Varit här i två dagar nu, massa shopping mestadels.
Har ju gjort alla "turistsaker" förut här så.
Eller jo igår va vi å kolla på Jim Thompson (tror ja han hette) hans museum här. Väldigt fint faktiskt :-)

Varit på några muay Thai gym osv...
i sittandes stund sitter ja i fönstret med en smirnoff.. och ja hotellet brevid har live-porr som vanligt, man ser rätt in i rummen och ja... 😝

Igår kväll var i på khaosan road, jag hatar det ställe då de är fruktansvärt livat å alla beteer sig som idioter (mestadels faranger som backpacker) men en tjej ja träffa på koh Lipe fyllde år och var där så ville träffa henne :-)

Ikväll vet ja inte försöker leta någon bar som firar midsommar :-)

Sååå Glad midsommar Sverige 🙏🎊🇸🇪🇸🇪

Så vi ankom till Phuket i förrgår efter att rest med 3 hundar i 16 timmar. Tessa körde vi till lanta till animal fare där hon ska bli adopterad till Holland 😁 det förtjänar hon ❤❤

Sen vidare till Phuket va här 02 på natten.
Dagen därpå så åkte vi till paws med terrier (hunden vi ska adoptera) och en till som oxå ska bli adopterad till fillippinerna. Dom tog blodtester osv på terrier sen fick hon gå in i en bur med vatten och mat, dom klippte klorna på henne då hon hade ont å gå pga längden då... även en tablett mot loppor och fästingar.
Hm sen åkte vi och åt sen vidare till chaowlay village där vi letade hundar som inte va kastrerade, tog med 2 därifrån och igen till paws.
Självklart stannade vi igen å va med terrier :-)

Efter det gick jag och Desirée på massage sen strosade i lite butiker. Tillbaka till hotellet och grabbarna och såg på lite mma.
Jag och Desirée satt mest på balkongen och pratade om allt. Otroligt fin tjej som varit med om mkt. (Det är hon som startade halfwayhouse som gör allt för hundarna med kastrering och adoption osv)
Hon är vegetarian, dricker extremt mkt Cola, älskar hundar lika mkt som jag samt vill inte ha några egna barn... ja tror ja hittat min soulmate 😂

Vi gick iaf ut en scäng efter och drack lite.

Idag så åt vi taaaaaacos, min favorit av allt sååååå gottt 😭😭😭
Sen hyrde ja å Robin en bil och har åkt runt hela Phuket...
varit pp thaiboxnings gym, shoppat ja allt möjligt :-)

Nu är vi tillbaka på hotellet och fått bra nyheter från blodtesterna. Inget fel på levern eller njurarna. Men har blod parasiter samt en tumör i ena spenen och väldigt uttorkad så ja "goda" nyheter ❤❤❤😊

Så tre dagars clinic är över 🙌 90 katter och hundar samma lagt vart kastrerade.

Det har varit ett tufft jobb, de är inte direkt så att vi får dom levererade utan vi åker runt med en moped med sidovagn och bur (vi hade 2 sånna mopeder) sen ska man fånga in dom. Är dom omöjliga så måste Kenneth (blow dart) dem? Ingen aning va de heter på svenska 🙄💁

Sen ska dom tas in få lugnande och allt sånt sen tar självs operationen ca 30 min. Sen ska dom vakna upp och det tar ca 3-4 timmar. Man vill att dom ska va ganska alerta och vakna då de åker mkt mopeder osv där dom bor så de inte händer nån olycka.
Och ja efter de så tar man moppen igen å åker tillbaka med djuret på samma ställe vi hittade det såklart. På en moped får det plats 1 bur på sidovagnen.

Så ja det är inte "barrra" å gö sånt här. Folk ser endast på Facebook alla gulliga bilder och lyckliga slut men inte vad människorna gör bakom...

Men jag är grymt nöjd och situationen här blir bara bättre å bättre ☺️☺️🙌

Igår åt ja inte nånting förens 19.00 på kvällen och kanske hade druckit 2 klunkar vatten. Gick till mang och skrek "geeeee mig mat" 😩 som vanligt fixade hon så jag inte behövde dö.

Detta är sista dan på Lipe, imorgon far vi till Phuket. Vi åker med Kenneth och Desiree (2 st som är grundare iochmed kliniken här) vi ska ta med 4 hundar till fastlandet (Phuket) som ska in till veterinär pga att dom är i sånt dåligt skick.
Sen stannar vi i Phuket i 2 dagar sen till Bangkok :-)

Så idag ska ja försöka å bara vara dock måste ja till tong och injicera honom en sista gång samt så måste ja få se solnedgången på stranden då ja velat gjort det i veckor men aldrig funnits tid 😎😒

Så de va en liten update nu ska ja fortsätta se thaiboxning med mang och phubet!

Sitter just nu hos Kiera med hundarna med en fläkt på varsin sida (går icke å va här inne annars)

Dricker is kaffe och väntar på att Robin ska komma tillbaka från dykning då vi ska ner till sunrise stranden och hämta in burar och hundar från stranden 🐶🐶

Imorgon kör clinicen igång så ska förbereda allt idag med burar, alla mediciner ja osv osv! 👌

Hmm igår va runt ön med nya volontärer och visade runt vilka hundar som va vart osv. Samt badade å rengjorde valparna från allt skit.. sen har dom börjat fått skabb oxå tyvärr så gjorde EB behandling mot det också.
På kvällen bjöd Mang på bbq fest och middag. Vart dock tidigt för oss och va hemma ca 00.30 tror ja :)

Så 3 dagar kvar på Lipe innan vi far härifrån,😩

Så.. för några dagar sen gjorde vi visa run i satun.. skönt faktiskt å va på fast landet å se något annat :)
Men de tog bara en 1 dag, åkte med 15.30 igen tillbaka till Lipe.

Igår va ja på snorkling tur m#d Louise å selin heeeela dan. Åkte båt till olika öar, va på stranden, åt såg plankton på kvällen å ja, skönt å komma ut å gö något 💁

Hmm ja. Annars inget nytt, matar hundar å hjälper till så gott ja kan med allt :)

Just nu ligger jag och kollar på thaiboxning och ska väl ut å äta snart är tanken.

Gårdagen bjöd på mycket skoj, kanske lite för mkt.. träffade en Thai tjej som bor i Bangkok som tyvärr åkte hem idag men ska träffa henne när vi kommer till Bangkok 💁😃

Tanken va stt ja skulle med å dyka idag... men ja ja kunde inte komma ur sängen... kl 13.30 klev ja ur sängen å tvingade mig å äta..
sen hängde ja i poolen sittandes för höll på å kräkas när ja ställde mig upp 😩 jösses....

Skulle vart med å plockat skräp på stranden kl 15.00 men ja de va omöjligt.

Nu kl 18 är ja nästan människa igen och ha vart på 2 mat rundor, druckit iskaffe och nu sitter ja å umgås med Kai, Lucy o tessa (hundar 🐶🐶)

Ikväll ska vi på barbeque fest tror ja sen kolla på fighting på tv kl 22.00 ☺️☺️☺️

Just nu 😍💆🏻

Längesen jag gjorde en inlägg nu.. men dagarna ser i princip likadan ut.. på stranden, Mata hundar, är hos valparna, dricker vin, promenerar etc 🤣

Har iaf tagit in på hotell med ac och varmt vatten och princip sovit 2 dygn...
tiden i huset va hemsk... så nu har vi betalat dubbla boenden.... 😒 onödigt men men...
fått väldigt bra priser men endå känns det jävligt onödigt.. vi tar fortfarande hand om hundarna hos Kiera bara att de inte funkar och bo där tyvärr.

Igår när ja duschade i VARMT vatten så fick sig håret en behandling av allt tror ja, köpt en kokosnöts hårinpackning som va magiskt 🙌💁

Nu ska vi äta frukost lunch sen till valparna och ska träna sen oxå.

Tanken är att närmaste dagarna åka en båttur och även dyka en hel dag på olika platser bara ja och Robin 😃☀️☀️

Nu ska vi se.... i förrgår så bjöd Kiera oss på middag både förrätt och varmrätt... helt magiskt, åt pasta som ja varit duktig och inte ätit sen ja kom hit 👌
Sen va vi på en bar på stranden å hängde på kvällen med alla hundarna :-)

Igår var Robin ledig... var på stranden å badade å hängde (första gången på denna resa ja badat 🤣)

Sen var vi å tittade till valparna på rockstone bar.. tog en drink där.
Middag med mig själv på kvällen som avslutades på rainforest med Louise med en massa vin och nys bekantskaper ☺️☺️

Vaknade imorse som vanligt för de är så sjukt varmt... vi bor ju i kerias hus och hon reser iväg imorgon och ska ta hand om hennes hundar.
Jag kan knappt typ sova dock då de är endast fläkt och det är så sjukt sjukt varmt och då gnäller jag sällan på att de är varmt 😦
Sjukt jobbigt, man kanske är för
Bortskämd att vi bo på hotell här med ac osv 🙄men ja de är något jag faktiskt vill ha så vet inte alls hur vi ska gö med boende situationen...

Så idag har Robin jobbat.. ja ha varit på stranden hela dan. Sitter å äter nudelsoppa nu sen ska ja iväg och kolla valparna och sen ut å äta middag med Kiera ikväll 🍷🍷

Vet inte men andra inlägget kom upp idag, skrev de för flera dager sen 😦😦

Iaf så har vi kommit till Lipe för 2 dager sen. Vi bor i ett hus hos Kiera som vi lärde känna förra året. Hon ska resa lite så vi ska bo hos henne ta hand om hundarna osv.
Första natten va hemskt, hade bara 1 fläkt och va så sjukt sjukt varmt, vart icke mkt sömn den natten 😒
Igår jobbade Robin hela dan, med dykning.. dom är kort med folk och bra för oss med extra cash ✌️

Jag mötte upp Louise som vi oxå lärde känna sist (både Kiera och Louise håller på med alla hundar här)
Så hon visade vilka hundar var vart, vilka som va akuta behov av hjälp osv.
Sen gick vi till valparna (dog såklart lite) vilka små underbaringar😍😍
Gjorde rent där dom är och plockade lite fästingar oså.

Hmm sen vandrade ja ba runt på ön, satt på stranden och va med hundarna osv.
Gick tillbaka till huset och gick promenad med Kai och Lucy (kerias hundar)
Sen gick ja till gymmet och körde igenom hela kroppen. Guuuuuud va ja saknat det ❤❤❤
Så sjukt skönt, men attans va kroppen vänjer sig fort, träningsvärken kom nästan påengång...
dock så glömde ja mygg sprayen hemma och det hade regnat.. man kan säga att ja va ganska myggbiten ja :)

Efter gick vi ut å åt (Robin kom hem ca 21) tog ett glas sen hem å sov.

Idag så jobbar han oxå.
Så när ja vaknade köpte ja Thai kaffe å satte mig på stranden och läste i en timme, sen till valparna och kollade till dom.
Sen föddes även 4 kattungar inatt så kollade så dom va ok oxå😁.

Sitter just för stunden å äter nudelsoppa (har fått något för soppor, ätit endast de sen ja kom hit)
15 kr liksom 👌

Kl 17 har ja lovat å va med på kieras yoga clas.. sen går ja nog och gymmar igen samt går ett varv på ena stranden å mata alla hundarna 😃