Såhär har vi legat dem senaste dagarna och såhär kommer vi ligga tills vi åker hem på torsdag. Vi tar in all sol vi kan och njuter av värmen just nu för snart blir det kallt igen.

Det har vart lite dåligt med inlägg dem sista dagarna men det har regnat en hel del och jag har vart/är sjuk, har antagligen ätit något dåligt för i förrgår natt vakande jag av magsmärtor och sen började det.. så igår när vi skulle ta och från khao lak till kata beach hade jag en helvetesresa, tre timmar i bil.. illamående utav bara den.. än så länge har jag inte hunnit se så mycket utav stan, Adam har fått äta middag själv och jag har legat på hotellrummet, kul! Just det ja, det är sol ute! Äntligen, vet inte om det är karma eller något men så fort det blev sol blev jag sjuk. Jag är iallafall mycket bättre idag och jag hoppas till gudarna att jag kan ligga på stranden imorgon och sola!

Vi har en annan sak att berätta. Vi kommer hem! Snart! Den 19 januari för att vara exakt. Om en vecka tar vi vårt
Pick och pack och lämnar Asien för kalla Sverige. Vi har känt oss nöjda med vad vi har gjort på denna resan och bestämt oss för att åka hem istället, så vi säger tack och adjö och vi ses nästa gång Asien. För att avsluta vårt resande på bästa sätt så åker vi hem, packar bilen med skidutrustningen och bilar till Österrike och bad garstien för en veckas skidsemester tillsammans med Adams
Föräldrar.

Men nu ska vi försöka njuta dem sista dagarna här på kata beach med sol och bad!

Idag har äntligen solen tittat fram en stund. När vi vaknade och märkte att solen tittade fram så packade vi väskan och drog till stranden som alla andra här i khao lak! Vid lunchtid så började det ösregna så vi hoppade in på bästa resturang för lite mat. Sen vart det häng på hotellrummet en timme innan det började spricka upp igen.

Varje måndag, onsdag och fredag är det marknad här så vi tog en lååång promenad för att vi tyckte att 150 bath (35 kronor) var för dyrt, vi tog en taxi hem om man säger så. Dock hittade vi inget lockande, vi spar oss till nattmarknaden i Phuket.

Kvällen middag bestod av en helgrillad makrill, mums!! Nu är vi tillbaka på hotellet och slappar lite, vi kanske gör en favorit i repris och går över till baren tvärs över gatan.

Igår låg vi på stranden även fast det var molnigt så kom solen fram ibland. Vid fyratiden åkte vi hem och gjorde oss iordning för att åka in till nattmarknaden i krabi. Det var väl mysigt att gå där men en liten besvikelse var det. Mestadels var det bara krimskrams. Vi hittade ett ställe där man fick måla din egna tala för endast 5 kronor så det gjorde vi istället! Superfin blev den... nästan direkt efter vi hade målat klart så öppnade himlen sig och det började regna. Som tur var skulle vi ändå åka hemåt då.

Idag har vi packat väskorna och väntar på att bilen ska komma och hämta oss för att åka till khao lak. Det regnat fortfarande ute så det passar ju bra att sitta i en bil halva dagen. 4 timmar är det beräknat att ta, hoppas man kan sova lite.

Vi hoppas att regnovädret från ko samui och dem öarna inte kommer hitåt för vi har hoppats på att kunna göra en del dyk i khao lak men det återstår att se.

Idag tittade solen fram så vi packade väskan fort som blixten och åkte till pranang beach för sol och bad. Älskar hur man går ner till stranden och köper sig en biljett till longtailbåtarna, så mysigt.
Stranden var sig lik och maten var lika god då som nu i dem otroligt mysiga matbåtarna som kommet och lägget sig på stranden varje dag. Dock fanns det inga apor kvar på stranden som det var sist, tråkigt! Dem var så mysiga och det blev alltid ett ståhej när dem kom och skulle sno allas mat.

Framåt 15-16 så blev det molnigt igen så vi bestämde oss för att åka hem istället. Hoppas på mer soldagar nu. På lördag åker vi Vidare från ao nang till khao lak för att kolla in den staden.

Idag har vi maxat dagen med dykning. 07.20 var vi uppe och nu 20.30 sitter vi på hotellet och precis har ätit lite take away från gatuståndet. Tre dyk har vi hunnit med idag utanför Phi Phi öarna. Det har bart dåligt väder idag eller det har inte regnat men mulet och massa vind så sikten under vattnet var inte den bästa men vi gjorde tre dyk på tre olika ställen runt ön. Jag såg en haj men det var jag ensam om att göra för att den var så snabb. Vi hade en jättebra divemaster som visade oss massa fina djur under vattnet.

Det som återstår av denna dagen är att duscha och sedan slänga sig i sängen, imorgon är det en ny dag och vi hoppas att annars solsäkra Thailand bjuder på lite sol.

Haha jag kunde inte slita skratta under vattnet när vi såg denna korallen som såg ut som en rumpa...

Godnatt!

Goood eftermiddag!

Solsäkra Thailand är inte så solsäkert ändå. Första dagen och det har vart mulet och regn. Tråkigt, vi som var taggade att ligga på stranden idag men det kommer sig nog. Vi bestämde oss istället för att strosa runt och kolla in stället och kommentera allt som har förändrats sedan vi var här sist för två år sedan. Vi vill göra det bästa av dagarna här i Thailand så vi vi gick direkt till ett dykcenter och bokade två dyk för imorgon, Phi Phi blir det och vi hoppas få se massa fiskar och hajar.

Det är roligt att komma tillbaka till ett ställe som man vart på en innan, och vi tog den bästa lunchen! Från gatustånden. Om ni är utomlands, tveka inte att äta från stånden för dem har den bästa maten. Jag har längtat så till Thailand för att få ära chicken cashew! Såå gott!!

Ikväll blir det en tidig kväll, 7.20 ska vi vara på dykcentret.

So long!

Hej och förlåt för att det har tunnats ut med inlägg men i Singapore hade vi ont om tid och mycket att se. Men nyår i Singapore var så sjukt häftigt, staden i sig var sjukt häftig. Vi spenderade mycket tid at strosa omkring på gatorna och kolla in allt som finns. Vi tog en nyårsdrink på raffles, en Singapore sling. Man vet att man är på ett dyrt ställe när man betalar 300kr för en drink och en Cola som serverad i karaff. Det roligaste var att man får gratis jordnötter och slänga skalet på golvet.

När kvällen kom så åkte vi till marina bay och upp till Emelie och vincents rum på 43:e våningen. Sen tog vi en taxi tillsammans till restaurangen där vi åt en 6-rätters middag som var supergod! Riktigt trevlig, sen åkte vi tillbaka till marina bay och kollade in fyrverkerierna. Det var riktigt mäktigt att fira in det nya året i Singapore.

Dagen efter var man lite seg men vi tog oss ut för att se det sista av staden innan vi gav oss av till Thailand. Vi tog metron till garden by the bay och skulle vandra omkring men det började regna och det slutade nästan aldrig så det blev ev kort visit och en snabb sväng inne på marina bay men där blir man bara så avundsjuk för att det är så fina butiker så som valentino, Gucci, Chanel osv.

Idag har vi landat i krabi-Aonang. Vi har bara hunnit äta en middag, vi får ta mer imorgon för vi är så trötta. Det har förändrats en del sen när vi var här sist men vissa saker är sig fortfarande lika. Tror vi kommer trivas här nu.

Här kommer en bildbomd från våra sista dagar i Singapore.

Det är inte ofta man ser en liten å som går igenom
Ett köpcentrum där man kan åka båt. Och inte heller en formel 1 bil.. sjukaste.

Nu när vi har kommit till Thailand passar det väldigt bra att vi kollar på en gång i Phuket som avslutning.

Idag är det dagen innan nyårsafton och vi har utforskat tunnelbanan här i Singapore, orchard road och Ikea. Det är väldigt lätt att ta sig runt här med tunnelbanan eller mrt som det står här nere. Ett byte och några stationer så var vi framme vid den stora shoppinggatan med massa shoppingcenter som man kan strosa runt i. Det
Är väldigt häftigt att se, tyvärr hittade vi inte så mycket och jag var ute efter några saker men hittade det inte tyvärr. Jag köpte ett nagellack till nyår och nagellackborttagning så fina naglar kommer jag ha på nyår iallafall.

När vi var klara med shoppingen tog vi tunnelbanan igen till Ikea denna gången för att äta köttbullar och köpa massa godis.. ja massa godis och ostbågar! Haha vi gick banans och ville köpa allt typ, men vissa saker får vänta tills vi kommer hem.

Man önskar ju att man hade väldigt mycket
Pengar så att man kunde shoppa på bland annat dessa butiker, en dag kanske!

Just nu ligger vi i sängen och ätet ostbågar, ska väl kolla på en film och slappa nu! Det är ju nyårsafton imorgon!