I dag har vi været i Woodbury Outlet, hvor der var en masse forskellige mærkevaresbutikker med massere af rabat. I outletten var der alt lige fra sportstøj til jakkesæt og diverse. Efter, at vi havde tilbragt nogle timer i outletten gik turen hjem igen med bus, hvor vi senere på aftenen skulle ud til Brooklyn Bridge.

Turen til Brooklyn Bridge var meget lang. Eller, i hvert fald noget længere end de andre ture vi har været på indtil videre. – Dog var turen det hele værd. Humøret var lidt svingende, nogle glade og spændte, imens andre var lidt trætte og sure over der var så langt.

Efter godt en time havnede vi på broen, og udsigten var som forventet. Skide god!!! Billeder blev skudt afsted mod havet, den store og flotte by og den smukke oplysende frihedsgudinde, som man kunne se i horisonten. Alt i alt, så var alle godt tilfredse!! De få folk, som valgte at gå glip af turen og blive hjemme, gik glip af det smukkeste som vi på daværende tidspunkt havde set.

Design din blog - vælg mellem masser af færdige skabeloner på Nouw, eller lav din egen: "peg og klik" - Klik her

I dag gik vi til Central park, hvor Mini champ (Lucas) førte os på en lille omvej. Her gik vi rundt i det dejlige regnvejr, og kiggede langt efter mennesker. Vi var også så heldige, at vi så nogen egern kravle rundt inde i parken. Vi gik så videre, og efter lidt tid kom vi til et svensk hus. Vi gik så hen til indgangen, hvor en mand stak hovedet ud og sagde "Hello, do you wanna see a show". Efter den noget overraskende oplevelse, skyndte vi os væk. Derefter gik turen op af bakken til Belvederi castle. Her kunne man komme op og nyde udsigten over parken. Derefter gik vi videre igennem Central park, og da vi kom ud af parken, gik vi forbi Trump tower.

Efter en kort metro tur kom vi til Soho, som er et godt turist sted hvor man kan shoppe igennem. Derinde var vi så i en del tid, og der var næsten ikke nogen, der tog tomhændet hjem.

Om aftnen gik turen så til Times Square, hvor det endnu engang stod på shopping i de forskellige gader. Udover shopping kunne man også nyde reklamerne, der rullede over alle skærmene derinde. Efter et par timer på Times Squre skulle vi så hjem, og få hvilet øjnene så vi var klar til dag tre.

I dag har vi været på Ground Zero, hvor vi fik rundvisning af en mand ved navn Vic, der selv havde oplevet 9/11 episoden. Bagefter tog vi ud med "Staten Island Ferry", så vi kunne se Frihedsgudinden.

Da vi kom tilbage fra færgeturen, gik vi en tur på WallStreet.

Eftermiddagen stod i shoppegenets tegn med lækker aftensmad med vores egen bys lokale diner.

Det har været en rigtig spændende dag med ømme fødder og store tomme pengepunge. :)

//Lind, Caroline, Randers Hesten og Møller

Det var klokken 03.40, at vi mødtes på stationen i Nyborg. Alle var i godt humør, men meget trætte. I toget blev der spillet kort, og snakket, og Maja havde købt en super smart t-shirt til Dan, som han bare elsker (se evt. billede).

Da vi så ankom til Kastrup blev der handlet lidt slik til turen og der blev hygget efter tjek ind. Da vi så kom op i flyveren havde de fleste det meget godt, og fik en lille lur.

Vi mellemlandede i Zurich i Schweiz og der blev ikke rigtig lavet det helt store, da de fleste ikke rigtig gad den lange tur med det store fly. Det gik nu også meget godt, selvom det var en lang tur.

Nu sidder vi på vores hostel i New York., og går snart i seng.

I morgen skal vi ud og udforske New York noget mere.

Nyd her nogle billeder fra turen.

- Kærlig hilsen 10. klasse Nyborg Friskole

Hej, vi er 10. klasse fra Nyborg friskole, og vi rejser d. 30 marts til New York, hvor vi skal være i en uge. På Studieturen opholder vi os på Hostel International, der ligger på 891 Amsterdam Avenue.

På turen skal vi ud at se de mange forskellige seværdigheder, som man plejer at se, når man er i New York. Vi skal fx. opleve: Frihedsgudinden, Tribute Center, MOMA (museum), Times Square, Gospel, Woodbury Outlet og meget mere.

Vi ser alle meget frem til turen, og glæder os til en fantastisk tur med mange oplevelser og hyggelige stunder sammen.

Vi vil hver dag opdatere denne blog, med et nyt oplæg om hvilke seværdigheder vi har oplevet på den pågældne dag.

Vi håber i vil følge med i vores spændende rejse,

Kærlig hilsen 10. klasse på Nyborg Friskole :)