Och det var den lördagen det!
Klockan tickar sakta men säkert mot första advent, så som den lilla nostalgiska ungen jag egentligen är ligger jag och inväntar magin. Har plockat fram en av Tims fula, halvt urtvättade sockar som jag ska pilla ner en väldigt fult inslagen klapp i. Älskar jultraditioner som julestrumpan, en julfilm varje advent & lussebullsmys! Tyvärr kommer lussebullen uteslutas denna gång pga återgång till kostschemat. Invägning inväntas imorgon & förhoppningsvis har även vågen tickat iväg neråt lite mer trots dagens påfyllning 🙌🏼

Dagen har varit sådär lagomt härlig med Lunas standard morgonprom (där jag absolut frös av mig både rump och stump då termometern visade -6 grader fel). En liten brunch på det innan jag fixade Amandas hår med blonda slingor & en vacker liten plätt på huvudet, hemskt ledsen för det haha!
Marklyft med en nypåfylld mage & en sovmorgon tenderar att bli den finaste av alla symbioser, men idag klaffade det inte. Tungt & oinspirerat resulterar sällan i under lyfta, så jag valde att sänka vikten & nöta bälteslösa 4:or på 120 kg.

Fram tills jul/nyårsskiftet kommer jag låta kroppen (läs; handen) styra träningen i den mån den klarar av. Sedan efter det kommer jag börja smått med att smygstarta toppningen till JSM i slutet av april. Kommer köra många reps till en början, mycket teknikträning och mycket komplement för att arbeta bort svagheter och jobba på deltaljnivå. I februari kör vi igång med att alternera mellan 6:or och 4:or i repsfördelning, och i februari ska jag även tävla för att få en genomkörare innan JSM. Kan berätta mer i ett separat inlägg om hur formtoppning fungerar (för mig) och hur den kommer se ut.

Under denna tid går mycket fritid till träning så fokus kommer vara där, då detta blir mitt sista juniorår och målet att få tävla utanför Sveriges gränser än som störst nu. Hård träning, bra kost & god vila är upplägget - i sin enkelhet. Så jag tänkte börja på det sistnämnda redan nu & ta tillvara på min sista sovmorgon för denna helg 🙏🏼

Trevlig första advent på er.
Ta hand om varandra ❤
Nellie Miettinen

Likes

Comments

Well, om inte det här har varit två långa dygn så vet jag inte. De senaste 48 timmarna har jag betat av totalt 20h arbete och 2h träningstid, helt okej med tanke på att jag lyckats klämma in 16h sömn där också. Klientutvärderingar utskickade, mat är i magen & sömnkontot ekar för en gångs skull inte tomt innan helgen vilket betyder en mer energisk Nellie som är redo för långa & tunga träningspass hela helgen.

Men idag gjorde vi framsteg som kan räknas som sjumilakliv, om ni frågar mig. Sedan operation och cirka en vecka innan den har jag inte kunnat bänkpressa pga att vinkeln i handleden varit extremt smärtsam för mig. Jag är opererad i båda händerna, nu senast högern, för karpaltunnelsyndrom. En snabb googling och ni vet vad jag pratar om, men väldigt förenklat så är det ett senstråk som pressat på nerver till fingrarna. Dett har i sin tur orsakar domningar, muskelförtvining, tappad greppstyrka osv osv. Därigenom har extensioner i handleden, aka den ställning man har handleden i bänkpress, varit rätt oskönt för mig (underdrift).

Men idag, idag så hände det. Jag bänkpressade. Och jag bänkpressade med extenderade handleder, med enbart lite obehag pga den nyläkta handen. Inte på grund av för trånga gångar. 60kg lastades på och där stannade jag för att sakta men säkert senare kunna trappa upp. Det blev ett bra pass och jag är nöjd. Ser så framemot en spikrak utvecklingskurva (haha) nu med sprängda barriärer i händer och psyke. Kanske kommer jag till och med nu kunna fatta tycke för detta moment.

Ett andra inlägg är nu alltså uppe, om än detta även var en aning ointressant och med en massa kärlek för en nyfunnen gnista i bänkpress. Nu väntar min sambo och hund snarkandes i sängen och jag planerar att göra den sällskap men först får nu dagens pass i print 🙏🏼

BÄNKPRESS✖️ AXLAR ✖️ ARMAR
➖ Uppvärming, dynamisk stretch, uppvärmningsset.
➖ Bänkpress 6x4x60kg
➖ Hantelpress 4x6x17,5kg
➖ Flyes 4x8x10kg
➖ Sidolyft 4x8x10kg
➖ Alternerande upprätt rodd med kettlebell 4x8x12kg
➖ Facepulls pyramidset 3x8 stopp
➖ Skulderbladsstabilisering 4x8xkroppsvikt
➖ Triceps pushdowns 4x8
➖ Triceps pushbacks 4x8
➖ Bicepscurls 4x8x10kf

I vila blir man stark, godnatt 🙌🏼
Nellie Miettinen

Likes

Comments

Efter många om & men, lite tjat men kanske främst en lagom nattlig tristess tänkte jag "vad tusan, vi ger det en chans". Kanske finns det någon där ute som vill läsa, kanske tycka om & kanske förhoppningsvis även bli inspirerad av min vardag.

Jag har drivit bloggar förut, i mindre format och mest som en grej man gjorde som ung. Vem hade inte en domän på blogg.se eller devote, la upp outfitbilder och drömde om att en dag livnära sig på den? Well, jag var en av dem. Målet med denna är väl inte riktigt (underdrift; inte ens i närheten) som tidigare. Skulle bli en otroligt enformig blogg med outfitbilder i jobbkläder eller SBD värmare, så jag undviker nog den vägen om jag någonsin vill ha en läsare.

Men varför? Varför känner jag för att trycka ner mitt liv i en virtuell dagbok? Låt oss hålla det enkelt - instagram är ett fantastiskt nätverk att dela glims från vardagen på, men inte mycket mer än så. Redan nu tror jag att jag pushar gränsen lite med min text under varje film/bild jag delar där, så för att bespara de som bara gillar tunga lyftarfilmer eller försök till flexbilder utan långa romaner under varje inlägg - här kommer bloggen in!

Helt ärligt, så tycker jag dessutom om att skriva. Det är någonting avslappnande med att bara skriva ner tankar, känslor och ibland ren nonsens. Lite som att cleansa huvudet från damm och stök.

Vad kan vi förvänta oss då utav den här, just nu väldigt diffusa, platsen?
- Träning, mat, hälsa, tankar, åsikter, känslor, återigen mer träning och förhoppningsvis ett och annat äventyr (vi kommer till den delen lite senare). I princip allt som kan hända i en 22 årig träningsnarkomans liv med världen framför hennes fötter - med andra ord - ALLT.

Och så hade vi ett första inlägg, klapp på axeln och inte med en enda outfitbild i sikte! 👏🏼
Som tidigare nämnt kom det här till under en svag stund av nattlig tristess, därigenom dags för mig att nu sova. Klientarbete, vanligt arbete & träning står för dörren imorgon och jag har 7h sömn att skramla ihop tills dess.

Sov, återhämta, börja om. Godnatt 🙏🏼
- Nellie Miettien.



Likes

Comments