till någon resturang och ta ett glas vin så det kommer vi förmodligen göra, hoppas att hon glömmer bort det haha.

Igår tog vi en båt till ett ställe som heter Formentera där är det jätte fint vatten så vi tog några kort. Mamma hade bokat någon båt resa dit så de kom och hämtade oss med buss utanför hotellet. Sedan körde de oss till båten där det var en massa andra som också skulle dit. Det tog ca en timma och en kvart med båten så lite lång tråkigt. När vi kom fram till Formentera var vi där i lite mindre än två timmar. Där fick man egentligen göra vad man ville. När vi kände oss klara gick vi upp till båten igen där de serverade mat. Kräsen som jag är ville jag inte ha något.

När alla hade ätit upp åkte vi ca 5 minuter till ett annat ställe där man också fick bada men där fanns det ingen strand så man fick hoppa från båten. Det var väldigt läskigt men väldigt skönt. När vi hade badat klart åkte vi tillbaka med båten då jag brände mig på ryggen så mycket.

På kvällen åkte vi in till stan och shoppade lite, fick med mig lite saker. Mamma köpte också en jätte fin väska.

Hoppas ni gillade detta inlägget så hörs vi i nästa. Puss o kram<3

Hola!

Jag ber om ursäkt för att jag inte lagt ut något sedan fredags men har faktiskt inte orkat. Igår låg vi vid poolen på dagen och sedan åt vi lunch på ett ställe som heter white elephant. Det var jätte god mat där men vi tog bara något lätt. På kvällen gick vi mot stan och kollade i gamla stan mest. Mamma var väldigt jobbig enligt mig för att på varje litet ställe vi gick förbi skulle hon ta kort. Det var inte ens något speciellt hon skulle ta kort på. Men om man är bloggare måste man antagligen ta en massa kort enligt henne.

Jag köpte bara en vanlig tröja och mamma köpte ett block på stan. Vi ska tillbaka någon annan dag och shoppa mer saker.

Idag har jag fått bestämma vad vi ska göra då blev det självklart en lugn dag. En hel dag vid poolen, middag på hotellet som vanligt, och hålla oss nära hotellet. Jag är så himla glad för jag har blivit riktigt brun faktiskt. Ska bli roligt att få komma hem sedan och reta resten av familjen lite.

Vi kom precis upp från poolen och vid sju ska vi äta lite middag. Sedan blir det bara att handla lite gott och gå upp till rummet igen.

Hoppas ni gillade detta inlägget så hörs vi i nästa

puss o kram<3

Hej allihopa!

Nu ligger jag i en solstol och har det skönt. Vi kom fram till hotellet vid tolv och fick vårat rum vid två. När vi väntade på att rummet skulle bli klart gick vi och köpte lite vatten. Sedan satte vi Isabella och drack varsin Cola och rån liten chips.

När vi fick vårat rum gick vi upp och packade upp alla våra saker. Nu ligger vi i varsin solostol och mamma sover. Hon är nämligen lite trött på att få bort alla getingar som vill till henne.

Vi har inte direkt några planer för kvällen utan bara kolla lite i några affärer.

Det fick bli ett lite kort inlägg men hoppas ni gillade det.

Puss O kram så hörs vi imorgon<3

Hej allihopa!

Nu sitter jag på flygplatsen för att åka till Ibiza. Mamma köper just nu frukost till oss och sedan ska vi gå i lite affärer. Vi gick upp halv fyra, mamma var väldigt stressad vilket jag inte förstod för vi hade gott om tid på oss.

Planet går kvart över sju och jag är inte nervös alls. Jag brukar inte vara det men det är skönt att man inte är flygrädd.

Nu ska jag äta min frukost så hörs vi i Ibiza.<3

Hej allihopa!

Jag har fått som önskemål att skriva om mina favoritfilmer. Tänkte då göra detta idag.

The Holiday - Detta är en film som jag har älskat sedan första gången jag såg den. Jag tycker att den är så mysig att kolla på. Den handlar om Amanda och Iris som byter hus i två veckor. Man får följa de när de är på semester i varandras länder. De träffar varsin kille som de blir kära i. Jag kommer inte berätta för mycket om den men det är en underbar film som man bara måste kolla på.

Mamma Mia - Är nog en film som alla har sett och som är en stor favorit hos mig. Filmen handlar om Sophie som vill veta vem hennes pappa är, hon bjuder då alla tre killar som hennes mamma var med vid den tiden innan hon föddes. Filmen är så himla underbar, älskar att sjunga till den.

Just go with it - Handlar om en kille som ljuger ganska mycket. Han ljuger om att hans fru är väldigt elak mot honom så att han får ligg. Men en kväll hittar han den perfekta tjejen och han hade inte på sig ringen då, när hon skulle få hans nummer hittar hon ringen i hans ficka. Det är nu han börjar ljuga om samma lögn och denna gången vill hon träffa frun. Detta slutar inte så himla bra. Hela familjen åker till Hawaii där det blir fler lögner.

Grown ups 1 - Grown ups 1 börjar med att killarnas tränare har dött då de ska på begravning. Alla träffas på begravningen och efter det åker de till en stuga med sina familjer. Där blir en skjuten i foten, en råkar skada en fågel med mera. Alla åker också till ett vattenland och tjejerna till killarna får sig ett gott skratt.

Grown ups 2- Är fortsättningen på grown ups 1 och denna är mycket roligare. Huvudpersonen har flyttat och i det nya huset kommer en ren in som de försöker få ut. De ordnar också en väldigt stor fest där det sedan blir bråk. Detta är verkligen en film som ni måste se.

Som jag sagt innan är jag väldigt dålig på att förklara saker men hoppas ni fattade vad jag skrev ändå haha.

Jag ber om ursäkt med bilderna. Tack för att ni läste detta inlägget och hoppas ni gillade det. Vi ses i nästa puss o kram<3

Hej allihopa!

Jag tänkte skriva 30 fakta om mig. Några är lite konstiga men det bjuder jag på.

Kan inte dricka vanligt vatten- Min pappa tror att jag inbillar mig detta men jag kan verkligen inte dricka vanligt vatten.

Kan inte äta från någon annans tallrik- Om Albin inte ätit upp går det verkligen inte för mig att äta upp resten.

Orolig över att saker inte kommer att hända- Jag är alltid väldigt orolig över att utlovade saker inte kommer hända. Så då kan jag bli väldigt arg och ledsen på folk som inte håller det de har sagt.

Kan kolla på samma film 20 gånger- Om jag verkligen gillar en film kan jag kolla om på den tusen gånger. Pappa tycker att det är sjukt men det bryr jag mig inte ett dugg om.

Känner mig ledsen med lösnaglar- Detta är så konstigt, jag känner mig ledsen när jag har lösnaglar på mig haha.

Älskar att vara ensam- Det bästa som finns är att vara ensam, ingen som tjatar på mig och säger vad jag ska göra.

Innan jag åker utomlands kollar jag på bilder som jag vill ta och fina kläder som inspiration- När jag åker på semester vill jag ta så fina bilder så letar inspiration på tumblr.

Gillar inte när någon skäller på mig- Detta gäller speciellt de som inte känner mig. Jag tycker inte alls om det.

Blir rätt irriterad- Blir så himla irriterad på folk ingen aning varför men jag stör mig på så mycket.

Dålig på att förklara saker- Är dålig på att förklara allt verkligen allt. Vet inte rikitgt vad jag ska säga för att andra ska förstå.

Älskar att sjunga- Det är så roligt att bara sjunga. Men jag suger på det så när mamma hör mig tror hon att jag skadat mig.

Älskar regn och åska- Älskar verkligen att ligga i sängen när det regna och höra på regnet.

Har en massa olika klädstilar- Jag har så mycket olika kläder i min garderob så man tror inte att alla är mina för det kan verkligen vara så himla många olika stilar.

Älskar att äta- Så gott att äta men vet inget nyttigt recept på snacks så det blir onyttigt.

Har mer empati för djur än människor- Om jag kollar på film där en människa blir skadad gråter jag nästan aldrig. Om det är något djur som blir skadat kan jag ligga och gråta i timmar.

Älskar att ha gäster hemma- Så mysigt att bara sitta och prata.

Har fobi för kryp- Detta är det värsta jag vet inte kul alls.

Hatar när någon säger negerboll- Tycker att det är så respektlöst.

Jag är väldigt bossig- Jag vill helst bestämma allt som går att besrämma.

Det finns ingen som kan köpa kläder till mig- Om jag får kläder är det väldigt sällan jag gillar plagget.

Kunde inte säga tack när jag var liten- Jag vet inte varför men nu säger jag tack åt allt.

Jag kunde flyga som liten. Detta är roligt för att jag inbillar mig att jag kan flyga. Ibland drömmer jag att jag flyger och det känns väldigt verkligt.

Lekte väldigt länge med dockor- Jag har alltid älskat dockor och lekte väldigt länge med det.

Blir arg när någon ber mig hämta något- Jag tycker helt enkelt att man kan hämta sina egna saker för jag får alltid hämta mina saker.

Lämnar alltid något på tallriken- Min faster säger att jag alltid lämnar något på tallriken efter jag ätiti haha.

Har aldrig några kläder- Det känns som att jag aldrig har något som jag kan ha på mig.

Aldrig brytit något- Jag har aldrig brytit något eller aldrig legat på sjukhus.

Gillar inte mitt förnamn- Älskar mitt efternamn men gillar verkligen inte mitt förnamn.

Har bästa självförtroendet när jag är hos mamma- När jag är med mamma har jag så himla bra självförtroende så att det är sjukt. Har dock inte alls bra självförtroende med andra.

Älskar att bada- Hade kunnat spendera hela dagen i en pool, älskar det.

Min lilla prins.

Hoppas ni gillade detta inlägg så hörs vi i nästa<3

Vardag

Hej allihopa!

Idag träffade jag Kimmie vid ca 15 tiden och vi har haft så mysigt. När hon kom hit gick vi direkt till Viskan för att fika, vi hade presentkort så gratis fika tackar man aldrig nej till. Vi tog varsin cheesecake och varsin chai latte eftersom det var så kallt idag. Efter en liten stund där gick vi mot rituals och där inne kunde vi nästan inte hålla oss för skratt. Personalen ville göra någon ritual på oss som vi tackade ja till. När hon började lägga olja i min hand och prata när vi inte ens lyssnade, då kollade jag på Kimmie och försökte att knipa igen.

Jag hade bokat tid för att klippa mig idag så efter rituals gick vi mot Vivåga. Där kunde vi nästan inte hålla oss för skratt igen vet inte direkt varför men de var riktigt roligt. Jag blev tyvärr inte riktigt nöjd med klippningen. Efter mycket klagande erbjöd Kimmie sig att tvätta mitt hår, torka och locka det. Då blev det lite bättre men hoppas det kommer att växa fort.

När mitt hår blev klart så tog vi på oss andra kläder och gick till spring rolls. Jag var hungrig så det var jätte gott, det blev mycket skratt. När vi åt ringde två kompisar som ville träffas så vi åt upp och gick vidare. Vi träffade våra kompisar på espresso house där vi pratade en stund.

Mamma ringde och ville att jag skulle komma hem så jag gick helt enkelt hem för ville inte att hon skulle ringa varje sekund. Hon ringer mig hela tiden när jag är med kompisar vilket är ganska jobbigt.

Nu ligger jag i sängen och ska städa lite och sedan kolla lite film tänkte jag. Hoppas ni gillade detta inlägget så hörs vi i nästa<3

puss o kram<3

Hej allihopa!

För ett tag sedan bad jag er fråga frågor så tänkte svara på de nu. Jag ber om ursäkt för att det tog så lång tid.

Fråga 1: Favorit serier?

Just nu är mina favorit serier Pretty little liars och Devious maids. Pretty little liars är en serie jag har kollat i flera år på, för ett tag sedan kollade jag om på den och är på sista säsongen nu. Devious maids har jag kollat på innan men då hann jag inte att se klart den och den går på tv nu. Men efter jag kollat Pretty little liars ska jag börja kolla på Devious maids igen.

Fråga 2: Har du pojkvän?

Jag har ingen pojkvän tyvärr men hade jätte gärna haft en.

Fråga 3: Trivs du bra i Borås & vill du bor där hela ditt liv, om inte, vart vill du annars bo?

Jag trivs jätte bra i Borås men hade verkligen inte kunnat på här hela mitt liv. Jag har ju en dröm om att flytta till New York så det är dit jag vill flytta.

Fråga 4: Vad vill du jobba med som vuxen?

Det jag vill jobba med som vuxen är att vara en fastighetsmäklare. Jag har velat jobba med så mycket men detta yrket är något jag har velat längst. Så det är det som är min dröm att jobba som.

Fråga 5: Om du ska börja gymnasiet i höst vad ska du gå för linje?

Jag börjar gymnasiet om ett år, jag har tänkt lite på vad jag vill gå. Det är ekonomi och även om jag inte vill bli fastighetsmäklare är det en stor linje, så ekonomi är ju väldigt bra.