View tracker

Jag vet att jag skulle lagt upp igår några övningar men det vart så mycket som kom ivägen så någon gång i helgen kan ni kika in och se mina favorit övningar inom olika muskelgrupper. Äntligen fredag! Ikväll ska jag dra och träna med dom nya skorna jag beställt sen bara ta't lungt med min pärla! Imorgon är det dop sen får jag hem en massagebänk så att jag kan börja öva då vi börjar grundkurs i helkroppsmassage om 2 veckor. Mitt offer just nu är min pojkvän fast tror inte han kommer klaga..fick hem en massageolja igår också, kan tipsa om den lite senare, tror märket heter kierp eller något liknande. Den doftar lavendel och är suupersköön att ha som olja eller bara massera med. Idag har jag maxat i squat med fri stång. 30 kg vart det så är supernöjd! Nu tänkte jag ta en snabb vila innan jag drar mig vidare mot större muskler och mer svett!





Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

  • 203 readers

Likes

Comments

View tracker

Godmorgon!
Sitter i skolan och har anatomi dubbla pass. Idag går det riktigt bra och jag hänger med. Anatomi som ni vet är muskler, senor, skelett på latin. Idag lär vi oss om M. Biceps brachii samt lite annat. I början var det svårt men nu börjar det att bli mer intressant! Blåbär och vaniljkvarg fick bli mitt mellanmål innan lunch vid 12. Ett beteendepass kvar sedan vidare mot gymmet för styrketräning av ryggen. Tips på övningar kommer senare idag. Kram!





Likes

Comments

View tracker

Eftersom att jag går en hälsovägledarutbildning så kan jag lika gärna skriva om den och varför jag går den. 

Vid 16 års åldern så började jag med träning. Lätta promenader räckte för mig då min kondition inte fanns på kartan. Dålig kost i veckorna och sämre på helgen. Jag kommer inte ihåg min allra första promenad men jag vet att jag inte klarade långt och fort gick det inte. Min mamma fick mig att börja förresten så har henne att tacka. 

När jag var i den åldern så tänkte jag inte alls på hur min kropp såg ut. Jag sket fullständigt i hur den såg ut, bara mitt ansikte var snyggt och imosat med alla slags krämer..Iallafall så fortsatte jag att gå promenader vilket ledde till längre sträckor och tillslut så kunde jag jogga till och med. Jag rökte också på den tiden vilket jag också slutade med så en bra kondition fick jag. 

Jag kan inte säga hur jag tränat och vad jag haft för mål sen 16 år men oftast har det varit att vara så smal som det bara går..Inga muskler, bara ben! tuur att jag inte känner så idag, usch och fy! Farligt med träning och kost om man tänker helt utåt helvete som jag en gång gjorde..sluta ät och träna tills du svimar..ja anorektiker har jag varit, mestadels i huvudet. Fick jag inte sluta äta då ville jag spy..så bulumi är något jag också har haft..Berättar det nu så att ni som läser ska förstå vad det gör med kroppen om ni nu lider av det. 

Tur min familj såg vad som hänt mig och vad jag hade blivit. Så jävla klart jag vart arg på dom och inte ville ha deras hjälp, jag mådde ju bra..eller? Kroppsmässigt så var jag helt klart nöjd men hur mådde insidan av att inte äta eller att kräkas upp allt? Dåligt kan jag nog tro. Min hals började blöda efter några nertryckta fingrar, och det var exakt där jag slutade! Jag ångrar att jag inte tog någon hjälp för det är ett stort och allvarligt problem. Du tynar bort ett tag av ditt liv men problemet är sen när du vill börja vara som du var innan, normal. Din kropp är inte anpassad för att banta sjukligt sedan äta ihjäl dig. Det syns på kroppen, iallafall min. Man får fula buktningar lite här och var eftersom att huden inte hunnit anpassa sig någongång. 

Iallafall så tog jag mig ur detta och vidare mot en bättre hälsa med mindre tvång. Känslan att inte känna att man behöver väga en viss vikt är otroligt skönt för en person som haft problem inom träning. 

Innan jag kom in på min utbildning så var träningen till och från, ibland styrketräning, ibland cardio, ibland inget alls. Det är ju så med tränings och kommer alltid att vara att inspirationen ibland bleknar men efter ett tag så kommer den tillbaks. Ena dagen ska du ha alla tillskott och kläder som finns samt spendera flertals timmar på gymmet, andra dagen degar du med allt onyttigt du kan komma åt. Det är en otrolig dålig och farlig hälsa och stil att jojjobanta ( vilket menas med att du går ner i vikt, sedan upp och ner och upp forts. ) Jag har under flera år hållit på så vilket somsagt har satt sina spår..Jag har ångrat allt! 

Denna utbildning hjälper mig mycket att tänka på att det finns viktigare saker än att träna och äta nyttigt. Du börjar fundera på allt som har med hälsa att göra, te.x ekonomi, familj, bakgrund, allt omkring, miljö osv. Och VARFÖR man tränar! Vad vill man ha ut av träningen? Bättre kontition?styrka?Kropp?. Det finns väldigt mycket att tänka på. Idag förstår jag mer hur mycket allt spelar in. Idag ser jag min träning som livsstil och inte som mål. Visst är det bra att ha mål också om man vill gå ner några extra kilon eller bygga mer muskler. Men försöök att tänka livslångt. Du ska känna glädje av att träna, det ska kännas skönt och befriande. Målet är att du ska må så bra som möjligt! 

Just idag med träning så älskar jag tanken av större muskler, synligare och starkare. Fokuserar mycket på styrka men även lika mycket vikt på konditionen. Jag är nikotin fri idag så min puls har sänkts med ca 20 slag/min vilket jag är glad för! Snus och ciggaretter gör bara dåligt för dig! Visst kan jag feströka men skulle inte röka långsiktit varje dag..
Vad äter jag då och hur tränar jag? Jag äter det som jag tycker är bra och nyttigt för mig. Eftersom jag har IBS så måste jag anpassa mig efter bra mat. Keso, avokado, kyckling, fisk, tonfisk, frukt, grönsaker, havregryn, ris, ja det finns så mycket mer! Jag unnar mig fortfarande det gör jag, älskar att äta fett och sockrigt, ska inte ljuga men bara på helger. Känner jag dock någon onsdag att jag vill äta chocklad då gör jag det! Förut så tvingade jag mig bort från allt onyttigt men det gjorde så att min hjärna kolappsa totalt. Därför idag tillåter jag mig själv att äta vad jag vill men med måtta. Somsagt så kan du äta ALLT men INTE alltid. 

Tidigare innan utbildningen så var det ju bara att gå till gymmet och lyfta några vikter men inte alls tänkte jag på om jag ens gjorde rätt. Var hållningen bra? Hur andades jag? Åt jag bra efter och innan? Idag har man fått så mycket kunskap om hur du ska bete dig för att inte skada dig. Helt perfekt för idag tänker jag på varje övning hur min rygg ser ut och om jag ens andas under repitionerna. Otroligt viktigt allt annars kan du lika gärna skita i att styrketräna. SKOR är otroligt jävla viktigt, tänker aldrig sluta att säga det! Såg en överviktig pöjk idag som precis skaffat gymkort, kommer till rullbandet och börjar inte med uppvärmning utan börjar springa direkt UTAN skor...idioti..men precis som jag inte visste förut så vet nog inte han nu..därför vi hälsovägledare behövs! Iallafall BRA SKOR!

Varför går jag utbildningen? Mest för min egen skull, för att få bättre uppfattning om hälsa och också för att jag tycker väldigt mycket om det och vill hjälpa andra att ändra sin livsstil till det bättre. Jag vill tänka större! 

Jag tänkte att jag skulle försöka få med vad jag tränar lite varje dag och hur mitt matintag ser ut ifall det är någon som behöver inspiration. Kommer även rekomendera övningar inom styrka och kondition. 

Har nog fått med det mesta just för tillfället, iallafall det viktigaste! Kram

 

 

 

Likes

Comments