Efter at have booket en fejlagtig tur til Italien, fik vi om-booket til en tur til Spanien istedet for. Jeg skulle afsted med min familie altså mor, far og tre søskende. Jeg tror ikke jeg snakkede om andet med min lillesøster Mathilde i flere måneder, og vi satte nedtæller på og kiggede på den næsten hver dag.
Dagene gik hurtigere og hurtigere, og dagen hvor vi skulle rejse kom tættere og tættere på. Da dagen endelig kom stod jeg op og begyndte at pakke min kuffert med det samme, og var hurtig klar til at tage til Spanien. Men inden vi kom til Spanien skulle vi selvfølgelig lige kører 12 timer til Frankrig, tage en overnatning der og så kører 12 timer igen ned igennem Frankrig, men så kom vi jo til Spanien efter sammenlagt 24 timers kørsel. Da vi kom derned troede jeg at jeg skulle gå en hel ferien uden at have internet på min telefon og uden at kunne oplade den, men vi fik fikset det og så var alt fint igen.
Søndag tog vi ud og kiggede rundt i byen som vi boede i. Vi var nede ved stranden og gå da vi boede lige nede ved den, det var bare lidt irriterende at gå der fordi det var ikke sand, men en eller anden form for noget grus så det gjorde lidt ondt. Min mor havde fødselsdag om mandagen, så der startede vi med at være nede ved poolen i nogle timer, og så var vi rundt og se i byen igen. Om aftenen spiste vi på restauranten der var på campingpladsen, da vi havde fået lidt ondt i benene af at gå rundt inde i byen tideligere på dagen, haha.
Om onsdagen tog vi ind til byen Tossa De Mar. Der var vi inde får at se den gamle by som var en kæmpe borg byen var bygget op om. Det var kind of varmt den dag, så at gå langt op af trapper og lignende var ikk en god kombi, så jeg var desværre ved at besvime men så kom der en ældre ægtepar og gav mig en vand, og så var jeg klar til at gå op af flere trapper. Da vi kom ned fra den gamle borg gik vi ned på den lille gamle gågade som var enorm hyggelig og autentisk, og der fandt vi en lille is-butik som havde enormt lækkert is. Om aftenen gik vi egentlig bare ned i byen og ned på stranden som vi gjorde hver aften hele turen.
Om torsdagen valgte min mor og far at vi skule gå ned til den anden ende af byen får at se hvad der var der nede. Det var jo som sådan meget hyggeligt men jeg havde så fået taget nogle sko på der skar ind i min fod, så endte med at få et sår på min fod der gjorde ondt helevejen, så det var jo enormt dejligt. Da vi kom hjem efter sådan 2 timer, tog vi ned på stranden og bade lidt, og så tog vi hjem i poolen og var resten af dagen.
Om lørdagen havde jeg fødselsdag og blev 15 år. Så jeg blev vækket med morgenmad og en lille gave da jeg havde fået en større en hjemmefra. Da vi havde gjort os klar blev vi enige om at vi ville med sådan et lille tog der kørte rundt i byen. Toget kørte så rundt i byen og begyndte så at kører op af bjerget der var i udkanten af byen, og der gik det bare galt der var for meget vægt i toget så toget kunne ikke komme op af bakken, så vi blev nød til at vende om o blev enige om at det var lidt en fail haha. Da vi var kommet hjem gik vi bare i poolen og var indtil om aftenen hvor vi gik ned på en restaurant der var nede i byen lige ned til stranden så det var super hyggeligt. Da vi kom hjem gik vi op til baren og fik nogle drink imens de små fik is og rendte rundt og legede. Da vi kom hjem spillede vi egentlig bare kortspil som vi også gjorde hver aften. Resten af dagene var vi egentlig stort set bare nede ved poolen eller ude i byen, da min far ikke kunne lide at kører på de crazy bjerg veje der var haha. Men en af dagene tog vi op til en by der var næsten lige ved grænsen til Frankrig, der skulle vi nemlig shoppe i et kæmpe center der var. Da vi kom hjem derfra tog vi på sådan en diner lignende restaurant, hvor de havde sindsygt god mad.
Så kom dagen hvor vi skulle hjem uheldigvis. vi kørte tideligt om morgenen da man skulle være ude allerede ved 9 tiden. Meningen var så at vi skulle havde stoppet i Paris og sove der, men min mor og far synes at det var en god ide bare at kører i et stræk. Så vi kørte lige 24 timer i bil, hvor man ikke rigtig kunne få sovet ordentligt. Vi var hjemme omkring ved 7 tiden om morgenen, så det var bare med at komme ind og få sovet og så var vores ferie til Spanien ovre.

-Natasha

Flyt din blog til Nouw - nu kan du importere din gamle blog - Klik her

Hej
Mit navn er Natasha Haar Rasmussen og jeg går i 9. klasse. Jeg bor i Høng der ligger på vestsjælland sammen med min mor, far, mine tre søskende og min hund.
I min fritid laver jeg ikke så meget da jeg er ret doven, haha. men i weekenden er jeg sammen med venner og familie, og så arbejder jeg i en bager.
Jeg valgte at lave denne her blog fordi vi skulle lave en i skolen, som skal bruges til at kommunikere med folk og kunne skrive lidt om det vi har om. Selvom det er en skolerelateret blog, vil der også komme nogle andre opslag som vil handle om noget andet end skole f.eks. Rejser og andre ting jeg kommer til at opleve.
Håber i vil nyde at følge med.

-Natasha

Branding er blevet mere og mere populært, og man kan ikke rigtig undgå det i hverdagen da det er overalt. Branding er den måde firma´er og offentlige mennesker tjener mange af deres penge på. Firmaerne tjener på at de offentlige personer anmelder eller nævner deres sponsoreret produkter på de sociale medier, og får deres følger til at blive interesseret i de forskellige produkter. De offentlige mennesker får en hvis procent del af det firmaerne tjener, når de reklamere og brander de forkellige produkter.

Det dårlige ved branding er at man ikke ved hvad der er sandt og hvad der ikke er. Når de offentlige personer laver videoer eller poster et billede med et bestemt produkt, er det ikke sikkert at vide om de rent faktisk kan lide produktet, eller om de kun gør det for pengenes skyld.
Som sagt så er branding overalt og du kan brande alt. når du f.eks. er på facebook eller instagram, kommer der flere reklamer op, med produkter som de forskellige firmaer tror du kan lide. Når du går ind på f.eks på Zalando og søger på nogle tasker, vil der højest sandsynligt næste gang du går ind på facebook, få nogle reklamer om tasker.
I Danmark må du heldigvis ikke brande et produkt på de offentlige medier, uden at du har sagt eller skrevet at det er sponsoreret.

Dette var mit første indlæg, som vi skulle lave med hensyn til kommunikation og medier i skolen. Fremover kommer det til at være lidt mere personligt, medmindre det er noget vi skal lave i skolen.