Blå lagunen är absolut värd ett besök

Lite olika bilder från när jag var på Gotland förra veckan! Nu väntas de jobb de två kommande veckorna och sedan ska jag tillbaka till landet igen. Mer om min seglingsvecka får ni i nästa inlägg.

Mycket kärlek N <3

Denna resturang var så mysig så om ni befinner er i Visby besök Isola Bella by the sea! Jag åt pizza som var jättegod och min syster åt en pasta med portabello svamp och även den var jättegod!

Godkväll
Nu har vi anlänt till Gotland och här kommer vi spendera en mini semester på semestern med mycket träning/tävling!
Vi har hunnit med lunch inne i Stockholm, häng i Nynäshamn och sett en jättebra film om Steve Hawkings liv på båten. Väl här på ön checkade vi in på vårt hotell som för övrigt är så fint! Vi kollade på solnedgången och gick direkt till poolen för ett kvällsdopp. Nu sitter vi i rummet igen, kollar på film och njuter av semestern.
Vi hörs imorgon!!

Mycket kärlek N <3

Hejsan! Idag har varit en solig och fin dag. Igår firade vi morfar som fyllde 70 år och nu ska vi hem för att åka till en orienteringstävling i helgen. Jag har inte mått så bra de senaste dagarna därav dålig uppdatering :( Hoppas att jag får till bra material till bloggen i helgen och ska försöka uppdatera så gott det går. Nästa vecka är jag tillbaka här på landet och då hoppas jag på mer sol, träning och sköna sommarlovs dagar kommer också att lägga lite krut här på bloggen och uppdatera med bokinlägget som jag lovat, träning för semestern, recept osv...

Mycket kärlek N<3

Träningen idag blev 15 minuters riktmärke; 7 minuter uppvärmning, 3 minuter maxad fart, 5 minuter nerjogg. Följt av 3,5 km + 0,5 km powerwalk, 20 squat jumps, lounges i en backe och lite olika magövningar hemma!

Efter frukosten blev det frukost bestående av smoothiebowl med lite olika toppings på och en valnötsfralla med oatly på mackan och sallad.
Gott gott!

Ha en bra dag allesammans <3

Ni måste verkligen prova denna paj!
Så somrig och god!!

Ingredienser:
3 rabarber stavar, 1/2 liter jordgubbar, 3,5 msk kokossocker, 2 msk potatismjöl

4 dl havregryn, vaniljpulver efter smak, 1/2 tsk salt, 3 msk flytande honung (agave sirap för en helt vegansk paj!), 75 gram vegetabiliskt margarin, 1 msk vatten, 1 näve sötmandlar

Hacka upp frukten och bären. Blanda i potatismjöl och socker. Smörj en form med vegetabiliskt margarin och fyll sedan på med fruktblandningen.

Lägg alla ingredienser i en skål, SPARA MANDLARNA!! och bilda en smuldeg. Fördela degen jämt över frukten och strö sedan över hackade mandlar.

Mycket Kärlek N <3

Hej finisar! Hann tyvärr inte ta bild på böckerna så idag bjuder jag istället på ett middags tips som är enkel att laga, god och vegetarisk/vegansk.

Ingredienserna som du behöver är pasta efter smak, färska champinjoner, scharlotten lök, vaxbönor, kikärtor, havre grädde, plommon tomater, ruccola, paprika pulver, salt, peppar och eventuellt parmesan.

Börja med att hacka löken och stek den i lite olivolja. Hacka upp champinjonerna i skivor och stek dem till att de blir mjuka. Koka upp pastan enligt anvisningarna på paketet. Dela på vaxbönorna och lägg i dem i pannan tillsätt även kikärtorna och häll på havre grädden och rör i kryddorna. När pastan är klar häll av den och blanda pastan med såsen. Dela på tomaterna och lägg upp pastan med lite tomater och ruccola om du inte vill äta rätten helt vegansk som i detta stadie riv på lite parmesan och servera!

Mycket kärlek N <3

Imorse hade vi bake off bröd till frukost så jag gräddade ett i ugnen och hade sedan oatly på mackan, tomat och basilika på. I skålen hade jag sojayoghurt, banan, granola, kokosflingor och chiafrön.

Hej finisar oj vad länge sedan jag började ett inlägg så. Sitter nu i soffan med en skål svenska jordgubbar och kollar på Ernst efter att jag och pappa var ute och sprang en kvällstur på 8,5 km + 0,5 km powerwalk, benböj i en backe, 10 squat jumps, 100 bicycle crunches, 50 brygga med benlyft...
Imorgon är det fredag och då tänkte jag skriva ett inlägg om läsning nu inför sommaren har några nyfunna favoriter samt några gamla som jag tänkte dela med mig av. Vad sägs om det?

Mycket kärlek N <3

Dagens enkla men väldigt goda lunch blev stekt lax med gula vaxbönor, kapris, plommon tomater, sallad, kiwi och en liten klick majonäs inte mer komplicerat än så!

Mycket Kärlek N <3

Finns det något bättre än svalkande isglass på sommaren? Här är ett jättebra tips till dig som vill ha ett lite nyttigare alternativ.

Det du behöver är en klase med ekologiska vindruvor och en burk eller fryspåse.

Börja med att skölja vindruvorna i vatten och lägg dem sedan i burken/påsen och så in med det i frysen. Efter några timmar kommer vindruvorna att vara genomfrusna och då smakar de precis som isglass, hur fantastiskt låter inte det? Ett hett tips i sommar!!

Mycket kärlek N <3

Frukosten imorse såg ut såhär. En skål med gröt toppad med banan, jordnötssmör och kanel. Jag tycker att gröt kan vara gott ibland men tyvärr är det inte så bra för min mage. Jag tror att det är för mycket fibrer för mig att äta direkt på morgonen vilket gör att magen blir lite svullen. På tal om något helt annat så har jag nu slutfört min packning och ska nu duscha och göra mig iordning för sängen hörs imorgon från flygplatsen!