insåg just nu vad "mainstream" jag är när det kommer till skor, men detta är såklart bara ett litet urval. Finns ju hur mycket mer som helst jag hade kunnat ta med!

Nu till höst och vinter kommer jag satsa på sneakers och boots. Hela förra vintern vandrade jag omkring i mina Nike Air Force och primes, och Nike skorna är så jäkla grymma då de både är sköna och faktiskt varma i minusgrader och snö, nackdel är väl att de är rätt låg och det lätt läcker in, men just nu så tar jag ju mig i stort sett bara till skolan och sen hem så det spelar ingen större roll. Ett hett tips är faktiskt att kolla in sneakers på zalando.com då de har upp till 38 (tror jag) i barn storlek vilket gör att det blir flera hundra lappar billigare! Klickade hem mina adidas superstar för ynka 600 kr istället för 900 och ska även beställa Stan Smithen som endast kostar 449!

Igår var vi som sagt ett gäng tjejer hemma hos Stina i Bua. Käkade pizza, kladdis och bara tjötade. Sånna kvällar är väldigt underskattade faktiskt, men är alltid så lycklig under de och att bara få prata av sig om allt mellan himmel och jord och dela med sig om åsikter och diskutera med ens vänner måste vara det bästa som finns faktiskt! Frida (som även hon tagit körkort, grattis hny!!) körde sedan in en del av oss till stan. Drog hem en snabbis och sov sedan borta då jag är ensam hemma och inte ville sova själv, hehe... Idag var jag på stan med Noah och hängde med honom en stund. Landade hemma runt sju- tiden och tänkte då vara lite effektiv och ta tag i lite plugg men då ringde Wilma och frågade om jag ville åka bil med henne och Philip, och eftersom att åka bil, snacka skit och lyssna på musik är det bästa jag vet så sa jag såklart ja! Träffade sedan Viktor runt tio och några andra. Kom hem för ungefär en timme sen och börjar 08:30 imorgon med ett möte hos rådgivarna med UF företaget... Lär vara död, men fredag imorgon så det är okej!

Ungefär de enda bra bilderna jag tog ifrån årets midsommar. Inte nådigt vad man saknar detta just nu asså! Man känner verkligen nu hur man inte uppskattade det så mycket man borde gjort när det väl pågick, alla roliga kvällar och händelser under sommaren alltså. Årets midsommar var faktiskt riktigt bra, slog 2015 lätt. Förade med ett härligt gäng hos Stina och sedan var det en stor hemmafest i Bua hos Felix med väldigt blandat folk, men det är bara kul! Drog sedan till Lukas och de som hade slått upp ett partytält vid oss och var där till sju på morgonen. Att börja jobba 14 dagen efter till 23 var dock lite sådär...

Tänkte nu skriva om min resa till Magaluf 5-12 Augusti. Jag och Linnea bokade denna resan i November 2015 redan, och då kändes det som en evighet kvar, men tiden gick så jäkla snabbt och när vi väl var på väg kändes det nästintill overkligt haha!

Vi bokade iallafall med Nordic Invasion vilket var ett superbra resebolag! Så ska ni någon gång åka på en party resa till antingen Napa, Magaluf eller Rhodos så är de verkligen att rekommendera! Vi flög ifrån Göteborg runt 15/16 på eftermiddagen så vi landade runt 19, vilket var en perfekt tid då vi hade en hel kväll framför oss!

Vi bodde på hotell "Vista Sol" vilket man skulle kunna säga är ett ungdomshotell. Rummen var helt okej, hade allt som behövdes! Vi fick dock på bottenplan och med balkong "åt fel håll" så vi såg i princip rätt in i en betongvägg haha, men det gjorde oss inte särskilt mycket då tre vänner kom ner redan samma kväll och alla förfester blev uppe hos de! Första kvällen packade vi upp lite snabbt, duschade och drog sedan ut för att se oss omkring, äta middag samt införskaffa lite dricka. Vi drog sedan upp till Linn, Vilma och Tilda för att dricka lite och sedan ut på bargatan. Slutade med att vi drog till Grabbarna Grus och hade så jäkla kul! Kvällen fick sig dock ett mindre kul slut då de delade ut lys- armband och jag råkade bita i mitt så fick i mig lite konstiga medel (???)

Första dagen gick vi upp rätt tidigt och lade oss vid poolen, där blev vi kvar i stort sett hela dagen innan vi gick upp för den klassiska siestan, haha. Varje dag tog vi en nap mellan 5 och 7 ungefär, vilket behövs kan jag säga! Vi tog en middag alla fem tjejer den kvällen på ett superfint ställe, nu minns jag tyvärr inte vad det heter dock... Men alla restauranger ligger i stort sett på samma gata längs stranden! Sedan drog vi in på en bar (ej frivilligt men britterna är som de är) och tog shots, drinkar och "fishbowl". Sedan blev det förfest hos Linn och de och sedan GG! Denna natten gjorde jag även min tatuering, inget jag ångrar!

2a dagen tog jag och Linnea oss ner till stranden (sorgligt nog enda gången jag besökte den med, haha) men den var faktiskt superfin! Har egentligen svårt för både sten- och sandstrand men denna var faktiskt toppen då sanden var "tjockare/mer kornig" än vanligt så den hamnade inte riktigt lika överallt som här hemma i Sverige.

Denna kvällen var även planerna att se David Guetta men så blev det inte så jag och Linnea drog till Glade Viking för att dela en "bucket" och de var sååå goda!! Sedan mötte vi upp tjejerna och förfestade på deras balkong innan vi drog ut på bargatan för att ta lite shots och drinkar på någon bar och sedan GG, i vanlig ordning! Denna kvällen var nog även den bästa! Träffade en norsk tjej som heter Emma utav en slump faktiskt! Hon jobbade som reseledare där nere och kände en hel del folk så hon frågade om jag inte vill med till Glade Viking. Väl där fick vi massa gratis dricka och hon presenterade mig för en hel del nya ansikten vilket var superkul! Vi drog oss sen tillbaks till Grabbarnas där hon presenterade mig för ännu mer folk och vi hade så jäkla kul tillsammans!

3e dagen gick i ett rätt lugnt tempo, som alla dagar i och för sig. Planen för mig och Linnea var att dra på partybåt men efter en lite "galnare" natt än de andra så sket vi faktiskt i det. Så en lugn dag vid poolen fick det bli. Jag och Linnea tog en middag på Pirates och vi båda var väääldigt tveksamma till om vi skulle orka gå ut den kvällen, men efter lite mat i oss och en nap till 00.00 så var vi redo igen! Blev en förfest med Linn och CO, lite shots på någon klubb och sedan Grabbarna Grus, igen. Haha.

Den 4e dagen var jag så jäkla trött så jag sov till 17 på eftermiddagen... Kan säga att det behövdes! Att snitta 4 timmar per natt och alkohol på det tär på krafterna! Så mycket sol blev det inte för mig den dagen, eller hela resan för den delen haha. Jag klarar verkligen inte av att vara i solen en längre stund i 30 graders värme och bakfylla på det, jag får till slut panik och måste gå in. Denna kvällen käkade vi alla middag på ett ställe som hette "Ibizza" och det var så jäkla gott! Sedan blev det lite förfest hos de andra innan vi gick ut lite tidigare än vanligt för att dela på en bucket allihopa och sedan Grabbarna Grus! Denna kvällen var även den sista för några ifrån Varberg (vi var sammanlagt över 20 personer ifrån samma lilla stad på samma hotell i Magaluf).

5e dagen i Magaluf bjöd på halv- bra väder. Jag och Linnea tog en lunch på Ibizza och vi båda tog en så jäkla god pesto pasta! Vi kom även på att vi skulle åka in till Palma eftersom vädret var som det var, meeen vi båda somnade och vaknade upp vid 19/20 tiden på kvällen haha... Men Linn och de hade då bestämt sig för att åka till Palma och käka middag så vi hängde på de! Dock tog bussresan till Palma lite längre tid än väntat och fem tjejer i en spansk stad vi inte känner till vidare bra kunde gå allt annat än bra, så våra planer för en fin middag förstördes rätt snabbt och det blev donken för vår del innan vi sen tog en taxi tillbaks. Planerna var sedan som i vanlig ordning, en förfest tillsammans och utgång på GG.

Sista heldagen för oss! Jag sov rätt länge denna gången också, skäms så lite jag solade... Men men det tar vi nästa resa! Linn och de skulle med en partybåt och jag kände; "något utöver de vanliga kvällarna måste vi göra" så jag tvingade med Linnea på det också, och det var något vi sent skulle ångra! Trots att det tog emot att börja förfesta mitt på dagen med både trötthet och bakfylla efter oss så blev det så jäkla lyckat! Något jag sent kommer att glömma! Vi kom sedan tillbaks till hotellet och hoppade i poolen innan Linn och Vilma fick en spontan idé om att tatuera sig, så det följde jag med på och kollade när de gjorde! Sedan blev det en nap för hela gänget innan vi åt på Ibizza allihop. Vi alla var väääldigt trötta efter partybåten så efter middagen fick det bli ytterligare en nap. Jag drog sedan upp till några killkompisar och förfestade med de, vilket var superkul! Sedan drog vi ner till GG och hade vår sista kväll!

Våt hemkomst dag var kommen! Jag sov liiiite längre, som vanligt innan det var dags att packa ihop och checka ut... Vi lade oss vid poolen en stund innan det blev en sista lunch i Magaluf, på Ibizza såklart! Sedan satt vi bara i lobbyn en stund och inväntade transferbussen till flygplatsen!

Lite info nu om allting;

Hotellet vi bodde på låg så himla bra, verkligen! Om man bara gick nedför trappan så kom man direkt till bargatan, vilket var så skönt! Man kunde gå hem själv och ändå känna sig trygg och det hände även att jag sprang upp under festnatten för att hämta Wi-Fi, så nära låg det! Stranden låg även den hur nära som helst, precis vid bargatan den med. Så Vista Sol är bästa hotellet lätt om man vill ha nära till allting! För flyg och hotell tillsammans betalade vi runt 6000, vilket jag tyckte var helt okej.

​Restauranger​; vi åt på sammanlagt 4 olika under veckan (5 med donken haha) och maten var faktiskt över förväntan! Priset var även det helt okej, runt 100/120 kronor med en drink eller cider till. Lunch vet jag inte så mycket om då jag och Linnea levde i stort sett på cola, chips och isgalss till lunch, men chansar på att det ligger på samma pris som middagarna eller lite billigare.

​Supermarket/​alkoholfinns typ överallt, nästintill alla supermarkets säljer alkohol, och vodka/likör/vin är mycket billigare där än hemma, men cider, som breezer, smirnoff ice osv kostar några kronor mer än hemma i Sverige. Ett tips är att dricka rätt mycket innan man drar ut då det blir billigare. En shot på de svenska klubbarna kostar runt 3 euro och en drink 5, men att ta en drink på restuaranger eller mer "barer" är lite dyrare, då kan det kosta upp mot 8/9 euro. En liten varning är också britterna som är huuur jobbiga som helst, och försöker få in en på deras klubbar till varje pris, och säger typ "2 shots, 2 drinks and one fishbowl for 4/5 euros each" och fine det är sjukt billigt men frågan är hur mycket alkohol det faktiskt är i då drinkarna typ smakar saft.

​Klubbar; jag besökte Glade viking, det glade hörnet och Grabbarna Grus utav de svenska klubbarna, och GG var ju helt klart den bästa, (dock tar de 10 euro inträde, så la sammanlagt 700 kronor på att vara där men det var det värt, helt klart!) de andra skandinaviska är bra att förfesta på, och Glade Viking har buckets vilket jag inte såg att någon annan hade! Några brittiska blev man in lurad på men det var bara snabbt för att ta någon drink eller shot, så var aldrig där för att direkt festa. Hade även velat besöka BCM då den ändå är såpass stor men det får bli nästa gång.

Så japp för att summera ihop denna långa text; jag hade mitt livs bästa vecka, utan tvekan! Mycket händelser, fest, lite sol och bad trots allt haha och ett så jäkla skönt umgänge! Och ett så jäkla stort tack till Linnea för denna resa, du är bäst! Längtar redan tills nästa gång vilket troligen blir i Juni!

Hej på er! Just nu sitter jag i skolan och har engelska. Tidigare idag hade vi en typ av föreläsning om UF, vilket var rätt intressant och bra så nu är jag taggad på att starta upp företaget på riktigt! Slutar efter denna lektionen och sedan ska jag ta bussen till Gekås för introduktion. Ska jobba i kaffebaren och börjar redan nu i helgen, lite nervöst men ska bli kul! Ikväll ska jag troligen hem till Stina för en "tjej- kväll" (haha låter så otroligt kliché) men det ska bli mysigt iallafall! Studiedag imorgon också, jätteskönt! Ttyl, puss!

något man inte direkt tänker på är hur fint liseberg faktiskt är egentligen! Var där nu precis innan skolan började med Wilma, Lina och Sofia. Hade jätteroligt men man känner verkligen hur man har "växt ifrån det". Från att vilja vara där klockan 11-23 och spela på alla hjul och åka allt om och om igen till att nu bara vilja åka varje grej en gång och känna sig nöjd och som i mitt fall typ må illa över nästan allt, vilket suger då jag egentligen tycker det är skitkul, haha. Min favorit är lätt atmosfear eller uppswinget!

var ju nere på stan tidigare idag. Träffade Noah en kort stund och satte oss på Espresso House, sen skulle han tillbaks till skolan så jag kollade lite i affärer. Fick med mig det på bilderna plus en ny svart blus, jeansskjorta och en svart body. Nu gäller det för mig att spara pengar inför kommande resor (nästa är redan om 48 dagar, då det bär av till Köpenhamn!!) men tur är iallafall att jag fått nytt jobb!! Så det känns skönt! Tänkte nu sätta mig och skriva ett inlägg om Magaluf som kommer upp imorgon och sedan ta och ge mig ut på en promenad med podd i lurarna.

​en del av det som jag lyssnar på just nu! Tror ni förstår vilken musiksmak jag har rätt snabbt haha!

dagens middag! Är ju som sagt ensam hemma ett tag i lägenheten, så får ta och laga all mat själv, tycker dock det är lite kul att laga mat så jag är nöjd!

hej på er!! Idag vaknade jag upp med huvudvärk av den högre graden (de som känner mig vet att jag får typ snur- attacker,yrsel några gånger varje dag... och att jag även är beroende av paracetamol, alvedon. Pappa envisas med att det är pga sömbrist och mycket festande, men vet ej om jag vill hålla med) men iaf, back to it. En dag hemma fick det bli! Skönt att få sova ut faktiskt, behövde det. Nu har jag precis tryckt i mig lite flingor och yoghurt och ska dra mig ner mot stan faktiskt. Ni får ha det så bra så länge, puss!!