Det där gick ju inte så bra. Att börja blogga alltså. De senaste dagarna, veckorna, månaderna har kanske varit några utav mest spännande i mitt liv. Det har hänt så himla mycket. Snart ska jag berätta mer. Från botten till toppen till botten till toppen igen. Ungefär så med några mindre farthinder på resan. Livet alltså. Jag ät fortfarande mitt i allt och det känns rätt dimmigt. Nu pratar jag i koder. Hursomhelst att vara envis lönar sig. Ge aldrig upp. Alla hinder är liksom en del av resan.

• 286 Readers

New York City

Vi har flyttat! Äntligen. Vad är det Carrie Bradshaw säger i Sex and the City filmen? "Finding the perfect apartment in New York City is like finding the perfect partner…it can take years." Jag är beredd att hålla med. Det har varit slitigt men nu är vi inflyttade och det känns så himla bra. Ser fram emot många varma dagar i poolen och mysiga kvällar på takressen. Det kommer bli toppen det här. Första kvällen i nya lägenheten åt vi såklart pizza på golvet. Det känns som en självklarhet när man flyttar. Hoppas du får en underbar måndag! Kram

Hej. Hoppas ni har haft en fantastsikt helg och hunnit samla ny kraft inför veckan. Jag hade en bra helg där jag kände att jag kunde landa lite. Det är så himla mycket som händer just nu och allt kan verkligen ändras från en dag till en annan. Men mer om det senare. Vi åt i alla fall en super brunch på en utav mina favorit ställen. Spinde vidare hela dagen och mötte up vänner senare under kvällen.

Den här hamburgaren hittar ni på Randolhps i Little Italy. MUMS!

• 377 Readers

Life

Sitter på Oslo flygplats påväg tillbaka till New York. Jag har haft några mysiga, omtumlande och kärleksfulla dagar i Stockholm. Men nu tillbaka till New York!

• Life
  • 421 Readers

Life , New York City

Idag bjuder New York på en grå och regnig dag och vi ska flytta ut från vårt kontor i Financial District. Det känns lite vemodigt. Jag har varit här sedan start i juni och har trivts otroligt bra. Att trängas på tunnelbanan varje morgon och stressa sig fram längst Wall Street har inte varit super härligt varje morgon men samtidigt har det varit en målbild för mig. Ett mål som jag uppnådde och jag har njutit varje morgon jag tagit hissen upp, hastat mig fram till Kaffemaskinen och snabbt kikat ut över utsikten.

Jag har suttit där några kvällar och tittat ut över en fantastiskt rosa solnedgång över vattnet. Ja Financial District är verkligen en plats fylld med mål och drömmar och det känns i atmosfären. Jag älskar det. Jag har dock ett mindre roligt minne när då ett ”Suspicous object” hittades utanför byggnaden och vi fick order att inte lämna byggnaden innan polisen var på plats. Det var några långa minuter. Men allt gick bra och idag byter vi kontor och gör oss redo för nya äventyr!

New York City , Life , Restaurants

2016- 2017 blev mitt fjärde nyår i New York helt otroligt! Planen var väl att ta det lite lugnare men kom hem strax efter 4 på morgonen så jätte lugnt blev det inte. Vi åt i alla fall en fantastiskt middag på Bowery Meats på Lower East Side. Stämningen var på topp och vi hann precis få in huvudrätten innan 12 slaget. Efter middagen tog vi en taxi till Tribeca där några vänner hade hyrt delar av baren. Helt perfekt nyår enligt mig och jag känner mig taggat på ett nytt år och allt det har att erbjuda!

New York City , Hotel

Beautiful Christmas Tree

Ready for dinner in Jimmy Choo and mandatory selfie by the christmas tree

Looking down at the cozy bar

Beautiful blurry Chistmas Tree

Fredag till Lördag tog vi in på The Beekman hotel för en "staycation". Så himla vackert hotell och extra mysigt precis innan julafton då julstämmningen var på topp. Vi tog en Taxi ner till FiDi fredag eftermiddag checkade in, åt en sen lunch och njöt av hotellrummet. Senare under kvällen åt vi en sen middag på Fowlers and Wells. Jag hade totalt missat att boka bord men det ordnade sig. Tack för det för den fiskgrytan var magisk! Älskar skaldjur!

Hotellet är verkligen något utöver de vanliga och vi ville inte alls lämna på lördag morgon. Men var så illa tvugna...

New York är sig inte likt just nu det är en anning öde då många flyr från city som Stockholmare flyr från stan på Midsommar. Ganska skönt att inte behöva trängas på tunnelbanan. I like it!

New York City , Life

Jag är tillbaka! Och jag har verkligen saknat att skriva. Bloggen blir lite som en länk mellan Stockholm och New York och jag älskar det. Känns som så mycket har hänt sedan sist. Jag har studerat klart, avslutat praktiken och börjat jobba inom digital advertisment. Så kul. Men mer om det sedan.

Jag kan inte förstå att det är 3 veckor kvar på detta år och sedan går vi in in 2017! Jag känner mig förväntansfull, lite rädd och oerhört exalterad!