Travels

Från Gili T till Nusa Lembongan till Ubud.. Haha snacka om riktigt dålig uppdatering, sorry!! Men backar vi nu tillbaka tiden lite innan Gili så hamnar vi på Lombok Kuta där vi mötte upp Hjalmar och Gustav!

På Kuta passade vi på att hyra en lyxvilla i några dagar för en bra peng där vi trivdes alldeles utmärkt(som ni nog kan se ;) samt mopeder som jag förövrigt lärt mig åka en del nu! Blev en del surfing, massa goda maträtter, sköna pool häng och några bärs med lite gitarr lirande om dagarna! Vi hittade även en fin strand med otroligt fint vatten(bortsett från skräp som fanns på ena delen), Mawun Beach hette den, tips om ni är på kuta!!

Travels

Godkväll från andra sidan jordklotet!! Sitter på en restaurang här på Gili T och väntar på min nacho rätt (fett gott). Har så mycket att tipsa, berätta och visa er alltså men tiden är knapp för att hinna med det.. Vi kom till Gili iförrigår och har redan hunnit med snorkel, strandhäng, utgång och cykeltur runt hela ön!! Här ovan ser ni ett fint ställe vid stranden vi cyklade förbi igår, hur fint?!

Travels

Så vad ni har missat sen sist är att vi just nu befinner oss på Singapores flygplats och har lämnat underbara Thailand bakom oss:(! Men nu är vi här och stannar i 3 nätter varav ena dagen blir en heldag på Universal Studios!! Koh Lipe var helt magiskt, bilderna ovan är från en middag jag körde med Elin på Elephant(Tips om ni åker dit!), pommes och en frukt tallrik, yuum! Vill visa er mer av Koh Lipe så en uppföljare kommer inom kort!

Travels

Sitter utanför vår lilla stuga här på Koh Lanta i skrivande stund med matkoma från en super mysig restaurang några meter bort, gött! Haha ja som ni märker så hinner jag tyvärr inte uppdatera er så ofta som jag hade velat så för er del blir det kanske en plötslig skutt från en ö till en annan lite helt plötsligt hehe.. Men vi har faktiskt varit här på Lanta i snart 4 dagar!! Och det enda vi har varierat mellan under dom senaste dagarna vi har varit här är; sol och skugga, typ, isch haha! Nej men vi har bara kopplat av vilket har varit väldigt behövligt, så ni har inte gått om miste om mycket. Igår lyxade vi dock till det med massage på stranden lagom till solnedgången förresten, kände mig som en kokt spaghetti efteråt(väldigt mjuk)!!

Nu är vi dock sugna på något nytt så imorgon tar vi färja över till Koh Lipe, har bara hört massa gott om ön så ska bli spännande att se vad jag själv tycker! Bjussar på några snapshots från kvällens beach promenad och framåt!

Några härligheter från Koh Phangan.

Måste dock påpeka att när vi klev av båten så fick ingen av oss direkt några good vibes från ön alltså, det var liksom "Jahopp! Och nu då?". Kan möjligtvis bero på att Koh Tao personligen satte ribban rätt så högt! Vi kom iallafall lagom i land till Blackmoon party till kvällen vilket var rätt så kul, roligaste var nog att sätta på sig kransen och lära känna nytt folk! Annars bjöd Koh Phangan i allmänt under vår vistelse där på fina solnedgångar men tyvärr inte så mycket mer än så :(

I torsdags åkte vi(äntligen!) vidare till Phi Phi Islands och kom i land i fredags. Första intrycket var; yaaas! Så skönt, vi blev ju lite nojjiga över att vi inte skulle gilla den här ön också, men haha det var bara att FET glömma! Så jäkla fint och mysigt här, och så bor vi i bungalows, åh me gusta! Imorgon ska vi ut på en heldags äventyr till olika små öar runt Phi Phi, bl.a till Maya Bay!! Ska ta massa bilder!!

Travels

Nu sitter vi och lunchar i väntan på taxin som ska skjutsa oss till båten, bara legat i skuggan idag och på riktigt softat! Vi alla har bränt axlarna så vi är inte sådär jätte peppa på att bära våra backpacks idag, haha så vi får se hur det går för oss!

Ni kan även följa med på vår resa genom snapchat: natalijaspajic (för er som ha en liten mer dos av vår vardag!)