Hej på er!
Har befunnit mig i Österrike i 3 dagar nu. De första två dagarna var jag med på konserterna, vilket var jätte roligt. Men nu har pappa och gänget ledigt i några dagar så idag har jag och pappa gått runt i stan här i Wien, och det är så fint här, plus att solen sticker fram även här i kylan. Lite senare sen ska vi ut och äta och sedan gå vidare i stan.

Riktigt skönt och mysigt med en liten weekend med pappa!

NATHALIE

Dagens humör

Vaknade klockan 9 och var pigg (vilket nästan aldrig händer), så pigg och glad.

Dagens mående

Super bra som det brukar vara.

Dagens frisyr

Plattat hår.

Dagens smink

Mitt vanliga. Concealer, contour, bryn och ögon.

Dagens klädsel

Topp från NA-KD, jeans och sneakers.

Dagens planer

Åka in till stan, packa och ha en spa kväll för mig själv ikväll.

Dagens måste

Packa, då jag åker till Österrike imorgon.

Dagens längtan

Resan till Österrike och London.

Contains affiliate links OUTFITS

Jacka - IVY REVEL, HÄR (pink) / Topp - Hannalicious x NA-KD, HÄR

Hej fina ni! Fem dagar av december har gått och det närmar sig både jul och nyår, tjoho! Idag fick jag äntligen sova ut, gjorde mig frukost på sängen och bäddade ner mig framför en serie. Sedan var även jag och mamma ute på Frölunda Torg och åt lunch på Adams Café (rekommenderas starkt!), tog en sallad som vanligt då dom är så goda. Lite senare ikväll ska jag möta upp Julia på en fika och sedan bara ta det lugnt hemma och packa lite. Jag åker nämligen ner till Österrike på torsdag för att hälsa på pappa, då dom har några lediga dagar där. Så det ska bli super mysigt. (För er som inte vet det så jobbar min pappa i musikbranchen med hårdrocksbandet In Flames). Har en ledig helg från jobbet denna veckan så det passade super bra.

Men nu ska jag lyssna på Alice och Biancas nya avsnitt av deras podd.

xx, Nathalie

Usa
(Florida, New York, California, Nevada & Tennessee)

Vi börjar med delstaten Florida. Här var jag första gången 2008 om jag minns rätt. Då var jag där med mamma och pappa, vi var på Disney Land och gjorde lite sånna saker man gör när man är 10 år haha. Men sedan var jag ju där igen för bara några veckor sen fast denna gången i Miami och Fort Lauderdale med kompisar. Vi hann ju inte med så mycket sevärdheter utan vi badade, solade, shoppade och bara hade en rolig resa. Däremot kan jag starkt rekommendera två shopping center för er shopping människor där ute, Dolphin Mall som ligger en liten bit utanför Miami och sedan Sawgrass Mall som ligger i Fort Lauderdale. Riktigt grymma outlets där du kan hitta massor!

New York, älskade New York. Staden som aldrig sover och du alltid har saker att göra oavsett vilken tid på dygnet det är. Vi var där 2015, i samma veva var vi även i Tennessee och Kalifornien. Det var vinter i New York när vi var där och det var SÅ mysigt. Shoppade otroligt mycket, besökte allt det där som man ska ha besökt, så som Times Square och Rockefeller Center. Åt på små typiska NY stånd (bland annat deras super goda pizza). En riktigt underbar stad med trevliga människor.

Kalifornien, Los Angeles. Min favorit stad, staden som har allt. Här var jag och min familj 2015 och även 2016. Värmen i luften, människorna, shopping, sevärdheter, framgång, allt har LA. När jag var där första gången så fick jag se alla kända saker som Griffith Observatory, Hollywood skylten, Hollywood Walk Of Fame. Men sedan var vi på en hockey match (LA kings - Washington capitals) vilket var otroligt roligt, snacka om bra stämning. Tog en tripp genom Beverly Hills, besökt Santa Monica samt Venice Beach, åkt helikopter och sett kändisars hus och hela LA från ovan. Andra gången gjorde vi såklart det mesta igen då man inte tröttnar, sedan var vi även på konsert, hade en dag på Disney Land, gick på en amerikansk fotbolls match på Los Angeles Memorial Coliseum, och även här kan man snacka om bra stämning, samt tog en dagstur med bilen till Malibu, kändisarnas sommarställe. Jag kommer nog aldrig tröttna på denna otroligt fina stad och jag rekommenderar verkligen er att åka dit.
Nevada, Las Vegas. Oj vilken cool stad. Vi var i Las Vegas 2016, samma veva som Los Angeles för andra gången. Här kan vi snacka om spel, nattliv och häftiga hotell samt coola byggnader. Vi bilade ju från Los Angeles till Las Vegas och därav bilade vi till Arizona och Grand Canyon. Att glida runt i en cab genom öken och berg var så himla härligt och det var SÅ OTROLIGT HÄFTIGT och mäktigt att besöka Grand Canyon.
Tennessee, Memphis. Här var vi 2015 i samma veva som Los Angeles och New York. Hit åkte vi i några dagar för att besöka Elvis Presleys hus Graceland. Elvis fru har efter många år valt att göra huset öppet för allmänheten. Vi tog en guidad tur där vi fick gå in i huset, ut i trädgården och även se hans privatplan inuti. Övervåningen i huset fick man inte gå upp i då dom vill ha det privat men resten av huset fick man se och det var så häftigt att se hur han och hans familj bodde. Trädgården var så fin, det fanns pool, ett stort stall där dom hade hästar och även en gravplats där Elvis, hans tvillingbror och föräldrar ligger. Man blev tagen när man fick allt berättat för sig och var där och fick se allt i verkligheten. Men det var en cool upplevelse att ha fått besöka hans hus. Han hade ju även två privatplan som man fick gå in i och där kan man snacka att flyga skönt. Det var som att gå in i ett hus fast man var inne i ett flygplan. Som sagt, en häftig och lärorik upplevelse.
Jamaica

I samma veva som jag var i Florida nyss så var vi även en kort sväng i Jamaica. Denna tripp blev kortare än tänkt då vi inte kände oss bekväma där. Stränderna och havet var super fint och vi gjorde även en utflykt till Blue Hole som är en vattenkälla kan man nog kalla det där man hoppar, svingar i lianer och massa sånt kul men resten var inte som vi hade tänkt oss tråkigt nog. Dock kan jag absolut tänka mig att åka tillbaka dit om man åker på en kryssning runt till olika öar och länder och ena stoppet är Jamaica.

Dubai

Dubai, staden som egentligen ligger mitt ute i öknen. Jag, mamma och pappa var där i september, då var det sol och 40 grader och uppåt. Vi var där i fem dagar och hann med allt som man ska hinna med om man är där. Vi åkte på ökensafari, åkte upp till toppen av Burj Khalifa, besökte de två stora shopping centerna, åkte ut till toppen av palm ön där hotell Atlantis ligger, tog en båttur runt palm ön och förbi Burj Al Arab och kändisarnas hus, bada, sola, och åt riktigt god mat. För er som följer min blogg har ju sett dag för dag i Dubai här på bloggen men för er som inte har sett och vill läsa mer i detalj hittar ni dag 1 HÄR, dag 2 HÄR, dag 3 HÄR och dag 4 HÄR.

Contains affiliate links COLLABORATIONS

i samarbete med iDeal Of Sweden

Nu har Black Friday kickat igång hos de flesta butiker både online och i fysisk butik. Jag själv älskar Black Friday, speciellt i USA. Hur som helst så har iDeal Of Sweden en grym deal för Black Friday. 50% på ALLT (som dras av i kassan automatiskt) så du behöver alltså ingen kod. Detta gäller inte bara idag utan även på lördag, söndag och måndag, hur grymt!

Här ovan hittar ni bilder på mina tre personliga favoriter.
1. MONSTERA JUNGLE
2. MATTE BLACK
3. ANTIQUE ROSES

Happy shopping <3

Gokväll på er!
Har helt glömt av att säga att vi är tillbaka i Florida igen och har varit det i ungefär en vecka nu. Men denna resa börjar gå mot sitt slut nu:(
Hur som helst, vi har nu under denna veckan bara chillat här i Davie hos Angelica och Ronja. Badat i poolen, solat, varit på mer college fester, shoppat och bara haft ett skönt liv.

Ovan här är lite bilder på hur området ser ut där dom bor. Massa lägenheter runt en sjö med små fina gångar och fina pooler. Hade verkligen inte tackat nej till att bo här och bara njuta av livet.

Puss och godnatt!

Gokväll!
Just nu befinner vi oss i Montego Bay, Jamaica. Vädret här är inte på topp men vi gör det bästa av det. Vi har badat, solat (när solen har tittat fram) och idag har vi varit utanför Ocho Rios vid The Blue Hole. Låter bilderna tala för sig men här kände man sig som Tarzan när man svingade sig i lianer och sånt kul, haha.
På onsdag åker vi tillbaka till Florida och spenderar sista veckan där med massa nya äventyr.

Puss på er!

Godmorgon från Miami!
Igår hade vi en heldag nere i Key West. 6 på morgonen åkte vi dit då det tar ungefär 4 timmar och vi var hemma runt 21. Key West var fint men det var så otroligt mycket som va förstört sen stormen Irma, vilket var tråkigt.
Hur som helst, vi solade, badade och såklart fotade en del, vilket är ett måste haha. Väl hemma duschade vi och sedan gick vi ut och år middag.
Idag väntas en lugn dag igen. Blir stranden här i Miami och så får vi se vart dagen leder oss senare. Men nu blir det frukost.
Pussar och kramar!

TRAVEL

Gårdagen spenderades i Fort Lauderdale hos Angelica och Ronja. Vi åkte till Sawgrass Mills som är ett stort område med massa affärer och även outlets. Fick köpt lite kläder och även ett par skor. Därefter hade dom anordnat ett college party hemma hos dom, och det var så kul att få va med på ett röda muggar party, haha.

Idag har vi spenderat dagen på Miami Beach och ska nu åka till ännu ett shopping mall och shoppa lite.