Vi kom fram till Koh Lanta på eftermiddagen och blev av en tuktuk skjutsade till vårt hotell, trodde vi. Vi blev lurade och en (av någon anledning) arg thailändare släppte av oss mitt på vägen och menade på att vårt hotell skulle vara där. En kvinna stannade och skjutsade oss till rätt ställe iallafall, hon påstod dock att vi skulle vara tvungna att åka 6km fast vi åkte 300m som längst. Blev tyvärr skeptisk till stället på en gång och det blev inte bättre när vi fick se vårt rum. Utan AC med myror överallt. Kände oss lurade igen då boendet utlovat annat och bilderna verkligen inte var ärliga. Vi stod ut en natt innan vi uppgraderade rummet och sen dess har vi trivts bättre och synen av koh lanta har förbättrats. Man kan inte klaga så mycket när man har den här utsikten varje morgon till frukosten.

Alla hjärtans dag firade vi på stranden i solnedgången, på mattor och kuddar, med ljus, mat och drinkar. Magiskt! Gick sen vidare och såg en eldshow där dom sprutade eldsplitter över hela stranden. Vi promenerade hem längs stranden med vågornas ljud i bakgrunden. Nästan lite overkligt bra.

Dagen där på hyrde vi moppe och åkte runt hela ön. Tog inte mer än någon timme. Hittade lite apor längs vägen, "koh lantas sky view" som det var en riktig pers att ta sig upp till och som visade sig inte vara någon jätte syn. När vi kom tillbaka delade vi på en pizza och efter det började Simon känna av magen. Trots problem med mage och feber följde han med på resan till koh mook och koh kradan som vi hade bokat dagen där på. Kommer ett separat inlägg från den dagen. Ha det fint i kylan tills dess!

Simon är sjuk och jag får ligga och pressa vid poolen under tiden han är på rummet och kryar på sig. Fyra nätter på koh lanta har gått och idag var det meningen att vi skulle åka vidare men vi har fått bett om att stanna en natt till så Simon får chans att bli frisk. Han har fått antibiotika och är på bättringsvägen iallafall.

Tanken var att vi skulle åka till koh lipe, vad jag har hört så är inte den båtresan jätte rolig så vi får se senare i eftermiddag/kväll vad vi bestämmer oss för. Lovar uppdatering om vad vi gjort här på lanta lite senare idag!

Absolut ingen ordning här, kommer blandade bilder sen de senaste dagarna. Dom flesta dagar har liknat varandra faktiskt och vi har njutit. Solat, fått färg, druckit fruitshakes, badat, åkt moppe, ätit god mat, slappat osv. Freedom beach i förrgår var strålande, igår var vi på stor marknad i chalong och vilade från solen. Lite kul med omväxling.

Nu efter några dagar här drar vi oss vidare till koh lanta. Vi blir upphämtade imorgon halv sju så vill bara sova nu faktiskt. Återkommer när vi anlänt till destinationen!

(Skulle ha publicerats för två dagar sen)

Två från stranden idag. Imorgon ska vi gå upp i tid för att ta en longtail båt till freedom beach. Håller mina tummar för en solig och fin dag. Ikväll har vi varit vid farmor och farfar och ätit, fortsatt planera vår resa. Vi funderar på att ändra om resrutten litegrann. Nu tänkte vi kolla på ett avsnitt oth innan det är sovdags. Natti!

Måndag idag! Dagarna går så himla snabbt här. Idag är det strålande sol vilket känns så bra då det hittills bara varit molnigt. Nu kanske vi har chans att få lite färg. Under dagen igår var vi på stranden och på kvällen åkte vi tillbaka och hade picknick. Hade hoppats på att få se en fin solnedgång men i och med alla moln vart det aldrig någon, men det var mysigt ändå. I skrivande stund ligger vi och pressar. Vi planerar att åka till koh lanta i slutet på veckan/början på nästa. Sugna på att bo i bungalow på stranden!

Godmorgon! Gissa hur skönt att kunna öppna dörren till en balkong som ger en utsikt över en jätte mysig pool samt massa palmer uppe på ett berg, svårslaget!

Hade aldrig någon möjlighet att uppdatera igår. Vet inte ens om jag någonsin varit så slut som människa, haha. Sov 1 timme förra natten innan vi flög till Phuket. När vi kom fram tog vi oss till hotellet, hade tydligen inte bokat hotellet förrän idag men vi fick komma en natt tidigare iallafall. Sen åkte vi direkt till stranden där vi efter en stund hittade på farmor och farfar. Chockade blev dom allt men ändå var det jag som stod och storböla, haha. Har det på film men det är nog inte lämpligt för offentligheten skulle jag säga.

Vi var kvar på stranden ett tag, farfar och simon åkte och fixade en moppe till oss och på kvällen var vi och åt hos dom. Åkte hem rätt tidigt då vi inte kunde hålla ögonen öppna. Har sovit bra inatt iallafall så snart är vi påväg till stranden där vi ska försöka få lite färg idag så vi slipper se ut som två A4 papper. See you!

Förresten, ligger efter väldigt mycket med bilder. Det kommer så fort jag får tid!

Andra och sista dagen i Bangkok. Tidigt imorgon flyger vi vidare till Phuket för att överraska farmor och farfar. Vi har klockan ställd på 05.45 och nu är klockan 01.00 så måste verkligen sova. Tänkte berätta om vår dag lite snabbt bara.

Hade klockan på nio i morse men vi var fortfarande jetlaggad så vi vaknade aldrig då. Vid tolv gick vi ut för att hitta på någon lunch, hittade tillslut pannang som Simon pratat om sen vi kom hit. Tog sen en skytrain till vad vi trodde skulle vara en pir med båtar, men vi hittade aldrig den utan blev skjutsade av en tuktuk till en longtail båt där vi blev skjutsade runt kanalen i en timme. En upplevelse i sig att se allt men ändå ingenting vi blev jätte impade av.

Tuktuk och skytrain tillbaka, gick in på Siam center där vi hittade en massa roligt (enligt mig iallafall) sephora blandannat där jag köpte mig en ny foundation från NARS som jag kollat så mycket efter förut. När vi upptäckte hur mycket klockan var fick vi skynda oss tillbaka till hotellet för en dusch och uppfräschning. Hade inte kunnat lämna Bangkok utan ett skybar besök. Sökte upp en (av alla som finns) som vi tyckte verkade schysst och åkte dit, 64 våningar upp med en drink i handen, så mäktigt!!! Efter det blev det middag och här ligger vi nu utslagna.

Hade gärna haft fler dagar i Bangkok. Det finns så mycket att se och göra. Men trots det, skönt att komma till ett lugnare ställe. Vi har i princip tappat hörseln här och vill inte veta hur mycket skit vi andats in. Helt galet. Nog om det, natti!

Vi har landat i Bangkok!!! Resan hit hade inte kunnat gå bättre, allt flöt på så bra från dörren hemma på Högberget till dörren här på hotellet Siam Swana. Vi mellanlandade bara efter en timme i Finland där vi letade på o'learys och hann med ett glas vin/öl för att fira ledigheten. Väl i Bangkok tog vi skytrain tåget från flygplatsen, billigt och mycket smidigt. Vi var helt slut när vi kom fram till hotellet dock så det blev en nap på någon timme. Nu eftermiddag/kväll har vi varit ute och gått, ätit lunch, letade bland annat på MBK, bowlade, köpte med oss Subway hem till vårt mysiga hotellrum och nu ska vi ladda batterierna för en ny dag imorgon.

Redan torsdag! En kall men solig sådan. Varvar tvättstuga med lite nytta här hemma, ibland är man tvungen att ha dessa dagar även om dom inte är så roliga. Tänkte försöka visa lite vad som kommit med posten mellan gångerna jag väntar på att maskinen ska bli klar. Ikväll ska jag äntligen klippa mig, kan verkligen behövas och speciellt inför saltvatten och sol.

Tidigt i morse tog vi bilen och åkte mot Falun i vintervädret. ​Det fick bli en frukost i bilen, mycket smoothie bilder nu men älskar mix and go. Så smidigt!! Jag hade tid på lasarettet och när det var klart tog vi någon timme i Falun där vi hann hitta en del fynd innan vi fortsatte mot Ikea för en tre rätters lunch, fancy pancy haha. Vi hittade lite nödvändigheter även där innan vi begav oss hemåt igen. Tänkte visa imorgon!! :-) Förövrigt vill jag bara sätta mig på ett flyg nu på en gång till värmen och uppdatera därifrån.