Header

Ett gött ryggpass för några dagar sen när det var helt tomt på gymmet. Passade på att filma lite. Mina favorit övningar när det gäller rygg är marklyft, sittande kabelrodd, enhands hantelrodd, Latsdrag och en av de nya är shrugs.

Marklyft är en jättebra och givande övning som kräver och använder sig utav flera muskelgrupper samtidigt. Dock är en övning som man inte ska lasta på för mycket vikt innan man verkligen fått in tekniken. Det är en bra att öva den tillsammans med någon så att den personen som inte utöver marklyft kan kolla och påpeka saker. Det är inte bra att vrida huvudet och kolla sig själv i spegeln, då man belastar ryggraden under denna övningen och därmed kan skada sig.

Sittande kabelrodd är en övning som jag gillar främst för att jag känner mig extra stark heheh. Nä men jag får extremt bra kontakt i ryggmusklerna. Likaså med enhands hantelrodd. Dessa kör jag även i smithmaskinen när jag vill ta lite tyngre, då det blir lättare att lägga till lite vikter än att hämta en tung hantel.

Latsdrag är även en basic favorit som jag tror de flesta gillar. Jag tar dock inte tungt i denna övning då jag har lite problem med mina axlar så kör lungt tills det försvinner. Tror att det beror på brist av muskler kring mina axlar. Därför kör jag mycket med hantlar och lösa vikter så jag bygger upp stabiliseringsmuskler runt om.

Shrugs är en ny övning som jag velat testa ett tag nu. Det är en väldigt basic övning som inte ser ut att vara så jobbigt eller effektiv men jag kan lova att det tar som bara den. Det är korta rörelsemoment men de bränner som bara den

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments