Idag har har jag för första gången någonsin (eller i alla fall vad jag kommer ihåg) träningsvärk i framsidan av axlarna. Brukar ha väldigt svårt för att få kontakt i axlarna när jag tränar men igår var ett undantag! Jag har under mina senast pass försöka kombinera olika superset för att jag just ska få bättre kontakt i axlarna och igår lyckades jag verkligen.

Jag var på gymmet igår eftermiddag och det var sååå mycket folk där! Blev typ besviken först när jag gick in i gymmet, men det gick ändå ganska bra. Jag hade tur för det var bara upptaget vid en maskin jag skulle använda en gång så jag fick vänta i typ 1-2 min men bortsätt från det så gjorde det faktiskt inte så mycket att det var mycket folk på gymmet! Passet gick ändå väldigt bra så jag är nöjd i alla fall!

Passet:
- Smala armhävningar (triceps) 10-15x4
- Dips i maskin 8-12x4
- Pull ups i maskin 3-5x6
- Biceps curls med skivstång 8-12x4
- Triset: 1. Axelpress med stången bakom huvudet. 2. Axelpress med stången framför huvudet. 3. Lateral raises 10 repetitioner på varje övning och 3 set
- Rodd med brett grepp i kabelmaskin 10-12x4

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Godmorgon på er! Nu har jag precis ätit frukost och ska alldeles strax fortsätta fixa på mitt rum! Frukosten blev den samma som vanligt idag, gröt, ägg och äpple! Men jag tillagade min gröt på ett lite annorlunda sätt idag. Jag brukar göra min gröt i micron och så brukar jag ha mindre vatten än vad man ska, om jag tex ska laga 1,5 dl havregryn (vilket jag oftast gör) så har jag bar i 1,5-2 dl vatten. Anledningen till varför jag gör så är för att jag gillar när gröten får en lite fastare konsistens. Men idag (eller igår) bestämde jag mig för att testa något nytt, så igår kväll blandade jag ihop 1,5 dl havregryn, 1 msk chiafrön och 2 dl vatten i en liten kastrull och ställde det i kylen över natten. Sen nu på morgonen så tillsatte jag 1 dl vatten till och sen kokade jag gröten på spisen. Resultaten blev en mycket fluffigare gör och "mer" gröt då både chiafröna och havregrynen fått svälla hela natten, så om man är ute efter att får mycket gröt för lite kcal så kan detta vara ett bra grej att testa. Jag gillar ju som sagt när gröten är ganska fast men jag tyckte faktiskt ändå att detta blev väldigt gott och det blev även lite omväxling från min "vanliga" gröt😄

Likes

Comments

Nu har jag precis varit ute på en väldigt mysig kvällspromenad med Julia. Tror vi var ute i nästan 1,5 timme, men är inte säker, hade inte så bra koll på tiden. Men det var väldigt skönt att komma ut lite för vädret har faktiskt varit helt okej nu på kvällen (bortsätt från att det var blåsigt) och det var vän väldigt roligt att bara gå och prata om allt möjligt! Få snacka av sig lite med någon annan som pratar lika mycket som en själv😂

Nu ska jag fortsätta förbereda på mitt rum som jag började med tidigare idag. Jag ska nämligen måla om så just nu håller jag på att tömma alla hyllor och sånt så att väggarna blir fria. Jag har lite kvar men det är snart klart, sen är det bara att städa av rummet, spackla igen några hål och sen ska jag börja måla (tror jag kan börja måla imorgon)😊

Likes

Comments

Glad midsommar på er! Hoppas ni har haft och har en bra dag! Om jag ska vara ärlig har min dag inte varit på topp.... Har haft jätte mycket mensvärk och känt mig allmänt nere och trött. Jag har firat med min familj hemma hos mina kusiner och det har absolut varit trevligt men jag hade hellre legat hemma i sängen med en värmekudde på magen och kollat serier typ hela dagen. Så typiskt att jag skulle få såhär ont just på midsommar, jag brukar liksom knappt ha någon mensvärk.... Allting blir liksom så jobbigt om man har ont och att sitta och umgås med släkten har jag knappt orkat🙁 Hoppas ni har haft en bättre midsommar än mig!❤️

Likes

Comments

Som jag skrev i gårdagens inlägg så var jag på gymmet och tränade igår efter dansen. Jag tränade marklyft och mage. Jag vet, kanske en lite konstig kombo😂 Men jag behövde träna marklyft då det är ett av mina nyårsmål och så ville jag träna något mer också, så det fick bli mage. Det var inget jätte bra pass, kände mig lite seg i kroppen och energin var inte på topp. Men det gick ändå helt ok, speciellt marklyften för jag lyckades dra upp 3 1:or på 80kg vilket kändes bra!

Såhär såg mitt pass ut:
- Marklyft 10x2 (uppvärmningsvikt), 1-3x5 (två första seten på 70kg och de tre sista på 80kg)
- Omvända v-ups i TRX-band 12-15x4
- Situps på lutande bänk med viktplatta (10kg) 10-12x4
- Variant av situps / cykel situps med boll (Vet inte riktigt hur man ska förklara denna övningen. Men man ska förflytta bollen mellan sina händer mellan benen x15-20. SUPERSET med flutter kicks x20 x4 set
- Hängande leg lifts 15x4

Likes

Comments

Det känns faktiskt som att jag har hunnit med väldigt mycket idag, både städa, jobba, dansa och gymma! Jag älskar känslan av att vara produktiv😊😊 Jag skulle egentligen inte jobbat idag men min chef ringde igår eftermiddag och frågade om jag kunde komma in och jobba mellan 11-14, så det var inte direkt något långt pass. Efter jobbet hann jag bara cykla hem, laga mat och äta innan jag tog bussen till danshuset för att gå på friträningen. Träningen gick helt OK, jag håller fortfarande på att lära mig min nya koreografi , den är verkligen mycket svårare än min förra och mycket jobbigare och snabbare! Men tillslut sätter den väll sig😇 Innan jag åkte hem igen tog och också en snabb runda på gymmet, fokus marklyft och mage. Energin var inte på topp men det blev väll ett ganska medelmåttigt pass, är dock inte så konstigt eftersom att jag precis hade dansat.... Nu är jag i alla fall hemma igen. Har ätit och typ fastnat i soffan.... Kommer nog stanna här resten av kvällen också😂 Ha en bra kväll allihopa!❤️❤️

Likes

Comments

Idag har verkligen varit en bra dag för mig! Imorse när jag vaknade kändes det dock inte alls så, kände mig allmänt på dåligt humör, kände mig seg i kroppen och ville typ bara ligga i soffan resten av dagen. Men jag tvingade ut mig själv på en kort promenad för jag vet att det alltid får mig att må bättre och det gjorde det även idag! Efter min promenad så ringde jag min pojkvän och frågade om han ville komma hem till mig, så strax efter lunch kom han hem till mig.

När jag hade varit ute på promenad så såg jag på avstånd att ett ställe i närheten av där jag bor som man kan köpa/plocka jordgubbar på hade öppet. Och när Andre (min pojkvän) cyklade till mig så bad jag honom kolla om de hade öppnat både självplockningen och försäljningen, vilket dem hade. Så vi cyklade dit och plockade ca 2,5kg jordgubbar!! Sååå gott!!!! Har typ längtat sedan förra sommaren😍 Sen när vi kom hem igen fixade vi till jordgubbarna och sen åt vi såklart också lite. Jag åt bara jordgubbarna som de var men min bror och Andre hällde såklart på massa socker och grädde😂

Sen solade vi, hade halvt vattenkrig och mös innan Andre åkte hem igen och jag gjorde mig redo för att gå ut och springa.

Min löprunda gick väldigt bra och jag är sååå glad över det!! På senaste tiden har det känts som att jag har tappat mycket när det gäller löpningen men dagens runda fick mig att inse att det kanske inte är så dåligt som jag tror. Jag springer fortfarande inte riktigt på samma tider som förra sommaren men idag kände jag mig i alla fall betydligt mycket närmare😇

Likes

Comments

Godmorgon!❤

Idag lagade jag en lite annorlunda gröt till frukost och jag blev väldigt nöjd med resultatet. Jag följde inte något recept eller så utan jag bara gick lite på känsla, haha ibland funkar det och ibland inte😄 Det smakade nästan mer som en efterrätt än en frukost, påminde om äppelpaj! Så om ni gillar gröt och är sugna på att testa något nytt så tycker jag att ni ska prova att göra detta receptet!

1,5 dl havregryn

3 dl vatten

0,5-1 tsk mald kanel

ca 0,5 kryddmått mald ingefära

Ett halvt äpple skuret i småbitar (jag skar bitar som var ca 1cm x 0,5cm)

En skopa whey protein från Gaam Nutrition i smaken "delicious vanilla"

Börja med att blanda ner havregryn, vatten, kanel och ingefära i en kastrull och låt det börja koka lite. Bland sedan ner äppelbitarna och proteinpulvret och låt koka tills gröten får en bra konsistens.


Likes

Comments

Igår kväll satt jag och kollade lite på youtube och bland annat en av Hanna Öbergs videor där hon visade ett träningspass för rumpan. Jag tyckte passet såg väldigt roligt ut och där var många övningar som var nya för mig eller som jag inte hade gjort på länge så jag skrev ned passet på min mobil. Jag hade redan bestämt att jag skulle träna ben/rumpa idag så det passade väldigt bra!

Imorse ringde min klocka 6.30 och 7.00 tog jag bussen till gymmet. Anledningen till varför jag tränade så tidigt var för att det skulle vara så fint väder idag och då ville jag inte spendera hela förmiddagen med att vara på gymmet och jag tycker dessutom det är jätte skönt att träna på morgonen, både för att det är mindre folk på gymmet och för att det känns som att man hinner med mycket mer under dagen. Passet gick bra och jag gillade att det hade ett lite annorlunda upplägg än vad jag är van vid, mycket superset och lite "lättare" övningar.

Passet hittar ni här: https://www.youtube.com/watch?v=om7t2_V9cKs

Jag gjorde några småändringar i passet så att det skulle passa bättre. Istället för att göra hip thrusters i smithmaskin så gjorde jag dem i en leg extensions maskin, det finns nämligen ingen smithmaskin på mitt gym som passar så bra att göra den övningen i. De andra jag ändrade var att i det sista tri-setet bytte jag ut den tredje övningen mot sumo squats med miniband för jag tyckte inte att den andra övningen kändes bra när jag gjorde den, vet inte varför men jag kanske gjorde lite fel, men sumo squats funkade också bra att köra.

Likes

Comments

Nu har jag precis ätit denna goda men lättlagade lunch (+en banan) och ska alldeles strax bege mig mot stranden tillsammans med Marri! Tanken var egentligen att vi skulle cykla till stranden lite tidigare och köpa med oss lunch att äta där men vädret nu på förmiddagen var inte riktigt som vi trodde. Det har varit varmt men molnigt, men nu äntligen har solen kommit fram så nu blir det stranden!

Imorse ställda jag faktiskt klockan ganska tidigt för att åka till gymmet, ville inte komma dit för så sent eftersom att det skulle vara så varmt idag. Passet hade ett lite annorlunda upplägg än vad jag brukar köra, alla övningar förutom en var i superset och det kändes faktiskt bra! Passet kommer upp här senare idag😊

Likes

Comments