Hejsan Sofia här! Under denna höstlovsvecka har jag gjort mycket roliga saker som bland annat åkt ner till Stockholm och det tänkte jag berätta lite om nu.

På onsdags eftermiddagen tog jag och mina föräldrar tåget från Sundsvalls tågstation ner till centralstationen i Stockholm. Vi kom fram ca 19.00 och gick efter det direkt till hotellet. Inne i hotellet fanns det en isbar där allting var byggt av is från Torne älv och vi valde att gå dit för att vi inte hade något bättre för oss. Inne i baren var det -5 grader och man fick ha på sig någon slags kappa så man inte skulle frysa. Personligen tycker jag att det är värt ett besök för hela familjen.

Nästa dag var det torsdag och då strosade vi mest runt på Stockholms gator och i affärer. På kvällen var vi på en konsert på cirkus som Tomas Ledin hade. Det var inte riktigt min smak av musik men ändå väldigt roligt.

Nästa dag var det dags för hemfärd. Tåget gick ungefär 16.00 så vi hade ganska mycket tid att hitta på något. Trots det gick tiden väldigt fort och det ända vi gjorde var att gå runt i gamla stan, kolla i affärer och vi satt även på någon restaurang/bar.

Hoppas ni också haft ett bra höstlov

// Sofia

Hej Nellie här!!
Nu har jag äntligen kommit hem från Österrike efter en vecka av skidåkning och annat kul. Det tog 32 timmar i buss för oss att ta oss ner till Österrike från Sverige.
När vi väl kom fram checkade vi in på Hotel Eden som låg ca 10 min ifrån glaciären där vi åkte skidor.

Första dagen då vi skulle åka slalom så var glaciären stängd pga storm så att alla som var med på vårat läger åkte ner ifrån berget till ett äventyrsbad och badade där i ca 2 timmar.

Resten av dagarna så åkte vi slalom uppe på glaciären från kl 08:30-16:00 vilket var väldigt ansträngande:/

Efter en vecka i Österrike så skulle vi tyvärr åka hem till Sverige igen, resan har varit så otroligt rolig och alla som var med har varit grymt roliga att hänga med, jag längtar redan tillbaks dit och om lite mindre än ett år så borde jag vara där igen<3

Hoppas att ni också har haft ett grymt kul höstlov!

/Nellie<3

Så härligt på glaciären!<3

Älskar!!<33

Mina fina vänner!<3

Badhuset/äventyrsbadet som vi besökte

Vi åkte alltså slalom på en glaciär som var på 3250 m.ö.h

Hejsan även jag åkte utomlands med min familj denna sommar fast inte till Houston utan till Nice i Frankrike..

I början av sommarlovet åkte jag och mina föräldrar ned till Arlanda för att senare under dagen ta flyget till Nice. Efter den 2 timmars långa flygresan var vi framme på Nices flygplats som låg en bit ifrån själva stadskärnan. Efter vi hade landat så hämtade vi våra resväskor och tog en buss till hotellet. Hotellet vi bodde på var ett väldigt fint och centralt hotell. Det låg i mitten av stadskärnan så det var nära till det mesta, men även stranden där jag tillägnade mycket av min tid. Under resan gjorde vi även några besök i andra länder. Vi åkte till Monaco och Italien i två dagar där vi bland annat shoppade och bara upptäckte delar av länderna. Vi låg också såklart vid stranden väldigt mycket. Havet hade dock en stenbotten som blev ett litet minus men vattnet var helt magiskt. Färgerna skiftade i olika nyanser av blått och det var väldigt varmt.

//Sofia

Hej, Nellie här!

Jag hade tänkt att berätta om mitt sommarlov när jag och min familj åkte till USA i 3 veckor.

Den 10 juli vaknade jag på Clarion Hotel Arlanda Airport. Vi skulle nämligen åka till USA. Vi åt frukost, vi checkade in våra väskor, gick lite i taxfree´n och sedan klev vi på flygplanet till New York, där vi sedan skulle mellanlanda.

Vi landade i New York och efter mycket kaos och stress så kom vi äntligen på planet som skulle ta oss till Miami, men tur hade vi för att planet var 1 timme försenat. Flygresan till Miami varade i ca 2 timmar. När vi sedan landade på Miami Airport så hämtade vi våra väskor och åkte direkt i en taxi till hotellet som låg på south beach.

Vi bodde på One Hotel vilket var ett väldigt fint och lyxigt hotell. Vårat rum låg på 6:e våningen och vi hade utsikt över Miami-stad.

Hotellet låg precis vid stranden och man kunde gå ner och bada där när man ville, men för det mesta badade jag i hotellets tre olika pooler:) One Hotel ägde även ett café som serverade så sjukt goda smoothiebowls som jag älskade♡

Efter en vecka av sol och bad åkte vi till Houston för att besöka våra vänner som bor där. Vi bodde i deras stora hus som även hade en pool och en minigolfbana på tomten! Jag och min familj stannade där i två veckor och besökte bl.a Austin vilket är en annan stad i USA, en vattenpark och ett eventcenter där dom bjöd på laserhall, höjdklättring och bowling osv.

3 veckor senare åkte vi hem till Sverige igen. Det har varit en jättebra resa och jag är supertacksam.

/Nellie♡

Miami & smoothiebowl!<3

​Lincoln Road Mall, en gullig hund och fina blommor!<3

Nu är det bara en vecka kvar i skolan tills höstlovet börjar. Vi är supertaggade eftersom att båda två ska åka bort och vi kommer få slippa skolan;)

Under Nellies höstlov kommer hon åka iväg till Österrike och alperna för att ha ett läger med sin slalomklubb. Hon kommer åka buss ner till Österrike på fredag (27/10) och hon kommer att komma hem på söndag (5/11).

Under Sofias höstlov kommer hon att åka iväg till Stockholm med sin familj, hon kommer åka ner på onsdag (1/11) och hon kommer att komma hem på lördag (4/11).

Vi kommer att försöka att uppdatera så mycket vi orkar från vårat höstlov, hoppas att ni också får ett bra höstlov!

/Nellie & Sofia♡

Vi är två tjejer som heter Nellie & Sofia. Vi är 13 år och kommer ifrån Sundsvall. Våra intressen är att paddla kanot, åka slalom och att spela bandy. Denna blogg ska mest handla om våra intressen och våra resor, eftersom att vi ibland åker utomlands. Vårat mål är att uppdatera ungefär en till två gånger i veckan. Hoppas att ni kommer gilla våran blogg.