Halloj,
Klockan är 11 på morgonen hör i Thailand. Vi kom precis im från frukosten. Igår var det regnigt och grått hela dagen. Jag unnade mig manikyr och pedikyr. Super fint blev det. Igår gjorde vi inte så mycket mer vi tog det mest lugnt. Vi har verkligen hittat en restaurang som vi går till för att äta lunch och middag på. Det finns som ett foodcourt fast utomhus. Och där inne hittade vi en restaurang som har så mycket utbud på mat för billig peng. Extremt familjär och trevligt. Igår gick vi dit i vanlig ordning och då träffade vi även 2 andra backpackers, och dem i sin tur hade även lärt känna varandra. En va från Norge och en från Brasilien. Så kul!! Dem var super trevliga och sjukt coolt att
Man vågar bege sig ut i världen helt själv. Dem vi ville att vi skulle med ut och gå på bar men vi var helt döda. Cassandra har även börjar känna av lite halsont och jag hade på mig min skönaste tränings tights och en väldigt slapp tröja haha. De fanns helt enkelt ingen chans för att vi skulle kunna övertalas till att följa med ut haha. Plus att dagen innan kom vi hem vid 2 tiden då vi träffade min kompis från gymnasiet och hennes tjej kompis som också är här i Krabi. Så var ganska trötta. Hur som helst idag är vår sista dag här i Krabi och imorgon blir det troligtvis phi phi. Det är dåligt väder idag också och i detta nu ligger vi båda i sängen och bara myser. Som tur är så är rummet jätte mysigt och najs så att ligga på rummet är inte så förfärligt. Men speciellt cassandra har väldigt lätt att bli uttråkade så inom kort kommer jag hade få frågan "vad är planen?" Hahahahah :p
Vi hörs!

Super god mat rätt, kyckling i rödcurry för 30 kr!

Hej hopp, som ni ser på rubriken så befinner vi oss i krabi. Det var en buss resa på 3h. Här är det betydligt lugnare och fler Skandinaver. Vi tycker verkligen om det här stället, lugn miljö mysiga restauranger och vattnet är lugnt också.
Här är även prisskillnaden markant det är mycket billigare här och för en backpacker är det alltid lika trevligt haha. Igår beställde jag in en mat rätt + läsk för 40 kr typ och det var så gott!!! När vi väl kom fram till Krabi då checkade vi in och packade upp. Vi ska vara här i 4 dar som det ser ut nu. Hotellet och rummet var super najs och ligger bra till. Vi betalde var 1081:- för att vara exakt för 4 dar med frukost och wi-fi. I och med att det är så billigt med mat och så, så känns det bra i själen att vi valde att lägga lite mer pengar på hotellet. På eftermiddagen sen så tog jag och cassandra en varsin massage i en timme plus en enkel fotmassage för 200 kr. Det var en bra massage men jävlar vad hon körde på. Jag har aldrig hört eller känt min rygg knäckas så mycket haha. Jag har ganska så ont i ryggen idag men förhoppningsvis mår den bättre imorgon. Senare tänkte jag köra på en manikyr för hundra lappen. Hur som helst vi trivs jätte bra här i Krabi ikväll ska vi troligtvis träffa en tjej kompis till mig som gick i min klass och gå till någon bar och hänga. Vi hörs!

Halloj!
Vaknade precis den är lite efter 9 här. Idag fortsätter äventyret igen och vi drar vidare till Krabi. Det tar 3 h med buss men det ska bli skönt att få se nått nytt. En annan strand, restauranger, miljö osv.. vi ska packa ner det sista och köpa lite frulle och sen är vi good to go. Våra 4 dagar här i patong har varit super bra. Vi älskade verkligen hotellet så vi har lite separationsångest haha, stranden var helt okej inte den vackraste men en helt okej strand. Hade sitt köpcentrum som man kunde gå i och så. Bra matställen och caféer. Däremot är patong på kvällen all about party. Så att typ ta en runda och njuta av den mysiga kvällsmiljön finns tyvärr inte. Utan precis utanför hotellet så börjar det med barer på barer och folk som kommer fram och vill sälja in baren liksom. Lite jobbigt när man inte ens är ute efter det. Vi var ute en kväll och det var super kul men vi var först och främst taggade på att bara ta det lugnt i fyra dar liksom. Nu kanske vi inte har sett hela patong och så men jag tror att man ändå kan beskriva patong som livlig, festlig osv!! Har inga problem med det men när det inte finns den här sköna kombon att man kanske kan gå till en annan gata för att bara kunna få kolla i butiker eller bara gå i lugn och ro och sen ha bargatan också. Om ni förstår vad jag menar haha?
Haha juste igår, på kvällen så började vi se ett par riktigt svarta moln haha vi BA "shit", "nu kommer det regn" hahaa... Gud jag har aldrig sett så mycket regn i mitt liv. De vart ju som en liten pool på vägarna liksom haha.. vi vart lite små rädda när det började åska och blixten kom haha, så vi sprang ner till receptionen och käkade och chokladen där haha :p
Hur som helst vi ska bege oss snart. Så måste börja fixa mig och så. Vi hörs snart!

Tja tja bloggen (hahah)
Hur som helst, heeeeeejjjjj. I detta nu är vi på rummet vi har varit ute och sola hela dagen. Idag var första dagen så vi inte valde att sätta nått alarm på, jag kände iallafall hur jag bara ville sova ut och vakna när jag vaknar. Vad tror ni händer? Cassandras telefon börjar helt plötsligt att tjuta 05:50 och cassandra är super svår väckt så jag måste liksom ta hennes telefon och stänga av alarmet.
Jag vaknade runt 9 tiden och väckte cassandra strax efter 9, hon hade ingen aning om vad jag pratade om. Även fast vi haft en dialog med varandra efter alarmet ringde så kom hon inte ihåg att det hade hänt haha.
Hur som helst vi fixade oss också sedan var det bara att gå till stranden! På vägen tid så köpte vi varsin frukt smoothie vilket var vår frukost. Sen så gick vi vidare till stranden och la oss på några madrasser. Så skönt att befinna sig i den här miljön (äntligen!!!) som jag har längtat.
Väl hur vi tog oss hit till Phuket var hur smidigt som helst! Vi tog en kvällsbuss som lämnade Bangkok vid 19:30 tiden. En så kallad VIP buss. Med air condition och wi-fi. En biljett gick på 210 kr och man kunde göra stolarna till typ sängar och dem var jätte breda och så! Sjukt bekvämt och mysigt. Vi satt på den bussen i 14 h vi kom fram till Phuket vid 10-10:30 tiden och tog en taxi och bestämde oss för att åka till kamala. Väl där så käkade vi lunch kollade upp närliggande hotell och då för första gången så bestämde vi oss för att istället åka till hotellet och boka på plats, typ en kul grej för att kunna se om en prisskillnad skulle ha blivit osv. Så vi tar taxin till hotellet, väl framme så säger hon att det inte finns rum vilket man inte vill höra i en sådan värme med en tung ryggsäck och annan packning. Så vi åkte tillbaka till stället dör vi käkade för dem hade wi-fi och där bestämde vi oss även för att kamala inte var nått för oss och vi bokade istället ett hotell i patong som är området som kommer efter kamala.
Vi bokade ett hotell för 4 dagar vi har liksom inte känt att vi har kunnat slå oss ner på något annat ställe tidigare utan hela tiden på vandrande fot så vi ansåg att patong där det har sagts har mycket liv, en strand osv kändes perfekt. Så vi bokade ett hotell för 886 kr var för 4 dagar, och detta hotell är vi sååååå nöjda med. Bästa hotellet hittills då rummet är super mysigt med balkong, wi-fi (viktigt haha) och har ett super bra läge med bra pool och så. Så vi är super nöjda och sjukt glada att vi kan spendera 4 dagar på samma hotell. Namnet är days inn hotell. Rekommendera starkt!!!

Igår var vi efter allt ledande i värmen och bärandet helt slut. Så vi gick ut och käkade, fikade och sen gick tillbaka till hotellet kollade på olika video klipps på youtube. Jag köpte med mig lite donken upp haha. Så najs!! Älskar det. Nu ska vi fixa oss gå nånstans och käka och sen så blir det faktiskt lite party ikväll ;-)
Vi hörs!!!

Cassandra brände sig också idag på magen och på ögonlocken så be för henne haha!

Hej hopp!

Nu när vi har lämnat Bangkok så är det dags för en liten sammanfattning, tänkte jag :)

Bangkok är en cool stad. Många shopping centrum som ligger efter varandra, vilket leder till att när man är klar med ena är det bara att fortsätta till andra vilket är super smidigt. Speciellt om man åker hit vid denna period när det är så varmt. Att gå runt i en stad i 30 graders värme och sjukt fuktig luft så är man tacksam att alla gallerior ligger nära varandra. Väl inne i alla butiker och gallerior fanns det air con... vilket ledde till att man gärna ville ha en kofta med sig ibland. Hur som helst, shoppingen = grym. Mycket utbud. DOCK mycket dyra affärer vi hade liksom problem med att hitta ett H&M vilket nästan vart frustrerande då det hela tiden var så mycket märkesbutiker haha.

Väl tunnelbanesystemet var hur smidigt som helst vilket var ett under med tanke på hur mycket folk som bor i Bangkok. Vi hittade utan några problem och om vi inte förstod så frågade vi bara och även fast de som inte kunde svara på våra frågor, hjälpte oss för att komma fram till nån som visste. Extremt hjälpsamma vilket var otroligt skönt i och med att det är var första gången för både mig och Cassandra. Trafiken var ju dock kaos. De var det första vi tänkte på. Så mycket bilar, tuk tuk, bussar, taxin och mopedister överallt! De var riktigt obehagligt dem första gångerna vi behövde gå över vägarna då respekten är noll för oss som behöver komma över. Men jag har märkt ändå att med dagarna så har man anpassat sig mer till det och man måste tyvärr också vara ''kaxig'' och visa bestämt att man ska gå över för då stannar dem haha. Men ändå helt sjukt. Och så långt ifrån Sveriges tänk haha. Bangkok var najs, om man ska till Thailand tycker jag definitivt, om man har möjlighet ska ta några dagar i Bangkok. För oss var 2 dagar i Bangkok perfekt. Det var billigt med både mat och boende. Första hotellet var vi lite missnöjda med då det inte alls var så som bilderna visade. Att bo på det hotellet gick på 175 kr med frukost plus wifi. Sedan bokade vi in oss på ett annat hotell som låg mer centralt i sukhumvit området kostade mig 248 kr med frukost och wifi och själva hotellet var lyxigt. Så för en hundring mer går standarden upp väldigt mycket. Man har som person olika syn på om det är värt att bo på ett bra hotell eller inte, vi tyckte att de verkligen var super skönt att unna oss ett bra hotell och bara koppla av vid poolen och så.

4 snabba..

- Bra shopping

- Billigt med hotell, mat och även taxi/tuk tuk/tunnelbana (en biljett för att åka tunnelbana gick på ca 10 kr)

- En stad med sevärdheter

- Tryggt (så mycket folk överallt, en stor skillnad från Sverige! Jag började på en gång tänka på mina värdesaker och bli misstänksam mot allt och alla. Men hade helt fel. Man ska ändå vara på sin vakt såklart det gäller ju vart man än är. Men jag såg aldrig något läskigt eller en situation som gav mig en känla av oro/otrygg. Alla gjorde sitt. Alla var super trevlig och tillmötesgående ifall man behövde fråga om något.

Klockan är 04:00 här i Thailand och här sitter jag vaken :( jag är ganska så jetlaggad vilket är så frustrerande. Sitter här och kollar på Cassandra som så fint ligger och sover haha. Hur som helst det vi har planerat är att vi ska vara kvar i BK en natt till det ända vi ska göra är att byta hotell då vi är lite missnöjda. Så idag blir det ju, så ska vi byta hotell och tanken är att vi bara ska ta det lugnt vi är fortfarande ganska så slitna. Det här med regnet i Thailand har verkligen förstört lite för oss. Tanken var att vi skulle till koh Tao dem öarna först men de är dem öarna som de mest hård drabbade öarna och de är på bättringsvägen men inte tillräckligt bra för att åka dit. Och nyss läste jag att mer regn väntas komma. Så vi är lite kluvna med hur vi ska lägga om det hela. Igår var vi så himla trötta att vi kunde typ inte kommunicera med varandra haha, så förhoppningvis så får jag lite mer sömn snart och så är vi lite utvilade iallafall och kan lägga upp en plan. I och med att vi inte vill vara kvar i BK så måste vi välja ett ställe att åka till. Men det återkommer jag med!
Igår kväll satt vi på vårt favorit ställe här BK, jag åt en kyckling med cashewnötter så himla gott!! Vi satt där ett tag och sedan gick vi tillbaka till hotellet. Ska försöka sova nu behöver all sömn jag kan få haha.. vi hörs! <3

Hola amigos!

I detta nu så är vi på hotellrummet och tar det lugnt. Vi är helt döda. Vi har inte sovit på 24 h... Flygresan från stockholm gick super bra! Vi fick bara ingen sömn. Vi försökte och försökte men det gick bara inte. VI båda var nog så himla taggade så vi var uppe i varv helt enkelt. Men det är något som är riktigt jobbigt nu dock haha, så många människor har tittat på oss, vi ser helt förstörda ut haha.. Men vi båda är väldigt envisa om att vi ska klara av att vara vakna så att vi blir av med jetlaggen. Vi har gått runt och ätit en massa och sen shoppat lite. Vi gick till ett mall i närheten som hade H&M och ZARA resten var Gucci och dem där butikerna haha. Så vi har verkligen försökt underhålla oss med saker så att vi inte blir för trötta haha. Det går verkligen upp och ner ibland är vi super trötta och vill bara försvinna och andra stunden relativit pigga haha.

Det är ju första gången jag backpackar och jag kan säga det till er det är ju annorlunda men och andra sidan super duper kul! så otroligt spännande. Att ta sig till hotellet var nu i efterhand väldigt enkelt och snabbt vi fick ta 3 olika tåg med de var super enkelt att hitta osv. Men då ville jag typ döda allt och alla hahah, jag har aldrig varit så varm och trött i hela mitt liv. De var riktigt plågsamt haha, men allt gick super bra! Nu vet jag hur jag måste göra med packningen så att jag underlättar för mig själv också. Allt är det här är ju nytt för både mig och Cassandra så man lär ju sig efter sina misstag haha. Här i Bangkok är det varmt och kvavt och trafiken är galen, extremt läskigt också att dem verkligen inte har någon respekt till oss som går över vägarna. Rent spontant har både jag och Cassandra sagt att vi mer eller mindre vill dra så fort som möjligt från Bangkok då vi verkligen vill till HAVET. Så vi får se vad som händer imorgon helt enkelt... Det är lite oklart hur det är på öarna efter översvämningarna som har varit och är. Så vi ska höra oss för lite och sedan ta ett beslut :) Vilka beslut vaaa??? Hur som helt har vi det hur bra som helst :))) Vi ska ta det lite lugnt nu och sedan gå och käka på vår favorit cafe som vi redan har hittat! Vi åt dem godaste pannkakorna och Cassandra sa även att det var det godaste kaffet hon hade druckit, så det är ju såklart att man återvänder haha :P Vi hörs ikväll eller imorgon så får vi se vart vi hamnar? ;)

Cassandra provade även sushi burgare hon var super nöjd!!

Hola amigos!

ohh god min dag har varit ganska så fullspäckad, Jag och A vaknade vid 9 tiden låg och slappade ett tag i sängen och sedan gick vi upp och gjorde en god frukost. Sedan åkte vi till banken, hämtade ut ett paket och sedan vidare till Mall of Scandinavia! Väl framme vid Mall of Scandinavia så behövde jag köpa lite saker till resan. Så som adapter, lås, mediciner jag köpte även en bok som Antons kusin rekommenderade då han också är och backpackar. Så jag köpte den boken och sedan en bok som jag typ ska använda som en dagbok typ. Juste sen så köpte jag även reselakan och växlade pengar! Gud kan inte förstå att jag åker imorgon. Det finns definitivt blandade känslor, Imorgon åker även A till USA igen och jag tror att det har en stor del över hur jag känner mig.. Kommer att sakna honom så mycket. Han är verkligen min bästa vän de finns ingen jag litar på och är så öppen till som han har kan mig ut och in precis så som jag kan han ut och in. VI har verkligen utnyttjat den här tiden till max och att det plötsligt igen försvinner är sjukt jobbigt. Men hur som helst jag vet att han mår hur bra som helst i USA och han vet att jag kommer att göra det jag älskar. Det är bara den här saknaden som är så jobbig. Men denna tid kommer att gå sjukt fort och det dröjer inte lång tid innan vi ses igen <3

Nu är det dags att börja fylla ryggan haha, har bara lagt ut allt som jag vill ha med mig. Alida kommer även över strax för att säga hej då, hur go får man va??

Imorgon åker vi härifrån vid 11.30. Det dags att försätta att packa det görs ju inte själv haha.. vi hörs imorgon!