Jag har skrivit några inlägg men som tyvärr hamnat i utkorgen. De blir inte publicerade av någon konstig anledning. Det är absolut inte så att de är inlägg av någon djupare innebörd utan jag tappar motivationen mitt i skrivandet.

Jag har precis kommit hem från gymmet, fokus låg på överkroppen. Antar att jag kommer ångra intensiteten imorgon när der blir ett crossfitpass på kvällen, men det är kul att få en utmaning och pressa sig mer även när träningsvärken finns som ett litet hinder.

Ärligt talat är jag helt slut både fysiskt och psykiskt. Mina dagar är långa och intensiva på alla plan. Idag gick jag upp 06:00 och har nydligen kommit hem och ätit kvällsmat 21:49. Jag har svårt att slappna av när jag väl kommer hem och nätterna blir långa. Det är inte hållbart i längden vilket jag själv är medveten om. Sömnen är en otroligt viktig del för att kunna fungera och låta kroppen återhämta sig efter dagen.

Nog om det! Det är absolut inte så "deprimerande" som det låter ☺️ Men det viktigaste för mig är att dra ner på tempot på helgerna. Vila ÄR viktigt och man måste tillåta sig att andas ut. Jag måste därför sluta att ha fullbokade helger (är fullbokad till slutet av maj haha).

Här kommer lite bilder av olika slag ❤️ Jag är otroligt tacksam för allt jag har och hur lyckligt lottad jag är. 

Glöm inte att andas och ha egentid, det är som sagt otroligt viktigt!

All kärlek, eder Louise

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Sitter med en kall CLEAN i handen, proteingröten är i magen och snart är det dags för att bege mig till gymmet.

På dagens schema står crossfit och 16.4. Sofia som är en vän till mig gav mig inspiration till dagens träningspass. Det kommer bli ett otroligt grisigt pass men jag är redo. Om cirka en månad kommer jag att göra 16.4 igen för att se om min träning gett resultat.


Här kommer passet:

​Vi hörs lite senare :) 


All kärlek, eder Louise 

Likes

Comments

Fördelen med att ha en sponsrad vän!

Sov hos Sofia igår, tanken var att se en film om crossfit men jag somnade kort där efter. Sofia bor i närheten av mitt gym så tanken var att stiga upp 05:45 för ett träningspass, men det är viktigt att lyssna på kroppen. Därför blev det istället sovmorgon och härlig frukost.

Hörs sen!


All kärlek, eder Louise

Likes

Comments

Dagen har vart över förväntan, jäklar vad jag har fått saker och ting gjorda! Det har gått i ett och jag har bockat av alla jobbiga delar.

Efter jobbet kände jag mig helt slut men istället för att tänka på tröttheten kastade jag i mig lite mellanmål, för att snabbt bege mig till 60 minuters spinning på gymmet.

Jag kollade på klockan konstant på spinningcykeln och mumlade för mig själv minst 20 gånger hur mycket jag hatar spinning. No pain no gain. Jag själv har satt mig i denna sitsen och då får jag kämpa för att komma tillbaka igen!

Inte nog med att jag faktiskt kämpade igenom passet trots min ovilja, så blev nästa utmaning att se till att äta ordentligt och ja, ikväll har jag överträffat mig själv.


Kvällensmat är galet god! Tänka sig, lilla Louise kan hon med om hon vill ;)

Pulled oumph, rotfrukter (potatis, palsternacka, sötpotatis, morot) och sallad på bladspenat, majs, champinjoner, tomater och gurka. Simpelt och enkelt.


Dags att göra iordning maten inför imorgon och förbereda allt annat. I helgen befinner jag mig i Skåne :)


All kärlek, er något mer glada Louise 

Likes

Comments

Jag är en mycket otålig tjej, jag har inte tålamodet när det kommer till att vissa saker tar tid. Jag vill så himla mycket, nästan för mycket ibland. Då behöver jag någon som håller om mig och ber mig att ta det lugnt.

Nu är jag i en sådan period, jag vill så mycket med min träning att jag faktiskt låser mig själv. Jag är aldrig nöjd.

Efter träningen idag fick jag en kommentar av en kille på gymmet. Han sa att jag inte ser hur bra jag presterar och att det märks jag har höga krav på mig själv. Detta säger han efter att ha sett mig träna och pratat med mig i totalt 5 minuter. Det är rätt sjukt att en person som inte känner mig kan göra en sådan analys på så kort tid. Det värsta är att han har rätt. Det är sällan jag är nöjd med ett träningspass, jag anser ofta att jag kunde kämpat mer eller gjort något bättre på något vis. Jag kan ärligt talat räkna på en hand hur många gånger jag faktiskt gett mig själv beröm och sagt till mig själv att fan Louise, vilken utveckling du gjort. Kolla så långt du har kommit!

Så årets utmaning är att älska mig själv, försöka se utveckligen och att låta det ta sin tid. Lugnt och fint, stabilt och bra.

Nu kallar duschen sen sängen. Morgonen börjar med cardio på stepmaskinen.


All kärlek, eder Louise

Likes

Comments

Idag har dagen varit fullspäckad kan jag lova med mycket jobb. Under sådana tillfällen är det extremt viktigt att förbereda och ha något att äta.

Riskakor har blivit min grej just nu. Såhär såg mellanmålet ut:

​Enkelt och gott ☺️

Nu är det dags att ladda upp med en nocco och energi inför träningen ikväll. Jag är verkligen laddade och hoppas på ett bra pass. Jag tänkte komma lite tidigare för att värma upp ordentligt. Min uppvärmning kommer bestå av 1000 meter rodd och även lite rörlighetsövningar för att mjuka upp kroppen och öka rörligheten inför passet. Vi hörs sen :)


All kärlek, eder Louise 

Likes

Comments

Idag är jag rätt stolt över mig själv som har ätit bra (för att vara mig) och regelbundet samt tackat nej till frestelser :)

Så här har dagens intag sett ut

Frukost: naturell lättyoghurt med ananas, vindruvor och kiwi.


Lunchen är nästan som gårdagens kvällsmat: panerad torskfilé, ris, ärtor, majs och sås gjord på oatlys havregrädde (majsen också såsen syns inte på bilden vilket också är nytt tillägg).


Efter maten drog jag till gymmet där fokuset låg på att "köra igenom kroppen". Det blev därför ett enkelt och lätt pass.

Blev 1000 meter rodd som uppvärmning

Rodd 5x5 - 41kg

Sälrodd 5x5 30kg

Trusters 5x5 30kg

Pushpress 5x5 20kg

Frontböj 5x5 30kg


avslutade sedan med lite Plyo på stepbrädan.


Efter träningen blev det direkt maxi för att handla till kommande matlådor. Såhär ser det i princip ut när jag handlar. Är som sagt otroligt dålig på att lägga energi i köket, så hela min frys är överfylld. Därför köpte jag mest basvaror, eller det som går åt mest.

Fixade samtidigt snabbt något att äta eftersom jag precis tränat och det var ett tag sen jag åt lunch.

Mellanmålet blev: riskakor med kalkon och avokado.

Något jag också brukar göra är att ha i frysta hallon i mitt smaksatta vatten för att få en godare smak :).

Nu ska jag försöka hitta inspiration genom olika podcast (tar gärna emot tips) och genom olika konton på youtube. Sen ska jag förbereda matlådor för imorgon. .


Imorgon börjar dagen 05:45 genom att köra cardio på gymmet en timme sen bege mig till jobbet. Kvällen avslutas med ett crossfit-inspirerat pass på gymmet, vilket är ett grymt roligt men jobbigt pass.


All kärlek, eder Louise

Likes

Comments

Något jag har problem med är att hitta en bra balans i min träning och med min kost. Jag som många andra har nog inget direkt mellanting utan antingen är jag överdriven eller lägger jag ingen fokus på träning och kost alls. Detta resulterar i att jag ofta tappar "fotfästet".

Därför har jag lagt upp allting lite annorlunda denna gången. Jag kommer ha delmål med små belöningar för att tillslut komma till punkten där jag når mitt slutmål. När jag väl nått mitt slutmål tänkte jag belöna mig själv med något större.

Varför har jag belöningar? helt enkelt för att hålla motivationen uppe! Det kan vara småsaker som nya träningskläder, spa, massage eller något liknande. Min största utmaning kommer att bli kosten. Jag måste se till att planera inköp och matlagning noga då jag tyvärr är slarvig på dessa bitar.

Det är tråkigt att lagamat ensam och till sig själv, jag har heller aldrig varit en tjej som älskar mat utan kan dessvärre gå en hel dag utan att äta för att jag sällan känner ett behov utav det. Jag vet vikten av en bra kost när det kommer till träningen och för att kunna nå mål och resultat, därför är det viktigt för min del att hitta nyttiga, enkla men goda recept för att klara av att hitta en bra balans. Sköter jag inte detta så kommer jag tröttna direkt.


Angående mitt slutmål kommer jag att hålla det för mig själv, men jag planerar att dokumentera allt för att sedan lägga upp ett slutgiltigt resultat. Vikten i sig är inte det relevanta, det är så lätt att man fokuserar på fel saker om vikten läggs i fokus. Jag kommer gå på mått och troligtvis kalipermätningar.


Dagens kvällsmat är inte i världsklass (kan verkligen inte lagamat). Panerad torskfilé, basmatiris, kokta och hackade ägg, ärtor samt pressad citron på.

Haha bör dock få ett A för gott försök ;) 

Nu ska jag se en film, förbereda inför jobb och gym imorgon för 05:30 ringer klockan och då är det dags för gymmet innan jag beger mig till jobbet. 


All kärlek, eder Louise 

Likes

Comments

Hej kära blogg. Jag vet att jag inte besöker dig aktivt men det finns så mycket annat som kommer före, tyvärr.

Mycket har hänt, väldigt mycket!

I ett tidigare blogginlägg skrev jag om att jag ville upptäcka världen. Jag fick då en kommentar av en okänd människa på inlägget som fick mig att tänka om. Jag bokade därför en resa till Bali. Tanken var att jag skulle åka ensam men när jag skrev ut att jag skulle åka på Facebook tog det ingen långtid innan jag fick sällskap på min resa. Jag ska försöka skriva mer om resan längre fram, då jag har så mycket att berätta. Det jag kan säga just nu är att jag älskade varje minut och har absolut mersmak av att resa i Asien.

Förutom resan till Bali har jag vart aktiv på andra plan. Nytt jobb, nya äventyr och mycket umgänge med mina fina vänner. Tiden går snabbt, för snabbt. Jag brukar hata mig själv lite smått på söndagarna över att jag faktiskt aldrig tar tillfälle till att njuta av stunden, jag är alldeles för aktiv för mitt eget bästa ibland. 

Helt enkelt en tjej som är för mycket av allt!


Vi hörs lite senare idag,


All kärlek, eder Louise :)

Likes

Comments

Ett recept som följt med mig ett tag som jag älskar, är dessa nyttiga chokladbollar gjorda på dadlar.

Kräsen som jag är trodde jag först att detta receptet inte skulle gå hem hos mig, men där hade jag allt fel. Enligt mig är de godare än originalet och passar perfekt när sötsuget infinner sig :)

Ingredienserna är:

12 dadlar

3dl havregryn

4msk kokosolja

4msk kakao

1/2 skopa proteinpulver (valfri smak)

Lite vatten (brukar höfta)

Kokos att rulla bollarna i


Mixa allt, rulla bollarna i kokos och in i frysen en liten stund  sen är de redo att serveras.


Som ni ser använder jag mig utav mycket ekologiskt. Jag försöker vara bra på att köpa ekologiska produkter och även försöka till största del äta vegetariskt.

Nog om det :) jag har använt mig av proteinpulver i mina chokladbollar med smaken hasselnöt. Tidigare har jag valt smaken vitchoklad vilket var lika gott. Idag var jag mer sugen hasselnöt som smaksättning.


Nedan ser ni resultat. Tänk er att lägga sig i ett varmt bad, läsa en bra bok och äta chokladbollarna! Tror nästan att det får stå på schemat ikväll.

Puss och kram, eder Louise

Likes

Comments