Asså vilken dag! Detta vädret gör mig så lycklig och jag har så mycket energi! Jag var liksom på gymmet i 2 timmar imorse och i eftermiddags var jag ute och gick med Marri i 2 timmar men jag är ändå inte det minsta trött (sov dessutom bara typ 6,5 timmar inatt), synd att man inte alltid så mycket energi😄

Nu känns det verkligen som att det är på väg att bli vår och när vi var ute och gick innan så blev jag så varm så jag fick ta av mig jackan och gå i t-shirt. Känslan av att kunna gå i t-shirt ute är ju helt underbar. Nu hoppas jag bara att det är lika fint väder om två veckor när jag har påsklov😊

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Hej på er! Hoppas ni har en bra lördag. Min dag har gått hur snabbt som helst men det har hänt mycket roligt!

Klockan ringde redan kl 6.30 för att jag skulle hinna springa intervaller. Jag åt två knäckebröd innan jag sprang för jag hade inte orkar utan något i magen. Löpningen gick faktiskt över förväntan, jag fick inte ont i benhinnorna och jag har inte sprungit på morgonen på jätte länge med det gick ändå bra. Efter träningen tog jag en snabbdusch innan jag lagade en stor och god frukost!

Vid 9.30 fick jag skjuts till McDonals, där jag fått jobb, för att jobba mitt första pass. Det var väldigt mycket ny information och nya intryck så jag är helt slut i huvudet nu men det var i alla fall mycket roligare än mitt förra jobb!

Jag jobbade till 14:30 så nu är jag hemma igen och vi ska ha kalas för att fira min lillebror som fyllde 10 i torsdags😊💗

Likes

Comments

Hej hej! Idag ska jag till Malmö med mitt UF-företag för att möta en jury. Vi va ju på UF-mässa för 2 veckor sedan och vi gick vidare i kategorin Årets företag. Så idag ska vi prata med en jury och förhoppningsvis går vi vidare igen och isåfall ska vi till SM i Stockholm!😇

Eftersom att vi ska till Malmö så hade jag sovmorgon i morse så jag hann gå en liten runda i det fina vädret. Det var så fint väder och för första gången på länge så frös jag inte när jag var ute😅💗

Likes

Comments

Ett litet mellanmål efter skolan innan jag sprang😍 Min favorit bar just nu😋

Idag efter skolan sprang jag en runda för första gången utan att ha några krav på mig själv. Det var så otroligt skönt! Även fast jag kanske inte sätter upp mål för varje löppass så vet jag ändå vilket tempo jag brukar hålla och jag blir lätt så besviken om det inte skulle gå bra på just de passet. Men idag sprang jag en runda med inställningen att jag ska bara springa och det blev en av de bästa löprundorna jag haft på länge, kanske inte om man tittar på prestationen men känslan jag hade var så mycket bättre! Jag bara joggade i ett behagligt tempo, njöt av solen och att jag inte fick ont i banhinnorna (som jag har haft problem med nu i några veckor). Jag sprang ungefär 8,3km vilket är det längsta jag sprungit på länge, tror sist jag sprang längre än 5km var någon gång i höstas😊

Likes

Comments

Ibland kan det vara ganska svårt att få kontakt med den muskelgrupp som man vill. Innan kunde jag träna hela pass och knapp få kontakt med de musklerna jag ville, rumpa och baksida lår har jag speciellt haft svårt att få kontakt med, och det var oftast dem passen jag tyckte gick dåligt! Under det senaste halvåret har jag försökt jobba lite extra på detta så att jag får kontakt i de musklerna jag vill och jag har märkt stor skillnad. Jag har inte alltid super bra kontakt i alla pass, men i betydligt fler än jag hade innan. Jag tycker att det har blivit mycket roligare att träna nu när jag verkligen känner att det tar på rätt muskler och jag ser mycket bättre resultat. Jag tänkte dela med mig av mina (bortsätt från en ordentlig uppvärmning såklart) 7 bästa tips och övningar för att öka kontakten i baksida lår och rumpa.😊

Rumpa:
1. Miniband - Jag älskar miniband, dem är grymma. Använd de i alla övningar där du känner att du saknar kontakten med rumpan (ex. squats, utfall, benpress). Rekommenderar er verkligen att köpa ett om ni inte har ett, de är då värt pengarna!
2. Sidogång med miniband - En av mina favorit övningar med minibanden som är riktigt bra för att aktivera rumpan, speciellt utsidan. Brukar ha denna övningen antingen i uppvärmningen, superset eller i slutet av passet.
3. Omvänd benpress i smithmaskin - Vet inte om denna övningen har ett riktigt namn. Men man lägger sig på mage på en bänk under skivstången i en smithmaskin, om du böjer benen i 90 grader så att låren är parallella med kroppen och underbenen är rakt upp så ska skivstången vara ungefär över knäna, sedan ska du placera fötterna på skivstången och pressa skivstången uppåt. En nyupptäckt övning för min del och en ny favorit för rumpan, får så sjukt bra kontakt.
4. Donkey kicks med miniband - Ytterligare en övning med miniband.... Om du inte har ett miniband går denna övningen att göra genom att tex spänna fast en hantel runt vristen.

Baksida lår:
1. Sittande lårcurl i maskin - Detta är min favorit maskin när det gäller baksida lår. Tänk på att göra rörelsen långsamt och kontrollerat för att öka kontakten.
2. Kick backs med raka ben i kabelmaskin - Tänk på att spänna hela kroppen i denna övningen och inte vrida kroppen när du sparkar bakåt.
3. Långsamma raka marklyft med lätta vikter - Vanliga raka marklyft men i slowmotion, och för att öka kantaten ytterligare så testa att inte gå hela vägen upp och räta ut benen och låt inte vikterna gå hela vägen ner i golvet så att du inte hinner vila.

Likes

Comments

Idag körde jag ett kort med väldigt effektivt armpass på ungefär 50min. Fokus låg på basövningar och blandade både lite tyngre och lättare sett. Blev väldigt nöjd med passet och det var länge sedan jag fick ett så bra flow i ett armpass, så härlig känsla!💗

Uppvärmning:

Biceps curls i kabelmaskin med rep 10x2

Triceps curls i kablemaskin med rep 20x2

Passet:

Biceps curls med hantlar 12x4

Dropset biceps curls x3

Prone curls 10x3

Dips på bänk med viktplatta så många du orkar x4

Triceps over head press med hantel 12x4

Triceps curls i kabelmaskin 12x3

Likes

Comments

Här är lite fler bilder från träningen med Fustra i lördags, nu ser ni även några av övningarna vi gjorde. På bilden längst upp till höger ser ni en av de saker jag behövde jobba på, är ganska stel i den och liknade övningar.

Likes

Comments

Idag vaknade jag upp bredvid Andre (min pojkvän), vi vakande rätt tidigt med låg kvar i sägen ganska länge innan jag blev alldeles för rastlös och typ drog upp honom ur sängen😂 Tror kl var runt 8.30 då och då gick vi upp och åt frukost. Jag gjorde en smoothie bowl för första gången på jätte långe och det var såå gott! Hade tänk göra en till Andre också (han tror inte att det är så gott som jag säger) men min pappa hade lagat scrambled eggs och bacon till frukost så min smoothie bowl blev ganska bortprioriterad😄 Jag fick i alla fall njuta av en väldigt god frukost!💗


Likes

Comments

Nu på morgonen har jag och Elin varit på gymmet och tränat tillsammans igen! Kl 10 hade vi bokat tid med en PT som skulle träna fustra träning med oss. Det är en träningsmetod som används för att förbättra hållningen, lindra smärta i nacke och skuldror, öka rörligheten och stärka kroppen. Så vi gjorde olika övningar där han kollade vår flexibilitet, styrka och balans. Det var faktiskt väldigt roligt och intressant. Både jag och Elin fick mycket beröm och han sa att han bara hade haft en kund tidigare som hade varit så "bra" som vi var, det var bara några småsaker som vi behövde förbättra.

Vi tränade med honom i ungefär 1,5 timme och efter det körde jag och Elin ett lite kortare magpass. Nu sitter jag på bussen och är på väg hem! Längtar så efter mat nu😂 Brukar inte äta lunch så sent så jag är ganska hungrig nu! (Trots att jag köpte en proteinbar efter passet)

Likes

Comments

Hej hej! Nu sitter jag i bilen på väg hem. Är så trött, denna dagen har varit väldigt fullbokad. Jag började dagen med ett 1,5 h långt benpass på gymmet, sen åkte jag och Nathalie till ett IKEA kontor där vi intervjuade en chef (ska skriva en uppsats om detta). Efter intervjun åkte vi till skolan för att äta lunch och sen åkte vi till en simhall, för vi skulle ha livräddning på vår idrottslektion. Jag är verkligen inte bra på simma (gör typ aldrig det) men jag klarade som tur va allt ändå.

Efter skolan hann jag bara vara hemma i kanske en halvtimme innan vi åkte igen, först till min farmor och farfar för att äta middag och sedan vidare till Kristianstad för att kolla på Ronja Rövardotter på teatern. I vanliga fall hade jag nog tackat nej till att följa med på en sån här grej men sen kom jag på att ett av mina nyårsmål är att umgås mer med familjen så då får jag ju försöka göra det också! Men det var faktiskt roligare än jag hade trott, dem som spelade i teatern var väldigt duktiga och det var faktiskt ganska mysigt att umgås lite med familjen. Och jag vet att min familj, speciellt min farmor, uppskattar det väldigt mycket att jag följer med eftersom att jag inte brukar göra det😊

Likes

Comments