Klänning från Hannalicious x NA-KD HÄR. Älskar den! Så fin färg och sitter väldigt bra. Jag har XS i min och brukar ha S annars. Örhängen från NA-KD HÄRAdlinks

Min älskade vän Johanna bjöd in 35 personer till trädgårsfest igår, men på grund av regnet fick vi vara i hennes lägenhet. Det blev såå kul och mysigt ändå! Hon hade fixat så fint med snacks och plock och styrt upp tävlingar.

Fina Tessan med presenten till Johanna - korg fylld med ostar och gottis.. Tessan, Nivvan och Pauline tog en fördrink hos mig innan vi tog taxi till Johanna.

Min finaste tjej ♥

Jag har haft en SÅ rolig helg! Nu blir det en lugn söndag med min älskling :)

Klänning från NA-KD HÄR (adlink) och dessa snygga örhängen är också från NA-KD HÄR (adlink)

I fredags träffade jag Lisa, Elin och Julia som jag gått i gymnasiet med. Vi ses verkligen inte ofta så sist vi sågs planerade vi in ett nytt datum direkt och planen var att ha blom-tema, dricka drinkar och gå ut och dansa! And so we did..:)

Jag fixade plock och mimosa med blommor i!

Fina tjejerna! Vi hade en galet rolig kväll och dansade till stängning på HUGO. Jag var ganska trött igår :)

Hej,

Oj vad den här veckan har gått fort! Det har varit full fart på jobbet och SÅ kul att vara tillbaka. Vi har en helt sjukt spännande höst framför oss. Under september kommer vi ha event i Berlin, Oslo, Stockholm, London, Amsterdam, Paris, Toronto, Köpenhamn och Los Angeles. Så ni kan förstå vad mycket vi har att styra med! Galet roligt! Mitt team kommer åka till några destinatoner var, alla är med i Berlin och Stockholm. Jag åker till Oslo, Paris, Toronto och LA. Ni kommer såklart få vara med på hela den här resan!

Här kommer lite blandade bilder från veckan.

I tisdags blev det AW med Tilda och Palle på trädgårn!

I veckan testade jag att göra ricotta-biffar! Glömde tyvärr ta kort på slutresultatet men det blev såå gott! Man blandar ricottaost med strimlade soltorkade tomater, ett ägg, vitlök, kryddor och ströböd men jag tog pancobröd. Låt stå i kylen 15 minuter, forma till bollar och stek några minuter på varje sida. Så gott vegetariskt alternativ! Till det gjorde jag potatis i ugn med olivolja, flingsalt och färsk timjan och en yoghurtsås med citron.

Fredagens outfit med tröja från Nelly HÄR (adlink). Älskar verkligen den här tröjan! Så skön och snygg. Byxorna är köpta på Zara för många år sedan, hittade dem i garderoben och hade glömt hur snygga de var ;)

Dagen började med mimosafrukost på kontoret, vi firade nya framgångar! Sen var det en intensiv dag innan jag gick på helg. Mer om det i kommande inlägg.

Efter Karlshamn åkte vi raka vägen till Mauritzberg där min farbror med familj har landställe. Det var två år sist jag var där. Det är jättefint och här njuter jag till max också... Min pappa (mamma jobbade tyvärr) och kusiner med respektive och barn var där. Vi grillade, fikade, pratade, gick promenad och hade det riktigt trevligt och mysigt! ♥

Present till faster Ewa :-)

Pappa knäppte några fina kort nere vid bryggan. Jag med lilla Ella ♥

​Idag är sista dagen på min semester. Jag har verkligen haft en helt underbar semester med mycket avkoppling och tid tillsammans med nära och kära, framförallt min Fille ♥ Jag har hämtat ny energi och är nu redo för att jobba igen, jag saknar mina kollegor och anställda och ser fram emot allt roligt vi ska göra den här hösten. Skönt att det ändå är en bra bit kvar av sommaren så man kan njuta av kvällar och helger.

I onsdags åkte jag och Fille till Karlshamn där vi bokat en liten stuga via airbnb. Det var SÅ mysigt och fint! Stugan låg högt upp med finaste utsikten över vattnet. Det var verkligen harmoni för själen att sitta där och blicka ut och bara njuta ♥

Det tog ca 4 timmar från Norrköping så väl framme åkte vi och handlade massa gottis inför helgen, vi hade ju ställt in oss på en regnig helg med serier & bokläsning i stugan.. ;) Vi grillade och myste på terrassen. Hur underbart att stå och laga mat och blicka ut över detta? LOVE IT.

Sen fick vi hyra Magnus (han vi hyrde utav, bodde i huset bredvid) lilla motorbåt och åkte ut och fiskade, det är Filles favoritsyssla och jag satt mest med men provade lite också faktiskt :-)

Mitt fina hjärta!

Assköna brallor från Kroatien!

På torsdagen var det fint väder på förmiddagen så vi lade oss på en liten strand i närheten av där vi bodde. På em åkte vi in till Karlshamn och lunchade och strosade och avslutade med en glass i hamnen!

Frukost i solen!

Älskar min hållning man ser i fönstret HAHA!

Klänning från en liten butik på KRK i Kroatien.

På kvällen blev det åter igen grillning och sen bunkrade vi upp med massa godis&chips och såg klart säsong 2 av Broadchurch, så spännande!!

På fredagen hade vi kanonväder! Väderprognosen hade ju sagt mulet och regn alla dagar vi skulle vara där så vi var skapligt nöjda :) Först åkte vi till sandviken som låg i sölvesborg 3 mil bort, superfin strand med långgrunt vackert vatten!

Tunika från bubbleroom förra året.

Sen åkte vi vidare till Åhus som låg 45 minuter bort. Supermysigt, populärt ställe i Sverige :-) Vi käkade och tog en glass i hamnen. Tyvärr öppnade alla bra restauranger 17.30 och vi var där kl 16.. Så vi åt på ett random ställe där jag fick pulvermos med uppvärmda köttbullar.. inte gott.

Sen åkte vi hem och grillade det vi hade kvar, blev en salig blandning av korv, halloumi, lök och majskolvar ;-)

På lördagen åkte vi hem efter frukosten! Supernöjda med en mysig och avkopplande helg. Jag har ju aldrig haft något land och tycker därför det är så himla rogivande att få åka iväg såhär och bara va...:)

Dag 8:

Den här dagen hittade vi finaste strandhänget "Lido beach" som hade stora, sköna solbäddar på en terass med finaste utsikten.

Vi beställde dricka och mat till våra solbäddar :-) Den här pizzan med stark salami på var MUMS!

Älskar mina smycken så mycket att jag till och med hade de på stranden.. :) Från Caroline Svedbom. Min kaftan är köpt i Thailand för flera år sedan.

På kvällen åkte vi till den närliggande lilla orten Volosko (vi gick dit nån kväll innan och det tog en timme, taxi denna bit kostade bara 40 kuna (ca 50 svenska kronor) och åt på restaurang nr 1 på tripadvisor - Valle Losca. SÅ mysigt litet ställe med mat och service i värdsklass. Familjeägd restaurang där alla produkter var närproducerade från deras egen gård.

Förrätt var tryffelost&korv och till varmrätt tog jag pasta med räkor&tryffel. Det var gudomligt gott!

När vi kom tillbaka till lägenheten bjöd vårat värdpar (Goran&Milica) upp oss på snaps, vin och ost i deras trädgård. Vi satt där till kl 01 och pratade om livet. Älskar hur välkomnande och lättsamma många människor utomlands är.

Dag 9

Vi gick bort mot icici till en fin stenstrand och på kvällen käkade vi middag på en restaurang i hamnen där allt var out of stock.. oj vad vi skrattade åt det ;-)

Klänning HÄR

Dag 10

Promenad mot Lido beach ännu en gång. Så vackert när man promenerar genom Opatija!

Strandpromenaden är 12 km lång och det finns fina badställen, restauranger och fik längs hela vägen. Det var så rogivande att gå längs den varje dag ♥

På kvällen blev det middag på Valle Losca igen, denna gång testade vi oxnacke som kokat länge!

Shorts från Ginatricot och linne från Zara, köpt sen länge tillbaka. Skor från Nelly.

Vi avslutade kvällen med några drinkar.

Dag 10

Vår sista heldag. Försökte njuta så mycket jag bara kunde! På eftermiddagen lade vi oss på ett litet ställe där det knappt är något folk och där vattnet är MAGISKT fint!

Baddräkt från lovebylola. Mobilskal från iDeal Of Sweden. Ringar från caroline svedbom.

På kvällen åt vi på " Ruzmarin" som var jättemysigt inrett och med god mat.

Outfit från H&M.

Dag 11

Vårt flyg gick kl 16 från krk så vi passade på att kolla in den staden innan vi åkte hem. Mamma och pappa var nyligen där och älskade det. Det var verkligen supermysigt med massor av små gränder och fina hus! Jag är glad att vi hann med att strosa där några timmar.

Tack för den här gången Kroatien! I love you! ♥ Och tack för en, som alltid, supermysig och rolig semester med dig älskling.

Dag 4:

Strandhäng åter igen, dagarna såg ganska lika ut med sol, bad, god lunch, läsa bok... Helt sjukt hur fint vattnet är precis överallt!

Bikini från Lovebylola

Lite häng på vår fina balkong innan middag! Jag levde typ i solhatt hela resan, älskar det! Räddar upp dåliga hårdagar och är en snygg accessoar!

Byxdress från H&M, ring från Caroline Svedbom.

Ännu mer fina hus

Vi åt på Pizzeria Roko som har fått jättebra betyg på tripadvisor! SÅ jäkla god pizza, topp 5 någonsin. Råkade dock hälla på liite för mycket chiliolja så brann i munnen hela kvällen.

Dag 5:

Den här dagen tog vi en roadtrip till närliggande städerna Porec och Rovinj. Vi hade hyrbil under hela resan, tyvärr hade någon backat in i oss så det blev fula märken på bilen och vi har fått betala flera tusen... förhoppningsvis får vi tillbaka det på försäkringen! Så retligt bara, men de kör verkligen som idioter i Kroatien och vi har bevittnat två parkeringsolyckor där folk bara kört in i en bil och sen dragit därifrån.

Första stopp var Porec, mysig liten stad med jättefin strand och turkosklart vatten!

Sen åkte vi vidare till Rovinj. På vägen stannade vi vid och köpte olivolja&grappa, stod en snubbe mitt i ingestans med coolaste bilen. Det sjuka var att han var svensk men hade flyttat till Kroatien när han var liten.

Sen lunchade vi och käkade glass i supermysiga Rovinj! Husen här är såå fina och det är massvis av små gränder.

På vägen tillbaka såg vi en liten skylt med "vino" så vi svängde in. Det var som i en film, ett äldre par på en jättefin gård med lummig trädgård som sålde hemmagjort vin i petflaskor.. haha :) Så charmigt!

Väl hemma tog vi en sen middag nere på Grillhouse där vi bodde. Tänkte ta något litet men fick in största köttbrickan!! Så gott dock men jag var otroligt trött, vilket man kan se ;-)

Dag 6:
Vi hade ammält oss till en fisketur men det var bara vi (tillsammans med paret som körde) på båten, ganska nice att ha hela den för sig själv :-) SÅ härligt! Fille fick två små fiskar haha.

Lägger ut tredje och sista delen i veckan :-) Kram

Hej,

Igår kom vi hem från Kroatien och vi har haft det SÅ underbart!! Jag har tagit så himla mycket bilder och har så mycket bra tips så jag kommer dela upp det i tre delar med våra olika dagar (kul att jag nyligen skämtade om att jag delade upp mina semesterinlägg med dag 1, dag 2 osv...i min gamla blogg och så gör jag likadant nu haha!!) Hoppas ni tycker det är kul att läsa ♥

DAG 1

2 h och 10 minuter tog flyget från Skavsta till Rijeka/Krk. Jag är väldigt flygrädd så bara att vara på flygplatsen ger mig ångest, känner någon igen sig? Starten är värst sen är det ganska lugnt. Är alltid lättad när vi landar på marken dock..Det var 8 år sedan jag var i Kroatien (min mamma är därifrån) och alla år har vi alltid bilat dit.

Vi har bott i staden Opatija som ligger på istrien-halvön. Vi hade hyrt ett boende via Air bnb som var SÅ fräscht och fint, kolla vilken utsikt! Lyckan när vi kom dit, 28 grader, hade 10 dagar framför oss och drack vin och åt chark på balkongen...

Vi bodde 5 min ifrån strandpromenaden, som är 12 km och så vacker med fina badställen och mysiga restauranger längst vägen! Här satt vi första kvällen. Dock tog det ca 25 min in till själva centrum och vi gick ofta längre, snittade nog 2 h per dag och så 200 trappsteg upp till vårt boende... det blev semesterns enda träning :)

Dag 2

Växlande väder och vi hängde på "stranden". Finns ju inga sandstränder utan är betongblock, klippor eller stenstrand. Skönt tycker jag! Utanför vår lägenhetshotell fick vi tillgång till en egen liten trädgård med tomater, kiwi, oliver, salladsblad och örter. Hur mysigt?

På kvällen åt vi på " Villa Ariston" som var mer fine dining och dyrt för att vara Kroatien. Riktigt gott dock! Bra drinkar, gott kött och bra service. Låg i en lummig trädgård med havsutsikt!

Dag 3

Växlande väder, vi lade oss på en "strand" ganska nära oss. Strosade runt lite, så otroligt vackert i Opatija och byggnaderna där är så pampiga och fina!

Drack lemonjuice varje dag och läste böcker! Semester på hög nivå :)

Gick förbi det här huset så många gånger och bara " wow kolla vad fint" och kom på att jag redan fotat det tre gånger innan...

På kvällen tog vi först en fika på ett supermysigt fik inne i centrum. Jag älskar "creme-schnitta"!

Tröja HÄR (adlink från Nelly) Smycken från Caroline Svedbom

Så många rosa hus i Opatija, gissa vem som blir tokig då :) Sen gick vi till restaurangen " Molo" som ligger i hamnen, drack ett supergott glas rött för 14 kr (!) och så åt vi en sjukt god förrätt med godaste lökmarmeladen. Varmrätten talar för sig själv, SÅ GOTT. Vi kollar alltid restauranger på tripadvisor för att prova de bästa ställena, det är verkligen inte de dyraste! Både jag och Fille älskar bra matupplevelser och lägger mest pengar på att äta.. :)

hehe ville få till en snygg bild på skalet. Glöm inte att ni får 25% rabatt på iDeal med koden NE25 :)

Så mysigt och fint på kvällen ♥ Del 2 och 3 kommer upp i veckan! Då får ni se bilder när ni vi åker till Rovinj, Porec, Krk, blir bjudna på snaps i grannens trädgård och en massa härliga matbilder..;) Kram

Idag har jag gjort små ärende inför Kroatien, typ köpt solkräm och växlat pengar. Dagen spenderade jag sedan i solen hos mamma & pappa. Så glad att den här veckan bjudit på fint väder!

Sen träffade jag min fina Tessi och hennes hund Vilda (enda hunden jag tycker om...) och åt glass i solen.

Mötte sedan upp Sofia, Fille och Matte på Urbane Goat får gott käk och dricka! Älskar sånna här sommarkvällar <3

Nu har jag och Fille packat det sista och ska se ett avsnitt av Broadchurch. Imorgon åker vi till Opatija i Kroatien och stannar där 10 dagar! Ska bli såå mysigt. Jag kommer uppdatera med massor av bilder när jag kommer hem, tills dess får ni följa mig på instagram :)

Adlinks finns i inlägget.

Åh vilka sommarkänslor jag har nu! Semester med sovmorgon, fint väder, sena kvällar... jag njuter! Igår var jag och mamma på handelsträdgården vid Lövstad Slott. Fikade och strosade omkring, supermysigt ♥

Klänning HÄR / Skor HÄR (74 kr! haha)

På kvällen mötte jag upp Elin, Lisa och Julia som jag gick på gymnasiet tillsammans med. Vi träffats någon gång per år så det är alltid lika mysigt att ses och catcha upp :) Blev käk på VILA och sen drinkar på Lamp Hotel.

alltså den här maten!!! Pomme med räkor, rödlök och aioli..