Innan jag åkte hem för att jobba i mitten av juli var jag och några släktingar ute med mormor och morfars fina trä segelbåt. Det var jättemysigt minus att jag fick en miljon myggbett i ansiktet. Vi seglade totalt i fyra dag och sov alltså över tre nätter i båten. Vi åt glass, drack varma koppen, lyssnade på Disney låtar vilket vi alltid gör när vi seglar, trampade varandra på tårna, åt skärgårdslimpa och så gjorde vi mycket annat skoj också. Vi hade jätte tur med vädret 2,5/4 dagar resten regnade det men när det var sol och blå himmel han jag ta dessa bilder nedan.

Kram

Morgonens frukost såg ut såhär. I skålen finns en banan, ett plommon, färska blåbär som jag plockade på morgonpromenaden, vegansk kvarg, muesli och jordnötssmör. Detta fick bli min sista frukost på landet för denna sommar. Nästa gång jag kommer hit finns det antagligen inga blåbär att plocka i skogen så nu får jag vänta ett helt år till nästa gång. Det finns såklart frysta och färska bär att köpa i affärerna men det är inte samma sak som att gå ut och plocka sina egna innan frukost det ligger något lugn i att sätta på P3 dokumentär/ P3 historia i öronen och gå ut och plocka sin frukost.

Kram

Detta är en utav mina absoluta favorit rätter just nu och den är så otroligt enkel att tillaga!

Det du behöver är: tortilla bröd, 1/2 avokado, halloumi, tomat, bladspenat, paprika, en bit zucchini, lök, spiskummin, olivolja, cream fraîche och en klyfta citron.

1. Börja med att skära upp grönsakerna till önskad storlek. obs! ha zucchinin,paprikan och löken för sig
  2. Stek zucchini, paprikan och löken i lite olivolja och krydda sedan med spiskummin, salt och peppar efter smak.
  3. Hetta upp en grillpanna och "grilla" halloumi, avokado och citronklyftan.
  4. Lägg upp allt på en tallrik och värm bröden, servera med Cream fraîche eller majonäs.

Enjoy!

Oj vad länge sedan det var jag skrev något här. Men jag har bara njutit av sommaren, jobbat och nu i veckan började jag även i gymnasiet. Jag kom in på skolan jag alltid velat gå på så det känns hur bra och hur kul som helst. På måndag kör skolan igång "på riktigt" och jag ska uppdatera er om hur det är att börja ettan på naturutbildningen. För det är just det jag går natur natur. Nu i ettan kommer jag bra att ha biologi 1 som enda natur ämne så det känns kul att kunna fokusera på just ett natur ämne och inte tre samtidigt som i grundskolan.

Till något helt annat än skola jag har köpt på mig lite nya saker nu i sommar och undrar om ni skulle tycka att det vore kul om jag gör en collective haul i bild format?

Instagram: @nickolinahedenlund

Åh vad jag saknar landet just nu... vill bara dit äta lunch i solen och plocka blåbär vilket är som balsam för själen tycker jag. Men jag får vänta tills nästa vecka för just nu jobbar jag hela dagarna inomhus så solen får vänta :(

Den veganska pasta peston gjorde jag och mamma för någon vecka sen. Vi gjorde egen pesto, hämtade ruccola i trädgårds landet och toppade allt med rädisor, morötter och plommon tomater. You need to try!!

Mycket kärlek N <3

Blå lagunen är absolut värd ett besök

Lite olika bilder från när jag var på Gotland förra veckan! Nu väntas de jobb de två kommande veckorna och sedan ska jag tillbaka till landet igen. Mer om min seglingsvecka får ni i nästa inlägg.

Mycket kärlek N <3

Denna resturang var så mysig så om ni befinner er i Visby besök Isola Bella by the sea! Jag åt pizza som var jättegod och min syster åt en pasta med portabello svamp och även den var jättegod!

Godkväll
      Nu har vi anlänt till Gotland och här kommer vi spendera en mini semester på semestern med mycket träning/tävling!
      Vi har hunnit med lunch inne i Stockholm, häng i Nynäshamn och sett en jättebra film om Steve Hawkings liv på båten. Väl här på ön checkade vi in på vårt hotell som för övrigt är så fint! Vi kollade på solnedgången och gick direkt till poolen för ett kvällsdopp. Nu sitter vi i rummet igen, kollar på film och njuter av semestern.
      Vi hörs imorgon!!

Mycket kärlek N <3

Hejsan! Idag har varit en solig och fin dag. Igår firade vi morfar som fyllde 70 år och nu ska vi hem för att åka till en orienteringstävling i helgen. Jag har inte mått så bra de senaste dagarna därav dålig uppdatering :( Hoppas att jag får till bra material till bloggen i helgen och ska försöka uppdatera så gott det går. Nästa vecka är jag tillbaka här på landet och då hoppas jag på mer sol, träning och sköna sommarlovs dagar kommer också att lägga lite krut här på bloggen och uppdatera med bokinlägget som jag lovat, träning för semestern, recept osv...

Mycket kärlek N<3

Träningen idag blev 15 minuters riktmärke; 7 minuter uppvärmning, 3 minuter maxad fart, 5 minuter nerjogg. Följt av 3,5 km + 0,5 km powerwalk, 20 squat jumps, lounges i en backe och lite olika magövningar hemma!

Efter frukosten blev det frukost bestående av smoothiebowl med lite olika toppings på och en valnötsfralla med oatly på mackan och sallad.
      Gott gott!

Ha en bra dag allesammans <3

Ni måste verkligen prova denna paj!
      Så somrig och god!!

Ingredienser:
      3 rabarber stavar, 1/2 liter jordgubbar, 3,5 msk kokossocker, 2 msk potatismjöl

4 dl havregryn, vaniljpulver efter smak, 1/2 tsk salt, 3 msk flytande honung (agave sirap för en helt vegansk paj!), 75 gram vegetabiliskt margarin, 1 msk vatten, 1 näve sötmandlar

Hacka upp frukten och bären. Blanda i potatismjöl och socker. Smörj en form med vegetabiliskt margarin och fyll sedan på med fruktblandningen.

Lägg alla ingredienser i en skål, SPARA MANDLARNA!! och bilda en smuldeg. Fördela degen jämt över frukten och strö sedan över hackade mandlar.